Eikö ihmisillä hälytyskellot soi jos paino on noussut 20 kg
Kommentit (160)
Joillain lihoneilla on esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa, jota ei ajoissa ole alettu hoitamaan tai ei ole kilpirauhasasioita tunteva tk-lääkäri hoitamassa lääkitystä kuntoon. Tai voi olla joku muu sairaus. Toki sitten on näitä, jotka jatkuvalla napostelulla, limsojen ja mehujen juomisella ja vääränlaista safkaa syömällä lihovat.
20kg lihoin ja nyt tavoitteena pari kg laihtua. Sitten olen normaalipainoinen. Syömishäiriö taustaa.
Hyvä kysymys. Tuskin voisin 5 kg enempää lihoa (siis pelkkää rasvaa) ennen kuin peilikuvani alkaisi kuvottaa ja tekisin asialle pikaisesti jotain. En ymmärrä todella lihavia ihmisiä. Miten niin lihavaksi pääsee? Tuossa tilanteessa syönti kuulostaa jo kokoaikaiselta työltä.
Kyllä. Mutta laihtuminen ei tapahdu sormien napsautuksella kuten hyvin tiedät. Suomen sää ei ainakaan edistä laihtumista, kerrostalot ja suklaapatukka. Mielestänne haukkumisenne sabotoi kollektiivissa ihmisiä. Jos piAno on noussut 20 kiloa on melkoiset lihakset.
Olisi pitänyt, mutta vaikea-asteinen masennus aiheutti sen etten vain välittänyt itsestäni ollenkaan ja se näkyy ikävä kyllä
Kyllä soi ja vähemmästäkin. Itselleni oli nyt ekaa kertaa aikuisiällä tullut joulukiloja. Housut onneksi menee vielä jalkaan, mutta kiristää ja tulee makkaroita. Herkut jäi nyt ihan kokonaan pois, kunnes vaatteet istuu taas hyvin.
Selitys on kyllä se, että olen voinut koko syksyn, etenkin loppusyksyn ja joulukuun aivan todella huonosti, niin henkisesti kuin fyysisesti ja jokaisella mahdollisella tavalla. Ollut ihan semmoinen aivan selittämätön, käsittämätön väsymys ja uupumus päällä jatkuvasti ja joka päivä. Lenkillä tuntunut, ettei jalat ihan kanna. Ihan hirveä olotila. Sen syyn löytäminen ja kuntoon saaminen on itselleni oikeastaan tärkeämpää kuin näiden kilojen pois saaminen. Ei ole hyvä asia voida huonosti ja negatiiviset asiat ruokkii usein toinen toisiaan.
Totta kai soi. Eihän se 20kg ylipaino ole kenenkään tavoite. Kaikilla ei se pudotus onnistu, monistakin syistä. Mutta tällainen kysymys, johon on verhottu kettuilu, ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä soi kellot, en vaan pysty korjaamaan asiaa. En tiedä miksi.
Niin, ylensyönti lienee mielenhäiriö. Kannattaa varmaan puhua jollekin? Muutenhan laihduttaminen on yksinkertainen asia, syö vähemmän.
Lopetin kokonaan painoni tarkkailemisen kun vaaka alkoi näyttää yli 140 kiloa.
Soita itse itsellesi hätäkelloja, jos oma elämäsi on niin mielenkiinnotonta että joudut hakemaan elämänsisältösi toisten ihmisten elopainoista.
Eihän kaikilla ole hälytyskelloja. Tai sitten edes tietoisia, että olisivat lihonneet paljon.
Sitä vaan ostaa isompaa vaatetta, kun edellinen kutistu, eikä ajattele.
Lihoin itseäni tahalleen 20kg. Hui, nyt olen 65kiloinen ja normaalipainossa. Tässä aion jatkossakin oli pysyä.
Jos katsoo televisiosta sitä ohjelmaa niistä yli 200-kiloisista niin näkee että kaikilla psyykkinen sairaus taustalla, harva niistä pystyy vähentämään syömistään. Se kyllä kiinnittää huomiota siinä, kun ne apujoukot, ystävät ja sukulaiset ovat huolissaan päähenkilöstä, mutta eivät tunnu huomaavan että itse ovat hyvää vauhtia menossa kohti samaa tilannetta, melkein kaikki sellaisessa lihassa että luulisi hälytyskellojen soivan.
Mulla on tullut neljä kiloa ylipainoa. Täytyy alkaa keventämään ruokavaliota. Vaatekaapissa on kivoja vaatteita joihin haluan mahtua.
Nyt olen 192/85 laihduttanut 17kg joten älä sä ap huoli.
Masennus vei mennessään mut nyt jo tovin paremmalla puolella.
Mutta mitäpä apinaprovo mitään mistään tietäisi tai ymmärtäisi.
Pitäis hälyttää. Jo 5kg painnonousun pitäis herätellä, jos siihen ei oo syytä.
En ymmärrä miten jotkut voi huomaamattaan lihoa kymmeniä kiloa, mulle ei mahtuis vaatteet ees päälle jos lihoisin +5kg.
Itse sairastuin ja fyysinen aktiivisuus tippuu 90% siitä mitä oli ennen..no hienosti on painoa tullut vuodessa tuo 20kg..olen masentunut ja uupunut jatkuviin tutkimuksiin ja tottakai tietoon ettei tästä parane. Ylipaino ei tee sairaudelle hyvää, toisaalta syöminen on ainut ilo elämässä. Tiedän tasan, että pitäisi laihduttaa, mutta en vaan jaksa.
Ikävä kyllä ei. Olen lihonut itse noin 20kg eikä kukaan ole vakavissaan siitä puhunut koska ylipaino ja syöpä ovat normaaleja sairauksia nykymaapallossamme