Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät, jotka eivät ikinä palaa asiaan

Vierailija
24.01.2024 |

Missä on vika, kun ystävät (40+) eivät ikinä palaa selvästi sovittuun asiaan? 🥺 Sovitaan kasvotusten tai puhelimessa selvästi jotain yhteistä, ja sovitaan että he palaavat asiaan ja ilmoittavat.

Lapsen kummit eivät ole palanneet koskaan asiaan, kun yritettiin sopia yhteistä lomaa. Loma olisi ollut heille ilmainen kesäasunnollamme, joten rahasta ei jää kiinni. 

Perheystävät eivät palanneet asiaan, kun tarjottiin heille mahdollisuutta päästä Turkuun veneilemään viikoksi. Eivät laita edes kiitos kutsusta Perheen isä vain lukee viestit, mutta ei edes vastaa😫 

Jos meitä pyydetään jonnekin, kuten on pyydetty kesäreissulle, lasten synttäreille, niin vastataan aina heti kiitos kutsusta ja järjestetään lomamme/ aikataulumme siten että pääsemme.

Miksi ihmiset ovat nykyisin niin hemmetin epäkohteliaita??

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko aloitus parin kuulauden sisään samasta aiheesta? En yhtään ihmettele, että Ap:n ympäriltä seura katoaa, kun jaksetaan jankata. Porvoossa tosin taitaakin olla näin ankeaa porukkaa.

Vierailija
22/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ei mikään huomio riitä. No täältä sitä ehkä saa, kun hyväuskoiset uskoo sun juttus. Keksi jotain uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina luulen että ehtisin tai jaksaisin mut sitten tulee jotain kriisejä kuten pitkä flunssa ja jälkitaudit, burnista ja muuta. En lähde sitten ilmoittelemaan, että en jaksakaan sitä ja tätä, jos ei olla aikaisemmin oikeasti sovittu vaan löyhästi puhuttu vasta.

Vierailija
24/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut itse että kannattaa mahdollisimman konkreettisesti ehdottaa että käykö päivä x tai y paikassa a tai b ja siihen voi sitten suoraan vastata kyllä tai ei. Tyyliin kutsut jonkun vaikka käymään 13.2. Ja hän joko pääsee tai ei pääse, mutta asiaan ei tarvitse sen enempää palata tai jahkailla ja miettiä että ollaanko nyt tapaamassa vai ei. Toki siitä voi päätellä jotain jos toinen ei ikinä ehdota mitään ja aloitteet ovat yksipuolisia, mutta kannatan mahdollisimman konkreettisia ja tarkkoja kutsuja ja ehdotuksia niin pystyy lyömään lukkoon asiat ja tarvittaessa suoraan kieltäytymään kohteliaasti ja asia on sitten kerralla selvä. 

Vierailija
25/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muutama tajunnut kyseessä olevan palstan trolli, jolla on sama ongelma vähän väliä. Toiset taas...

Vierailija
26/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut itse että kannattaa mahdollisimman konkreettisesti ehdottaa että käykö päivä x tai y paikassa a tai b ja siihen voi sitten suoraan vastata kyllä tai ei. Tyyliin kutsut jonkun vaikka käymään 13.2. Ja hän joko pääsee tai ei pääse, mutta asiaan ei tarvitse sen enempää palata tai jahkailla ja miettiä että ollaanko nyt tapaamassa vai ei. Toki siitä voi päätellä jotain jos toinen ei ikinä ehdota mitään ja aloitteet ovat yksipuolisia, mutta kannatan mahdollisimman konkreettisia ja tarkkoja kutsuja ja ehdotuksia niin pystyy lyömään lukkoon asiat ja tarvittaessa suoraan kieltäytymään kohteliaasti ja asia on sitten kerralla selvä. 

Tämä on hyvä idea! 

Silti jotkut eivät vaan tajua, tai vastaavat jotenkin tosi epäkohteliasti.. Ei käy koska (sitten joku keinotekoinen selitys) ja eivät anna konkreettista vastaehdotusta 😕

Vierailija
27/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muutama tajunnut kyseessä olevan palstan trolli, jolla on sama ongelma vähän väliä. Toiset taas...

Palstahullu saapui paikalle toistamaan trollia. Kyllä kuule tämä on ihan muiden arkipäivästä.

Vierailija
28/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisoni on tahditon siten, että ei vastaa mitään viesteihin. Aina jos jotkut ystävät kutsuvat meitä, käsken tai pyydän että puolisoni laittaisi sinne peukun tai kiitos kutsusta

Vierailija
29/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina luulen että ehtisin tai jaksaisin mut sitten tulee jotain kriisejä kuten pitkä flunssa ja jälkitaudit, burnista ja muuta. En lähde sitten ilmoittelemaan, että en jaksakaan sitä ja tätä, jos ei olla aikaisemmin oikeasti sovittu vaan löyhästi puhuttu vasta.

Aloituksessa kerrottiin että on selvästi sovittu jotain. 

Vierailija
30/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu?

Siitä, että ap oot tylsä ja rasittava eikä niillä ole sulle aikaa. Keksi muuta tekemistä  

Vierailija
31/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät jaksa sua, enkä jaksa minäkään. Mene pois, ap

Vierailija
32/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät jaksa sua, enkä jaksa minäkään. Mene pois, ap

Mene itse 😚😚

Vierailija
33/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama= sinä Provona paikalla jatkuvasti kirjoittelemassa itsellesi🤣

Vierailija
34/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on monta tällaista kaveria. Ei minun seura kiinnosta heitä. Puhelimeen ei vastata, ihan mahdotonta löytää aikaa heidän kanssaan vuorovaikutukseen kun ovat aina muka niin kiireisiä.

Paras olla vain yksin, en jaksa enää ihmisiä. 

Yhteydenpito on täysin yksipuoliseksi muuttunut. 

Vierailija
35/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajako se siinä? 

Vierailija
36/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajako se siinä? 

Sinua harmittaa, kun aloitus on hyvä. Ja niiiiin niiiiiin totta. Taisi kolahtaa, kun kirjoitit jo 10 haukkumisesi

Vierailija
37/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on monta tällaista kaveria. Ei minun seura kiinnosta heitä. Puhelimeen ei vastata, ihan mahdotonta löytää aikaa heidän kanssaan vuorovaikutukseen kun ovat aina muka niin kiireisiä.

Paras olla vain yksin, en jaksa enää ihmisiä. 

Yhteydenpito on täysin yksipuoliseksi muuttunut. 

Halaus sulle!

Tympeitä ja typeriä ystäviä. 

Vierailija
38/53 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana! Itse vastaan aina.

Vierailija
39/53 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ns. molemmilla puolilla. Olin puhunut ystäväni kanssa, että hän tulisi joululomalla glögille luokseni. Molemmilla kun oli vapaata ja minä olin käynyt hänen luonaan useasti, kun taas hän ei koskaan meillä. Soitinkin hänelle ja yritin vielä sopia päivää, mutta pyörittelyksi jäi.

Ja sama toisinpäin. Eräs toinen ystävä kysyi minulta, olenko joululomalla kotona. Kerroin ettei suunnitelmia ole. No, sitten kun loma soljui eteenpäiin eikä kenestäkään kuulunut mitään, lähdin reissuun loman viimeisiksi päiviksi enkä ilmoittanut tästä mitään. Kun ei ollut mitään päivää sovittuna, niin olisi tuntunut tyhmältä.

Sitten on vielä kolmas ystävä, jonka kanssa useinkin onnistumme näkemään ja pitämään sovitut tapaamiset. Mutta minä luistan aina siitä lupauksesta, että kutsuisin hänet ja lapsensa meille. Syynä yksinkertaisesti huonosti käyttäytyvä lapsensa. En kehtaa tätä sanoa, joten asia vaan jää roikkumaan.

Yleisesti ottaen sanon, että jos joku ei ole tarpeeksi tärkeä, niin se jää. Tärkeille ihmisille löytää aikaa vaikka kiireen keskellä.

Vierailija
40/53 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ollaan yhteyksissä" on aika vakiofraasi mitä voi toiselle toivottaa ilman, että olisi mitään aikomusta olla yhteyksissä. Menee samaan sarjaan kuin amerikkalaisten "Mitä sulle kuuluu?" tervehdys, jossa ei kuulu todellakaan vastata muutakuin "Kiitos hyvää, entä itsellesi?" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän