Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on että heti on saatava niitä menestysresepti tuotteita ostettua?

Vierailija
24.01.2024 |

Heti on aamulla rynnättävä kauppaan ja jos ei heti niitä tuotteita näe niin ollaan jo huolestuneita siitä onko niitä ollenkaan saatavilla. Miksi niitä pitää saada heti??

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on duunin alakerrassa Alepa. Joka vuosi niitä tuotteita tulee ihmeteltyä ensin pari viikkoa, sitten ne alkaa olla punalaputettuja, kun ei jengi enää osta. Uutuuden viehätys meni jo.

Toissa vuonna oli niitä Komeron nuudelipurkkeja. Maksoko ne yli kuusi euroa, semmoinen pikkuriikkinen kuppi? Niitä en raaskinut edes -30% ostaa.

Tänä vuonna odotan sitä Köfte tuotetta. Mä olen pitkään halunnut jotain turkkilaisen piirakan tapaista kauppoihin. Kunpa olisi mausteita riittävästi, eikä taas suomalaisen elintarviketeollisuuden maustamia.

On suomalaisen elintarvikereollisuuden maustama. Tietenkin. Koko tuotteen ideahan oli tuoda lähi-idän tuote suomalaiseen makuun sopivaksi. 

En ole ohjelmaa kattonut. Mä vaan oletin, että kun suomessa alkaa olla mausteisen ruuan ystäviäkin, että joku joskus uskaltaisi meillekin tehdä valmista. Että runsas suolaista rasvahötöä tiedossa.

Vierailija
22/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliita tuotteita taitaa olla. Musta näytti se keksitaikina niin pienelle paketille ettei siitä varmasti kovin montaa piparia saa... 

Aika kädetön pitää olla, jos ei osaa leipoa cookie-tyyppisiä keksejä ilman valmistaikinaa. 

Öö. Kyllähän kaikkia maailman ruokia joka ikinen ihminen osaisi ohjeen kanssa tehdä itse. Eri asia on se, jaksaako ja haluaako tehdä itse.

No ei kyllä osaisi. On paljon ruokia, joihin vaaditaan enemmän osaamista kuin ohje. Mutta keksitaikinassa ei tarvise muuta kuin sekoittaa ainekset, muotoilla keksit ja laittaa uuniin. On jopa nopeampaa kuin sulattaa valmistaikina, muotoilla se kekseiksi ja laittaa uuniin. Ymmärrän, että esim. joulupiparitaikinaa on valmiina, koska sen keittäminen on aika työlästä.

Ei joulupiparitaikinaa keitetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on duunin alakerrassa Alepa. Joka vuosi niitä tuotteita tulee ihmeteltyä ensin pari viikkoa, sitten ne alkaa olla punalaputettuja, kun ei jengi enää osta. Uutuuden viehätys meni jo.

Toissa vuonna oli niitä Komeron nuudelipurkkeja. Maksoko ne yli kuusi euroa, semmoinen pikkuriikkinen kuppi? Niitä en raaskinut edes -30% ostaa.

Tänä vuonna odotan sitä Köfte tuotetta. Mä olen pitkään halunnut jotain turkkilaisen piirakan tapaista kauppoihin. Kunpa olisi mausteita riittävästi, eikä taas suomalaisen elintarviketeollisuuden maustamia.

On suomalaisen elintarvikereollisuuden maustama. Tietenkin. Koko tuotteen ideahan oli tuoda lähi-idän tuote suomalaiseen makuun sopivaksi. 

En ole ohjelmaa kattonut. Mä vaan oletin, että kun suomessa alkaa olla mausteisen ruuan ystäviäk

Yksi raaka-aineista on natriumglutamaatti. Siitä voi päätellä jo aika paljon. 

Vierailija
24/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niistä siis poistettu kaikki pullan ja pipareiden mausteet vai mikä se suomalainen maku on?

Vierailija
25/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliita tuotteita taitaa olla. Musta näytti se keksitaikina niin pienelle paketille ettei siitä varmasti kovin montaa piparia saa... 

Aika kädetön pitää olla, jos ei osaa leipoa cookie-tyyppisiä keksejä ilman valmistaikinaa. 

Öö. Kyllähän kaikkia maailman ruokia joka ikinen ihminen osaisi ohjeen kanssa tehdä itse. Eri asia on se, jaksaako ja haluaako tehdä itse.

No ei kyllä osaisi. On paljon ruokia, joihin vaaditaan enemmän osaamista kuin ohje. Mutta keksitaikinassa ei tarvise muuta kuin sekoittaa ainekset, muotoilla keksit ja laittaa uuniin. On jopa nopeampaa kuin sulattaa valmistaikina, muotoilla se kekseiksi ja laittaa uuniin. Ymmärrän, että esim. joulupiparitaikinaa on va

Kyllä keitetään alkuun. Ainakin siinä versiossa, jota minun suvussani on tehty. Siirappi, voi ja mausteet keitellään ensin ja sitten lisätään jäähtyneeseen seokseen jauhot.  

Vierailija
26/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua jotain keksi hypetystä noita iät ajat tehty. Kaikki ne taikinat on yhtä ja samaa ja takuulla itse tehty parempaa. Kuka alkaa edes tekemään kuutta keksiä.

Vierailija
27/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niistä siis poistettu kaikki pullan ja pipareiden mausteet vai mikä se suomalainen maku on?

Miksi Köftis-piiraassa olisi pullan ja pipareiden mausteita? Ja mikä niissä on mielestäsi ei-suomalaista? 

Vierailija
28/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Om man har väldigt lite att göra eller att prata om?

Vierailija
29/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Om man har väldigt lite att göra eller att prata om?

Om det är situation, man kan painua vttuun, jos ei kiinnosta osallistua keskusteluun. 

Vierailija
30/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä keksejä voi olla valmiiksi paistettuina.🤔

Vierailija
31/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kun ne paistetaan on ne tavallaan itsetehtyjä.😂

Vierailija
32/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiiksi paistetu eivät ole tuoreita eli niitä ei voi syödä suoraan uunista tulleina. Ei voi feikata leiponeensa itse :D

Vierailija
33/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi raaka-aineista on natriumglutamaatti. Siitä voi päätellä jo aika paljon. 

Mono-sodium-glutamate eli MSG. Käytettiin myös suomalaisissa kouluissa korostamaan mausteiden aromeja, kunnes kiellettiin Hjalliksen kanssa sekoilleen Merikukka Forsiuksen aloitteesta.

MSG, demonisoitu kuin nikotiini. Kukaan ei tiedä miksi, mutta ns. asiantuntijat (terveysfasistit) tuomitsevat ja lauma toistaa totuutena perässä.

Vierailija
34/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piparitaikinaakos se onkin? Käsittin TV-ohjelman perusteella, että keksitaikinaa ja näillähän on maussakin aika paljon eroa.

Vierailija
35/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kun ne paistetaan on ne tavallaan itsetehtyjä.😂

Av-mammat voi sitten braissailla vierailleen, että on tehty ite keksit. :)

Vierailija
36/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piparitaikinaakos se onkin? Käsittin TV-ohjelman perusteella, että keksitaikinaa ja näillähän on maussakin aika paljon eroa.

Kannattaa opetella lukemaan. Tuossahan lukee selkokielellä KEKSITAIKINA. Ja näsäviisastellessa kannattaa myös huomioida, että puhekielessä monille pipari ja keksi ovat tasan sama asia. 

Vierailija
37/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmiiksi paistetu eivät ole tuoreita eli niitä ei voi syödä suoraan uunista tulleina. Ei voi feikata leiponeensa itse :D

Ei kai kukaan kuumia keksejä syö. Saman makuisia ne on seuraavanakin päivänä, ellei jopa parempia.

Vierailija
38/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kuumia keksejä syö. Saman makuisia ne on seuraavanakin päivänä, ellei jopa parempia.

Höppänä. "Suoraan uunista" ei tarkoita sitä, että syödään tulikuumana. Tietenkin jäähdytetään ensin. Mutta siinä on iso makuero, onko keksi tuore eli suhteellisen äskettäin paistettu vai viikko/kuukausitolkulla pakkauksessa seissyt. 

Vierailija
39/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niihin pitäisi siinä tapauksessa lisätä runsaasti säilöntäaineita, jotta säilyisivät syömäkelpoisina siihen asti, kun päätyvät kuluttajan lautaselle. Pakastetaikina säilyy ilman säilöntäaineitakin, koska se on jäässä. Lisäksi tulee enemmän itsetehdyn tuotteen  tunnetta, kun pääsee jopa paistamaan keksit itse. 

Vierailija
40/60 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3,49€ näyttäisi olevan lähimmässä kaupassani 210g pakkaus. Kyllä siitä pellillisen saa. 

Jäätäviä rasva- ja sokeripläjäyksiä: 170kcal/kpl .