Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kenelläkään henkilökohtaista kokemusta luterilaisen uskon vaihtamisesta katollilaisuuteen tai juutalaisuuteen?

Vierailija
24.01.2024 |

Olen käynyt aikuisen poikani kanssa juutalaisuudesta keskusteluja, koska meidän suvussa kauempana niitä. Kuitenkin kastettu luterilaiseen kirkkoon.Tämä ei ole mikään hetken mielihalu vaan olen 16-vuotiaasta asti miettinyt sekä uskonnon että sukunimeni vaihtoa. Olen nyt 48v.

Kommentit (901)

Vierailija
101/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luterilaisuutta on myös ev.lut. kirkon ulkopuolella. Suurimmat ja tunnetuimmat luterilaiset vapaakirkot on Lähetyshiippakunta, Suomen tunnustuksellinen luterilainen kirkko ja Seurakuntaliitto, joista ensimmäisellä on aktiivista toimintaa jo kymmenissä seurakunnissa Helsingistä Utsjoelle asti. Valinnanvaraa siis löytyy myös luterilaisuuden sisältä, jos tahtoo pitäytyä luterilaisuudessa.

Valinnanvaraa todellakin löytyy. Itse kukin voi miettiä, mikä on todennäköisyys sille, että juuri minä löydän sen oikean kirkon, kun niin moni muu päätyy jonkun toisen kirkon jäseneksi.

No henkkoht mä uskon että kristittyjä on monissa eri seurakunnissa ja se mikä määrittää mikä on se o

Harmi vain, että kirkko on Jumalan ulko- eikä sisäpuolella.

Niin palvelijatar, joka vartioi porttia, sanoi Pietarille: "Etkö sinäkin ole tuon miehen opetuslapsia?" Hän sanoi: "En ole".

Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Älkää siis jääkö ulkopuolelle.

Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan."

Vierailija
102/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain yksi oikea uskonto ja se on islam. Kristinusko on monijumalainen uskonto.

Kristinuskossa on YKSI Jumala, kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki.

Esimerkki: joku mies voi samalla olla jonkun poika, jonkun aviomies ja jonkun isä. Jokainen " rooli" ei tee hänestä yhden ihmisen lisää, vaan kyse on samasta henkilöstä! 

Raamattu on Jumalan Sana, ja vain Raamatullinen Jeesus pelastaa. Hän on ainoa keino saada synnit anteeksi. 

Jeesus itse varoitti että hänen jälkeensä tulee vääriä profeettoja, jotka vievät monet kadotukseen. Jeesus opetti myös että vaikka enkeli tulisi taivaasta ja kertoisi teille toisen totuuden, niin se ei ole Jumalasta.

Islam kieltää Jeesuksen Jumaluuden, ja väittää Hänen olleen pelkkä profeetta= ihminen.

Väärä Jeesus ei pelasta, ja M- hammed oli väärä profeetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirkko kieltänyt itsensä?

Vierailija
104/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
105/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
106/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kirkko joka ei pysy Raamatun Sanassa, kieltää itsensä. Suomen nyky evl kirkon ongelma, suurilta osin.

Katolilaisuus ja Ortodoksisuus sisältävät paljon ei Raamatullista.

Konservatiivinen Protestanttisuus joka perustuu Raamatun muuttamattomaan  Sanaan, on oikea tie.

Vierailija
107/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luterilaisuutta on myös ev.lut. kirkon ulkopuolella. Suurimmat ja tunnetuimmat luterilaiset vapaakirkot on Lähetyshiippakunta, Suomen tunnustuksellinen luterilainen kirkko ja Seurakuntaliitto, joista ensimmäisellä on aktiivista toimintaa jo kymmenissä seurakunnissa Helsingistä Utsjoelle asti. Valinnanvaraa siis löytyy myös luterilaisuuden sisältä, jos tahtoo pitäytyä luterilaisuudessa.

Valinnanvaraa todellakin löytyy. Itse kukin voi miettiä, mikä on todennäköisyys sille, että juuri minä löydän sen oikean kirkon, kun niin moni muu päätyy jonkun toisen kirkon jäseneksi.

No henkkoht mä uskon että kristittyjä on monissa eri seurakunnissa ja se mikä määrittää mikä on se oma srk on osittain makuasia, en siis usko että vaan joku tietty s

Raamattu on selkeä siinä että vain Raamatullinen Jeesus pelastaa. Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä ( Joh 3 ). Henk. koht usko ja parannuksen teko. 

Se että muita keinoja pelastukseen olisi, on silkkaa eksytystä!

Vierailija
108/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä ois nyt varmaan aika olennaista tietää, uskotko Jeesukseen.

Miksi? Miksei tuollaiset asiat voisi selkiytyä vasta siinä vaiheessa, kun tutustuu tarkemmin siihen uskontoon josta on kiinnostunut tai johon on ehkä jo ehtinyt liittyä?

On se olennainen ainakin silloin jos juutalaisuuteen kääntymistä harkitsee.

Vierailija
109/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on selkeä siinä että vain Raamatullinen Jeesus pelastaa. Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä ( Joh 3 ). Henk. koht usko ja parannuksen teko. 

Kenelle vastasit? Se jäi epäselväksi, koska palstan lainaukset ei toimi oikein.

Joka tapauksessa Raamatussa sanotaan, että kaste pelastaa:

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton." (1. Piet. 3:21)

Mitä siihen sanot? Voiko Raamattuun luottaa? Pelastaako kaste, kuten Raamatussa sanotaan?

Vierailija
110/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kirkko joka ei pysy Raamatun Sanassa, kieltää itsensä. Suomen nyky evl kirkon ongelma, suurilta osin.

Katolilaisuus ja Ortodoksisuus sisältävät paljon ei Raamatullista.

Konservatiivinen Protestanttisuus joka perustuu Raamatun muuttamattomaan  Sanaan, on oikea tie.

Ajattelusi on epäraamatullista, koska Raamatussa ei käsketä pitäytymään pelkässä Raamatun sanassa.

Vierailija
111/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katolisuudesta vielä: Maria, Taivaan Äiti, ei ole ainoastaan synnitön vaan jonkinsortin jumalatar. Häntä palvotaan, häntä rukoillaan ja häntä pyydetään rukoilemaan Jeesusta. Kun uskova saa oikeasti ihan itse puhua Jeesukselle suoraan, ilman mitään välikäsiä. Esirukous on asia erikseen, siihen Raamatussa kehotetaankin.

Neitsyt Maria ei ole katolisessa uskossa jumalatar eikä häntä palvota tai rukoilla. Häneltä pyydetään esirukouksia.

Vierailija
112/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle vastasit? Se jäi epäselväksi, koska palstan lainaukset ei toimi oikein.

Joka tapauksessa Raamatussa sanotaan, että kaste pelastaa:

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton." (1. Piet. 3:21)

Mitä siihen sanot? Voiko Raamattuun luottaa? Pelastaako kaste, kuten Raamatussa sanotaan?

Vastasin sille joka kirjoitti että katolilaisuudessa opetetaan että kuka vaan voi pelastua.

Kaste yksinään ei pelasta. Kaste ilman uskoa ei pelasta! 

Vain henk koht usko Raamatulliseen Jeesukseen pelastaa. Uudestisyntyminen.

Vierailija
113/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään rituaali ei pelasta. Raamattu ei sano että kaste ilman uskoa pelastaa, eikä edes Suomen evl kirkkokaan!

Vierailija
114/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katolisuudesta vielä: Maria, Taivaan Äiti, ei ole ainoastaan synnitön vaan jonkinsortin jumalatar. Häntä palvotaan, häntä rukoillaan ja häntä pyydetään rukoilemaan Jeesusta. Kun uskova saa oikeasti ihan itse puhua Jeesukselle suoraan, ilman mitään välikäsiä. Esirukous on asia erikseen, siihen Raamatussa kehotetaankin.

Neitsyt Maria ei ole katolisessa uskossa jumalatar eikä häntä palvota tai rukoilla. Häneltä pyydetään esirukouksia.

Eli kuolleisiin otetaan yhteyttä. Mitä Raamattu kieltää jyrkästi.

Jeesus itse opetti meitä rukoilemaan suoraan Jumalalle!

Vierailija
115/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään rituaali ei pelasta. Raamattu ei sano että kaste ilman uskoa pelastaa, eikä edes Suomen evl kirkkokaan!

Hyvin sanottu. Ja jos ajattelet loogisesti, myönnät varmaan myös että Raamatun mukaan ihminen ei pelastu yksin uskosta vaan myös tekoja tarvitaan?

Vierailija
116/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.come-and-hear.com/navigate.html

Tuolta löytyy juutalaisuuden helmiä suoraan heidän pyhästä kirjastaan Talmudista. Kannattaa tutustua. 

Vierailija
117/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väärin pyytää hyvää ystävää tai vaikka pappia rukoilemaan jonkun asian puolesta, kun kerran Jumalaa voi rukoilla myös suoraan? Siinä on kyse ihan samasta asiasta kuin siinä, että katolilaiset ja ortodoksit pyytää pyhimyksiä/pyhiä rukoilemaan jonkun asian puolesta.

Vierailija
118/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Ja jos ajattelet loogisesti, myönnät varmaan myös että Raamatun mukaan ihminen ei pelastu yksin uskosta vaan myös tekoja tarvitaan?

Hyvät teot ovat seuraus Pyhän Hengen vaikutuksesta ihmisessä. Eli kun ihminen uudestisyntyy Pyhästä Hengestä niin hän ohjautuu hyviin tekoihin. Vain armo pelastaa! Ihminen ei pysty teoillaan ostamaan pelastuspisteitä Jumalalta ( Katolilaisuus, Islam  esim).

Vierailija
119/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö Jeesusta valehtelijaksi? Raamatun mukaan Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"

Vierailija
120/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö Jeesusta valehtelijaksi? Raamatun mukaan Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja eläm

Kyllä uskon, tottakai. Se ei kuiteinkaan tarkoita että kuolleisiin otetaan yhteyttä. Raamattu kieltää jyrkästi sen.

Kuolleisiin ei edes pysty Raamatun mukaan ottamaan yhteyttä, vaan jos kokee saamansa jonkun yhteyden niin se on demonit jotka vastaavat.

Jeesus elää, Hän on Jumala!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi