Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( ♥ ) TERHO-Pallojen keskiviikon kasvut ( ♥ )

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaapi tulla kiirus se vimosen masukuvan kanssa. Alkaa olla jo aika tukala olo. Selän jomotus kovenee koko ajan, supistukset ei satu kunnolla, mutta on jotenkin dejavu-olo esikoisen synnytyksen ajoilta. Olis kyllä aika hurja, jos menis niin samalla tavoin. Ajallisesti sama päivä ja sillon supistukset muuttu säännöllisiks noin viiden minsan sälein viiden aikaan iltapäivällä. Nyt niitä kyllä tuleekin niin usein, mutta ei yhtä tuntuvasti. Tosin sillon oli vedet menny, että seki saattaa vaikuttaa... taidan kuitenki mennä pakkaamaan kassin loppuun...

Vierailija
22/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrtti: mulla takana 2 sektiota ja lekurit oli sitä mieltä että kolmaskin olis viisaampi ottaa sektiolla. Pojat olivat perätilassa ja sektiot oli suunniteltuja.

Sumpit juotu ja molemmat pojat nukkuu, pitäis kait keksii fiksumpaa tekemistä kuin istua netissä. Mut kun laiskuus on iskenyt ihan totaalisesti.

Lapsiluvusta: meille riittää kolme lasta. On nää raskaudet olleet sen verta kuluttavia ja kun kohta kolme sektiota takana niin riskit senkuin vaan kasvaa.

Parisuhteesta: meillä on ollut viimoset 1.5v remppaa ja ei olla kauheesti ehditty panostaa toisiimme. Mutta ihan hyvin tässä silti pyyhkii. Me ollaan sitkeitä sissejä ja ei säikähdetä vähästä. Välillä huudetaan ja sitten kohta tehdään sovinto. Onneks ollaan voitu keskustella kaikesta, mieskin on oppinut keskustelun jalon taidon tässä vuosien varrella, yhdessä ollaan oltu reilut 10v joista naimisissa reilut 7v.

-MM-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona näyttäis olevan kirkas ilma, pitkästä aikaa ja tuulikin tyyntynyt. Kai se pitäis luunsa raahata ulos mutta tänään tosi vetämätön olo. Aamupäivän olen vaan itkeä vollottanut. En jaksais millään enää yhtään päivää tai viikkoa tätä raskautta, pahimmassa tapauksessa vajaa kolme vkoa vielä! Mun pää ei kestä...

Mies toi äsken mulle hampurilaisen ja karkkia kassikaupalla ja nyt tuntuu jo vähän paremmalta! Tätä samaa kärsimättömyyttä on ollut joka raskauden loppuviikoilla mutta nyt se vaan tuntuu niin paljon pahemmalta. Koko syksyn on joutunut varomaan ja makaamaan ja nyt kun sais tulla niin EI TULE SITTEN MILLÄÄN!

Ihanaa, että täällä palstalla on kuitenkin samassa jamassa olevia. KIITOS teille!

Synnytyspelosta: ei pelota! Se palkinto on niin suuri että sen eteen kyllä jaksaa sitten tehdä töitä (kunhan sinne asti edes pääsis!).

Ekan synnytys kesti 30t (alkoi säännöllisillä supistuksilla; vauhditettiin oksitosiinitipalla ja kalvojen puhkaisulla) ja ponnistusvaihekin yli tunnin. Toka syntyi käynnistyksellä (vedet meni muttei supistuksista tietoakaan) ja sekin vei 10t eli pitkä synnytys toiseksi. Ponnistusvaihe olikin vain 1min. Oli raju synnytys, sitten kun pääsi vauhtiin (cytoteceja useampia ja sitten oksitosiinitippaa). Mitään traumoja ei ole kuitenkaan kummastakaan jäänyt!

" Avoimin mielin vain synnyttämään" , sanoi mun gyne aikanaan kohta 7,5v sitten. Henkilökunta on sairaalassa synnyttäjää varten ja pitää kuulemma osata vain kertoa että milloin sattuu mihinkin ja kuinka paljon, evästi hän vielä.

Kaikki kivut ja muut unohtuu, kun se vauva nostetaan syliin! Rohkeasti matkaan vaan!

Chatti-ilta: joo, voin osallistua kunhan joku kertoo tarkasti ohjeet miten toimia. " Nimim. kädetön tietokoneen kanssa."

Kukahan ilmoittaa seuraavan Terhovauvan syntymästä?!

Nyt pitää mennä piilottaa nämä mun namit, kun lapset tulee kohta kotiin tahoiltaan...

t. H ja Iines 39+4

Vierailija
24/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola minullaki neuvola. Pisu oli puhdas, hb ei otettu ku otettii viime viikolla. RR 123/76. Vaavi rt:ssä mut ei ollut viel kiinnittynyt, pää heilui mukavasti terkkarin kokeillessa. Ei uskonut terkkari et enää nähtäis ennen synnytystä, mut mistä sen tietää. Menee varmaan sen 2vko yli.

Supistellut on ihan kiitettävästi mut kivut vaan puuttuu. Taidan olla jonkin sortin kaheli kun toivon et sattus MAHDOLLISIMMAN paljon. (mies taitaa salaa toivoa samaa) Ei vaan jos sit jotain tapahtus tuol alhaalla.

LapsilukuG: Meillä on ollu suunnitelmissa 4-5 lasta mut nyt tuntuu ainakin siltä et jää tähän 3 tai ainakin selkä pitää saada kuntoon jos tehtäisiin se 4. On ollu aika " raju" raskausaika verrattuna kahteen edellliseen.

Miehen huolehtiminenG: Mies on " paaponut" minua raskauden alusta asti kun kanaemo poikastaan. Aluksi se ärsytti (esim. ei antanut minun kantaa kauppakassia) mut nyt jos ei satu mies heti ottamaan kassia niin kyl tyrkkään kassin käteen. En oikein pysty enää kantamaan mitää. Tekee kaikki kotihommat ja jos yritän auttaa niin " varmistaa" sata kertaa et jaksanko. Yritän itte hellitellä miestä esim. laittamalla iltapalaa kun tulee töistä mut ne kerrat on AIVAN liian harvassa. Tulee huono omatunto välillä kun toinen tekee työt+kotityöt.

birgit ja pörrö 37+6

Vierailija
25/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-ukon kera =)

Tänään päästiin kotiin. Pinot selasin nopsasti läpi; onnittelut kaikille vauvautuneille <3 aikamoinen määrä poikia tosiaan syntynyt.

Ja kiitokset kaikille meitä onnitelleille, erityisesti Marialle viestin välittämisestä.

Lyhykäisyydessään synnytys meni tosi hyvin ja pikku-ukko on vienyt koko perheen huomion, niin ihanalla olemuksellaan kuin äänellään (no, täytyyhän sitä ääntä riittää kuusi henkisessä perheessä!). Palailen myöhemmin synnytyskertomuksen ja mahd myös kuvien kera.

Sunmom ja pikku-ukko

p.s. meillä taisi tehota vyöhyketerapiat. Kahtena iltana hierottiin ne jalkojen pisteet useaan otteeseen. Kokeilkaa, ainakin jalat virkistyy jossei muuta ;-)

Vierailija
26/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole piiiitkään aikaan kirjoitellut, mutta lueskellut sitäkin hartaammin. Tästä palstasta on tullut mulle kuin " raamattu" ;D

Joskus jäi pari päivää väliä etten ehtinyt lukemaan ja heti tuntui, että en pysy kärryillä ja " ajan hermoilla" .

MEGA PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!

(ensimmäinenhän syntyi jo kuukausi sitten beijaforille...) noh, parempi onnitella myöhään kuin ei milloinkaan!

Hirveän moni on jo jakautunut...ja joka päivä sitä odottaa, että kukahan on seuraava (itseni mukaan lukien)!?! On se niin jännää lukea vauvautuneista, mutta myös mukava et on myös niitä jotka yhtä kärsimättömästi odottelevat oman pallonsa puhkeamista :)

Josta pääsenkin hyvin omaan napaan...Meikäläinenkin sekoitteli eilen " taikajuoma-ainekset" ja vetäisin sitten puolet juomasta kiduksiini samalla sitä dokumenttia katsellessa...vaikutus pitäisi ilm. olla suolen tyhjentyminen...mulla se kyllä tyhjenee ihan tuon kahvin voiminkin...muuta vaikutusta en saanut kuin JÄRKYTTÄVÄN närästyksen!!!! cayennepippuri soikoon!!!!

En tiedä uskallanko juoda sitä loppua tänään. Vaikka en olekaan nukkunut pariin viikkoon juuri silmäystäkään niin närästys siihen päälle on kyl jotain kamalaa!!!

Unen puutetta on moni valitellut ja yhdyn teihin...en kyllä muista et edellisissä raskauksissa olisi moista vaivaa ollu? Jotenkin kun joulun ja uudenvuoden tohinat loppuivat niin alkoi tämä unettomuus.

Päässä ei pyöri kuin yksi asia: SYNNYTYS!!!

Voi jumankekka et voi ärsyttää!!! Tiedän et toukka tulee sieltä ajallaan ulos, mut aivot vatvoo sitä asiaa jatkuvasti. Ja niinkuin joku sanoi " tutkii itseään kuin salapoliisi" pätee meitsinkin kohdalla totaalisesti. Huvittaa mennä vaik vessaankin niin kärppänä tutkii josko kalsariin olis tullu rusehtavaa viivaa (limatulppaa) tai kun pissii niin kuuluukohan kohta POKS ja vedet menee. Siis täysin toiveajattelua, mutta se vaan häiritsevästi valtaa mielen koko ajan.

Minä jo kahden lapsen synnyttäneenä en ole koskaan nähnyt lapsivettä!!! Molemmissa synnytyksissä kalvot ovat puhkaistu sairaalassa ja ajatukset todella siinä vaiheessa ollu muualla kuin lapsivesissä. Sempä vuoksi haluaisin, että tämä synnytys alkaisi vesien menolla...olenko kahjo? ehkä, mut ei näillä unilla voi muuta olettaakaan ;)

Moni teistä on sanonut, ettei vauvan liikkeet tunnu enää samoilta?

Ymmärsin asian niin ettei möyrintä ole niin rajua enää...Mulla tuo masu ei ole kovin suuri (kuten ei ollut edellisistäkään) mittakaan ei ole yli 32cm mennyt ikinä. Mutta tämäpä peippari jytää kyllä niin mahottomasti et välillä oikein sattuu. Tuntuu et sillä on isompikin tila liikkua, jolloin alkaa mietityttää et minkähän kokoinen hän on? Neuvolan täti veikkaili viime viikolla n.3kg

Isabelluskaa ei ole näkynyt? Jokohan hänellä taikajuoma teki tehtävänsä....kiinnostaa vaan kovasti, kun hän on aivan samoilla viikoilla ja päivillä kuin minä.

Noh, ehkäpä taas kirjoittelen jotain....mut taustalla aina olen!

Eihän teitä voi jättää " kohtalo toverit" hih!

Niin ja KIITOS! ihan vaan siksi et tämä palsta on olemassa ja te sielä!

Marge78 sekä toukka 38+3

Vierailija
27/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]Marge [/b]tänne vaan sekaan kirjottelemaan :)

[b]Sunmom [/b]onnittelut kotiutumisesta :)

Piipahan vain näin pikasesti. Onkohan tosiaan [b]Isa ja Maria [/b]jättäneet meiät ja lähteneet terhojen keruuseen???

En muista joko aiemmin kirjotin, mut ihan ku masu ois alempana. Ja kaveri kävi tänään ja se tuumas samaa. Tosin on jonku aikaa ku viimeks nähty.

Eilisiltana oli ihmeenlaisesti harjotussuppareita ja tänään tuntunu vähä hassuja *hmm* sanosko vihlasuja down there ;)

Mut nyt jatkaan sapuskan tekoo.

Vierailija
28/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Meille syntyi ihana tyttö la 6.1 klo 23.21! Pituuta oli 49,5 cm, painoa 3520 g ja pää oli 33,5 cm. Synnytys oli nopea, laitan kertomusta myöhemmin.... Maitoa tulee yli tarpeiden ja kaikki on mennyt tosi hienosti. Kotiin päästiin jo maanantaina...

Selmiina ja typy pian 4 vrk

Onnittelut kaikille muillekin terhonsa jo sanneille!!

Vierailija
29/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille

ja kiitos onnitelleille ja Zatulle kiitos viestin välittämisestä listalle ;-)

Lisäilin eilen tuonne toiseen listaan noita tietoja vauvastamme, joten jos Maria sitä päivittää, niin sieltä ne nyt löytyy.

Kerrottakoon vielä tässä, että vauva painoi siis 5225 grammaa ja pituutta oli 55cm, pipo 38cm. Synnytys käynnistyi itsestään eikä käynnistyksiä tarvittu (onneksi), kun niitä ei ajoissa aloitettu.

Eli pikainen synnytyskertomus tähän:

Torstai-iltana viime viikolla minun vanhemmat kävivät meillä kylässä ja ei ollut mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä (paitsi se päivän mittaan irronnut limatulppa), ei supisteluja eikä mitään..

sitten yöllä kello 0.07 tuli ensimmäinen supistus (ja se oli heti tosi kipee).. Niitä sit riitti aamuviiteen noin 10-20 minuutin välein, mutta aamuviideltä nousin vessaan ja silloin lorahti jotain (eli lapsivettä mielestäni) ja supistukset kipeytyi ja tiheni huomattavasti silloin. Herätin miehen ja totesin, että taidanpa soittaa mummolle, että nousee ylös ja ottaa lapset vastaan.. No, veimme lapset mummolaan ja olimme sairaalassa kuuden jälkeen. Vartin yli seitsemän synnytyssaliin, 4cm kohdunsuu auki ja tilanne edistyi pikkuhiljaa.. Kaksi kertaa laitettiin kohdunkaulapuudute, ei mitään muuta puudutteita eikä lääkkeitä.. Spinaalia harkittiin, mutta onneksi ei ehditty laittamaan, kun ponnistusvaihe kesti 4 minuuttia ja sitten oli meidän iso lapsi maailmassa..

Nyt ottamaan pannari pois uunista.

-äitiliini ja tytteli 5vrk

Vierailija
30/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti pojan kanssa autoa rassaamaan ja autopesulaan, eivätkä ole vieläkään tulleet takaisin.

Iskin sit ½ litraa vaniljajäätelöä lautaselle, viipaloin banaanin siihen ja lappasin vielä paljon kaakaojauhetta =p Siitä tulikin sit niin energinen olotila, et puunasin kylppärin oikein puhtahaksi ja sit siistin vielä itseni. Jalatkin raappasin/rasvasin ja siistin turhat karvat pois. Kyllä nyt kelpais lähtee vaik synnyttämään. Mut ei saanut aikaiseksi tuo siivoominen kuin pienen hetken vähäistä menkkajomotusta.

Nyt pitäs keksiä viel jotaa muuta tekemistä, kun virtaa riittäis =) Juttuakin riittäs, mut nyt en saa ketään luurin toiseen päähän, joka kehtais höpötellä. Milloinkas meinasitte chattailla ja missä? =D

-taas tau-

Maria on sit tainnut oikeesti lähteä synnyttämään? Toivottavasti lapset on nätisti sillä aikaa, eikä taiteile vääriin paikkoihin ;D

Vierailija
31/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8E2323][b]Täällä vielä ollaan !![/b] En mää oo minnekkää lähteny, on vaan ollu niin kiirus,kun aamulla oli neuvola ja siskoo tuli mun kummi flikan kans kylähä,ovat vieläki,ollaan käyty kaupas ja haettii väri siskoon päähän,sellaanen kaks värinen, sitä oon täs töhrinyt sen päähä sitte :)

[b]Tuun myähemmin höpöttää lisää :)

[color=#236B8E]Maria ja himpula 39+3[/b][color=#FF1CAE][size=4]♥[/size]

[color=#6B4226]S: mää oon mukana kans chatti illassa,jos ei kummempaa tuu,niinku synnytys tai sillee ;)

Vierailija
32/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan taas kotona! Tänään kotiuduttiin pojan kanssa. Syntyi 8.1 klo 09.32. Pojan mitat ovat 52 cm, 4170g ja py 36,5. Reippaan kokoinen poitsu!

Synnytys meni ponnistuksiin asti niin iisisti, etten olisi kinä uskonut avautumisvaiheen olevan " leppoisa" jollen olisi sitä itse kokenut. Laitan tarinaa synnytysosioon tässä joku päivä.

Mutta nyt syömään!

Kiitos onnitteluista ja paljon onnea muille nyytin saaneille ja tsemppiä tositoimiin meneville!

Taneli + poitsu 2vrk

Vierailija
33/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin hakeen " vauhtia" saunasta ja sinne jäi kaikki tuntemukset! Vähän kohdunsuuta vihloo, ei muuta. Ihan oli hiki päällä ennen saunaan menoa ja ei voinu paljon istuskella. Ehdittiin jo kälyäkin varotella että ilmotellaan illan mittaan kuinka käy. Hohhoijakkaa.

Vierailija
34/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut kaikilla tammiksilla mennä synnytykset aika " leppoisasti" jos sananvalinta sallitaan. Emmalla oli kyllä hurjan kuuloista menoa ja pani kyllä tarkkailemaan masun liikkumisia tarkemmin täällä päin, onneksi kaikki on kuitenkin lopulta mennyt hyvin.

Zatu: Eipä olla taidettu koskaan toisiimme törmätä, olet varmaankin tavannut sitten sen mun kolmoisolennon.

Äitiliini: No johan on vauvalla kokoa ollut, mutta jos kerta leikkiin ryhtyy niin tekee sitten kunnon kokosen, eikös ;) Onnea vielä kerran.

Selmiinalle onne Tytsistä, jo oli aikakin saada vähän naiskauneutta terhojen kasvavaan joukkoon.

Lapsig: Tämä kolmas on meidän viimeinen, alkaa jo ikää olemaan molemmilla ja talokin käy pieneksi, eikä ainakaan tarvii isompaan autoon vaihtaa kun mahdumme normaaliin viidenhengen autoon, heh, no ehkä hiukka huonot perustelut.

Neuvolakuulumisia: Kaikki ok, ei ole vielä kiinnittynyt ja ensiviikolla uudestaan.

Elin@: ~~supparisäteitä~~

Mamm@mia rv 37+4

Vierailija
35/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli se Maikkoo vielä kokonaasena! Aivan solit pitkin päivää mum miäles, jotta ookko lähteny naapurihin ;)

Tuli vielä mieleen tuosta synnytysjännityksestä ykkösen synnytyksen alku. Aamukuuden aikaan poksahti kalvot ja lapsivettä lorahti oikein kunnolla. Kun laitoin siteen, totesin, että lapsivesi oli ruusunpunaista! Se oli jotenkin niin kerrassaan hellyttävän väristä ja näköistä, että tuli tosi luottavainen olo synnytyksen suhteen.

Hermione: on sulla ihana mies, kun noin tietää mikä lohduttaa :)

Marge: minä taas odottelen, että tämä kolmas synnytys alkaisi supistuksilla, kun aikaisemmat ovat alkaneet vesien menolla. Kakkosen kanssa oli niin rasittavaa kökkiä sairaalassa reilu kellon ympärystä, kun mitään ei tapahtunut. Sitten kun supistukset alkoivat, ei kestänytkään montaa tuntia, kun kakkonen oli sylissä.

Kiva kuulla Sunmomin ja Tanelin kotikuulumisia :)

Elin@lle voimistuvia suppareita bd Muista, että kivuttomatkin supparit saattavat avata kohdunsuuta hyvin tehokkaastikin.

Pyöräytin sitruunakakun ja vielä olis tehtävänä sinne sisälle sitruuna-sokeri-voi-mössö. Voi nam, taikinakin oli niin hywää, että oli ahdasta kulhon rapsinnassa.

(.) Massua juilii niinku alkavassa mahataudissa, vähän tympeä olo, mutta jospa tuo sitruunakakku ja happihyppely(joo, tosi hyppelyä onkin tuo ulkoilu!) parantais..

L

Vierailija
36/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun onnittelut selmiinalle ja äitiliinille tytsyistä, täytyy sanoa et äitiliini varsinkin on ihan hyvän kokoisen neitokaisen tähän maailman pusannu, epäilyttää että onnistuisiko itteltä?!? samaten tanelille ja sunmomille sit vaan jaksuja ja nauttimsita ihanasta vauva-ajasta, se on jotenkin niin ihanaa se alkuaika sen ihan pienen ihmisen kanssa.

mulla on täällä kans koko päivä menny silleen vähän niin kuin ohimarssia kun ollaan oltu kyläluutina kaverin luona yli puol päivää ja sit kotona olikin mahas niin hiljaista et piti reilu tunti vaan maata aloillaan ja ootell amitä sieltä kuuluu. no sit vasta ku menny joku 45 min (ja mä miettiny jo pahimmat skenariot läpi ja pähkäilly lapsille hoitajaa jos joudun lähtee äitipolille) niin sit alkoikin sellanen älämölö, herra oli ilmeisesti vaan vetässy kunnon päikkäriut kun ei heränny tönimällä eikä sit millään. taitaa kaiken kaikkiaan olla taas kasvupäivät ukkelilla menos kun on muutenkin paljon rauhallisempi ollu ku taas esim eilen.

elinalla oli sit harmittavasti supparit ottanu ja lopahtanu kesken.harmillista, mutta toivotaan että ne vaikka yöllä intoutuis siitä tulemaan takasin?! lykkyä tykö vaan!

miehen huolehtimisesta sen verran, että mun mies on oikein malliesimerkki tapauksesta raskaus ei ole sairaus, sillä ei kyl pahemmin kohtele mua mitenkään erityisesti ainakaan omasta aloitteestaan. tekee kyl mitä pyydän kun sanon että en sesim. imurointia haluaisi hirvesäti tehdä itse kun sit alapää huutaa hallelujaa seuraavat pari vuorokautta, mutta omaaloitteisesti ei kyl raskauden takia pahem,min tarjoudu miksikään ritariksi (ei sillä et ois ikinä muulloinkaan ollu sellanen, joten ei muutosta status quo' hon:) ).

parisuhde meillä on mun mielestä ainakin ihan jees, toisinaan menee paremmin aj toisinaan toisen naama ärsyttää niin julmetusti että ihmettelee mitä tos toises ihmises on alunperin ees nähny niin mahtavaa, mut sit kun hormoonit taas rauhottuu niin muistuu et ai niin tän takia me ollaan yhdes. me ollaan kyl varmaan toistemme parhaat kaverit.

parisuhteesta tulikin mieleeni tämmöinen vähän intiimimpi kysely kun toi mun mies on aikaslainen himohiiri olipa raskaana tai ei, ja mietin vaan et kuinka monella oikeesti toi raskaus on vaikuttanu just noihin juttuihin? tuli vaan mieleen kun toiset puhuu et menee kuukausikin kun mies ei uskalla /haluu ja meillä kyllä pitäis olla maailman kahdeksas ihme tapahtunu et niin pitkään menis;). tosin synnytyksen jälkeen on antanu aina ihan rauhas palautua eikä oo ollu heti ehdottelemas vällykiärmeen esittelyä, mut muuten... ei tartte tietenkään vastata jos aihe tuntuu jotenkin liian henkilökohtaiselta tai tungettelevalta, mutta kysynpä kuitenkin kun nyt tuli mieleeni.

mut nyt on mentävä laittaa lapsille iltapalaa ja hygvällä mäihällä saan ne kohta jo nukkumaan kun ei oo kumpikaan nukkunu tänään päikkäreitä ja on kuitenkin töhötetty koko päivä.

ei muuta ku supistuksia, supistuksia ja jos ei nitä kuulu niin sit hyviä yöunia!!!

sapa 37+2

Vierailija
37/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas koneel..

nii viime yönä ol ihan ihme unia en uamulla muistanukkaa mainita vaik sen takkii istahin...tääl poppoo eli jo maaliskuuta ja ykskään terho ei ollu ennää syntyny sit viimosten eilisten vauva uutisten..hmm..onneks tietää et toi on yäysin mahotonta..

Lydi@:jos tää sintti syntys 5.2.07 ikäeroo tulis 1wee ja 2 kk.kuis sul meni kaks nui pienel välil?mie nään ihan painajaisia ja herreen siihen et itken ja oon nii hirvee äiti..ja sit jos jottain käytännön vinkkejä ettei ite tarviis opetella ihan kantapään kautta.

koht ois sauna lämpönen ja sit jos vaik viel kerran uskaltas sitä toista ässeekii kokkeilla...hmm...paitti et tolla ukolla saattaa olla jottain sitä vastaan..sannoin eilen et jos sitä mukavaa ässää ei tuu nii sit saat lähtee kauppaan hakemaan pähkinäsuklaata...ukko lähti kauppaan ja toi 2 levyä, joista ite kyl söi puoltoista...elikäs täällä ratkesin eilen herkutteluun *syyllinen puna nousee*..järkeilin vaan et ei se nyt yhestä kerrasta nii hirveesti voi kasvaa..sintil kyl oli virkee ilta, ilmaeisesti sokerin voimasta..

toi meitin eukko haisoo tuas nii pahalle et täst pitää lähtee sinne saunaa ja bebapesulle..

T:musta_kissa 37+4 (myöskin muistaakseni kaks muutakii samoil viikoil ainassii)

Vierailija
38/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#FF6EC7][b]mansemamma82 on saanut tänään TYTÖN klo 15:40 !

Mitat Prinsessalla on: 3900g ja 50cm

[size=4]Onnea mansemammmalle Prinsessasta !

Vierailija
39/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#426F42][b]Neuvolassa käyty:[/b]

hb 116

RR 114/86 (eli kohonnut edellisistä,mutta vissii vielä ok?)

painoa tullu viikos 900g

sf 33cm

pisu ok..

Eli ihan ok, mulla on toi turvotus jo ympäri vuorokautista,ei juuri aamuksi helpotu :(

Tänää iskias on ollu varsin kiitettävän kipee..pientä pääkipua ollu hela dagen,mahtaa johtua jumiutuneista niskoista.

[color=#8C1717][b]ihania unia on ollut,voi vitsit mää nauroin!![/b]

Mää ite vaan potkin Matti Vanhasen laseja unissa rikki :DD Hoitoon siis sais meikän laittaa :))

[b]Sisko tosiaan oli meillä koko päivän[/b] joten en roikkunu koko päivää koneella,kuten yleensä ;)

[b]Mietiin muuten tuota blogi asiaa[/b], että kun ei tiiä koska lähtö tulee,että ehtiikö tänne ilmoittaa [color=#5959AB](buah-hah-hah-haa,käynnistyksee tää menee,se on satavarma!)[color=#8C1717]

Niin laittakaa kuvat tulee siihen blogista löytyvään osoitteeseen joka on tyyliä etunimi.sukunimi ,sillä siihen mahtuu paremmin,kuin tuohon mun luukkuun ,joka ei tunnetusti montaa kuvaa imaise :) tai ainakin laittakaa varooksi sama posti myös [b]sindalle.

synnytyspelkoG:[/b]Jännittää ,ei pelota,mutta synnytyksen jälkeinen vuoto pelottaa ed. kerran takia :(

olikos muuta..no,nyt meen paimentaan noita iltapalalle päin..

[color=#007FFF][b]Maria ja himpula 39+3

Vierailija
40/50 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SELMIINA, ÄITILIINI, MANSEMAMMA PIKKUISISTANNE!!!

Pitää vissii syöttää koira ja lähtee sit sen kans pienimuotoiselle lenkille jos sais vaikka pukattua ykden tytön lisää joukkoon lähiaikoina.