Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis vieläkö joku käy Suomessa syömässä lounasta ravintolassa?

Vierailija
24.01.2024 |

Hinnat nykyään ihan järjettömiä. 13€ jostakin lämmitetystä pakasteesta ja perunamuusista. 

Eihän tuossa ole tolkun tolkkua. 1,5 tunnin nettopalkka menisi pelkästään tuohon. 

Itse tekee kotona esim. laatikkoruokia 1€ / annos, ja syö siitä monena päivänä lounaat. 

Italiassa saa tuolla hintaa jo oikean aterian viineineen ravintelissa.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se haittaa jos haluan käydä lounaalla? Ei kai se ole keneltkään pois? Ihmeellistä ajatella, että vapaa-ajalla kaikkien pitäisi haluta laittaa ruokaa. 

Mitä sillä vapaa-ajalla sitten pitäisi tehdä?

Vierailija
62/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan käy töissä siksi että kuluttaisin sen palkan johonkin ylihintaisiin lämmitettyihin eineksiin. Mieluummin sitten en edes mene sinne töihin, ja teen itse halvemmalla ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm aloituksella melkoisesti yläpeukkuja + kommenteissa komppausta. Kuitenkin samaan aikaan naiset haukkuvat miehen alimpaan helvettiin jos hän ei halua treffeillä käydä ulkona syömässä ja vieläpä tarjota. Erikoista.

Vierailija
64/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni käy ja kaikki ei ole yhtä köyhiä kuin sinä. Eivät edes halua euron lounaita.

Mutta haluaa maksaa 1€ arvoisesta lounaasta 13€? No, halunsa kullakin =D

Sanoisin, että runsas salaattipöytä, aina kolme lämmintä ruokalajivaihtoehtoa, tumma ja vaalea leipä, jälkiruoka ja kahvi, joita kaikkia voi santsata, on kyllä enemmän kuin 1€ arvoinen. Miten saat itse tekemällä tuon kaiken eurolla?

Vierailija
65/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin, työlounaalla en koskaan. Kyllä tuo on liian kallista lystiä.

Vierailija
66/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn lounaalla ravintolassa useinkin, enkä maksa syömisestä koskaan mitään. Kuuluu perhe-etuihin. 

Vierailija
67/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kukaan maksa itse sitä 13 euroa vaan käyttää lounasetua, jonka arvo on sen verran. Itse maksettavaksi siitä jää vähintään neljännes vähemmän.

Jos työpaikalla ei ole lounasetua, sillon ei ole järkeä. Kaikissa järkevissä työpaikoissa kuitenkin on.

Hieno logiikka.  

Sellainen vinkki että ilmaisia lounaita ei ole.

Onko luetun ymmärtäminen erityisen vaikeaa? Kuka sulle niin edes väitti?

Pitääkö vääntää rautalangasta? 

Saadut "edut" on pois palkasta. Itse sinä sen 13€ hernekeiton maksat lopulta.

Ei kaikilla. Minulla lounasetu, 13,50 tulee palkan päälle. En saisi yhtään enempää palkkaa, vaikken sitä ottaisi ja käyttäisi, se on automaattinen palkanlisä. 

Vierailija
68/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monineintajua, mitä se lounasetu on? Siitä ei milloinkaan jää itse maksettavaksi koko edun arvoa. 

Vierailija
69/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lounasetua, mutta käyn ravintolassa lounaalla muutaman kerran viikossa kun olen toimistolla. Minulla on niin pitkä työmatka, että eväitä ei voi kuljettaa ja muutenkin tulee kiva tauko päivään. En maksaisi huonosta lounaasta 13€, mutta onneksi työpaikkani lähellä on hyvä ravintola.

Vierailija
70/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni käy ja kaikki ei ole yhtä köyhiä kuin sinä. Eivät edes halua euron lounaita.

Mutta haluaa maksaa 1€ arvoisesta lounaasta 13€? No, halunsa kullakin =D

Sanoisin, että runsas salaattipöytä, aina kolme lämmintä ruokalajivaihtoehtoa, tumma ja vaalea leipä, jälkiruoka ja kahvi, joita kaikkia voi santsata, on kyllä enemmän kuin 1€ arvoinen. Miten saat itse tekemällä tuon kaiken eurolla?

Jos on tarkoitus Suomi-tyyliin mättää kahden päivän kalorit mahaan yhdellä aterialla, niin sitten toki. Muuten se on ihan yhdentekevää miten monenlaista ruokaa siellä on tarjolla, koska syödä voi vain rajallisen määrän. Yksi ruokalaji riittää lounaalle ihan hyvin. Hienostelut tehdään sitten ihan muualla kuin jossain työpaikan syöttölässä.

Vierailija
71/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lounasetua, mutta käyn ravintolassa lounaalla muutaman kerran viikossa kun olen toimistolla. Minulla on niin pitkä työmatka, että eväitä ei voi kuljettaa ja muutenkin tulee kiva tauko päivään. En maksaisi huonosta lounaasta 13€, mutta onneksi työpaikkani lähellä on hyvä ravintola.

Ihan mielenkiinnosta, että miten työmatkan pituus liittyy eväiden kuljettamisen mahdollisuuteen?

Vierailija
72/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kukaan maksa itse sitä 13 euroa vaan käyttää lounasetua, jonka arvo on sen verran. Itse maksettavaksi siitä jää vähintään neljännes vähemmän.

Jos työpaikalla ei ole lounasetua, sillon ei ole järkeä. Kaikissa järkevissä työpaikoissa kuitenkin on.

Hieno logiikka.  

Ei kaikilla. Minulla lounasetu, 13,50 tulee palkan päälle. En saisi yhtään enempää pal

Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Kyllä ne kaikki palkansaajan saamat edut vaikuttaa palkkaan pitkällä aikavälillä. Ei työnantajat mitenkään hyvää hyvyyttään jotain maksa. Aina se on pois jostain muusta. 

Toki työsuhde-eduissa on erilainen vähennysoikeus kuin suorassa palkassa, mutta maksaa ne silti. Itse ottaisin mieluummin esim. 7€ lisää palkaa päivässä kuin 10€ arvoisen lounaslipun, ihan vain esimerkkinä.

Vierailija
73/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, että miten työmatkan pituus liittyy eväiden kuljettamisen mahdollisuuteen?

Kahden tunnin työmatka alkaa jo vaikuttaa ruoan säilymiseen hyvänä. Harvempi taitaa kylmälaukkua junassa raahata.

Vierailija
74/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Epassi käytössä. Se ohjaa käyttämään syömiseen enemmän rahaa kuin jos maksaisin kokonaan ruokailun itse. 8,50 eurolla saa kaupasta jo monenlaista syötävää. Epassin lounasetua hyödyntääkseen on ostettava ravintolasta tai kaupan omalta ateriatiskiltä paikan päällä valmistettua ruokaa yli tuolla summalla. Summalla ei saa ostaa raaka-aineita tai mikroruokia.

Vierailija
75/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuosta nyt olis jo isot otsikot revitty iltapäivälehdissä, jos kukaan ei enää kävisi lounaalla. Miksi kyselet turhia?

Vierailija
76/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Epassi käytössä. Se ohjaa käyttämään syömiseen enemmän rahaa kuin jos maksaisin kokonaan ruokailun itse. 8,50 eurolla saa kaupasta jo monenlaista syötävää. Epassin lounasetua hyödyntääkseen on ostettava ravintolasta tai kaupan omalta ateriatiskiltä paikan päällä valmistettua ruokaa yli tuolla summalla. Summalla ei saa ostaa raaka-aineita tai mikroruokia.

Mikä järki tuossa on?

Vierailija
77/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden tunnin työmatka alkaa jo vaikuttaa ruoan säilymiseen hyvänä. Harvempi taitaa kylmälaukkua junassa raahata.

Enemmän tulee mieleen kahden tunnin työmatkan järkevyys. Eihän tuossa ole mitään järkeä, työpäivä matkoineen 13h.

Vierailija
78/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön työpäivän yhteydessä lounaan 1-2 kertaa viikossa. Muutoin vien eväät. Harmittaa kyllä hintojen nousu. Meillä on ePassi jossa työnantaja korvaa 3,15€ per ateria. 

Vierailija
79/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rikkaat käy.

Vierailija
80/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno logiikka.  

Ei kaikilla. Minulla lounasetu, 13,50 tu

Sinä voit pyytää työnantajaltasi lisää palkkaa jos haluat. Minä käytän lounasetuni ja elän palkallani, johon olen pyytänyt ja saanut korotuksia useampaan otteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi