Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmisillä hälytyskellot soi jos paino on noussut 20 kg

Vierailija
24.01.2024 |

Täytyyhän jatkuva painonnousu saada loppumaan.

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä soi ja vähemmästäkin. Itselleni oli nyt ekaa kertaa aikuisiällä tullut joulukiloja. Housut onneksi menee vielä jalkaan, mutta kiristää ja tulee makkaroita. Herkut jäi nyt ihan kokonaan pois, kunnes vaatteet istuu taas hyvin.

Selitys on kyllä se, että olen voinut koko syksyn, etenkin loppusyksyn ja joulukuun aivan todella huonosti, niin henkisesti kuin fyysisesti ja jokaisella mahdollisella tavalla. Ollut ihan semmoinen aivan selittämätön, käsittämätön väsymys ja uupumus päällä jatkuvasti ja joka päivä. Lenkillä tuntunut, ettei jalat ihan kanna. Ihan hirveä olotila. Sen syyn löytäminen ja kuntoon saaminen on itselleni oikeastaan tärkeämpää kuin näiden kilojen pois saaminen. Ei ole hyvä asia voida huonosti ja negatiiviset asiat ruokkii usein toinen toisiaan.

joo, ensin uupumusta selättämään ja vasta sitten kun kokonaistilanne on vakaa kilojen kimppuun, tsemppiä.

Vierailija
42/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä aloituksia ja tietämättömyyttä. 

Eihän kenellekään 20kg ylipainoa tule yhdessä yössä, että se näkyisi peilissä - hups olempa lihonut, ellei ole lääkkeistä kysymys. 

Useimmille ylipaino tulee huomaamatta ja salakavalasta pikku hiljaa. Jos ylipainoa on 20kg ja se tapahtuu 20v , siihen tarvitaan vain kilo vuodessa esim. syödä jouluna tukevammin.  10v, 2kg vuodessa eli reilut 200g kuukaudessa.

Näin se ylipaino kertyy pikkuhiljaa ja harva kolmikymppinen on samassa painossa kuin oli 16v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että stretch-kankailla on jotain tekemistä sen kanssa ettei ihminen huomaa kertyneitä kilojaan. Kun mikään ei purista, voi jatkaa syömistä huoletta ja peilistäkin näkyy nuoruuden silmälasien läpi entinen hoikka minä. Jonkun toisen ottama valokuva voi herättää, kun on vaikea uskoa, olenko todella noin lihava. 

Vierailija
44/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en huomannut painonnousua peiliin katsomalla. Sitten kun housujen napit ei enää menneet kiinni ja paljas vatsa rellotti paidan alta, kävin puntarilla. Omasta mielestäni näytin siis aivan samalta, kuin aiemmin lähes alipainoisena, mutta puntari kertoi totuuden. Kyllä mulla todellakin sitten soi hälytyskellot ja olin aivan kauhuissani.

Vierailija
45/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pelkkää lihasta.

Mauri 100 kg

Vierailija
46/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeet lihotti mua ton verran vuodessa. Ihan järkyttävää. Kyllä se läskiksi muuttuminen laittaa masentamaan entistä enemmän. Hullua että huonosti voivia ihmisiä kehotetaan käyttään tollaisia vuositolkulla  jonka johdosta lihovat vuosien saatossa ihan järkyttävästi. Itse tajusin lopettaa (vaikka psykiatri sanoi että parempi olisi vain jatkaa käyttöä) mutta monet ei uskalla tehdä vastoin mitä psykiatri tai hoitajat sanoo, vaikka kyseessä olis perus escitalopram, jonka käytön lopettamisella ei ole mitään radikaaleja vaikutuksia paitsi laihtuminen normaalikokoiseksi.

Sulla on potilaana vastuu ilmottaa näistä sivuvaikutuksista lääkärille, eikä vaan ihmetellä. Mieliala lääkkeitä on varmaan sata erilaisia joita kokeilla ja joista valita. Ei kaikille sovi samat. Pelkkä ilmoitus siitä että ei toimi ja paino nousee riittää, ja lääkäri keskustelee toisen lääkkeen kokeilusta kanssasi. 

Vierailija
47/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta laihtuminen ei tapahdu sormien napsautuksella kuten hyvin tiedät. Suomen sää ei ainakaan edistä laihtumista, kerrostalot ja suklaapatukka. Mielestänne haukkumisenne sabotoi kollektiivissa ihmisiä. Jos piAno on noussut 20 kiloa on melkoiset lihakset. 

Voi apua kun naurahdin! Mitä ihmeen tajunnanvirtaa. "Suomen sää, kerrostalot ja sulkaapatukka"

Vierailija
48/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoin itseäni tahalleen 20kg. Hui, nyt olen 65kiloinen ja normaalipainossa. Tässä aion jatkossakin oli pysyä.

Hienoa! Mutta ap tuskin tarkoitti kaltaistasi tilannetta. Meillä töissä on 30-40-vuotiaita naisia jotka ovat menossa lihavuusleikkaukseen. Eivät ole lihioneet sairauksien takia vaan ihan syömällä, minusta se ON huolestuttavaa että ihminen päästää itsensä tuohon tilaan. Aina ei ole taustalla myöskään masennusta tms.

Vierailija
49/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä, kun elämässä on muutakin kuin omien kilojen ja peilikuvan tuijotus.

Vierailija
50/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta laihtuminen ei tapahdu sormien napsautuksella kuten hyvin tiedät. Suomen sää ei ainakaan edistä laihtumista, kerrostalot ja suklaapatukka. Mielestänne haukkumisenne sabotoi kollektiivissa ihmisiä. Jos piAno on noussut 20 kiloa on melkoiset lihakset. 

Voi apua kun naurahdin! Mitä ihmeen tajunnanvirtaa. "Suomen sää, kerrostalot ja sulkaapatukka"

Itse ymmärrän ton kerrostaloasumisen, koska se eristää ihmiset toisistaan. Suomen säästä sen sijaan en ymmärrä laisinkaan. Talvi kestää vähän yli 2 kuukautta hyvällä tuurilla, pimeää aikaa on kuukausi. Kevät, kesä ja syksy ovat pisimmät vuodenajat ja oikein otollinen aika liikkua.

Vierailija
51/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä aloituksia ja tietämättömyyttä. 

Eihän kenellekään 20kg ylipainoa tule yhdessä yössä, että se näkyisi peilissä - hups olempa lihonut, ellei ole lääkkeistä kysymys. 

Useimmille ylipaino tulee huomaamatta ja salakavalasta pikku hiljaa. Jos ylipainoa on 20kg ja se tapahtuu 20v , siihen tarvitaan vain kilo vuodessa esim. syödä jouluna tukevammin.  10v, 2kg vuodessa eli reilut 200g kuukaudessa.

Näin se ylipaino kertyy pikkuhiljaa ja harva kolmikymppinen on samassa painossa kuin oli 16v. 

No jotkut ovat yli viisikymppisenä samassa painossa. Olleet koko ikänsä ilman mitään dieettejä.

Vierailija
52/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin soi kellot mutta siinä vaiheessa ylimääräisiä kiloja on jo se parikytä. Kilojen kerääminen on paljon helpompaa kuin niistä pääseminen, tämä on fakta. 

Vierailija
53/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Tuskin voisin 5 kg enempää lihoa (siis pelkkää rasvaa) ennen kuin peilikuvani alkaisi kuvottaa ja tekisin asialle pikaisesti jotain. En ymmärrä todella lihavia ihmisiä. Miten niin lihavaksi pääsee? Tuossa tilanteessa syönti kuulostaa jo kokoaikaiselta työltä.

Etkö sinäkään raukkaparka vieläkään tajua, että kukaan ei halua itsestään 300 -kiloista, vaan taustalta löytyy aina syy, josta tuo seuraus sitten näkyy. Ei sinun kuvotuksesi ja pirulliset solvauksesi laihduta ainoaakaan ihmistä.

On niin paljon ongelmia monilla, kuten alkoholismi, huumeet, anoreksia, bulimia, väkivaltakuviot, varastelu ja mitä kaikkea. Maailma ei pelastu sillä, että käyt jollain palstalla räkyttämässä. Ja huom -> vain ja ainoastaan LIHAVISTA ;D

Vierailija
54/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin soi kellot mutta siinä vaiheessa ylimääräisiä kiloja on jo se parikytä. Kilojen kerääminen on paljon helpompaa kuin niistä pääseminen, tämä on fakta. 

20kg on vielä helppo karsitaa mutta mitä enemmän sitä on, sen vaikeampaa siitä on päästä eroon. 

Vierailija
55/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Tuskin voisin 5 kg enempää lihoa (siis pelkkää rasvaa) ennen kuin peilikuvani alkaisi kuvottaa ja tekisin asialle pikaisesti jotain. En ymmärrä todella lihavia ihmisiä. Miten niin lihavaksi pääsee? Tuossa tilanteessa syönti kuulostaa jo kokoaikaiselta työltä.

Etkö sinäkään raukkaparka vieläkään tajua, että kukaan ei halua itsestään 300 -kiloista, vaan taustalta löytyy aina syy, josta tuo seuraus sitten näkyy. Ei sinun kuvotuksesi ja pirulliset solvauksesi laihduta ainoaakaan ihmistä.

On niin paljon ongelmia monilla, kuten alkoholismi, huumeet, anoreksia, bulimia, väkivaltakuviot, varastelu ja mitä kaikkea. Maailma ei pelastu sillä, että käyt jollain palstalla räkyttämässä. Ja huom -> vain ja ainoastaan LIHAVISTA ;D

Yleisin syy lienee kuitenkin erilaiset syömishäiriöt, joita vastaan ei yksin kyllä kykene voittamaan vaan siihen tarvitaan tuki. On nurinkurista että tuen antamisen sijaan moralisoidaan ja vahvistetaan sitä tunnetta että obeesi ihminen ei ole minkään arvoinen. Se vaan lisää pahoinvointia ja syömistä. Eli toisinsanoen nämä valittajat tekevät asiasta vaan pahemman eivätkä edes tajua sitä.

Vierailija
56/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soi enää ihan hiljaa, kun läski mukavasti vaimentaa ääntä. :)

Vierailija
57/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisin syy lienee kuitenkin erilaiset

Juuri näin! Itse olen masentuneena lihonut yli 50 kiloa!!!!!!! Ja kun paranin, sain 40 kiloa pois, vielä olis jokunen jäljellä. Ja hox hox, sinä jota niiin kuvottaa, en laihtunut kaltaistesi päsmärien solvauksien takia, vaan ihan muuten itsekseni ja ilman laihdutusvalmisteita.

Masennus on katala sairaus, ei silloin mieti miltä näyttää, peseydy tai tee yhtään mitään, paitsi syö. Jotkut taas menettävät ruokahalunsa. Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
58/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat on selitysten mestareita :) Tämäkin ketju sen hyvin kertoo.

Vierailija
59/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä soi ja vähemmästäkin. Itselleni oli nyt ekaa kertaa aikuisiällä tullut joulukiloja. Housut onneksi menee vielä jalkaan, mutta kiristää ja tulee makkaroita. Herkut jäi nyt ihan kokonaan pois, kunnes vaatteet istuu taas hyvin.

Selitys on kyllä se, että olen voinut koko syksyn, etenkin loppusyksyn ja joulukuun aivan todella huonosti, niin henkisesti kuin fyysisesti ja jokaisella mahdollisella tavalla. Ollut ihan semmoinen aivan selittämätön, käsittämätön väsymys ja uupumus päällä jatkuvasti ja joka päivä. Lenkillä tuntunut, ettei jalat ihan kanna. Ihan hirveä olotila. Sen syyn löytäminen ja kuntoon saaminen on itselleni oikeastaan tärkeämpää kuin näiden kilojen pois saaminen. Ei ole hyvä asia voida huonosti ja negatiiviset asiat ruokkii usein toinen toisiaan.

Todellakin kannattaa lähteä selvittelemään syitä. Aloittaa ainakin verikokeista mm. rauta-arvot, sokerit, kilpirauhanen. 

Vierailija
60/160 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oikeasti sairaalloisen lihavana ihmisenä, olen jättäyttynyt kokonaan pois kaveripiireistä, kaupassa käynnistä ja en kehtaa mennä edes lääkärinajoille enää. Laihdutuslääkkeestä huolimatta paino nousee koko ajan, ja kaikki dieetit olen käynyt läpi tässä 3v aikana eikä se paino vaan laske. Liikuntaa lisäsin silloin kun siihen vielä oikeasti pystyin mutta se lähinnä keräsi vaan nestettä lisää ja teki kipeäksi. Tiedän miten syödään niin, että laihtuu ja on terveenä; kanaa, kalkkunaa, kalaa, kasviksia ja joku pieni määrä kermaa että saa myös rasvaa. Eipä tuo tee mitään. Ravintoterapeutti antaa ohjeita jotka tiesin jo, eli siitäkään ei ollut apua. 

Lihavuusleikkaus veisi ainakin 40kg pois, mutta minulle ei sellaista voi tehdä kun on ahmimishäiriö jota pahentaa entisestään nykyinen lääke - lääkäri ei sitä kuitenkaan suostu laskemaan alas eikä anna minun lopettaa. Muka liian vaarallista. No, sanoin että mä olen pian invalidi pelkän painon takia johon lääkäri sanoi vaan että voi voi. 

Et juu, kyllä mä tiedän olevani arvoton ja ällöttävä enkä tosiaan näyttäydy ulkona ellei ole ihan pakko. En tarvitse siihen mammoja asiaa kertomaan. Ratkaisuja olisi kiva saada kylläkin, mutta oikeassa elämässä eikä mitään "juotko kahvia tarpeeksi"-juttuja.