Tänään kaupassa tapahtunut:
Eräs äiti avasi lapselleen karkkipussin ennen kassaa. Hups, kassalla huomasikin, että kas, tilillä ei olekaan rahaa (Visa Electron). Soitin vartijan, joka teki lapun näpistyksestä.
Tämä ko. äiti joutuu nyt alle kolmen euron karkkipussista maksamaan isot sakot ja korvaukset kaupalle.
Kommentit (174)
Lapsi on 4-vuotias eikä ole kaupassa huutanut enää muutamaan vuoteen, mutta pienempänä huusi. Eikä pysytä poissa kaupasta eikä mistään muualtakaan. Lapsi on nykyään todella hyväkäytöksinen ja äiti on ollut aina. Äiti nimittäin ajattelee muitakin kaupassa olijoita ja heidän korviaan.
Muuten se on aikuisen omaa tyhmyyttä, jos ei tajua, että on sairas. Sama kuin sydänsairauksia potevat ihmiset " unohtaisivat" ottaa nitronsa mukaan, poisluettuna tietenkin muistinsa menettäneet.
Joten diabetes varkauden syynä on typerä tekosyy.
Vierailija:
ja sokerit voi heitellä tosinopsasti alas. Olen samaa mieltä kun 50!
Tyhmä diabeetikko ei kanna eväitä mukanaan, koska hän ei ymmärrä/halua ymmärtää tilannettaan. Turha siitä on muita syyttää, sulla vaan on tyhmä mies.
Vierailija:
saattavat verensokerit laskea nopsaakin ja siihen ei pelkät taskussa olevat sokeripalat riitä.
Ne korjaavat vain pahimman,on saatava äkkiä myös ihan oikeata ruokaa(ruisleipää,banaania yms ) ja tämän neljän vuoden aikana on tullut tuollainen tilanne kaupassa,ehkä kaksi kertaa.
Liian alhaiseen verensokeriin voi kuolla,joten se ei ole mikään leikin asia ja mitä tuohon tulee,että vanhemmat antavat nälkäiselle lapselleen ruokaa kaupassa ennen maksamista,mieluummin niin kuin huudattavat nälkäistä lasta.
Se ei ole varastamista,se on ettei ole tarkoitus maksaa ja tietysti kannattaa varmistaa,että katetta löytyy tililtä.
Et siis todella tiedä mitä sinun olisi pitänyt tehdä ? No minä viisaampana kerron. Olisit ottanut tavaroita sen kympin edestä POIS. Tuliko mieleen, vai onko se niin, että SINUN ei tarvitse joustaa, mutta muiden tulee SINUN tyhmyytesi takia ?
Vierailija:
Mulla oli lahjakortti kauppaan ja ostin sitten noin kympin verran yli lahjakortin summan, tarkoitusena maksaa erotus sitten kortilla (jossa oli rahaa). No kassakone sitten sekosi jotenkin niin, että lahjakortin jälkeen huolinu koko korttia, mulla ei ollu käteistä ja jäin siin sen kympin auki. Kassaneiti antoin mulle ostokset, sanoi vaan että tule jokupäivä maksamaan se kymppi. Ei ottanut tietoja ylös ei mitään, ei kuittausta tms vaan pääsin ostosteni kanssa lähtemään.Ja menin seur pvänä maksamaan sen puuttuvan kympin. Mitenhän mun ois käyn jos ois ollu samanmoinen kassatäti paikalla kuin ap.. joutunu linnaan?
Vielä en ole joutunut tuotteita kaupassa avaamaan, mutta joskus voi niinkin käydä.
No ainakin tämä vähä-älyinen.
Vierailija:
käsittämätöntä välinpitämättömyyttä!
mutta ei tuolla nyt kyllä varastamisen kanssa ollut paljoakaan tekemistä. Jos haluat kasvattaa muita niin olisit jollain muulla tavalla taonnut äidin päähän, ettei mitään availla kassaa ja ottanut yhteystiedot että tulee maksamaan tai muuten seuraisi ongelmia tms. Mutta häpeä tuota varastamisilmoitusta!
Lapset oppivat aikoinaan tavoille, vaikka ihan pienelle vähän annettaisiinkin periksi. Tiedän tämän kokemuksesta, t. viiden äiti.
tulee mieleen, että suomen nuoret äidit on kyllä tosi kateissa vanhempana olemisessa jos pitää karkkipussit, pillimehut ja sämpylät aukoo ja syöttää ennen maksamista. Haloo! Ei ne muksut huutoon kuole ja oppivat samalla ettei huutamisella aina saa tahtoaan lävitse. Uskaltakaa! Joo, mulla on vaan kaks lasta ja tavallisia riiviöitä ne on. Eikä silti syödä ennenkuin on maksettu.
Ei silti tarvitse antaa esimerkkiä varastamisesta ja väärin toimimisesta.
Vierailija:
Lapset oppivat aikoinaan tavoille, vaikka ihan pienelle vähän annettaisiinkin periksi. Tiedän tämän kokemuksesta, t. viiden äiti.
Mutta kun ikää tulee, niin huomaa, ettei sitä tarvitse joka asiasta niin nipo ollakaan, ja lapsista tulee ihan kunnon kansalaisia vähemmälläkin hampaitten kiristelyllä.
Jos vauva huutaa nälissään, ja on pakko ottaa se tuttelipurkki, avata ja syöttää se vauvalle?!?! Ja sitten kassalla toteaa, että sen kotiin kiireessä jääneen hoitolaukun taskuun jäi myös se rahapussi... Soittaisivatko AP ja muut ilmoituksen puolella olevat myös vartijan tekemään poliisille ilmoitusta näpistyksestä??? Eiköhän olisi korrektimpaa sopia " näpistäjän" kanssa siitä, miten toimittaa maksun kaupalle, kuin että poliisin jo muutoinkin vähiä resursseja tuhlataan moiseen saivarteluun.
Nolo tilanne jo sinällään VisaElectronilla maksaminen, kun joutuu odottamaan varmistussoiton läpimenoa (on käynyt jopa niin, ettei ruuhkan takia onnistu, vaikka tilillä olisikin katetta!), saati kun kassa ilmoittaa ettei kortilla voikkaan maksaa...
Ainakin nainen olisi maksanut karkkipussin, jos sitä rahaa olisi tilillä ollut, ei siis varsinaisesti aikonut sitä näpistää. Tuosta kaupassa syömisestä voi olla montaa mieltä...
T: Kolme äiti, jonka lapset EIVÄT syö kaupassa ennen maksua (omistaa myös tuon halvatun VisaElectronin, mutta onneksi myös " oikean" luottokortin)
Ei kassoja ole palkattu opettajiksi tai sosiaalitädeiksi. Jokainen tietää, miten kuuluu kaupassa käyttäytyä ja jos päättää toimia toisin, kantaa siitä myös vastuun. Luuletko, että kaupoissa jaksetaan pitää ja seurata jotain rekisteriä, mihin kerätään " maksan joskus myöhemmin" -asiakkaat?
Vierailija:
Jos haluat kasvattaa muita niin olisit jollain muulla tavalla taonnut äidin päähän, ettei mitään availla kassaa ja ottanut yhteystiedot että tulee maksamaan tai muuten seuraisi ongelmia tms. Mutta häpeä tuota varastamisilmoitusta!
kaupassa? Taidan läväyttää vaikkas kasvovoiteet naamaan stockkalla seuraavan kerran...
Keskustelin kyllä äidin kanssa jonkin aikaa siitä maksamisesta. Ohje kuitenkin on, että pitää soittaa vartija. Vartija tuli ja HÄN KIRJOITTI SEN LAPUN POLIISILLE. Varmasti poliisi kuuntelee naisen selityksen ja tekee sitten ratkaisun, meneekö asia eteenpäin.
Meillä on ollut todella paljon näitä " oho ei mulla ookaan rahaa" -tyyppejä viime aikoina. Epäilemme, että tämä on nuorten äitien tapa nykyään.
Diabeetikot on tietenkin eri asia! Osaan kyllä neuvotella ihmisten kanssa. Tein niin kuin oli ohje ja olisihan vartijakin voinut olla kirjoittamatta lapun.
Mä olen kyllä sitä mieltä, että kaupassa ei saa koskaan ilman hengenvaaraa alkaa availla tuotteita. Olen tyytyväinen ketjumme uuteen linjaan. Enkä edelleenkään aio sanoa ketjumme nimeä teille.
ap
että kaupan tavaroita, ruokia yms. ei avata ennenkuin on menty kassan läpi ja maksettu ne.
VARTIJA teki sakkolapun:)
Ihan hauska, pääsee mun provoyritelmä Top 100:aan
onko itelläs lapsia? mikä voi noin paljon vituttaa siinä karkkipussin avaamisessa, ettei tota juttua olis voinu luovia muulla tavalla?
Vierailija: