Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri, joka ei ikinä vastaa puhelimeen, mutta viesteihin kyllä

Vierailija
23.01.2024 |

Vahvasti aikuinen ihminen kyseessä, keski-ikäinen jo. 

Vastaa ehkä yhteen kymmenestä puhelusta. Ei soita ikinä takaisin. 

Viesteihin kyllä vastaa ja niitä laittaa oma-aloitteisestikin. 

Ärsyttävää toimintaa! 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on outo ilmiö. Siis jotkuthan ei vastaa vaikka hyvin voisivat vastata ja kuulevat kyllä puhelun. Eivät siis olle töissä tms. Ja sitten saattavat heti laittaa viestin että Soitit, mitä asiaa?. Tätä on Suomessakin jo tutkittu ja ihmisiä ahdistaa puhelimeen vastaaminen koska viesteistä on tullut uusi normi. Soittamista pidetään outona. 

Todella raivostuttavaa. Miksei voi vaan soittaa takaisin niin sittenhän se selviää, että miksi toinen soitti. 

Vierailija
22/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on outo ilmiö. Siis jotkuthan ei vastaa vaikka hyvin voisivat vastata ja kuulevat kyllä puhelun. Eivät siis olle töissä tms. Ja sitten saattavat heti laittaa viestin että Soitit, mitä asiaa?. Tätä on Suomessakin jo tutkittu ja ihmisiä ahdistaa puhelimeen vastaaminen koska viesteistä on tullut uusi normi. Soittamista pidetään outona. 

Soitto on kyllä ihan normaalia.

Monet ahdistuu puhelimessa puhumisesta tai ei vaan tykkää. Mieluummin näkee nenäkkäin -tai sitten viesti.

Joo, ei se ole aapee sinusta kiinni. Se vaan on.

Ei se taida enää olla normaalia. Itse luovuin WhatsAppista ja aluksi soittelin kavereille jotka kysyivät onko jotain sattunut kun soitan. 

Se on tosiaan huomattu, että puheluita pidetään häiritsevinä ja ihmiset suosivat pääosin viestejä, joihin voi vastailla sitten kun parhaiten itselle sopii. Yksinäisyys kuitenkin lisääntyy koko ajan ja uskallan väittää että tämä viestittely-kulttuuri on osasyy. Esimerkiksi Etelä-Koreassa iso osa nuorista ei edes pidä enää face to face tapaamisista ystävien kanssa vaan mieluummin puhelimen välityksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puhelin mieluusti äänettömällä. En halua vastata puheluihin töissä, bussissa, vapaalla.

Viestit ja tapaamiset käy 🙂

Vierailija
24/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella raivostuttavaa. Miksei voi vaan soittaa takaisin niin sittenhän se selviää, että miksi toinen soitti. 

Laita viesti missä kerrot mitä asiaa.

Vierailija
25/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi ei vastaa kun ap:lla luultavasti tapana jaaritella puhelimessa tuntikausia omia turhanpäiväisiä asioitaan. Kuka sellaista jaksaisi kuunella, on ihmisillä muutakin tekemistä.

Tämä. En mäkään vastaa niille, joiden tiedän jaarittelevan jotain naapurin sirpan kuulumisia.

Vierailija
26/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin keskeyttää ikävästi sen hetken mihin se toinen haluaa keskittyä sillä hetkellä. Miksi puhuminen sinun kanssasi olisi tärkeämpää kuin esim. sen tavoittelemasi henkilön lepohetki / ruokailu / lapsen kanssa leikkiminen  / kirjan lukeminen / työnteko / aika kumppanin kanssa / kuntoilu / harrastus jne.?

Vierailija
27/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan yli kaiken puhelimessa puhumista ja kaikki läheiset sen myös tietää. Voisin ihan oikeasti lopettaa ystävyyssuhteen sen takia että joku haluaa välttämättä kälättää puhelimessa.

Vierailija
28/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

People who keep their phones on silent share these 9 personality traits

1) Theyre introspective

2) They cherish the moment

3) Theyre highly productive

4) They value personal connections

5) Theyre self-assured

6) They seek tranquility

7) They respect their private time

8) Theyre less anxious

9) Theyre mindful

https://ideapod.com/people-who-keep-their-phones-on-silent-share-these-…

Vierailija
29/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tätä vekotinta, johon me nykyihmiset ollaan kiinnikasvaneita ja josta olemme täysin riippuvaisia, yhä ylipäätään kutsutaan puhelimeksi... 

Jotenkin on surkuhupaisaa,  että yleinen mielipide tuntuu olevan, että on häiritsevää, jos joku soittaa. Silti tämän härpäkkeen kanssa vietetään melkein koko valveillaoloaika. 

Vierailija
30/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tätä vekotinta, johon me nykyihmiset ollaan kiinnikasvaneita ja josta olemme täysin riippuvaisia, yhä ylipäätään kutsutaan puhelimeksi... 

Jotenkin on surkuhupaisaa,  että yleinen mielipide tuntuu olevan, että on häiritsevää, jos joku soittaa. Silti tämän härpäkkeen kanssa vietetään melkein koko valveillaoloaika. 

Johtuiskohan siitä, että netissä on paljon mielenkiintoisempaa sisältöä kuin jossain puhelussa?

Vierailija
31/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaveri lakkaa vastaamasta myös viesteihisi. Olet selvästi joku psykopaatti

Vierailija
32/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa vastata puheluihin, joissa ei ole mitään asiasisältöä vaan pelkkää jaarittelua.

Aivan. Naureskelin mielessäni, kun olin parin kaverin kanssa kahvilla ja tämä toinen sitten sanoi sille toiselle kaverille, että miksi et oikein ikinä vastaa mun puheluihin ja nykyään et juurikaan edes viesteihin. Kaveri sano sille, koska sulla ei ole ikinä mitään asiaa ja soittelet aina vaan kännnissä. Ikinä et muuten ota yhteyttä, niin jaksaisitko itse kuunnella kännisen paskanpuhumista, missä ei ole mitään sisältöä ja jutut muuttuu lennosta mutterista höyryveturiin. Tuli hiljasta.

Vierailija
33/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa aina äänettömällä, vihaan hupipuheluita. En halua jauhaa kuulumisistani kenellekään ja ärsyttää jos on vaikka pissahätä kesken puhelun eikä pääse rauhassa vessaan. Vihaan myös jos puoliso kuulee puheluitani. 

En myöskään jaksaisi tavata ketään, mulle riittäisi pelkkä viestittely :D

Vierailija
34/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään velvollisuutta vastata. Elän edelleen lankapuhelinaikaa kännykkäni kautta; vastaan silloin kun "olen kotona", eli minulla on aikaa/halua vastata johonkin puheluun. Viesteihin vastaan myös silloin kun sopii. 

Tiedoksenne myös, että viranomaiset, lääkärit jne. laittavat kyllä viestiä perään, ei tarvitse sen takia vastailla turhiin puheluihin.

Vierailija
35/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vierastan puheluissa jo sitä ideaa, että se puhelin soi nimenomaan vaatien heti reagoimaan ja vastaamaan. Stressitaso nousee ja suorastaan joskus suututtaa, jos omat harrastukset/lepo/ihan mikä vaan katkeaa, kun joku vaatii huomiota. Laittakaa viesti, ellei joku ole kuolemaisillaan.

Vierailija
36/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellanen kaveri, joka aina soitti kun jonotti johonkin. Kulutteli aikaa pälättämällä niitä näitä. Ne oli kuin radio-ohjelmia, minulta ei odotettu puhetta. Jos kerroin jotain hän puhui päälle omaa juttuaan.

Nykyään mulla ei oo enää puhelinjuttelukavereita, en jaksa.

Vierailija
37/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni soittelee ylipitkiä puheluita. Hän on itse koko ajan äänessä ja kertoilee kaikkien ystävien/ sukulaisten asiat, ihmisten joita en edes tunne eivätkä jutut voisi vähempää kiinnostaa. Olen ärsyyntynyt ja huonolla tuulella puheluiden jälkeen.Taas meni 1.5h ihan hukkaan. Joskus mietin että lopetan koko ystävyyden...

Vierailija
38/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olevani samanlainen. En pidä enää puhelimessa puhumisesta kuin vain lyhyesti ja vain silloin kun on oikeaa asiaa. Tekstiviestiä voi harkita pitempään ja laittaa ajan kanssa se sopivaan muotoon. -M40

Vierailija
39/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella tehdään nykyään kaikkea muuta paitsi puhutaan puhelimessa.

Vierailija
40/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni soittelee ylipitkiä puheluita. Hän on itse koko ajan äänessä ja kertoilee kaikkien ystävien/ sukulaisten asiat, ihmisten joita en edes tunne eivätkä jutut voisi vähempää kiinnostaa. Olen ärsyyntynyt ja huonolla tuulella puheluiden jälkeen.Taas meni 1.5h ihan hukkaan. Joskus mietin että lopetan koko ystävyyden...

Vanhempi sukupolvi harrastaa tätä. Eivät osaa chattailla tai tekstailla vaan heille on muodostunut tavaksi se lörpöttely ja juoruilu. Jouduin sanomaan äiteelle että nyt riittää tämä vanhojen puiminen josta otti nokkiinsa eikä ole sen jälkee soitellut. Parempaakin tekemistä kuin korva punaisena kuunnella samoja juttuja jostain viime vuosituhannelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän