Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis vieläkö joku käy Suomessa syömässä lounasta ravintolassa?

Vierailija
24.01.2024 |

Hinnat nykyään ihan järjettömiä. 13€ jostakin lämmitetystä pakasteesta ja perunamuusista. 

Eihän tuossa ole tolkun tolkkua. 1,5 tunnin nettopalkka menisi pelkästään tuohon. 

Itse tekee kotona esim. laatikkoruokia 1€ / annos, ja syö siitä monena päivänä lounaat. 

Italiassa saa tuolla hintaa jo oikean aterian viineineen ravintelissa.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käyn välillä lounaalla ravintolassakin. Niin pääsee parhaiten töistä irti verrattuna siihen, että syö lounasta kotona. Ja mitä se nyt haittaa, jos se maksaa jotain 13 euroa. Maksan mielelläni vaikka 40 euroa lounaasta. Pikkusummia. Ja joo, työnantaja tarjoaa myös ilmaisen lounaan, mutta käyn harvemmin konttorilla. 

Vierailija
22/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kukaan maksa itse sitä 13 euroa vaan käyttää lounasetua, jonka arvo on sen verran. Itse maksettavaksi siitä jää vähintään neljännes vähemmän.

Jos työpaikalla ei ole lounasetua, sillon ei ole järkeä. Kaikissa järkevissä työpaikoissa kuitenkin on.

Hieno logiikka.  

Sellainen vinkki että ilmaisia lounaita ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet käy jos huolehtivat urakehityksestään. Halpa hinta siitä.

Vierailija
24/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kukaan maksa itse sitä 13 euroa vaan käyttää lounasetua, jonka arvo on sen verran. Itse maksettavaksi siitä jää vähintään neljännes vähemmän.

Jos työpaikalla ei ole lounasetua, sillon ei ole järkeä. Kaikissa järkevissä työpaikoissa kuitenkin on.

Hieno logiikka.  

Onko luetun ymmärtäminen erityisen vaikeaa? Kuka sulle niin edes väitti?

Vierailija
25/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn joka päivä 200€ lounailla bemarilla. Varastelkaa te köyhät sapuskanne.

t. Li

Ei käy

Vierailija
26/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käyn joskus en. Kun yksin olen niin hyvin pärjää lounaalla ja sit vaan illalla jotain pientä. 

Vierailija
27/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kalliiksi tulee joka päivä käydä Italiassa lounaalla.

;)

Vierailija
28/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raxissa käy 10€ syömässä buffetissa mahan täyteen eikä tarvitse enää kotona syödä mitään, halvemmaksi tulee kun syödä 4 yhtä isoa ateriaa kotona.

Vierailija
29/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno logiikka.  

Pitääkö vääntää rautalangasta? 

Saadut "edut" on pois palkasta. Itse sinä sen 13€ hernekeiton maksat lopulta.

Vierailija
30/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käyn joskus en. Kun yksin olen niin hyvin pärjää lounaalla ja sit vaan illalla jotain pientä. 

Miten se yksin oleminen liittyy tuohon? Lisääntyykö energian kulutus jos on parisuhteessa?

Vierailija
31/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä 13 eurolla voi tietyissä paikoissa saada myös erittäin kattavan lounaan seisovasta pöydästä reilun salaatti ja alkuruokapöydän lisäksi. Ja jopa keittoa oheen.

Esim yksineläjän kannattaa monipuolisuuden nimissä käydä tuollaisella lounaalla ainakin kerran tai kaksi viikossa :)

Ja siis kyllähän kaikkien muidenkin kannattaisi.

Se on sitten eri asia, että joka paikassa tuollaista ei todellakaan ole tarjolla.

Vierailija
32/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla palkalla tulee halvemmaksi käydä lounaalla kuin kokata itse. 

Millä logiikalla? Teetkö myös iltaisin töitä?

Nettopalkkani on hieman yli 20e/h. Oletetaan, että kokkaamiseen menee tunti. Voisin tehdä tämän ajan töitä, joten häviän siinä yli 20 euroa. Lisäksi ainesten hinta ja vaiva sille, että roudaa eväitä julkisissa töihin.

Tämän logiikan perusteella oletan, ettet tee mitään muutakaan kotonasi vaan joku tulee ne tekemään maksusta.

Vierailija
33/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno logiikka.  

Höpö höpö. Jos saan työnantajalta lounasseteleitä, minun maksuosuuteni on 75% lounaan hinnasta.

Vierailija
34/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkkani on hieman yli 20e/h. Oletetaan, että kokkaamiseen menee tunti. Voisin tehdä tämän ajan töitä, joten häviän siinä yli 20 euroa. Lisäksi ainesten hinta ja vaiva sille, että roudaa eväitä julkisissa töihin.

Tämän logiikan perusteella oletan, ettet tee mitään muutakaan kotonasi vaan joku tulee ne tekemään maksusta.

Jos tienaisin todella paljon, niin silloin kaikkeen kannattaisi palkata joku. Ei kuitenkaan vielä tällä palkkatasolla.

Vierailija
35/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sillä 13 eurolla voi tietyissä paikoissa saada myös erittäin kattavan lounaan seisovasta pöydästä reilun salaatti ja alkuruokapöydän lisäksi. Ja jopa keittoa oheen.

Esim yksineläjän kannattaa monipuolisuuden nimissä käydä tuollaisella lounaalla ainakin kerran tai kaksi viikossa :)

Ja siis kyllähän kaikkien muidenkin kannattaisi.

Se on sitten eri asia, että joka paikassa tuollaista ei todellakaan ole tarjolla.

En nyt kannattavuudesta tiedä. Kotona tekee korkeintaan muutamalla eurolla vaikka miten paljon terveellistä ruokaa. 

Miksi siis kaikkien kannattaisi käydä ravintolassa?

Vierailija
36/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ainakin käy, joilla on työpaikan puolesta ravintoetu.

En käy. Työnantaja maksaa ihan pennosia lounaan hinnasta, jos maksat Epassilla. Syön kotona valmisruokaa tai kokkaan itse.

Vierailija
37/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkäri joka laskuttaa 200€/h, niin ei kannata kokkailla yhtään mitään. Vaan ennemmin menee stefanin pihvitaloon ja tilaa 100€ pihvin. Aika on rahaa, ja tätä eivät köyhät tule koskaan ymmärtämään. Juostaan euron tarjousten perässä ympäri kylää tajuamatta oman ajan arvoa.

Vierailija
38/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno logiikka.  

Höpö höpö. Jos saan työnantajalta lounasseteleitä, minun maksuosuuteni on 75% lounaan 

Eli yli kympin maksat siitä hernekeitosta silti ihan suoranaisestikin. 

Ja et ymmärtänyt pointtia, yllätys. Eli maksat sen lopunkin 25% sillä että palkkasi on sen verran pienempi, kuin mitä se olisi ilman noita kuponkeja.

Vierailija
39/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypäs monenko pienipalkkaisen duunarin työpaikassa on lounasetu.

Vierailija
40/102 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jonkinlainen ahmimishäiriö. Buffetit eivät silloin ole oma juttu, kun aina syön enemmän kuin piti. Parempi kotona syödä jotain.