Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa tapahtunut:

Vierailija
10.01.2007 |

Eräs äiti avasi lapselleen karkkipussin ennen kassaa. Hups, kassalla huomasikin, että kas, tilillä ei olekaan rahaa (Visa Electron). Soitin vartijan, joka teki lapun näpistyksestä.

Tämä ko. äiti joutuu nyt alle kolmen euron karkkipussista maksamaan isot sakot ja korvaukset kaupalle.

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pienten lasten äidit ovat yksi suurin näpistelijäryhmä. Vaippapaketteja " unohtuu" päivittäin vaunujen alakoriin. Joku maitopurkki katoaa vaunujen uumeniin jne.

Nyt on päätetty ottaa tiukka linja, ja jokainen " unohdus" ilmoitetaan poliisille. Me ei näitä näpistelijä-äitejä edes haluta asiakkaiksi.

Vierailija
42/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin ihan ällistyksissäni perhekerhossa (ja hiljaa,kun en tiennyt mitä sanoa...) kun pari nuorta äitiä selitti kuinka he " säästää" pitkän pennin,kun joka kauppareissulla ottaa pikkupaketin vaippoja,se kuulema uppoaa niin sinne alakoriin,varsinkin niihin knagasreunallisiin,ettei se näy sieltä!

Olin ihan TÄH,koska tuollainen ei kävisi mielessäkään!! Mut heidän mielestään se oli sit kai ok...

Eikä siis missään tapauksessa ok. Mutta kyllä näin voi käydä myös vahingossa, joten toivottavasti kaupoissa ei todellakaan suhtauduta asiakkaisiin kuin potentiaaleihin varkaisiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta) pystyisin sen sämpyläpussin maksamaan jonka olen avannut vaikka muita ostoksia en pystyisikään.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti tämä suuresti yleistyvä tapa availla tuotteita kaupassa. Moni kaverinikin tekee niin ja kiva heidän kanssaan kaupassa käydä kun omat lapset siinä huuli pyöreenä kun toiset saa jo syödä ja he odottavat että maksetaan. Yksi lapsista on sellainen että pienempänä aina pitkästyi kaupassa jos ei ollut syötävää tms. ja minulla olikin hänelle aina mukana esim. porkkanan paloja tai pullossa mehua. niitä sai pupeltaa ja pysyi hiljaa. kaupan tuotteita ei avattu ennen maksamista sillä ne oli kaupan. Eikä kinuu yksikään lapsista kaupassa mitään.

Minusta ap teki siis ihan oikein sillä jos ottaa käyttöönsä jotain joka ei ole omaa ja ei pysty sitä lunastamaan niin silloin tekee väärin ja sen joutuu korvaamaan. Toki asiakaskin olisi voinut yrittää sopia asian ja sanoa vaikka että odottavat siinä kaupassa kassan vieressä kunnes mies tuo rahaa tai jättää kännykän pantiksi ja kipaisee hakemassa rahaa. Eihän se kassan tehtävä ole ruveta miettimään vaihtoehtoja miten tuo ostos saadaan maksettua saati että kassa sen joutuisi maksamaan.

Vierailija
44/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, jos olet kassalla, ja huomaat ettei ole rahaa, niin myyjäthän laittavat tavarat sivuun ja sitten käyt automaatilla ja lunastat ulos. Ei kyse ole näpistyksestä!

Vierailija
45/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos vauva huutaa nälissään, ja on pakko ottaa se tuttelipurkki, avata ja syöttää se vauvalle?!?! Ja sitten kassalla toteaa, että sen kotiin kiireessä jääneen hoitolaukun taskuun jäi myös se rahapussi... Soittaisivatko AP ja muut ilmoituksen puolella olevat myös vartijan tekemään poliisille ilmoitusta näpistyksestä???

Ainakin nainen olisi maksanut karkkipussin, jos sitä rahaa olisi tilillä ollut, ei siis varsinaisesti aikonut sitä näpistää. Tuosta kaupassa syömisestä voi olla montaa mieltä...

Siis yhdellekään lapselle ei ole PAKKO antaa tuttelipurkkia, sämpylää tms. vielä vähemmän karkkia, pillimehua tai muuta herkkua ennen kassaa. En hyväksy tippaakaan näitä availijoita eikä heille liikene ymmärtämystä. Vielä vähemmän jos maksavat Visa Electronilla joka on moneen kertaan todettu todella epävarmaksi maksukortiksi eli ei toimi läheskään joka kerta. En itse voisi kuvitellakaan avaavani jotain tuotetta ennen kassaa, jos olisi noin epävarmaa maksu.

Ap oli keskustellut äidin kanssa maksusta. Eli jos olisin ko. äiti niin olisin heti pyytänyt kassaa joko odottamaan lapsen kanssa kun käyn automaatilla tai soittanut miehen paikalle maksamaan tms. Kassa ei ole velvollinen lainaamaan rahaa tms. Meillä jos on puuttunut joskus joku pieni summa ostoksista ennenkuin hommasin pankki/luottokortin (oikean sellaisen) niin lähikaupan kanssa on sanonut, että tuo puuttuva summa myöhemmin ja olen maksanut sen samana päivänä, mutta sitäkään ei tapahdu enää kun maksaa kortilla. Voin hyvin kuvitella, että vaunuihin ja rattaisiin jää tavaroita, itse en laita niihin tavaroita juuri sen vuoksi vaan käytän koria siinä " päällä" .

Ja yksikään lapsi ei " opettamatta" huuda kaupassa karkkia tms. Meillä lapsi on ihan kiltisti kauppareissuilla vaikka olisi pitkätkin jonot. Kyllästyä voi, mutta ei koskaan huuda karkin tai muun herkun perään. Mummun kanssa kaupassa käydessä huutaa joka kerta, koska mummu on erehtynyt palkitsemaan tuon huutamisen. Lapselle on selitetty varastaminen ja se, että kaupan tavaran avaaminen on varastamista ennen kassaa ja ennenkuin tuote on maksettu. Meillä tällä hetkellä 3-vuotias lapsi ymmärtää sen ja on ymmärtänyt jo pitkän ajan.

Vierailija
46/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkunviilaajalta.

Ajattele, jso palveluyrityksessä toimittaisiin aina ohjeiden mukaisesti joustamatta yhtään:

- pankki irtisanoisi tilisi, jos se joskus menisi vahingossa miinukselle

- päiväkoti irtisanoisi lapsen hoitosopimuksen, jos lapsen haku myöhästyisi kerran

- oppilas poistettaisiin völittömästi amk:sta / yliopistosta pienimmänkin villppiyrityksen jälkeen

- työntekijä saisi varoituksen myöhästyttyään kerran

jne...

Joskus kannattaa hieman joustaa. Mikäli olisin kauppias, pyrkisin pääsemään ap:n kaltaisesta myyjästä eroon. Minun bisnekselleni yhden karkkipussien kustannus vs tilanteessa syntyvä imagohaitta tekisi valinnan täysin selväksi.

Vierailija
47/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tottakai, jos olet kassalla, ja huomaat ettei ole rahaa, niin myyjäthän laittavat tavarat sivuun ja sitten käyt automaatilla ja lunastat ulos. Ei kyse ole näpistyksestä!

Meillä on lähikaupan irtokarkkiosastolla ilmoitus, että karkkien maistelu suoraan laatikosta on näpistys, rikos, josta ilmoitetaan poliisille. Ja näin myös tapahtuu. Koska lähikoulun lapsia (alakoulu) kävi kovastikin siellä ja napsivat karkkeja suuhunsa (" maistoin onko se hyvää ennenkuin ostan" jne.) eivätkä ostaneet tai maksaneet mitään. Toinen tapa on se, että pussi on auki, kun se punnitaan ja sinne pistetään lisää karkkia sen jälkeen (siellä on myös lappu: punnituksen jälkeen karkkien lisääminen on rikos, pussit voidaan punnita kassalla uudelleen!) - mistä lie oppineet, vanhemmiltaan varmaan!

Vierailija
48/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joskus kannattaa hieman joustaa. Mikäli olisin kauppias, pyrkisin pääsemään ap:n kaltaisesta myyjästä eroon. Minun bisnekselleni yhden karkkipussien kustannus vs tilanteessa syntyvä imagohaitta tekisi valinnan täysin selväksi.

Vierailija
49/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä asiakaspalvelu on tajuttu aivan väärin? Onko hyvä asiakaspalvelu nykyään muka sitä, että annetaan asiakkaiden viedä tavaraa miten haluavat ja maksavat sitten jos sattuu siltä tuntumaan? Ei kaupan tehtävä ole lahjoittaa karkkeja lapsille. Eipä tulisi mieleenkään availla jo kaupassa ostoksia.

Vierailija
50/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
51/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rohkenen epäillä haukkujan mahdollisuuksia menestyä elämässään.

Kyllä joustavuus on joskus - säännöistä huolimatta - paikallaan. Omistan yrityksen ja minusta on hyvä, että työntekijöillämme on pelisilmää ja kykyä joustaa tämänkaltaisissa tapauksissa. Tapauksen näkee ja kuulee usea ja äidin saattaminen edesvastuuseen tällaisessa tapauksessa ei ole mielestäni varsinaisesti mitään esimerkillistä brandin rakentamista.

Kyllä - yritykseni myös menestyy hyvin ja saan sitä kautta itselleni taloudellista hyvinvointia, mutta joustamme tarvittaessa. Itse en avaisi karkkipussia kaupassa, mutta en arvioi muita ihmisiä sen perusteella.

Vierailija
52/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tapana aukoa ruokatarvikkeita ennen kassaa, ja sen takia ap:n toiminta on mun mielestä vain imagon nostatusta. En mä halua joutua makselemaan toisten pilaamsita tuotteista, kun niillä ei hups ookkaan rahaa ostaa puoliksi kaupassa syömiänsä juttuja.

Vierailija:

pilkunviilaajalta.

Ajattele, jso palveluyrityksessä toimittaisiin aina ohjeiden mukaisesti joustamatta yhtään:

- päiväkoti irtisanoisi lapsen hoitosopimuksen, jos lapsen haku myöhästyisi kerran

- oppilas poistettaisiin völittömästi amk:sta / yliopistosta pienimmänkin villppiyrityksen jälkeen

jne...

Vierailija
53/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haloo, ihminen käy hakemassa rahaa jos kortti ei toimi, ei kyse rikoksesta!

Silloin se on näpistys. Ja kassa toimi saamiensa ohjeiden mukaan. Kuka käskee syöttää kaupassa karkkia kakaralle, jos ei ole rahaa maksaa niitä. Maksaisi ensin ja syöttäisi karkkia vasta sitten, ja jos ei oo rahaa, olkoot ostamatta karkkia. Nii.

Vierailija
54/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kyllä oikeasti unohtunut joku purnukka tai limsapullo rattaiden alaritilälle, kun on kierinyt sinne ritilän toiseen päähän ja kun kiireellä tavaraa kauhonut likuhihnalle, en ole huomannut. Silloin kyllä palasin maksamaan maksamaan limsapullon, kun ulkopuolella huomasin että oli jäänyt maksamatta. Tämän logiikan mukaan olisi kuitenkin tullut syyte varkaudesta, jaiks... Ei varmasti ole aina tahallista, en suinkaan väitä etteikö joku tekisi myös tahalleen... No, olen ollut kaupassa myös haiseva vaipparoskis mukan, kun unohtui sinne alaritilälle. Piti nakata roskikseen matakalla kauppaan, mutta unohtui. Olisivat varmaan katsoneet että on toi lahopäinen mamma taas liikkeellä =)

Vierailija
55/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonotapaisten rötvästelijöiden temmellystä. Jos ei aikuinen ihminen tiedä, että tuotteita ei avata kaupassa, niin se on voi voi.

PS. Varsin menestynyt olen itsekin, ehkä siksi että joissain perusasioissa olen tinkimätön.

Vierailija:

mutta rohkenen epäillä haukkujan mahdollisuuksia menestyä elämässään.

Kyllä joustavuus on joskus - säännöistä huolimatta - paikallaan. Omistan yrityksen ja minusta on hyvä, että työntekijöillämme on pelisilmää ja kykyä joustaa tämänkaltaisissa tapauksissa. Tapauksen näkee ja kuulee usea ja äidin saattaminen edesvastuuseen tällaisessa tapauksessa ei ole mielestäni varsinaisesti mitään esimerkillistä brandin rakentamista.

Kyllä - yritykseni myös menestyy hyvin ja saan sitä kautta itselleni taloudellista hyvinvointia, mutta joustamme tarvittaessa. Itse en avaisi karkkipussia kaupassa, mutta en arvioi muita ihmisiä sen perusteella.

Vierailija
56/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyyli ja ajattelutapa selkeästi kouluttamattoman tekstiä. En ottaisi tuollaista tyyppiä meille töihin. Odotan hyvältä työntekijältä kykyä nähdä kokonaisuuksia, joustaa ja lisäksi tilannetajua.

Vierailija
57/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pilkunviilaajalta.

jne...

Vierailija
58/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni mikään positiivinen arvio jonkin mielipiteen tueksi.

Työllistän yli 20 ihmistä ja uskon pelisilmäni hyvää voittoa tuottavan yrityksen tj:nä kehittyneen näinä vuosina. Asiakaspalaute yrityksestämme on todella hyvää.

Yksi pieni kaupan kassa voi omalla yrmeällä " ei onnistu" - asenteella saada paljon tuhoa aikaan.

Vierailija
59/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäänhän ei saa availla enne kuin on maksanut ja sinä toinen pöllöpää annoit sitten rangaistuksen rankimman kautta!

Vierailija
60/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mielestäni mikään positiivinen arvio jonkin mielipiteen tueksi.

Työllistän yli 20 ihmistä ja uskon pelisilmäni hyvää voittoa tuottavan yrityksen tj:nä kehittyneen näinä vuosina. Asiakaspalaute yrityksestämme on todella hyvää.

Yksi pieni kaupan kassa voi omalla yrmeällä " ei onnistu" - asenteella saada paljon tuhoa aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi