Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö synnärillä neuvotaan ponnistamaan väärin?

Vierailija
01.09.2024 |

Miten siellä ohjeistetaan tänä päivänä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ohjeistettu, sanottiin vaan että voi lopettaa pidättämisen, kroppa työnsi vauvan itsestään ulos.

T. Syöksysynnyttäjä. 1min laitettu jokaisesta lapsesta ponnistusvaiheen kestoksi kun jotain pitää laittaa. Koko vauva tullut kerralla ulos.

Synnyttää voisin koska tahansa uudelleen, raskaana en halua olla päivääkään.

Vierailija
2/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ohjeistettu, sanottiin vaan että voi lopettaa pidättämisen, kroppa työnsi vauvan itsestään ulos.

T. Syöksysynnyttäjä. 1min laitettu jokaisesta lapsesta ponnistusvaiheen kestoksi kun jotain pitää laittaa. Koko vauva tullut kerralla ulos.

Synnyttää voisin koska tahansa uudelleen, raskaana en halua olla päivääkään.

Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta sulla on ?

Vierailija
4/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut ohjeita, osasin ponnistaa ihan itsekin jo 33 vuotta sitten. 

Eikö nykynaiset edes ponnistaa osaa???

Vierailija
5/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ohjattu mitenkään. Kaksi tuntia ponnistin ja kuuntelin tiuskimista, että kyllä vauvan pitäisi jo tulla.

Vierailija
6/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ohjeistettu eikä siinä mitään ohjeilla tehnyt, kroppa ponnisti kyllä ihan itse eikä sitä voinut varsinaisesti ohjailla miten se sen teki. Kun ei ihan vielä saanut aktiivisesti ponnistaa niin silti kroppa selvästi ponnisti eikä sille kuulemma voi mitään.

Vierailija
7/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvinnut ohjeita, osasin ponnistaa ihan itsekin jo 33 vuotta sitten. 

Eikö nykynaiset edes ponnistaa osaa???

Ei osaa. Sä veit kaiken viisauden tästä maailmasta, kun synnytit 33 vuotta sitten. Ei voi mitään, näillä mennään.

Vierailija
8/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ohjeistettu eikä siinä mitään ohjeilla tehnyt, kroppa ponnisti kyllä ihan itse eikä sitä voinut varsinaisesti ohjailla miten se sen teki. Kun ei ihan vielä saanut aktiivisesti ponnistaa niin silti kroppa selvästi ponnisti eikä sille kuulemma voi mitään.

Ja vauva syntyi alle puolen tunnin eikä tullut naarmuakaan vaurioita eli ilmeisesti keho osaa.

Vierailija
9/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan se perinteinen ohje: Purista perseellä!

Vierailija
10/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ainakaan neuvottu pitämään alapään lihaksia rentoina ja työntämään ylhäältä alas vaikka se on tärkeintä. Hampaat irvessä vaan.

Vierailija
11/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kätilöissä on kyllä paljon eroa. On hyviä ja empaattisia, jotka osaavat auttaa. Sitten on kiukkuisia ja väsyneen oloisia, jotka lähinnä tuntuvat turhautuvan jos lapsi ei synny heidän haluamallaan tavalla.

Vierailija
12/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan se perinteinen ohje: Purista perseellä!

Ja näin juuri ei pidä tehdä ellei halua revetä. Jännittyneet kudokset eivät jousta.

Vierailija
13/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hengitä! Oli idiootin kätilön neuvo.

Vierailija
14/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kroppa hoitaa kyllä homman ja sitä tarvitsee kevyesti vaan avittaa. Ei todellakaan ole tarkoitus puskea niin, että verisuonet katkeilee naamasta.

Ap

Vierailija
15/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ainakaan neuvottu pitämään alapään lihaksia rentoina ja työntämään ylhäältä alas vaikka se on tärkeintä. Hampaat irvessä vaan.

Tämä on yksilöllistä, mutta minä en olisi missään nimessä onnistunut pitämään mitään lihaksia rentoina synnyttäessäni, vaikka olisivat siitä sanoneetkin.

Vierailija
16/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin helevettiä. Tuhot sen mukaisia. 

Vierailija
17/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kroppa hoitaa kyllä homman ja sitä tarvitsee kevyesti vaan avittaa. Ei todellakaan ole tarkoitus puskea niin, että verisuonet katkeilee naamasta.

Ap

Noinhan se ihannetilanteessa menee. Mulla epiduraalin vei kaiken tunnon ja supistukset. En tiedä, miltä ponnistamisen tarve tuntuu. 

T. Tuo kaksi tuntia ponnistanut ja kätilöiden tiuskimista kuunnellut

Vierailija
18/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään neuvoja mutta ponnistin kun supistus tuli ja se ponnistus oli kai oikein koska vauva tuli ulospäin ja supistuksen kipu aina helpotti kun ponnisti.

Vierailija
19/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota miehenä kyselen,miten voi ponnistaa "Väärin"? Sieltä se tulee saman aukon kautta. M30

Vierailija
20/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noinhan se ihannetilanteessa menee. Mulla epiduraalin vei kaiken tunnon ja supistukset. En tiedä, miltä ponnistamisen tarve tuntuu. 

T. Tuo kaksi tuntia ponnistanut ja kätilöiden tiuskimista kuunnellut

Mulle laitettiin ekassa synnytyksessä epiduraali, vaikka en sitä pyytänyt. Tokassa kirjoitin synnytyssuunnitelmaan isolla "ei epiduraalia".