Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Onko täällä kenelläkään henkilökohtaista kokemusta luterilaisen uskon vaihtamisesta katollilaisuuteen tai juutalaisuuteen?
24.01.2024 |
Olen käynyt aikuisen poikani kanssa juutalaisuudesta keskusteluja, koska meidän suvussa kauempana niitä. Kuitenkin kastettu luterilaiseen kirkkoon.Tämä ei ole mikään hetken mielihalu vaan olen 16-vuotiaasta asti miettinyt sekä uskonnon että sukunimeni vaihtoa. Olen nyt 48v.
Kommentit (901)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Miksi luulet, ettei kaikki tuo olisi mahdolista myös katolisessa kirkossa? Sielläkin saa pohtia ja kyseenalaistaa. Siellä on erilaisia porukoita, kuten fransiskaanimaallikot, opusdeiläiset, dominikaanjit, neokatekumenaalit jne. jokaiselle varmaan löytyy itselle sopiva ryhmä, joissa on eri painotuksia. esim. fransiskaanit ovat kiiinnostuneita vaatimattomasta, pröystäilemättömästä elämästä ja luonnonsuojelusta, Opus Deissä mietitään miten uskontoa voi toteutta nykyakan työelämässä , dominikaanit pohtivat ja filosofoivat opillisa kysymyksiä ja harrastavat laajasti taidetta ja kulttuuria, järjestävät konrsertteja, retriittejä jne. Neokatekumenaalit ovat hyvin perhekeskeisiä jne.