Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kenelläkään henkilökohtaista kokemusta luterilaisen uskon vaihtamisesta katollilaisuuteen tai juutalaisuuteen?

Vierailija
24.01.2024 |

Olen käynyt aikuisen poikani kanssa juutalaisuudesta keskusteluja, koska meidän suvussa kauempana niitä. Kuitenkin kastettu luterilaiseen kirkkoon.Tämä ei ole mikään hetken mielihalu vaan olen 16-vuotiaasta asti miettinyt sekä uskonnon että sukunimeni vaihtoa. Olen nyt 48v.

Kommentit (901)

Vierailija
201/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö Jeesusta valehtelijaksi? Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" (Joh. 11:25,26)

Jos Jeesus puhui totta, pyhimykset eivät ole kuolleita vaan eläviä. Miksei heiltä siis saisi pyytää esirukouksia? 

Ei ne sua kuuntele. Vainajat on eri asia.

Vierailija
202/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme rukoile kuolleille uskossa oleville omaisille myöskään. Miksi? Koska Jumala Sanassaan kieltää yrittämästä ottamaan yhteyttä kuolleisiin. Se joka vastaa on demoni. Kuolleisiin ei edes pysty ottamaan yhteyttä.

Se että näiden sielut ovat Kristuksen luona, ei muuta asiaa.

Miksi ohitat Jeesuksen sanat siitä, että pyhimykset elävät? Miksei heiltä saisi pyytää esirukouksia?

Missä kohtaan Raamattua Jeesus puhuu pyhymyksistä? Ja että niitä tulee rukoilla? Tuo että se joka uskoo Jeesuksen, ei koskaan kuole tarkoittaa kaikki uskossa kuolleet. Sielut ovat Jeesuksen luona Taivsassa, mutta heitä ei saa rukoilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yksi usko johtaa pelastukseen, ja se on usko Raamatulliseen Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä ristillä.

Miksi Raamatussa sanotaan monessa eri kohdassa, että Jumala tuomitsee ihmiset tekojen mukaan?

"Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen." (Joh. 5:28-29)

"Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa." (2. Kor. 5:10)

"Mutta sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki. Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan. Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän, mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha. Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen, sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä." (Room. 2:5-11)

"Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan." (Ilm. 20:11-13)

Vierailija
204/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme rukoile kuolleille uskossa oleville omaisille myöskään. Miksi? Koska Jumala Sanassaan kieltää yrittämästä ottamaan yhteyttä kuolleisiin. Se joka vastaa on demoni. Kuolleisiin ei edes pysty ottamaan yhteyttä.

Se että näiden sielut ovat Kristuksen luona, ei muuta asiaa.

Miksi ohitat Jeesuksen sanat siitä, että pyhimykset elävät? Miksei heiltä saisi pyytää esirukouksia?

Missä kohtaan Raamattua Jeesus puhuu pyhymyksistä? Ja että niitä tulee rukoilla? Tuo että se joka uskoo Jeesuksen, ei koskaan kuole tarkoittaa kaikki uskossa kuolleet. Sielut ovat Jeesuksen luona Taivsassa, mutta heitä ei saa rukoilla!

Pyhimykset ovat sellaisia ihmisiä, jotka ovat kuolleet uskossa. He kuuluvat siis siihen joukkoon, joka ei Jeesuksen mukaan ikinä kuole vaan on tälläkin hetkellä elossa. Mihin se perustuu, ettei heiltä saisi pyytää esirukouksia?

Pyhimysten rukoileminen on tietysti väärin, mutta se on täysin eri asia kuin esirukousten pyytäminen heiltä.

Vierailija
205/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu ei tietenkään ole tavallinen kirja, vaan se sisältää jumalallista inspiraatiota. Samalla tavalla muukaan traditio ei ole mitään ihmisten omasta päästään keksimiä ajatuksia, vaan myös siinä on mukana samaa jumalallista inspiraatiota kuin Raamatussakin. Miksi siis Raamattu olisi tärkeämpi?

Kristus perusti kirkon, jota tarvitaan Raamatun ja muun tradition oikeaan ymmärtämiseen. Mitä väliä sillä siis on, löytyykö esim. paaviudelle ja kiirastulelle vankat todisteet Raamatusta? Et ole vieläkään vastannut kysymykseen siitä, miksi korotat juuri Raamatun kaiken muun yläpuolella. Voisitko vihdoin kertoa, mihin se perustuu? 

Mistä tiedät että se muu traditio ei ole ihmisten keksimää?

Vierailija
206/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei tietenkään ole tavallinen kirja, vaan se sisältää jumalallista inspiraatiota. Samalla tavalla muukaan traditio ei ole mitään ihmisten omasta päästään keksimiä ajatuksia, vaan myös siinä on mukana samaa jumalallista inspiraatiota kuin Raamatussakin. Miksi siis Raamattu olisi tärkeämpi?

Kristus perusti kirkon, jota tarvitaan Raamatun ja muun tradition oikeaan ymmärtämiseen. Mitä väliä sillä siis on, löytyykö esim. paaviudelle ja kiirastulelle vankat todisteet Raamatusta? Et ole vieläkään vastannut kysymykseen siitä, miksi korotat juuri Raamatun kaiken muun yläpuolella. Voisitko vihdoin kertoa, mihin se perustuu? 

Mistä tiedät että se muu traditio ei ole ihmisten keksimää?

Luotan siihen, että Kristus perusti kirkon jota tuonelan portit ei voita. Ihan kuin Raamatussakin sanotaan. Siinä Raamatussa, joka kirjoitettiin kirkon parissa, jonka kirkko kokosi ja jonka oikeaan ymmärtämiseen kirkkoa tarvitaan.

Kirkko ei ole aina ja kaikissa asioissa täysin erehtymätön, mutta se on kuitenkin riittävän oikeassa.

Voisiko joku sola scriptura -periaatteen kannattaja nyt vihdoin kertoa, missä kohtaa Raamatussa muka sanotaan, että Raamattu on uskon ja opin ylin ohje? Ja mihin perustuu käsitys siitä, että Raamattu on selkeä kirja, jota voi ymmärtää kirkosta ja sen traditiosta irrotettuna?

Vierailija
207/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kristus perusti kirkon, jota tarvitaan Raamatun ja muun tradition oikeaan ymmärtämiseen. Mitä väliä sillä siis on, löytyykö esim. paaviudelle ja kiirastulelle vankat todisteet Raamatusta? Et ole vieläkään vastannut kysymykseen siitä, miksi korotat juuri Raamatun kaiken muun yläpuolella. Voisitko vihdoin kertoa, mihin se perustuu? "

Ihmisten kirkkoko sen Jumalan ilmoituksen ja tahdon keksii?

Vierailija
208/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut molemmista uskonnoista. Mutta en tiedä olisko minusta sitten kumpaankaan. Kasvoin kiihkouskovaisen adventistikirkkoon kuuluvan isoäitini hoivissa ja kummitätini taas kuuluu babtisteihin. Mutta ateisti en ole. t.ap

Se on baptisti, ei babtisti. Milloin suomalaiset oppivat taman? (Baptism = kaste)

Vierailija
209/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luotan siihen, että Kristus perusti kirkon jota tuonelan portit ei voita. Ihan kuin Raamatussakin sanotaan. Siinä Raamatussa, joka kirjoitettiin kirkon parissa, jonka kirkko kokosi ja jonka oikeaan ymmärtämiseen kirkkoa tarvitaan.

Kirkko ei ole aina ja kaikissa asioissa täysin erehtymätön, mutta se on kuitenkin riittävän oikeassa.

Voisiko joku sola scriptura -periaatteen kannattaja nyt vihdoin kertoa, missä kohtaa Raamatussa muka sanotaan, että Raamattu on uskon ja opin ylin ohje? Ja mihin perustuu käsitys siitä, että Raamattu on selkeä kirja, jota voi ymmärtää kirkosta ja sen traditiosta irrotettuna?"

Jumalan sana on inspiroitu ja erehtymätön, Sitä ei voi verrata kirkkoon.

Jumalan sana perustuu siihen että tapahtuu juuri niin kuin se sanoo.

Pyhä Henki opettaa sinua mikä on oikein.

Uskon ja opin ylin ohje on siinä Raamatun sanassa että ei yli sen mitä on kirjoitettu. Eikä poisteta mitään . Löydät jakeen aivan kirjan lopusta.

Vierailija
210/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luotan siihen, että Kristus perusti kirkon jota tuonelan portit ei voita. Ihan kuin Raamatussakin sanotaan. Siinä Raamatussa, joka kirjoitettiin kirkon parissa, jonka kirkko kokosi ja jonka oikeaan ymmärtämiseen kirkkoa tarvitaan.

Voisiko joku sola scriptura -periaatteen kannattaja nyt vihdoin kertoa, missä kohtaa Raamatussa muka sanotaan, että Raamattu on uskon ja opin ylin ohje? Ja mihin perustuu käsitys siitä, että Raamattu on selkeä kirja, jota voi ymmärtää kirkosta ja sen traditiosta irrotettuna?"

Jumalan sana on inspiroitu ja erehtymätön, Sitä ei voi verrata kirkkoon.

Jumalan sana perustuu siihen että tapahtuu juuri niin kuin se sanoo.

Pyhä Henki opettaa sinua mikä on oikein.

Uskon ja opin ylin ohje on siinä Raamatun sanassa että ei yli sen mitä on kirjoitettu. Eikä poisteta

Vaikka enkeli taivaasta tulisi opettamaan jotain muuta oppia kun Raamatusta,hän olkoon kirottu.

Paavalin kirje.

Vierailija
211/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain yksi usko johtaa pelastukseen, ja se on usko Raamatulliseen Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä ristillä.

Miksi Raamatussa sanotaan monessa eri kohdassa, että Jumala tuomitsee ihmiset tekojen mukaan?

"Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen." (Joh. 5:28-29)

"Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa." (2. Kor. 5:10)

"Mutta sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki. Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojens

Raamatun lyhyt oppimäärä

Anteeksianto on teko. Ihminen tuomitsee itse itsensä, sen mukaan pystyykö antamaan anteeksi vai ei.

Pietari: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"

Jeesus: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

Jeesus "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

Jeesus: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät".

Jeesus: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'? Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

Jeesus: "Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi, mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

Jeesus: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät".

Vierailija
212/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskon ja opin ylin ohje on siinä Raamatun sanassa että ei yli sen mitä on kirjoitettu. Eikä poisteta mitään . Löydät jakeen aivan kirjan lopusta."

Tarkoitatko tätä?

"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." (Ilm. 22:18-19)

Raamattu koottiin kauan sen jälkeen kun Ilmestyskirja kirjoitettiin, joten siinä ei mitenkään voitu viitata Raamattuun. Jos väität vastaan, kerrotko mihin Raamatun eri kaanoneista kirjoittaja viittasi ja millä perusteella juuri siihen?

Vierailija
213/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki jotka ovat kuolleet pelastavasta uskossa ovat katolilaisuuden mukaan pyhimyksiä. 

Mutta Raamattu kieltää ottamasta yhteyttä kuolleisiin, olkoon ne  sitten uskossa olleita kuolleita tai epäuskossa olleita kuolleita. Raamattu ei sano missään että on ok rukoilla joitakin kuolleita .

Kyllä se niin on että kuolleille rukoileminen rikkoo Jumalan Sanaa ja on synti!

Vierailija
214/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Jumala on Pyhä. Meidän tulee vain ja ainoastaan rukoilla Hänelle, ja suoraan Hänelle Jeesuksen opetuksen mukaisesti.

Jumala= Isä, Poika, Pyhä Henki.

Vierailija
215/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka enkeli taivaasta tulisi opettamaan jotain muuta oppia kun Raamatusta,hän olkoon kirottu.

Paavalin kirje."

Syyllistyit tuossa törkeään Raamatun vääristelyyn. Kyseinen kohta menee oikeasti näin:

"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." (Gal. 1:8)

Siinä ei puhuta mitään Raamatun ulkopuolisista opeista vaan sellaisen evankeliumin julistamisesta, joka on vastoin sitä mitä Paavali kumppaneineen on julistanut - ottamatta kantaa siihen, onko tämä evankeliumin julistaminen tapahtunut suullisesti, kirjallisesti tai jotenkin muuten.

Vierailija
216/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaikka enkeli taivaasta tulisi opettamaan jotain muuta oppia kun Raamatusta,hän olkoon kirottu.

Paavalin kirje."

Syyllistyit tuossa törkeään Raamatun vääristelyyn. Kyseinen kohta menee oikeasti näin:

"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." (Gal. 1:8)

Siinä ei puhuta mitään Raamatun ulkopuolisista opeista vaan sellaisen evankeliumin julistamisesta, joka on vastoin sitä mitä Paavali kumppaneineen on julistanut - ottamatta kantaa siihen, onko tämä evankeliumin julistaminen tapahtunut suullisesti, kirjallisesti tai jotenkin muuten.

Amen!

Vierailija
217/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki jotka ovat kuolleet pelastavasta uskossa ovat katolilaisuuden mukaan pyhimyksiä. 

Mutta Raamattu kieltää ottamasta yhteyttä kuolleisiin, olkoon ne  sitten uskossa olleita kuolleita tai epäuskossa olleita kuolleita. Raamattu ei sano missään että on ok rukoilla joitakin kuolleita .

Kyllä se niin on että kuolleille rukoileminen rikkoo Jumalan Sanaa ja on synti!

Olet väärässä: Kaikki pyhimykset ovat kuolleet uskossa, mutta kaikki uskossa kuolleet eivät todellakaan ole pyhimyksiä.

Olen jo monta kertaa ottanut esiin nämä Jeesuksen sanat: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" (Joh. 11:25,26) Mitä siinä sanotaan? Yksikään, joka elää ja uskoo Jeesukseen, ei ikinä kuole. Pyhimykset eivät ole kuolleita vaan eläviä.

Vierailija
218/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uskon ja opin ylin ohje on siinä Raamatun sanassa että ei yli sen mitä on kirjoitettu. Eikä poisteta mitään . Löydät jakeen aivan kirjan lopusta."

Tarkoitatko tätä?

"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." (Ilm. 22:18-19)

Raamattu koottiin kauan sen jälkeen kun Ilmestyskirja kirjoitettiin, joten siinä ei mitenkään voitu viitata Raamattuun. Jos väität vastaan, kerrotko mihin Raamatun eri kaanoneista kirjoittaja viittasi ja millä perusteella juuri siihen?

Koko Raamattu on kirjoitettu 1500v. aikana .Eri kirjoittajia oli 40.Tähän aikajanaan mahtuu alusta 1Mooseksen kirjasta  ilmestyskirjaan. Jae viittaa koko Raamatun sanaan, jonka alkuseurakunta ja Pyhähenki sisällytti Raamatun kokonaisuuteen.

Niinkuin Paavalin kirjeet ,joissa myös on neuvo että kuka tahansa enkelikään taivaasta opettaa jotain muuta oppia ,hän olkoon kirottu.

Paavali oli uudentestamantin apostoli, 11:sta lisäksi.

Vierailija
219/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koko Raamattu on kirjoitettu 1500v. aikana .Eri kirjoittajia oli 40.Tähän aikajanaan mahtuu alusta 1Mooseksen kirjasta  ilmestyskirjaan. Jae viittaa koko Raamatun sanaan, jonka alkuseurakunta ja Pyhähenki sisällytti Raamatun kokonaisuuteen."

Raamatusta on useita toisistaan poikkeavia kaanoneita. Mihin Raamatun kaanonin viittaat ja miksi juuri se on mielestäsi sellainen, johon ei saa lisätä ja josta ei saa poistaa mitään?

Vierailija
220/901 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talmud "ei juutalainen on eläin jonka saa tappaa. 3 vuotiaan voi ottaa vaimoksi"

Jeesus juutalaisista "te olette isästä perkeleestä" 

Mikäs antise mi tisti se siellä on? Tiedoksesi, että Herramme Jeesus Kristus oli juutalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä