Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri, joka ei ikinä vastaa puhelimeen, mutta viesteihin kyllä

Vierailija
23.01.2024 |

Vahvasti aikuinen ihminen kyseessä, keski-ikäinen jo. 

Vastaa ehkä yhteen kymmenestä puhelusta. Ei soita ikinä takaisin. 

Viesteihin kyllä vastaa ja niitä laittaa oma-aloitteisestikin. 

Ärsyttävää toimintaa! 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tätä vekotinta, johon me nykyihmiset ollaan kiinnikasvaneita ja josta olemme täysin riippuvaisia, yhä ylipäätään kutsutaan puhelimeksi... 

Jotenkin on surkuhupaisaa,  että yleinen mielipide tuntuu olevan, että on häiritsevää, jos joku soittaa. Silti tämän härpäkkeen kanssa vietetään melkein koko valveillaoloaika. 

Niin, Instagramia ja TikTokia kyllä voi selailla tuntikausia ja rämpyttää viestisovelluksia. Ymmärrän toki ettei aina jaksa vastata jos joku jaarittelua soittaa mutta aika itsekeskeiseltä kuulostaa monen vastaukset kun ystävän tai muun läheisen yhteydenottoyritys koetaan taakkana ja viestit on parempia koska niihin voi vastata sitten kun on itselle hyvä hetki. Puhelu on kuitenkin eri asia kuin viestittely, ei ne ole samanlaista kommunikointia. Ihan kuin viestittely tai puhelu ei pääse lähellekään naamakkain kohtaamista.

Itsekeskeiseksi on helppo nimetä toinen jos ajattelee itse olevansa ainoa. Ymmärrän kyllä jos yks puhelu tulis, mut jos oon just päässy töistä kotiin, soi puhelin. Haluan levätä, soi puhelin. Tehdä ruokaa, soi puhelin. Syödä, soi puhelin. Katsoa leffaa, soi puhelin. Lukea, soi puhelin....jne...  Itsekeskeistä tai ei, mut mulla on oltava myös oma rauha tai mä palan loppuun. Lankapuhelin aikana oli niin helppo sanoa "en ollu kotona" 

Vierailija
62/68 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimin myös samoin. Vihaan puhelimessa puhumista. Jos täytyy soittaa jollekin niin siirrän ja venytän sitä mahdollisimman pitkään, koska ällöttää niin paljon. Viesteillä asiat hoituu helposti ja turhat lätinätkin jää pois. Ihanaa myös kun ajanvaraukset moneen paikkaan saa tehtyä netissä! On erittäin harvinaista, että vastaan puhelimeen esim. tuntemattomasta numerosta. En edes työpuhelimeen. Katson numerotiedustelusta kuka soitti, ja jos ei löydy, niin en soita takaisin. Soittaja osaa varmasti jättää soittopyynnön tai tavoittaa muuta kautta. Ainoa jolle vastaan aina, ja jonka kanssa ei ahdista puhua, on mieheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vastaa, koska aina ei ole aikaa puhua. Viestin taas voi laittaa nopeasti muun toiminnan lomassa. 

Vierailija
64/68 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman urvelot soittaa usein silloin kun olen töissä. Jopa suurin osa puheluista tulee silloin.

Vierailija
65/68 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyään enemmän kusta päässä. 

Vierailija
66/68 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/10 puheluista tulee sellaiseen aikaan kun minulle ei sovi puhua. Ei oIe minun asiani soittaa takaisin ja selvittää mitä asiaa toisella oli, koska toinen voi ihan hyvin laittaa viestillä sen asiansa. 

Viestin kätevyys on siinä, että sen voi lukea ja vastata silloin kun itselle sopii. Siksi niitä kannattaa suosia soittamisen sijaan. Nykyään soittaminen tuntuu jo lähes tunkeilevalta, silloin toinen haluaa päättää minun puolestani minun ajankäytöstäni. En käyttäisi kuin ihan lähipiirin kesken. Niille, jotka eivät tätä ymmärrä, voi onneksi olla vastaamatta ja odottaa että toinen tulee myös nykyaikaan ja älyää laittaa sen viestin. 

Vierailija
67/68 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh siis soittaako jotkut vielä puhelimella? Ei puhelimella soiteta, sillä laitetaan texti tai whatsapp viestejä.

Vierailija
68/68 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita minäkään ikinä luurilla PAITSI jos on kiire saada joku kiinni joka ei lue viestejä heti. Vastaan vain tuntemiini numeroihin mutta ei kukaan soita koskaan, kaikki tekstaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän