Sinä joka ajattelet maailmassa olevan liikaa ihmisiä,
Miten oikeutta oman olemassaolosi?
Miksi ne kaikki muut jossain maailman toisella puolen ovt liikaa, mutta sinä itse et?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Meille sanottiin koulussa, että pitää syödä kaikki ruoka lautaselta kun Biafrassa nähdään nälkää. No siellä nähdään edelleen nälkää, tai ainakin sielläpäin.
Sanottiin, että kunhan saadaan rokotteet köyhiinkin maihin, niin lapsien tekeminen vähenee ja väeastönkasvu tasaantuu. No ei sitäkään tapahtunut, vaan väestö vain kasvaa.
No minä kannan korteni kekoon enkä synnytä tänne yhtäkään lasta joten meidän kohdallamme vähenee 2 ihmistä tästä luvusta. Mutta auttaako se loppujen lopuksi mihinkään oikeaan ongelmaan?
Mitä sössötät?
Köyhissä maissa lastenteko on vähentynyt valtavasti. Se on fakta. Syntyvyys köyhissä maissa on laskenut paljon odotettua nopeammin. Väestönmäärä tottakai silti kasvaa, koska köyhyyden vähentymisen ja elintason kasvun myötä lapsikuolleisuus on pienentynyt ja elinikä noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se, että toteaa maapallon olevan ylikansoitettu ole samalla toteamus siitä ketkä nimenomaiset ihmiset ovat tai eivät ole liikaa.
Aivan. Eli se joka näin siis toteaa tietää siis itse olevansa liikaa eikä tee mitään sialle. Miksi ei? Eikö ole tekopyhää puhua "ongelmasta" ja olla sitten ratkaisematta sitä vakka ratkaisun avaimet ovat omissa käsissä?
Jos on korkeintaan kaksilapsisesta perhheestä eikä itsellä ole kahta lasta enempää, on tehnyt osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille sanottiin koulussa, että pitää syödä kaikki ruoka lautaselta kun Biafrassa nähdään nälkää. No siellä nähdään edelleen nälkää, tai ainakin sielläpäin.
Sanottiin, että kunhan saadaan rokotteet köyhiinkin maihin, niin lapsien tekeminen vähenee ja väeastönkasvu tasaantuu. No ei sitäkään tapahtunut, vaan väestö vain kasvaa.
No minä kannan korteni kekoon enkä synnytä tänne yhtäkään lasta joten meidän kohdallamme vähenee 2 ihmistä tästä luvusta. Mutta auttaako se loppujen lopuksi mihinkään oikeaan ongelmaan?
Mitä sössötät?
Köyhissä maissa lastenteko on vähentynyt valtavasti. Se on fakta. Syntyvyys köyhissä maissa on laskenut paljon odotettua nopeammin. Väestönmäärä tottakai silti kasvaa, koska köyhyyden vähentymisen ja elintason kasvun myötä lapsikuolleisuus on pienentynyt ja elinikä noussut.
Totta. Data-analyysikurssilla tuli hyvin ilmi kuinka käsityksemme kehitysmaiden tilanteesta ovat peräisin kasarilta, eivätkä enää heijasta nykypäivää.
Vierailija kirjoitti:
Ei maailmassa ole liikaa ihmisiä vaan maailmassa on liikaa tyhmä ihmisiä, jotka eivät tule toimeen keskenään ja kehitä yhteiskuntaa.
Luultavasti ihmisiä on jo nyt liikaa mutta joka tapauksessa, jos väkiluku koko ajan kasvaa niin jossakin vaiheessa on varmasti liikaa.
En minä vaadi täällä jo olevien ihmisten eliminointia. Paitsi eutanasialla, jos sille on annettu lupa hoitotestamentissa.
Kannatan kaikkia mahdollisia toimia, joilla UUSIEN ihmisten syntymistä vähennetään : ilmaista ehkäisyä, abortin ja adoption helpottamista, samaa sukupuolta olevien parien oikeuksia ym.
Yhteiskunnan vähittäinen kuihtuminen, näivettyminen syntyvyyden laskun takia on mielestäni vain toivottava ja kannatettava asia.
Aion tehdä itsemurhan, se on oikea ekoteko, olen masentunut, en saa lääkkeitä joten on turha kitistellä. Minusta on turha itkeä itsemurha tilastoista, antaa ihmisten tehdä omat ratkaisunsa, koska maapallolla tilanne on mikä on. Ihmisiä on aivan liikaa, tämä on karu totuus mitä ei haluta hyväksyä. Kohta syttyy maailmansota, se on nähty ennenkin kun ihmisiä on liikaa ha alkavat sotia, ja voi äityä niin pahaksi että ydin aseita käytetään, ehkä ihmiskunta pommittaa itsensä sukupuuttoon viha päissään. Jokaisen pitäs miettiä onko oikeutta elää, varsinkin rikkaassa suomessa
Miten oikeutta oman olemassaolosi?
Oikeudet ovat tuulesta temmattuja, samoin kuin moraali ja kaikki, mikä mielessä myllertää. Kaikki improvisoivat, mitä milloinkin. Oikeuksia ei siis ole. Teoilla on tai ei ole seuraamuksia.
Ihan sama ottaako muurahaiskeosta yhden muurhaisen ja tappaa sen. Lopputulos on ihan se ja sama. Ei vaikuta yhtään minnekään. Vasta kun koko pesän tuikkaa tuleen niin suurin osa kuolee. Ei silloinkaan kaikki. Nähty on. Itse en kylläkään tuhonnut mutta tulin paikalle havaitakseni asian. Kaikki me ollaan toisten tekemiä. Emme voineet asiaan vaikuttaa - vai saiko joku todella aikaan iskä-ukkonsa impotenssin jollain ihmeellisellä tapaan uidessaan ennen syntymäänsä kiveksissä? Tai äireensä munassarjan räjähdyksen ettei tenavia voisi enää syntyä? Vain nyt tehtävillä muutoksilla on vaikutusta tulevaisuuteen.
Se idea piilee siinä, että itse tietää olevansa jo ns. poistoerää, eikä tilalle tarvitse syntyä enää yhtään lisää. Tällä logiikalla se väestönkasvu saadaan järkevälle tasolle ja laskuun. Tilannehan konkretisoituu hyvin Suomessa: väestö vanhenee ja kuolee pois, uusia finskejä ei synny. Tätä vallia voisi suosia ihan globaalistikin.