Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri, joka ei ikinä vastaa puhelimeen, mutta viesteihin kyllä

Vierailija
23.01.2024 |

Vahvasti aikuinen ihminen kyseessä, keski-ikäinen jo. 

Vastaa ehkä yhteen kymmenestä puhelusta. Ei soita ikinä takaisin. 

Viesteihin kyllä vastaa ja niitä laittaa oma-aloitteisestikin. 

Ärsyttävää toimintaa! 

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin samoin. Pidän aina puhelinta äänettömällä ja vastaan vain viesteihin.

Vierailija
2/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei vaan tykkää puhua puhelimessa, se ei varmasti ole mitenkään sinuun liittyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa vastata puheluihin, joissa ei ole mitään asiasisältöä vaan pelkkää jaarittelua.

Vierailija
4/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on tällainen! Ei yhtään puhelinihminen. Whatsapit riittää tapaamisten välillä. En edes yritä soittaa. 

Vierailija
5/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vastata, jos ei jostain syystä ehdi tai halua. Sinä taas luultavasti toimit hänen mielestään ärsyttävästi kun soittelet.

Vierailija
6/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä jaksa puhua puhelimessa, vaan kirjoitan mieluummin viestin, kun on sopiva hetki. Toiset suorastaan nauttivat puhelimessa puhumisesta, mutta minusta se on tuskastuttavaa ja puhelu tulee vieläpä yleensä väärään aikaan. En myöskään pidä puhelinta jatkuvasti käsillä, enkä halua olla jatkuvasti tavoitettavissa. 

Vierailija
7/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä on outo ilmiö. Siis jotkuthan ei vastaa vaikka hyvin voisivat vastata ja kuulevat kyllä puhelun. Eivät siis olle töissä tms. Ja sitten saattavat heti laittaa viestin että Soitit, mitä asiaa?. Tätä on Suomessakin jo tutkittu ja ihmisiä ahdistaa puhelimeen vastaaminen koska viesteistä on tullut uusi normi. Soittamista pidetään outona. 

Vierailija
8/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, puhelin äänettömällä. Sitten kun sen puhelun huomaan, ei ehkä ole sopiva hetki kuitenkaan soittaa takaisin ja sittn se unohtuu.

Ja aina yks tyyppi soittaa silloin kun töistä on tultu, ruoka syöty ja aikaa hetki levähtää...silloin yleensä nettailen kännykällä ja kattelen kauanko se jaksaa yrittää, en hykää puhelua jottei hän huomaa mun reagoineen siihen. Mä vastaisin hänelle useammin, jos kertoisi asiansa eikä jaarittelisi aina puolta tuntia.

Mä en työpäivän päälle jaksa enää ääniä, telkkarikin on useimmien äänettömällä.

Vierailija
9/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin samoin. Pidän aina puhelinta äänettömällä ja vastaan vain viesteihin.

Sama mulla, puhelin aina äänettömällä ja vastaan vain viesteihin/tai jos on soittopyyntö koskien jotain tärkeää. En tykkää puhua puhelimessa ja puhelin häiritsee kotirauhaa. 

Vierailija
10/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään vastaa, koska

a) mielestäni ei ole turvallista säilyttää yhteystietoja puhelimessa

b) en muista ulkoa ystävieni puhelinnumeroita

c) nykyään tulee paljon epämääräisiä soittoja ja huijauspuheluita

d) Seikoista a), b), ja c) seuraa se, että en tiedä mikä puhelu on asiallinen, joten en vastaa niihin

On syvältä joo. Mutta enpä tiedä muutakaan asialle voisi tehdä

Vierailija
11/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti haluaa ennemmin viestitellä kuin puhua puhelimessa. Älkää tuomitko ihmisiä tietämättä mistä käytös johtuu.

Vierailija
12/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua puhua puhelimessa. Vastenmielistä.

Turhaa jaarittelus.

Viesteillä asiat hoituu helposti!

Vierailija
13/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vaan tykkää puhua puhelimessa. Ihan normaalia toimintaa.

Vierailija
14/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos samoin ärsyttää kun soitellaan ja häiriköidään eikä edes tärkeilä asioilla. Jotain helkkarin videopuheluitakin muuten vaan tungetaan, ei minua kiinnosta naamanäkymisiäkään vaihdella.

Vierailija
15/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa puheluihin, koska tarvitsen miettimisaikaa rauhassa itsekseni vastatakseni johonkin pyyntöön, kutsuun tai kysymykseen. Puhelimessa joutuu vastaamaan heti ja silloin yleensä suostun sellaiseen, mihin en halua suostua. Viestillä kommunikoin rehellisemmin enkä koe samanlaista tarvetta ylimiellyttää toista.

Vierailija
16/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on outo ilmiö. Siis jotkuthan ei vastaa vaikka hyvin voisivat vastata ja kuulevat kyllä puhelun. Eivät siis olle töissä tms. Ja sitten saattavat heti laittaa viestin että Soitit, mitä asiaa?. Tätä on Suomessakin jo tutkittu ja ihmisiä ahdistaa puhelimeen vastaaminen koska viesteistä on tullut uusi normi. Soittamista pidetään outona. 

Soitto on kyllä ihan normaalia.

Monet ahdistuu puhelimessa puhumisesta tai ei vaan tykkää. Mieluummin näkee nenäkkäin -tai sitten viesti.

Joo, ei se ole aapee sinusta kiinni. Se vaan on.

Vierailija
17/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollani on myös tapana pitää äänettömällä. Äitinsä terveys alkaa ruveta jo reistailemaan ja on parikin kertaa käynyt niin että äiti soittaa hädissään kyytiä päivistykseen mutta eipä niitä puheluita sitten huomata kuin esim tunnin päästä

Vierailija
18/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi ei vastaa kun ap:lla luultavasti tapana jaaritella puhelimessa tuntikausia omia turhanpäiväisiä asioitaan. Kuka sellaista jaksaisi kuunella, on ihmisillä muutakin tekemistä.

Vierailija
19/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt niin monta kertaa oma päivä pilalle kun olen epähuomiossa vastannut kaverin puheluun jonka aiheena on ollut minä minä minä, valivali, mun lapsi sitä mun lapsi tota, valivali, naapuri, työkaveri, valivali, lähikaupan täti, entinen koulukaveri v. -90, valivali, minä minä minä. Niin en mä ihan oikeasti ala perumaan omaa kivaa ajanviettoa kuuntelemaan tuota.

Vierailija
20/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asiaa, eikä henkilö vastaa puhelimeen, laitetaan viesti perään. Näin toinen tietää, että sinulla on ihan oikeaa asiaa eikä vaan turhanpäiväistä jutustelua. Jos taas et osaa tiivistää asiaasi viestiin, on siinä luultavasti myös syy miksei sinulle vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi