Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton Huoltaja pesee kätensä asiasta

Vierailija
25.01.2024 |

www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d9aaf201-a11a-40f2-aea9-c4ea9f0498b0

Ei hyvää päivää noita vanhempia... Olisin itse samassa tilanteessa onnellinen ettei lasku ollut tuhansien eurojen luokkaa, ja maksaisin tuon 200e mukisematta.

Nyt menevät sitten oikeuteen, lapsihan ei mitään ríkosrekisteriä saa mutta on ne silti korvausvelvollisia lain mukaan.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi joskus niin, että naapurin 4v lapsi naarmutti autoani. Vanhemmat valehtelivat että korvaavat jotain, heillä ei ollut vakuutusta, joka olisi korvannut! Nuorena ja tyhmänä en osannut toimia mitenkään? Naarmu jäi maksamatta.

Tuollaiset vanhemmat v-tuttaa! Ei katsota lasten perään, annetaan tehdä mitä huvittaa asuntoyhtiön pihalla ja parkkipaikalla (jossa naarmutus tapahtui). Kukat revitään penkeistä, talvella "putsataan" naapureiden autoja leikkilapioilla ja heitellään lunta ikkunoihin, viedään toisten lelut muiden takapihoilta jne...

No, muutin pois, ihmetytti vaan että kukaan naapureista ei puuttunut asiaan? Minä kun sanoin, niin tämä äityli alkoi mustamaalata minua ja syyllisti minua muille naapureille, kun "se käskee minun lapsia!". Voi juma......

Ja aiheesta, kyllä todellakin tuo lapsi (jo noin iso kuitenkin, kuka 9v muka ei ymmärrä, ettei noin saa tehdä, menisi omien vanhempien auton sotkemaan, haittaisiko sitten?!) ja hänen vanhemmat saisivat olla "iloisia" jos 200e.lla pääsisivät! Mutta ei?????????????????

Pistää vihaksi. Minä olisin vienyt rahan ja vähentäisin sen lapsen synttäri tms rahoista, ja katsoisin peiliin, JA veisin ka ka ran pyytämään ANTEEKSI.

(ps, mutta olen kasvattanut omat lapseni, eivät ole tuhonneet muiden omaisuutta.)

Vierailija
22/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa uhrin asema on liian heikko! 9-vuotiaan vanhemmat maksakoon tai lapsi lastenkotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ei ole korvausvelvollisia. Lapsi on, jos hänet todetaan riittävällä varmuudella syylliseksi.

Ok, asperger.

Vierailija
24/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei vie asiaa oikeuteen jos on selvä juttu? Idioottivanhempi toki mutta tätä varten voi haastaa oikeuteen.

200 euron takia pyörittää oikeuslaitosta? Vanhemmilla ei ole korvausvelvollisuutta.

200 euron? Onkohan sulla mitään käsitystä auton maalauksesta?

Vierailija
25/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 raipaniskua pennulle ja isälle.

Vierailija
26/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla piirrelty iho.

Vierailija
27/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei vie asiaa oikeuteen jos on selvä juttu? Idioottivanhempi toki mutta tätä varten voi haastaa oikeuteen.

200 euron takia pyörittää oikeuslaitosta? Vanhemmilla ei ole korvausvelvollisuutta.

Et tainnut lukea juttua?

Vierailija
28/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa lukee että selvisi paikallisella putsauksella, pakkasten takia tuo spraymaali ei ollut tarttunut kunnolla.

Vierailija
29/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 raipaniskua pennulle ja isälle.

Ja akalle kans.

Vierailija
30/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajako siis on joku sossutapaus jota ei kiinnosta tuollaiset laskut kun niitä ei saada ikinä perittyä varattomalta?

Vierailija
31/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin on taas näitä ihmisiä, että voisi julkaista nimet. Ei tarvi ihmetellä, jos hälläväliä asenne yleistyy.

Vierailija
32/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämäkin on taas näitä ihmisiä, että voisi julkaista nimet. Ei tarvi ihmetellä, jos hälläväliä asenne yleistyy.

Jos menee oikeuteen ja lapsi saa tuomion, niin eikö silloin ole julkista tietoa eli silloin voi julkaista?

Vierailija
33/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kotivakuutus korvaisi. Mutta miksi pitää aina mainita "syöpä hoidosta" toipuva ? Kun sillä ei mitään merkitystä, jos jonkun mielestä on, niin laittaa lapun tuulilasiin "minulla on syöpä"/ "syöpä hoidoista toipuva"/ "paha ripuli" jne 

Vierailija
34/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaan kasvatuksen hedelmä, kaltaistensa vanhempien tulos, koskaa ei tarvinnut oppia ottamaan vastuuta yhtään mistään ja kaikki sallittua. Ja sitten ihmettelevät huuli pyöreänä toinen peukalo suussa ja toinen p*rseessä lapsivihaa. 

Vierailija
35/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonku rikkaan idiootinn kakara. Niillä on tapana kasvattaa lapsensa mentaliteetilla ettei mistään mitään vastuuta. 

Vierailija
36/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää tuollaista minäminä vanhemmuutta. Mitä siinä lapselle opetetaan, sekö että autojen töhrimisestä ei tule seurauksia??

Vanhemmat opettaa tätä linäminä- asennetta lapsilleen.

Kerran meni hampurilaispaikkaan jonottamaan. Edellä kassalla oli nainen, vieressä mies kahden lapsen kanssa. Ja heidän edellä muutama ihminen. Meidän jono veti nopeammin, ja nainen pääsi kassalle, niin pokkana kysyi, että saako hänen miehensä ja lapsena tuosta viereisestä jonosta tulla tähän myös ostamaan. Sanoin hänelle, että ei saa. Harmi, kun en sanonut, että näin vanhemmat opettaa lapsilleen, miten olla itsekäs.

Vierailija
37/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu no ei olekaan, mutta kuka haluaa pienelle lapselle jonkun oikeudenkäynnin. Normaali vanhempi maksaisi tuon 200 euroa. Mutta kyse ei ole normaaleista vanhemmista nyt näköjään.

Samalla voisi miettiä kotioloja, jos ei ole jo tehty. Poliisilta menee varmaan automaattisesti lasu, kun lapsi on heidän kanssaan tekemisissä. Voi sen huoli-ilmoituksen muutenkin tehdä. 

Vierailija
38/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse supisuomalaisista? Jos on, niin kyllä on suomalaistenkin ihmisten taso laskenut.

Vierailija
39/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu mistä 9v saa spraymaalia? Varastamalla? Tuskin ainakaan viikkorahoilla ostamalla. Vanhemmilla on velvollisuus valvoa jälkikasvuaan. 9v voi ulkoilla ilman jatkuvaa valvontaa, mutta minusta olisi syytä kovistella vähän vanhempiakin aiheesta jälkikasvun valvonta ja kasvattaminen. 

Vierailija
40/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kotivakuutus korvaisi. Mutta miksi pitää aina mainita "syöpä hoidosta" toipuva ? Kun sillä ei mitään merkitystä, jos jonkun mielestä on, niin laittaa lapun tuulilasiin "minulla on syöpä"/ "syöpä hoidoista toipuva"/ "paha ripuli" jne 

No kyllä sinäkin olet  älyä vailla. KOTIvakuutus korvaa kodin. AUTOvakuutus korvaa auton. Ja nimenomaan tuo summa on autovakuutuksen omavastuusumma, ei välttämättä se maalauksen ja / tai puhdistuksen hinta.

Yhtä vajaalla käyt kuin nuo vanhemmatkin. Näitä piisaa, ja miettikääpä huvikseen millaisessa maailmassa 30-40 vuoden päästä eletään kun nämä aivotoomat lisääntyy ja ne fiksut ja älykkäät eivät... Onnea tulevaan. Onneksi mull aei ole lapsia joiden tulevaisuudesta pitäisi huolehtia - olen todellakin viimeinen sukupolvi jolla mahdollisuus edes jonkinlaiseen elämänlaatuun ja onneen.

Herra 41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä