Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa tapahtunut:

Vierailija
10.01.2007 |

Eräs äiti avasi lapselleen karkkipussin ennen kassaa. Hups, kassalla huomasikin, että kas, tilillä ei olekaan rahaa (Visa Electron). Soitin vartijan, joka teki lapun näpistyksestä.

Tämä ko. äiti joutuu nyt alle kolmen euron karkkipussista maksamaan isot sakot ja korvaukset kaupalle.

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jotka antaa lastensa " syödä kuormasta" ovat ilmeisesti sitä porukkaa jolla löysä moraali muidenkin asioiden suhteen. Sellaisia " yhteiskunnan säännöt ei koske mua" tyyppejä.

Vierailija
82/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nää jotka antaa lastensa " syödä kuormasta" ovat ilmeisesti sitä porukkaa jolla löysä moraali muidenkin asioiden suhteen. Sellaisia " yhteiskunnan säännöt ei koske mua" tyyppejä.

Ilmeisesti täällä on ihan turha kuuluttaa lukemisen ymmärtämisen taitoa. No, toiset eivät voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

Se, " Tavara vasta sinun kun se on maksettu" - tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan, ikinä antanut lapsilleni mitään kaupassa ennen maksamista.. Äitini joskus ammoin aikoinaan antoi esikoiselleni jäätelön tms. ja minä tuomitsen käytöksen täysin.

En edes ilkeäisi antaa mitään. Joskus on myös pari kolme vuotiaan kanssa käynyt niin, että irtokarkkihyllyllä lapsi ehtii napata avonaiseksi jätetystä laatikosta karkin kun olen keräämässä karkkeja lapsille, minusta ei ole mitään järkeä alkaa pyytämään jo suussa olevaa karkkia pois - minne sen laittaisinkaan? Mutta ehdottomasti torun lasta, ettei noin tosiaan saa tehdä.

Kun meillä oli lapset vielä pieniä, otin kauppaan mukaan mehu, maitopullon tms. siitä sai sitten juoda - jos joku on sitä katsonut, niin siitä vaan, se on oma ja olen itse sen tiennyt.

Nyt meillä on diabetes lapsi ja aina pyrin siihen, että oma pillimehu ja/tai siripirit ovat kaupassa mukana - sokerinkin voi mitata jo ennen kauppaan menoa, siitä voi hyvin ennakoida kannattaako niillä arvoilla ilman syömistä lähteä suurta kauppaa kiertämään.

Lapsi on kuitenkin jo yhdeksän ja pari kertaa on niin käynyt, että omat eväät ovat jääneet kotiin, niillä kerroilla ei onneksi ole ollut mitään hätää, mutta jos olisi ollut olisin satavarmasti ottanut lähimmän pillimehun tai vaikka banaanin ja avannut sen. Tietenkin ainakin ensihätään olisin yrittänyt etsiä katseellani myyjää, jolle olisi voinut asiasta huikata, että nyt olisi pakko näin toimia.

Alkuperäinen kassa on toiminut ohjeiden mukaan ja voihan tosiaan olla, että tällainen toiminta on niin yleistä, että tiukka on oltava , jotenkin kuitenkin jäi mietityttämään, olisiko tuon mitenkään voinut hoitaa toisin. Mutta enpä ole paikalla ollut, joten vaikea sanoa, miltä tilanne siellä on näyttänyt.

Jos olisin itse ollut kyseisen äidin takana jonossa, olisin kenties saattanut antaa karkkipussi rahan, ettei asiasta nyt aivan poliisi asiaa olisi tehty, mutta kyllä kassalla/vartijalla on ainakin tuossa tilanteessa oikeus antaa puhuttelu avatusta pussista. Jos olisin vartija , olisinkin ehkä ottanut tiedot ylös ja varoittanut, että toistuessaan tällainen toiminta menee poliisille. Olisi sekin ehkä varoitukseksi riittänyt.

Vierailija
84/174 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä oikeita maailman parantajia! Mihin me lusikalla saaneet joutuisimmekaan jos ette meitä tuijottaisi pitkään kaupassa. Harmi tietysti teidän kannalta on se että meitä ns. tavallisia ja ns. normaaleja ihmisiä Ei kiinnosta kyttäloorien tuijotukset.

Olette just niitä naisia joita miehet ämmiksi kutsuvat.

En tosin itsekään ole tähän mennessä syyllistynyt kuin pillimehurikokseen, mutta en tiennytkään että sen takia minua kytätään kaupassa, no mutta nyt kun tiedän niin alankin oikein ärsyttää tahallani teitä kyttiä. Tosin kauaa en jaksa koska minulla on muutakin elämää.

Koittakaas muuten soittaa joskus vaikka poliisit paikalle kun näette äidin antavan pillimehun etuajassa lapselle. Ettei vaan kävis niin että ne ei ehkä ottaiskaan sitä asiaan ihan asian vaatimalla vakavuudella... hmm... jaa...a. Kannattee kokkeilla kuitenkin.

Niin, ja ootte muuten ihan itte keksineet sen että tavaraa ei saa käyttää ennen maksua, kyllä saa. Mekin tässä asutaan pankin omistamassa talossa ja käytetään sitä niin perkeleesti. Joo, ja ukkokin osti uuden pesukoneen jo pari kuukautta sitten, ei ole sitäkään vielä maksettu mutta käytetty on kyllä. Ja listaahan vois jatkaa... Eikä ole poliiseja näkyny!

Vierailija
85/174 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpistämistä olisi se salaaminen. Jos ei maksua tule niin pussi takaisin ja tietenkin koko hinta peritään. Vaadittaisi vaikka tulemaan maksamaan heti kun rahaa, ei siihen poliiseja tarvita. Varmaan olisivat poliisit nauraneet partaansa ja ennen kaikkea kulutettu tärkeää virka-aikaa täysin turhaan...

Kun olin kassalla, kyllä asiakkaat antoivat tyhjiä mehujäätelöpakkauksia tai avattuja pusseja. Otin niistä viivakoodin ja tietenkin veloitetaan normaalisti.

Mutta jos rahat loppuu kesken, ei siihen poliiseja tarvita!

Vierailija
86/174 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vesipullon, kävin maksamassa kassalla (kärryt mukana) ja jatkoin ostoksia ja lapsi sai vettä. Onko tämä joillekin niin vaikeaa? Kyse on viitsimisestä ja esimerkin näyttämisestä lapselle.

Ymmärrän, että lapselle voi tulla nälkä tai jano kaupassa. Voinkin kuvitella, että ostaisin kaupasta ruokaa tai vettä (en karkkia!) jotta ostokset saataisiin tehtyä rauhallisesti. Kuitenkin näin on tapahtunut vain tämän yhden kerran, eli lapseni osaavat odottaa kaupasta ulos pääsyä. Mielestäni on tärkeää opettaa heille, että tavarat maksetaan ensin.

AP varmasti toimi ohjeiden mukaisesti. Silti on sääli, että ko.äiti joutuu ehkä isompiinkin vaikeuksiin (syytetään varkaudesta) vaikka kuitenkin oli aikeissa maksaa ja avoimesti maksamassa karkkipussia. Itse kyllä miettisin, miksi ihmeessä ne _karkit_ piti avata siellä kaupassa, eli ehkä tämän äidin kannattaisi mennä itseensä ja miettiä mitä tällä tavoin lapselleen opettaa.

Vierailija
87/174 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekikö ap näin?

Vierailija
88/174 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI HALOO? MITEN VOI OLLA MURHA JOS MYÖNTÄÄ MURHANNEENSA. Ajatelkaa ääliöt enne kuin kirjoitatte

Vierailija
89/174 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han oli ilmeisesti saanut esimieheltään ohjeet, ja niitä hän noudatti.

Olisiko ap:n pitänyt jättää ohjeet huomiotta ja alkaa niiden vastaisesti soveltaa jotain omaa käytäntöään? Tätä mitä jotkut vastanneista kutsuvat " pelisilmäksi" monet vähittäiskaupan alan esimiehet pitävät ihan vaan silkkana leväperäisyytenä, jota ei kauaa hyvällä katsota. Kenenkään lapsen mässyt eivät ainakaan minulle ole niin tärkeitä, että niiden vuoksi ilomielin vaarantaisin oman työpaikkani ja vastaisin esimiehelleni siitä, miksi olen toiminut annettujen ja tiedossani olevien ohjeiden vastaisesti.

Ja te kaikki ihanat lähimmäiset " minä olisin maksanut kyseisen äidin karkit" - mikä vahinko, ettette sattuneet juuri siihen kassajonoon! <3

T. kaupan kassatyöntekijä, ei ap

Vierailija
90/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sitten ladata ostoskärryt täyteen tavaroita ja jättää ne kassalle koska rahaa ei ole. Silloinhan kauppaperuuntuu ja thats it.

Vierailija
91/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun toimintasi tässä on törkeää, ei kassan. Entistä idiootimpi olet, koska näytät tietävän, että maksukorttisi ei mahdollisesti toimi ja silti otat käyttöösi toisen omaisuutta. Lasketko oikein sen varaan?

Vierailija
92/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun antamaan pillimehun ennen kassaa,jos kauppareissu sattuu venymään (esim. iso market tms.). Ja on Visa Electron. Onneksi on toiminut tähän asti. Mutta karkkipussia en ole koskaan avannut ennen kassaa. Pillimehu nostaa meillä nopeasti sokereita.

Vierailija
93/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittämätöntä välinpitämättömyyttä!

Vierailija
94/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä Keski-Euroopassa, johon muutin vuosi sitten, se on tosi yleinen tapa. Näen sekä aikuisten että lasten syövän ja juovan mitä milloinkin lähes joka kerta kun käyn kaupassa. Mun luonteelleni tapa ei istu, joten meillä lapset eivät saa mitään ennen kuin tuote on maksettu.

Kommenttina ap:n käytökseen sanoisin, että tapasi toimia oli aika julma. Eikö asiaa olisi voinut hoitaa niin, että asiakas olisi jättänyt kauppaan jonkin pantin (esim. ajokorttinsa) ja tullut myöhemmin maksamaan karkkipussin? Eiköhän se olisi riittänyt opetuksena.

Vierailija
95/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi äitistä tuli nyt varas? Eihän hän kävellyt kassan läpi maksamatta.. vai tekikö niin ap? Sinä soitat heti kättelyssä vartijan paikalle jos jollakin ei olekaan katetta tilillä ja ei käteistä? Koititko kysellä naiselta voisiko esim. hänen miehensä tuoda hänelle rahaa ym-.. ? Vai eikö nainen osannut suomea? Naurattaa tosiaan ulkomailla asuvana tuollaiset kassatärkeilijät! Vaikka itse maksan ostokset ennen kuin avaan ne, mutta edes jonkin asteista neuvotteluyhteyttä voisi opetella hyvä ap!

Vierailija
96/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidistä tuli varas, koska hän oli avannut tuotteen, joka ei vielä ollut hänen omansa ja jota hän ei sitten pystynytkään lunastamaan. Ei mitään ongelmaa olisi ollutkaan jos karkkipussi olisi ollut koskematon. Ulkomaista en tiedä, mutta Suomessa tuollainen käytös ei ole sopivaa eikä sallittua.

Vierailija
97/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

saattavat verensokerit laskea nopsaakin ja siihen ei pelkät taskussa olevat sokeripalat riitä.

Ne korjaavat vain pahimman,on saatava äkkiä myös ihan oikeata ruokaa(ruisleipää,banaania yms ) ja tämän neljän vuoden aikana on tullut tuollainen tilanne kaupassa,ehkä kaksi kertaa.

Liian alhaiseen verensokeriin voi kuolla,joten se ei ole mikään leikin asia ja mitä tuohon tulee,että vanhemmat antavat nälkäiselle lapselleen ruokaa kaupassa ennen maksamista,mieluummin niin kuin huudattavat nälkäistä lasta.

Se ei ole varastamista,se on ettei ole tarkoitus maksaa ja tietysti kannattaa varmistaa,että katetta löytyy tililtä.

Vierailija
98/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hävetä yhtään enkä tunne itseäni varkaaksi, vaikka näin jouduin useasti toimimaan kuopuksen kanssa. Niin, ja lapsi oli kotona syötetty. Ostokset olen aina maksanut.

Vierailija
99/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tuo joka joutuu huutavalle lapselleen syöttämään kaupassa sämpylöitä) Pysykää poissa kaupasta, kun ette kerran osaa siellä ollakaan..

Vierailija
100/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen usein avannut 2-vuotiaalle ostoskärryssä istuvalle mehutripin, jonka poika on sitten juonut. Tyhjä pakkaus laitetaan kassalle hihnalle ja maksetaan normaalisti. En näe tuossa mitään ongelmaa.

Varkaushan tapahtuu vasta sitten, mikäli kaupan tuotteen vie kassan ohi maksamatta. Ette kai luule, että missään kaupassa varkaaksi leimattaisiin, jos kassalla huomaa, ettei maksukyky riitäkään. Kyllä asia varmasti on sovittavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme