Siis mitä ihmettä? Nyt nämä laittomat lakkoilijat itkevät siitä, jos työnantaja etukäteen kysyy, aikooko olla poissa vai ei!
Nämä prinsessakermaperseet varmaan haluisivat joka aamu itse päättää, viitsiikö tänään mennä töihin, eikä siitä tarvitsisi edes ilmoittaa...
"Lidl ohjeisti työntekijöitään kertomaan etukäteen, aikovatko he tulla lakkopäivänä töihin."
"Työntekijät kokivat Lidlin viestin vähintäänkin arveluttavana."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23d4c630-3a64-46ba-a507-ee6efb5e9197
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lakkoilu ei ole tätä päivää. Ne haittaavat enemmän tavallisen tallaajan elämää kuin pomoportaan. He eivät käytä julkisia liikennevälineitä. Heillä on varaa palkata hoitaja kotiin kun päiväkodit ja koulut ovat kiinni. Kaupan lakot ei hirveästi haittaa, jokainen voi järjestää kotivaraa sen verran että muutamana päivänä ei kuole nälkään ja varsinkin ne, joilla on rahaa sitä hankkia.
Työttämät hoitavat lapsia tarhoissa palkkatuella.
Ei tunnu sekään kiinnostavan, että palkkatukityöstä ei kohta kerry ansiosidonnaista.
Pahantuulinen hoitaja jatkossa.
Pitäisikö antaa rikkaiden lapsille ne tarhan paskimmat lelut.
Meidän työpaikalla oli anonyymikysely, kuinka moni on lakossa, että tietävät resurssin. Ilmoittavat sitten asiakkaille poikkeuksellisen palveluajan.
"Työnantaja ei saa kysyä kuuluuko työntekijä liittoon"
Siitä on niin pitkä kun olen ollut vieraalla töissä tai itse työllistänyt ketään. Mutta silloin kun olin, palkasta meni suoraan työttömyyskassan maksu. Silloin työnantaja tiesi tietenkin että kuuluin liittoon.
Vähän OT.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai työnantajan pitää tietää, ketkä tulevat töihin ja mistä syystä ollaan pois. Ne, jotka näitä ei halua ilmoittaa, on varsin epäluotettavia työntekijöitä.
Osa on näemmä kärkkymässä sekä liiton lakkorahoja että työnantajan palkkaa samalle päivälle. Sillä menolla en yhtään ihmettele, että lakot lisääntyy.
Jos työnantaja ei edes huomaa onko työntekijä ollut paikalla, niin se on työnantajan oma moka jos maksaa palkkoja poissa olevalle.
Eikö se ole ihan normaalia kertoa onko tulossa töihin vai ei. Tai itse asiassa ihan normaalia kertoa, jos ei ole tulossa töihin työkalenterin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ainoa Euroopan maa (=takapajula), jossa poliittiset lakot ovat täysin sallittuja. Kaikkialla muualla ne on joko kokonaan kiellettyjä tai tiukasti rajattuja. Toivottavasti asiaan saadaan muutos nyt kun kommarit ja shampanjasosialistit eivät ole hallituksessa.
Haa! Etkö ole käynyt Italiassa?
Siellä ainakin kuljetustyöväki (juna, metro, bussi) käyttää lakko-oikeuttaan tuon tuosta ja milloin mistäkin syystä. Voit uskoa, että isoissa kaupungeissa esim. metron pysäyttäminen lamaa ihan kaiken muunkin. Eiväthän ihmiset pääse töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ainoa Euroopan maa (=takapajula), jossa poliittiset lakot ovat täysin sallittuja. Kaikkialla muualla ne on joko kokonaan kiellettyjä tai tiukasti rajattuja. Toivottavasti asiaan saadaan muutos nyt kun kommarit ja shampanjasosialistit eivät ole hallituksessa.
Haa! Etkö ole käynyt Italiassa?
Siellä ainakin kuljetustyöväki (juna, metro, bussi) käyttää lakko-oikeuttaan tuon tuosta ja milloin mistäkin syystä. Voit uskoa, että isoissa kaupungeissa esim. metron pysäyttäminen lamaa ihan kaiken muunkin. Eiväthän ihmiset pääse töihin!
Ja postiväki, jätehuolto ym ym. lakkoilevat kaikenaikaa. Kaikki nämä tärkeitä yhteiskunnan toiminnan sujuvuuden kannalta.
Työttämät hoitavat lapsia tarhoissa palkkatuella.
Ei tunnu sekään kiinnostavan, että palkkatukityöstä ei kohta kerry ansiosidonnaista.
Pahantuulinen hoitaja jatkossa.