Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa tapahtunut:

Vierailija
10.01.2007 |

Eräs äiti avasi lapselleen karkkipussin ennen kassaa. Hups, kassalla huomasikin, että kas, tilillä ei olekaan rahaa (Visa Electron). Soitin vartijan, joka teki lapun näpistyksestä.

Tämä ko. äiti joutuu nyt alle kolmen euron karkkipussista maksamaan isot sakot ja korvaukset kaupalle.

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipussi on kaupan omaisuutta siihen asti kunnes asiakas maksaa siitä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole, mutta joidenkin mielestä kaupan pitäisi näköjään jakaa omaisuuttaan ilmaiseksi kaikille joilla nyt ei satu olemaan rahaa ostohetkellä. Ihme logiikkaa aikuisilta ihmisiltä!! Varastamistahan tuo on, jos tuotteesta ei makseta! Ei kaupan tarvitse alkaa tekemään hyväntekeväisyyttä, oli sitten kyseessä äiti lapsensa kanssa tai joku muu.

Vierailija
142/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ensin tarjonnut hänelle mahdollisuutta " hommata" rahaa karkkipussin maksamiseen. Tyyliin pussi tänne ja vähän aikaa hommata rahat ja hoitaa asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää jotain avata ennen kassaa. Vanhemmat velliperseitä, siitä se kertoo.

Vierailija
144/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran Anttilassa näin. Pengoin halpalaatikoita ja löysin jonkun rätin, hinta 4 mk. Mulla oli kamala migreeni ja olin ottanut monta lääkettä ja olin ehkä vähän sekaisin. Kävelin se vaate käsivarrella ulos liikkeestä ja hälytys alkoi soida ja vartijat bongasivat mut ja kirjoittivat jonkun lapun. Otin syyttäjään yhteyden ja kerroin, että tämä oli vahinko ja päänsärky ehkä jopa syynä. Koko juttu poistettiin eikä mun tarttenut maksaa mitään.

Vierailija
145/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paljasta vaan rohkeasti kauppaketjun nimi, niin tiedän vältellä sitä kauppaa. Mielestäni on paitsi pikkumaista myös äärettömän tökeröä viedä selvä erehdys poliisjutuksi.

Pah, erehdyksessäkö se äiti avasi pussin ennen kassaa? Tuskin...

Aivan oikein, että sai " opetuksen"

Vierailija
146/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin yliniuho, sadistinen, tunteeton, virkaintoinen, wanna be -poliisi tms. virkamies, katkera siitä ettei ole edellinen, mielikuvitukseton, joustamaton, palveluhaluton, ammattitaidoton yms, yms, ovat sanoja jotka myös tulevat tästä kassaneidistä mieleen.

Heh, ja luulet tosiaan ettei kukaan ole koskaan, tai tule koskaan joustamaan sinun vuoksesi. Onnea vaan.

Vierailija
147/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on tosiaan tapahtunut toivottavasti asiakas tajuaa ottaa yhteyttä esim. iltasanomiin. Tämä on lööppikamaa ja ketjulla riittäisi selittelemistä. :D

Vierailija
148/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole tapahtunut minkäänlaista vääryyttä. Äidin toiminta ei ole ollut vahinko tai erehdys: hän on tietoisesti, tahallisesti ottanut käyttöönsä toisen (eli kaupan) omaisuutta, tietäen ettei se ole sallittua. Jos on niin tiedottomassa tilassa, ettei pysty itseään tämän vertaa hallitsemaan, niin ei kannata kauppaan lähteä.

Vierailija
149/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kassalle kopistetaan murut ja tyhjät pakkaukset.

Mutta minäpä sain ehkä elämäni kehnointa kassapalvelua tänään Tampereella Kalevan Prismassa. Siellä oli sellainen ihan periaatteessa kokeneen oloinen jo päälle nelikymppinen kassarouva minua vastassa.

Olen tottunut saamaan Prismassa ihan ylihyvää palvelua. Käyn kerran viikossa ja ostoksia on aina niin paljon kuin kärryyn mahtuu, mutta huomioin muut ja käyn hiljaiseen aikaan aamupäivällä. Olen tottunut siihen, että kassa pakkaa vaateostokset pusseihin, jogurtit ja muut alumiinikantiset pusseihin ja ostokset ohjataan siten, että vihannekset menevät sivuun etteivät mene soseeksi.

Ostosten latominen hihnalle kesti kauan ja en ollut uskoa silmiäni, kun pääsin pakkaamispuolelle. Siellä oli suloisena sekamelskana ruukkusalaatit, maitotölkit ja vaatteet. Mitään ei ollut pakattu pusseihin. Tyttären musta paita oli harmaa ja valkoiset pikkarit mustat. Kassa rouva ei valvonut sen pakkauspuolen " jakajan" tilannetta vaan pönkkäsi sen niin, että toiselle puolelle ei saanut ostoksia menemään. Näin ei ole myöskään ennen käynyt!

Kassarouva vain sitten huusi seuraaville asiakkaille " ottakaa nuo ostoookset tosta , kun tolla on nin kauheet määrät tavarooota" . Käsittämättömän molotuksensa jälkeen mulkaisi vielä minua. Kiva kohtelu, kun ostaa 200 eurolla ruokaa...

Vierailija
150/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" varas jäi kiinni" , " näpistelystä vastuuseen" .. Olispa joo tosi lööppikamaa..

Vierailija
151/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamatonta tuotetta ei avata/ syödä! Eli ihan sama aikoiko maksaa kun virhe oli jo tapahtunut kun avasi pussin! Eihän tuossa ole kyse mistään äitien erityisestä kyttäämisestä vaan ihan puhtaasta järjen käytöstä. Olen muutenkin huomannut että tietyillä ihmisillä on hieman hämärtynyt käsitys oikeasta ja väärästä ja luovat omia sääntöjä.

Vierailija
152/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko perheen erittäin huonoista tavoista, ja todellakin näin voi käydä!

Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa tajuta, että ne tuotteet on kaupan kunnes ne on maksettu? Tai se, että on huomattavan paljon ihmisiä, jotka eivät vain " unohda" maksaa ostoksia, tai jotka aukovat tavaroita kaupassa ilman aikomustakaan maksaa. Pitäisikö tämä sallia kaikille?

Vierailija
153/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*aaltoja*

Näin se muuten on että jokainen asiakas on myös potentiaalinen myymälä varas.

Ei se mee nykyään niin, että vaan haisevat puliukot varastaa.

Siis jos on Visa Electron on mielestäni aiavn turha inistä että ei tiennyt onko rahaa tilillä. Toisekseen jos on epävarma kandeis varmaan eka kattoa pystyykö maksamaan ja sitten vasta avata pakkaus.

Itsekin pitkän linjan kassana lähden kyllä siitä ajatuksesta että äiti kenties namia lapselle luvanneena oletti että säälistä annetaan mennä ku ei ookkaan rahaa. Ja kerran pussi on avattu. Hyvä, että joku rohkenee opettaa aikuisellekin käytöstapoja.

Se, joku mölli kuka täällä inisee boikotoinnista ja vetoaa ties mihin on joko sinisilmäinen ääliö tai näitä iki-demari-kommunisti-vihreitä ketkä kuvittelee että aina tulee " joku" kuka päästää pinteestä kun yksilön vastuu on höllentynyt. Nytkin onneks tuli se vartija, krähää....

Tai sit kuvittelee että varkaan voi nähdä jo pukeutumisesta yms. Näin ei todellakaan enää ole.

Vierailija
154/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko äiti tilaisuuden jättä henkilötiedot ja nostaa käteistä.

Vai onko se vain luusereeiden hommaa kehdata käyttää Visa electronia, pankkikortilla/luottokortillahan ei olisi ollut mitän ongelmaa, vaikka tili olisikin ollut tyhjä.

Tarkkailkaa naapureitanne.

Vierailija
155/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset saattaa kinuta jotain, että avaa äiti tämä, mutta lopettavat kyllä kun sanon, ettei voi avata ennenkuin on maksettu.

Toinen ryhmä mikä mulla ihmetyttää on ihmiset jotka jättävtä ottamiaan tavaroita/ruokia mihin sattuu, esim. kerran näin kun eräs herra pisti makkarapötkön kaupan pakastealtaaseen, ei halunnut varmaan käydä viemässä takaisin.

Vierailija
156/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiipahan lapsetkin, että tavarat on maksettava ennen avaamista!

Vierailija
157/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappua naisen kädessä kun hän on tullut huoneesta ulos.

Nää on taas näitä...

Vierailija
158/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sokerit voi heitellä tosinopsasti alas. Olen samaa mieltä kun 50!

Vierailija
159/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille on opetettu, että ensin täytyy maksaa, sitten vasta voi pussin avata. Ja usein pussi avataan vasta kotona, ruokailun jälkeen.

AP, teit oikein. Ehkä tämä äiti oppii, ettei kaupassa ruokita lapsia, ja tuotteet avataan vasta kun ne on maksettu.

Ne, jotka ehdotti että ap:n olisi pitänyt itse tarjoutua maksamaan karkkipussi: PYH sanon minä. Miksi pitäisi?

Vierailija
160/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö jos et ole maksanut siitä! Ensin maksetaan, sitten syödään. Niin kauan kunnes tuotteesta on maksettu, niin kauan se on kaupan omaisuutta. Ihan oikein tuolle äidille, oppiipahan jättämään ostokset syömättä ennen kun on ne maksanut.

Ja minkä IHMEEN takia kassan olisi pitänyt maksaa se karkkipussi???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä