Kaveri, joka ei ikinä vastaa puhelimeen, mutta viesteihin kyllä
Vahvasti aikuinen ihminen kyseessä, keski-ikäinen jo.
Vastaa ehkä yhteen kymmenestä puhelusta. Ei soita ikinä takaisin.
Viesteihin kyllä vastaa ja niitä laittaa oma-aloitteisestikin.
Ärsyttävää toimintaa!
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Jos on asiaa, eikä henkilö vastaa puhelimeen, laitetaan viesti perään. Näin toinen tietää, että sinulla on ihan oikeaa asiaa eikä vaan turhanpäiväistä jutustelua. Jos taas et osaa tiivistää asiaasi viestiin, on siinä luultavasti myös syy miksei sinulle vastata.
Ja tämä kohtelu VARSINKIN oudoille numeroille.
Vierailija kirjoitti:
Toimin samoin. Pidän aina puhelinta äänettömällä ja vastaan vain viesteihin.
Mikä teitä vaivaa.Minulla samanlainen tuttava. Aion nyt lopettaa sms t. Onko vaikea vastata puhelimeen?Joku sairaus se on.
Että mua ärsyttää ihmiset jotka haluaa vain puhua puhelimessa kun se viestin lukeminen ja kirjoittaminen on muka niin vaivalloista. Monikin asia olisi mukavampi ja helpompi hoitaa viestillä mutta ei kun pitää soittaa ja vielä monta kertaa. Ja kyseessä ei ole edes vanhat tai huononäköiset vaan keski-ikäiset joilla ei keskittymiskyky riitä edes kirjoittaa ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa.Minulla samanlainen tuttava. Aion nyt lopettaa sms t. Onko vaikea vastata puhelimeen?Joku sairaus se on.
Vähän sama, yleensä reissu valmistelut yms hoidetaan ryhmäpuheluilla ja sitten on pari kaveri mitkä eivät ikinä vastaa, eivätkä myöskään soita takaisin, ja sitten ottavat nokkiinsa kun ei heitä ole huomioitu eikä heille varattu mitään reisssuun liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Että mua ärsyttää ihmiset jotka haluaa vain puhua puhelimessa kun se viestin lukeminen ja kirjoittaminen on muka niin vaivalloista. Monikin asia olisi mukavampi ja helpompi hoitaa viestillä mutta ei kun pitää soittaa ja vielä monta kertaa. Ja kyseessä ei ole edes vanhat tai huononäköiset vaan keski-ikäiset joilla ei keskittymiskyky riitä edes kirjoittaa ok.
Mua taas ärsyttää alkaa kirjottamaan jotakin esseetä whatsapp viestiin tai lukemaan sitä, joku "nähdään 16:00" on vielä ok mutta sen pitempiä en kyllä ala kirjoittamaan kun sillä puhelimella voi kuitenkin soittaakin ja sopia asian 10x helpommin ja nopeammin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama, yleensä reissu valmistelut yms hoidetaan ryhmäpuheluilla ja sitten on pari kaveri mitkä eivät ikinä vastaa, eivätkä myöskään soita takaisin, ja sitten ottavat nokkiinsa kun ei heitä ole huomioitu eikä heille varattu mitään reisssuun liittyvää.
No ei hoideta, vaan whatsapp ryhmässä tietenkin josta kaikki sovitut asiat on helposti tarkistettavissa jälkikäteenkin.
Naurettavaa pelleilyä joku viestien näpyttely, jos on asiaa niin soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei hoideta, vaan whatsapp ryhmässä tietenkin josta kaikki sovitut asiat on helposti tarkistettavissa jälkikäteenkin.
Kyllä hoidetaan
Ite oot ap ärsyttävä. En tykkää puhua puhelimessa kenenkään kanssa.
Mulla oli ennen kaveri, joka soitti aina kun hänellä oli tylsää eli esim ajaessa, kaupan kassajonossa tms ja pälätti aikansa kuluksi. Usein paapatti 1,5 -2h, jos oli tien päällä. En jaksanut enää, koska niitä puheluita ei meinannut pystyä lopettamaan. Huonoa käytöstä olettaa, että joku on aina valmiina irroittamaan hänelle tunnin pari :0
Vierailija kirjoitti:
Ite oot ap ärsyttävä. En tykkää puhua puhelimessa kenenkään kanssa.
Mulla oli ennen kaveri, joka soitti aina kun hänellä oli tylsää eli esim ajaessa, kaupan kassajonossa tms ja pälätti aikansa kuluksi. Usein paapatti 1,5 -2h, jos oli tien päällä. En jaksanut enää, koska niitä puheluita ei meinannut pystyä lopettamaan. Huonoa käytöstä olettaa, että joku on aina valmiina irroittamaan hänelle tunnin pari :0
Ymmärrän kyllä et on introvertti eikä halua olla missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa,
enkä kyllä itsekään jaksa monen tunnin turhia jaaritteluja puhelimessa jollei ole mitään oikeaa asiaa.
mutta en myöskään jaksa alkaa mitään pitkiä viestejä kirjoittelemaan, se on puhelin, sillä puhutaan.
En tiedä miten nopea kirjoittamaan olet mutta ainakin itsellä vähänkin isomman asian kirjoittaminen ottaa kyllä 50x sen verran aikaa kuin mitä sen saisi puhelulla hoidettua.
Huonoa käytöstä sekin että olettaa että muut jaksaisivat nähdä ison vaivan vain sen takia että itse en jaksa puhua.
En tiedä. Mä olen päinvastainen; vastaan aina puhelimeen, mutta viesteihin vastaaminen jää helposti roikkumaan ja sitten en vastaa ollenkaan.
Mies onneksi soittaa aina, ei viestittele. Sopii mullekin parhaiten.
Ymmärrän tätä kaveria. Ei oikein jaksa kuunnella samoja juttuja. Vanhat ihmiset eivät yleensä vastaa viessteihin eikä kirjoittele niitä. Ne soittelee ja sitten pitää taas kuunnella plääp...
En myöskään tykkää puhua puhelimessa. Joutavaa höpinää yleensä. Jos on asiaa niin viestittelee.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tätä kaveria. Ei oikein jaksa kuunnella samoja juttuja. Vanhat ihmiset eivät yleensä vastaa viessteihin eikä kirjoittele niitä. Ne soittelee ja sitten pitää taas kuunnella plääp...
ADHD-ihmiset on yleensä sillä tavalla old school, etteivät todellakaan jaksa naputella jotain viestejä, vaan preferoivat livehengausta ja puhelimella soittamista.
Nuortenkin kavereiden kanssa snäppäillään, ei todellakaan viestitellä. Snäpissä siis puhutaan kameralle.
Itselläni vain vanhemmat kaverit harrastaa tuota viestittelyä ja tykkäävät chattailla puhelimella. Itse kirjoitan tälleen läppärillä, tai sit ihan vanhanaikaisesti käsin paperille/vihkoon.
Viestien kirjoittelu on vaan halvempaa. Toki jos on vaan joku tärkeä asia niin järkevämpää soittaa. Jotkut ihmiset ei osaa laittaa viestejä. Yleensä ovat vanhempia ihmisiä. Kannattaa kysyä henkilöltä jonka kanssa olet tekemisissä että voiko viestitellä. Monesti noi puhelut on tylsiä kun kumpikin yrittää löytää puheen aiheita. Siksi olen viestittelyn kannalla.
Joskus kannattaa vastata puheluihin.Sieltä voi soittaa joku amerikan serkku ja kertoa että on tulossa suomeen.Osaa ajoissa valehdella ettemme ole kotona. Toisaalta jos sillä amerikan serkulla olisikin jonkun vanhan tädin testamentti ja te olisitte sen saajina....
Vierailija kirjoitti:
Viestien kirjoittelu on vaan halvempaa. Toki jos on vaan joku tärkeä asia niin järkevämpää soittaa. Jotkut ihmiset ei osaa laittaa viestejä. Yleensä ovat vanhempia ihmisiä. Kannattaa kysyä henkilöltä jonka kanssa olet tekemisissä että voiko viestitellä. Monesti noi puhelut on tylsiä kun kumpikin yrittää löytää puheen aiheita. Siksi olen viestittelyn kannalla.
No ehkä silloiin ei kannata soittaa jossai ole mitään asiaakaan, tosin ei silloin kyllä kannata viestitelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sairautta, mutta EN JAKSA puhua puhelimessa. Mieluummin näpyttelen viestin, kun se käy nopeammin ja sen voi tehdä, kun on sopiva hetki.
Tämä on juuri se juttu näissä työhakemuksissa, yrittää pyytää ihmistä haastatteluun niin eipä sieltä vaan vastata, kaksi kertaa koitan soittaa, jollei vastaa tai soita takaisin niin nimi pois listalta ja siirrytääns euraavaan nimeen, annan kyllä sen päivän aikaa soitella takaisin.