Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Muutin miehen synnyin paikkakunnalle ja saimme toisen lapsen

Vierailija
24.01.2024 |

Olen kotona hoitamassa vauvaa ja esikoinen on päiväkodissa. Minulla ei ole täällä yhtään ystäviä/tuttavia. Miehen vanhemmat asuvat 1,5 tunnin ajomatkan päässä. He ovat ainoa turvaverkkomme. Elämä on muuten hyvää ja lapsilla on täällä hyvä mutta minä olen niin täysin yksin ja yksinäinen. Minulla ei ole uraa eikä työpaikkaa enkä voisi nyt töihin mennäkään kun vauva on niin pieni. Mies on todella kiinni töissään.

No mies ei ymmärrä tilannettani ja sitä miten yksin olen. Vauva on todella vaativa ja itkuinen. Tuntuu, että en jaksa enää kuunnella itkua yhtään, olen alkanut vähän jopa inhota vauvaa joka itkee vaan vaikka ei sille mitään voi. Lapsiani rakastan yli kaiken ja miestäkin kai.

Mieheni suuttuu kun hänelle yrittää kertoa oloistani, hän luulee että se on hänen syytään. Viimeksi hän sanoi ettei jaksa kuunnella kun huokailen kovaan ääneen kotona (hän on etätöissä) ja olen kuulemma laiska, minun pitäisi ulkoilla vauvan kanssa joka päivä mutta pelkään lähteä vauvan kanssa mihinkään kun hän itkee ja ihmiset katsovat pahasti.

Ei olisi pitänyt muuttaa tänne ikinä. Omat ystävät jäivät neljän tunnin ajomatkan päähän.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hajottaa perhettämme mutta en tiedö miten kauan enää kestän. Tilanne on mennyt siihen että itken joka ikinen päivä ja sekin täytyy yrittää tehdä hiljaa ettei mies suutu. Päiväni ovat pelkkää siivoamista ja lastenhoitoa, tunnen itseni arvottomaksi, näkymättömäksi ja surkeaksi varjoksi. Tiedän kyllä miten kauhealta tämä kuulostaa ja kuinka säälittävä varmasti olen. En tiedä mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
2/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on etätöissä niin muuttakaa takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te muutitte? Mies tekee etätöitä, eikä tukiverkkoja, mikä järki?

Vierailija
4/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei siis asu muita ihmisiä kuin ne, jotka katsovat pahasti?

Päiväkodissa ei ole aikuisia, lapsesi on siellä yksin?

En jaksa näitä valituksia, joissa mitään ei haluta tehdä itse, kavereittenkin pitäisi itse rimpauttaa ovikelloa ja sanoa, että tässä ystävä, tulin keittämään sinulle kahvia.

Vierailija
5/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö jotain kerhoa, äiti-lapsi kahvilaa, osaisiko vaikka neuvola auttaa? Liity paikalliseen FB-ryhmään, jos sitäkin kautta voisi tutustua johonkin. 

Kotona pienen kanssa yksin ON raskasta, ja jos mies ei ymmärrä niin sekin vielä! Koita säilyttää puhelimitse yms. yhteys ystäviin. Kultaa kalliimpia. 

Vierailija
6/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä lähellä on bussiasema tai juna-asema, josta pääsee jotenkin edes vaihdolla sinne 4 tunnin päässä olevaan paikkaan? Kai tuonne jotenkin saa kyydin? Varaa mahdolliselle junamatkalle yksityispankki, työskentelyhytti, vai mikä nyt onkaan niin saat olla rauhassa, eikä vauvan itku häiritse muita matkustajia niin paljoa. Jos käytössä on auto niin vielä parempi. Muussa tapauksessa pyydä, että ystävä tulee hakemaan ja lähde sinne 4 tunnin matkan päässä olevaan paikkaan jo oman mielenterveytesi takia. Ilmoita miehelle, että nyt näin on tehtävä, että suurempaa vahinkoa ei tapahdu. Sitten jonkun ajan kuluttua voi miettiä pysyvämpiä ratkaisuja eli mahdollista pysyvää muuttoa tai jopa eroa.

Vierailija
7/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt ainakin muutamaksi päiväksi reissuun ja tapaa ystäviäsi.

Eikä haittaa, jos vauva itkee julkisella paikalla. Tuskin kaikki katsovat pahasti. Jos joku katsoo, niin opettele olemaan välittämättä.

Vierailija
8/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap ammattia? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
9/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ulos ja tutustumaan ihmisiin äläkä kieri itsesäälissä.

Vierailija
10/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisitpa neuvolassa ongelmastasi. Voit alkaa tutustua uuteen paikkakuntaan vaikka harrastamalla jotain, jolloin tutustuisit uusiin ihmisiin. Palkkaa vaikka joku koulutyttö siksi aikaa kotiin katsomaan lapsia. Ulkoile ja syö terveellisesti, että jaksat paremmin. Vuorotelkaa miehen kanssa, jotta saisit myös levätä ja nukkua koko yön. Tsemppiä!

Vierailija
11/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit tyhmän päätöksen ja uhrasit oman hyvinvointisi, tämä on nyt sen hinta, nauti.

Vierailija
12/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä on joku mammapiiri. Tai hanki kodin ulkopuolinen harrastus, tutustut sitenkin muihin ihmisiin. Laita ilmoitus Facebookiin alueen puskaradioon, että mamma kaipaa uusia tuttavuuksia. Kannattaa olla itsekin aktiivinen.

Vierailija
13/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö teidän paikkakunnalta MLL:n, seurakunnan tai muun vastaavan kerhoja? Jos löytyy, mene rohkeasti mukaan. Siellä tapaat muita äitejä ja mahdollisesti löydät ystäviäkin, joiden kanssa voisitte kahvitella tai tehdä vaunulenkkejä. 

Vierailija
14/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tekee edes näin??

Vierailija
15/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota muuttoa takaisin. Kerro miehelle, ettet viihdy uudella paikkakunnalla ja olet yksinäinen. Miehesi voisi edelleen tehdä etätöitä paluumuuttaessanne entiseen kaupunkiin?

Lähde reissuun tapaamaan vanhoja ystäviä ja ota vauva mukaan?

Varaa aika psykologille tms ja kerro, että arki on tosi raskasta? Päivittäinen itku kuulostaa huolestuttavalta. Ansaitset apua ja tukea tilanteeseen.

Vierailija
16/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika menee nopeasti. Mieti että jokainen päivä on lahja. Ja kirjoitat tänne välillä.

17/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä sitten alat tutustua ihmisiin ja saat sosiaalisia kontakteja kun menet töihin vanhempainvapaan jälkeen.

Käy vaikka jumpassa ja uimahallissa itsekseen silloin kun miehellä ei ole töitä . Onko siinä alle tunnin ajomatkan päässä isoa kaupunkia, jossa voisit viettää aikaa esim käydä teatterissa, leffassa ja syömässä ravintolassa?

Vierailija
18/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuit perheenperustamisansaan, ei sen kummempaa, vähintäänkin seuraavat 20-vuotta elät kuin vanki.

Vierailija
19/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity paikallisen MLL ryhmän jäseneksi. Siellä on yleensä ollut paljon empatiakykyisiä perheitä ja äitejä joista löytyy juttu seuraa ja kavereita niin vanhemmalle, kuin myös kasvavalle lapsellekkin.

Vierailija
20/83 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota muuttoa takaisin. Kerro miehelle, ettet viihdy uudella paikkakunnalla ja olet yksinäinen. Miehesi voisi edelleen tehdä etätöitä paluumuuttaessanne entiseen kaupunkiin?

Lähde reissuun tapaamaan vanhoja ystäviä ja ota vauva mukaan?

Varaa aika psykologille tms ja kerro, että arki on tosi raskasta? Päivittäinen itku kuulostaa huolestuttavalta. Ansaitset apua ja tukea tilanteeseen.

Ja vielä: Hakeudu paikallisiin äiti-lapsi-kerhoihin tms. Vauvauintiin, vauvajoogaan, vauvajumppaan, avoimeen päiväkotiin tms. Pääsisit tutustumaan paikallisiin äiteihin, varmaan saisit vertaistukeakin ehkä. Jollain on voinut olla vaikka esikoisen kanssa sama tilanne,  vaikkei itkuisan lapsen kanssa kaikki jaksa lähteä ihmisten ilmoille. Kokeile ainakin muutaman kerran käydä jossain! Ja kyllä se vauvankin olo aikaa myöten helpottaa ja itku vähenee. Nyt on varmasti hankalaa!

ethän jää yksin!