Myrskyluodon Maija
Käykää hyvät ihmiset katsomassa elokuvateatterissa, jos vähänkään kiinnostaa. Oli vaikuttava ja hieno elokuva. Mutta on niitä elokuvia, jotka hyötyy isosta valkokankaasta, ei varmaan yhtä vaikuttava ole tv-ruudulta katsottuna. Ehkä jälkipuoliskon keskivaiheilla oli yksi pätkä, mistä ajattelin että olis voinut tiivistää, mutta muuten en mitään kritisoitavaa keksi. Ei kannata kuitenkaan odottaa että olisi samanlainen kuin vanha tv-sarja, on ihan oma teoksensa. Harvoin tehdään näin hyviä kotimaisia elokuvia. Suosittelen!
Kommentit (492)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Maija tässä versiossa tarkoitus olla autismin kirjolla vai oliko muuten vaan toisinaan erikoinen?
Oli aika autistisen oloinen, ja outo
Mä en voi sietää tätä leuatonta "lessu-isohammas" -näyttelijää. Olikohan sarjassa Tunna Blå LInjen ja sain tässä hänestä jo ihottumaa. Jannen näyttelijäkin olisi voinut olla komeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Janne nauroi hääyönä?
Laukesi ennenaikaisesti eli laski lakanoille... ?
Eiku oikeesti.
Ei saanut rouvaansa kostumaan... näytti sille kuin olisi teuraalle menossa. Maija haukkui takaisin, että tuore aviomies itse näyttää metsänpeikolle... eli pieleen mennyt yhdyntä nauratti.
Mies tuohon aikaan olisi ottanut väkisin ja nainen vain vikissyt. Onko Tiina Lymi aivan sekaisin?
Siltähän roiskahti eka yrittämällä reisille. Mistä me tiedämme miten loppuyö meni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku oikeesti.
Ei saanut rouvaansa kostumaan... näytti sille kuin olisi teuraalle menossa. Maija haukkui takaisin, että tuore aviomies itse näyttää metsänpeikolle... eli pieleen mennyt yhdyntä nauratti.
Mies tuohon aikaan olisi ottanut väkisin ja nainen vain vikissyt. Onko Tiina Lymi aivan sekaisin?
Siltähän roiskahti eka yrittämällä reisille. Mistä me tiedämme miten loppuyö meni...
Haju mahtoi olla melkoinen.
TV-sarjassa Janne nappaa kihlajaisaikana Maijan navettaan/talliin ja koettaa köyriä, mutta malttaa kuitenkin mielensä, jotta morsio voi astella alttarille kruunu päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Maija tässä versiossa tarkoitus olla autismin kirjolla vai oliko muuten vaan toisinaan erikoinen?
Mä en voi sietää tätä leuatonta "lessu-isohammas" -näyttelijää. Olikohan sarjassa Tunna Blå LInjen ja sain tässä hänestä jo ihottumaa. Jannen näyttelijäkin olisi voinut olla komeampi.
Olematon liuhutukka tuolla naisella ja tyttärellä muka paksut mustat letit?!?
Vierailija kirjoitti:
TV-sarjassa Janne nappaa kihlajaisaikana Maijan navettaan/talliin ja koettaa köyriä, mutta malttaa kuitenkin mielensä, jotta morsio voi astella alttarille kruunu päässä.
Anoppi vaati näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi sietää tätä leuatonta "lessu-isohammas" -näyttelijää. Olikohan sarjassa Tunna Blå LInjen ja sain tJa tyässä hänestä jo ihottumaa. Jannen näyttelijäkin olisi voinut olla komeampi.
Ja tyttären isä harvahiuksinen blondi😂
Kyllä on ankeeta ja tosikkoa porukkaa linjoilla.
Olen minäkin tuon kirjan lukenut, mutta elokuva oli silti mielestäni hyvä. Tv-sarjaakin olen joskus vähän nähnyt, mutta en ymmärrä, miksi näiden kaikkien pitäisi olla kopioita toisistaan? Sen, kuinka kovaa ja karua elämä noissa olosuhteissa tuohon aikaan oli, pystyy kyllä kuvittelemaan, en sen kuvausta tuon enempää elokuvaan kaivannut. Ei fiktion tarvitse aina olla niin uskottavaa. Tämä elokuva oli kaunis rakkaustarina. Kyllä kelpais itellekin noin rakastava mies.
Vierailija kirjoitti:
Renny Harlinin olisi pitänyt olla ohjaaja. Hän on vauvasta asti ollut meri-ihminen. Lymin ohjaus oli raivostuttavan hidastempoista.
Ei ehdi renni ohjaamaan sillä on penikkatehtailu nyt menossa.
Ulkoluodolla eivoi elää lapsiperhe. Ei siellä kasva edes peruna. Eikävhanneksia voikastella merivedellä Yleensä ei ollut tuhonaikaan edes kauvoja luodolla. Lehmä eipysy hengissä i lman ruokaa ja juomaa. Vaimo ei jaksa hoi itaa yksin perhttäi ilman yhteisön muitten naisten apua ja tukea. Olen asunut saaristossa ja tuo elämä oli ihan äytttä valetta. Ei siellä hupsut pärjää. Eikä yksin pärjää. Voin ihan pahoin tuosta filmistä. Eii kukaan anna tytärään ulkoluodolla elävälle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku oikeesti.
Sinä et kyllä sitten ymmärtänyt Jannen henkilöhahmoa, ei ollut "sellainen mies" ollenkaan. Tuskin ennenaikaankaan kaikki miehet oli samanlaisia.
Mun mielestä Lymi onnistuu vangitsemaan ne hetket joita vasten tarinassa eletään, mestariteos
Vierailija kirjoitti:
Ulkoluodolla eivoi elää lapsiperhe. Ei siellä kasva edes peruna. Eikävhanneksia voikastella merivedellä Yleensä ei ollut tuhonaikaan edes kauvoja luodolla. Lehmä eipysy hengissä i lman ruokaa ja juomaa. Vaimo ei jaksa hoi itaa yksin perhttäi ilman yhteisön muitten naisten apua ja tukea. Olen asunut saaristossa ja tuo elämä oli ihan äytttä valetta. Ei siellä hupsut pärjää. Eikä yksin pärjää. Voin ihan pahoin tuosta filmistä. Eii kukaan anna tytärään ulkoluodolla elävälle miehelle.
Höpöhöpö. Saarilla on eletty iät ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi sietää tätä leuatonta "lessu-isohammas" -näyttelijää. Olikohan sarjassa Tunna Blå LInjen ja sain tJa tyässä hänestä jo ihottumaa. Jannen näyttelijäkin olisi voinut olla komeampi.
Ja tyttären isä harvahiuksinen blondi😂
Mutta Maijan isä ja sisko oli tummahiuksisia. Olikohan Jannen isäkin tummahiuksinen, ei jäänyt kunnolla mieleen? Kyllä ne geenit tosielämässäkin voi pompata sukupolvien yli.
Vierailija kirjoitti:
Se olikin elokuva.
Suomessa kirjaa saa enää selkokielisenä versiona
Vierailija kirjoitti:
Teki hyvää sielulle kun sai katsoa satua miehestä, joka on ahkera eikä petä.
Mistäs tiedät missä Janne kävi "kalastusreissuillaan" munaansa uittamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku oikeesti.
Haluaisivatko katsojat sitten koko ajan katsoa elokuvia, joissa "seksikohtaukset" olisivat pelkkiä raiskauskohtauksia?