Vieläkö synnärillä neuvotaan ponnistamaan väärin?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei ohjeistettu, sanottiin vaan että voi lopettaa pidättämisen, kroppa työnsi vauvan itsestään ulos.
T. Syöksysynnyttäjä. 1min laitettu jokaisesta lapsesta ponnistusvaiheen kestoksi kun jotain pitää laittaa. Koko vauva tullut kerralla ulos.
Synnyttää voisin koska tahansa uudelleen, raskaana en halua olla päivääkään.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei ohjeistettu, sanottiin vaan että voi lopettaa pidättämisen, kroppa työnsi vauvan itsestään ulos.
T. Syöksysynnyttäjä. 1min laitettu jokaisesta lapsesta ponnistusvaiheen kestoksi kun jotain pitää laittaa. Koko vauva tullut kerralla ulos.
Montako lasta sulla on ?
En tarvinnut ohjeita, osasin ponnistaa ihan itsekin jo 33 vuotta sitten.
Eikö nykynaiset edes ponnistaa osaa???
Ei minua ohjattu mitenkään. Kaksi tuntia ponnistin ja kuuntelin tiuskimista, että kyllä vauvan pitäisi jo tulla.
Ei ohjeistettu eikä siinä mitään ohjeilla tehnyt, kroppa ponnisti kyllä ihan itse eikä sitä voinut varsinaisesti ohjailla miten se sen teki. Kun ei ihan vielä saanut aktiivisesti ponnistaa niin silti kroppa selvästi ponnisti eikä sille kuulemma voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
En tarvinnut ohjeita, osasin ponnistaa ihan itsekin jo 33 vuotta sitten.
Eikö nykynaiset edes ponnistaa osaa???
Ei osaa. Sä veit kaiken viisauden tästä maailmasta, kun synnytit 33 vuotta sitten. Ei voi mitään, näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ohjeistettu eikä siinä mitään ohjeilla tehnyt, kroppa ponnisti kyllä ihan itse eikä sitä voinut varsinaisesti ohjailla miten se sen teki. Kun ei ihan vielä saanut aktiivisesti ponnistaa niin silti kroppa selvästi ponnisti eikä sille kuulemma voi mitään.
Ja vauva syntyi alle puolen tunnin eikä tullut naarmuakaan vaurioita eli ilmeisesti keho osaa.
Ihan vaan se perinteinen ohje: Purista perseellä!
Ei siellä ainakaan neuvottu pitämään alapään lihaksia rentoina ja työntämään ylhäältä alas vaikka se on tärkeintä. Hampaat irvessä vaan.
Täytyy sanoa, että kätilöissä on kyllä paljon eroa. On hyviä ja empaattisia, jotka osaavat auttaa. Sitten on kiukkuisia ja väsyneen oloisia, jotka lähinnä tuntuvat turhautuvan jos lapsi ei synny heidän haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan se perinteinen ohje: Purista perseellä!
Ja näin juuri ei pidä tehdä ellei halua revetä. Jännittyneet kudokset eivät jousta.
Älä hengitä! Oli idiootin kätilön neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kroppa hoitaa kyllä homman ja sitä tarvitsee kevyesti vaan avittaa. Ei todellakaan ole tarkoitus puskea niin, että verisuonet katkeilee naamasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ainakaan neuvottu pitämään alapään lihaksia rentoina ja työntämään ylhäältä alas vaikka se on tärkeintä. Hampaat irvessä vaan.
Tämä on yksilöllistä, mutta minä en olisi missään nimessä onnistunut pitämään mitään lihaksia rentoina synnyttäessäni, vaikka olisivat siitä sanoneetkin.
Päin helevettiä. Tuhot sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kroppa hoitaa kyllä homman ja sitä tarvitsee kevyesti vaan avittaa. Ei todellakaan ole tarkoitus puskea niin, että verisuonet katkeilee naamasta.
Ap
Noinhan se ihannetilanteessa menee. Mulla epiduraalin vei kaiken tunnon ja supistukset. En tiedä, miltä ponnistamisen tarve tuntuu.
T. Tuo kaksi tuntia ponnistanut ja kätilöiden tiuskimista kuunnellut
En muista mitään neuvoja mutta ponnistin kun supistus tuli ja se ponnistus oli kai oikein koska vauva tuli ulospäin ja supistuksen kipu aina helpotti kun ponnisti.
Tuota miehenä kyselen,miten voi ponnistaa "Väärin"? Sieltä se tulee saman aukon kautta. M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Noinhan se ihannetilanteessa menee. Mulla epiduraalin vei kaiken tunnon ja supistukset. En tiedä, miltä ponnistamisen tarve tuntuu.
T. Tuo kaksi tuntia ponnistanut ja kätilöiden tiuskimista kuunnellut
Mulle laitettiin ekassa synnytyksessä epiduraali, vaikka en sitä pyytänyt. Tokassa kirjoitin synnytyssuunnitelmaan isolla "ei epiduraalia".
Synnyttää voisin koska tahansa uudelleen, raskaana en halua olla päivääkään.