Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset synnytysolosuhteet Keski-Suomen Keskussairaalassa?

10.01.2007 |

Kävin äippäpolilla joulun alla ja kuulin tulevista remonteista, jotka siirtävät ainakin toisen synnytysosaston sädesairaalan tiloihin.

Lisäksi kuulin, että synnytyksiä on ennätysmäärä ja tuttava puhui että kaikki eivät ole päässeet edes synnytyssaliin???

Onko kenelläkään tietoa tämän hetken tilanteesta ja tulevan kevään tilanteesta??? Onko siellä täysi kaaos päällä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin itsekin tietää.. joten jos joku osaa infota, tänne vaan!

Itse olen puoli vuotta sitten muuttanut Jyväskylään, ja en ole kyllä pätkän vertaa tyytyväinen ollut tämän kaupunkin terveyspalveluihin. Säästäminen todella näkyy, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
2/7 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esittelykierrolla ainakin sellaisen kuvan, että kovasti on synnyttäjiä ja synnytysvastaanotossa hoitavat myös tarvittaessa synnytyksiä jos tuppaa ruuhka (siellä ei tosin saa kivunlievitystä). onhan se hurjaa ajatella, että 5salia (muistanko oikein?) ja 4 kätilöä joista yksi on vastaanotossa.. että ittekseen sitä saa olla aika pitkälle salissa :/ no kahtotaan sitten..

37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylää pidettiin kivempana, kodinomaisempana vaihtoehtona. Itsellä ei kokemusta kummastakaan, koska muutimme etelään ennen synnytystä.

Vierailija
4/7 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokaiseen olen ollut tyytyväinen. Palvelu on ollut ystävällistä ja asiantuntevaa. Kerran jouduin hetken odottaa salin vapautumista, mutta muuten on aina ollut tilaa. Tietty se riippuu siitä osuuko noihin ruuhka-aikoihin vai ei... Salissa ollessa olemme aina mieheni kanssa olleet kaksin suurimman osan ajasta, ja näin olemme halunnetekin. Kätilö on välissä käynyt kurkkimassa onko kaikki hyvin ja kelloa soittamalla on apu tullut suht nopeeta. Parhaimpansa he tekevät ja olosuhteille eivät voi mitään, uskon että he luonnollisetsi oleilevat eniten apua ja tukea tarvitsevien äitien luona enemmän ja hyvin itse pärjäävät saavatkin olla omissa oloissaan. Kesällä olen viidettä sinne hekemaan menossa ja tosi hyvillä ja luottavaisilla mielillä menen!

Onnea kaikille lähitulevaisuudessa sinne meneville. Palvelua saa, kunhan muistaa sitä itse pyytää, oma suu on saatava auki =)

Vierailija
5/7 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin itse Jyväskylässä syyskuussa, salissa oli koko ajan kätilö ja kätilöopiskelija. Ponnistusvaiheessa tuli vielä toinenkin opiskelija apuun. Kaksi salia oli tyhjillään, kaksi käytössä tuona päivänä. Kaveri synnytti lokakuussa, mies oli kahdestaan kätilön kanssa operoimassa " aitiopaikalla" , kun muuta apua ei ponnistusvaiheeseen saatu. Silloin oli vissiin ollut naisia käytävillä jonottamassa...

Olin kolmen työvuoron ajan synnyttämässä (ensisynnytys) ja mielestäni etenkin kaikki vanhemmat kätilöt olivat todella asiantuntevia.

Sairaanhoitopiirin sivuilla on hyvin tietoa synnyttämisestä ja olosuhteistakin vähäsen: http://www.ksshp.fi/Public/default.aspx?nodeid=24932&culture=fi-FI&cont… - synnytysvalmennustahan Jkl:ssä ei enää ole joten noihin sivuihin oli tyytyminen :)

Vierailija
6/7 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin joulun välipäivät K-SKS:ssä synnytyksen merkeissä ja hyvät oli kokemukset. Ilmeisesti silloinkin oli suht vilkkaat päivät, mutta ei se meille näkynyt henkilökunnasta mitenkään synnytyksen aikana (sain tietää tuon vilkkauden, kun erikseen kysyin). Neljä eri kätilöä tuli nähtyä ja pidimme kaikista, oli sekä nuoria että vanhempia. Myös tapaamamme kolme lääkäriä olivat asiantuntevan ja mukavan oloisia. Ainoat miinukset olivat, että epiduraalia jouduttiin odottelemaan reilu tunti ja leikkaussaliin pääsyä kaksi tuntia (lopulta päädyttiin sektioon), mutta ne odottelut eivät johtuneet synnytysyksikön vaan muun sairaalan ruuhkasta. Synnyttäneiden osastolla sai aluksi riittävästi apua ja sitten kun olin jo paremmassa kunnossa, olimme aikalailla omillamme. Osastolla tosin kannattaa pitää mielessä, että jos haluaa neuvoja tai apua, niin sitä pitää rohkeasti pyytää, erikseen sitä ei juurikaan tulla tarjoamaan.

Vierailija
7/7 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että aiemminkin toinen synnyttäneiden osasto on ollut sädesairaalassa evakossa ja olen kuullut, että ovat tuolla evakossa oikein mielellään. On kuulemma hyvät tilat. Ja ymmärtääkseni siellä on vierailukin vapaampaa, ennen remonttievakkoa oli aika tiukat vierailusäännöt.