Kaveri, joka ei ikinä vastaa puhelimeen, mutta viesteihin kyllä
Vahvasti aikuinen ihminen kyseessä, keski-ikäinen jo.
Vastaa ehkä yhteen kymmenestä puhelusta. Ei soita ikinä takaisin.
Viesteihin kyllä vastaa ja niitä laittaa oma-aloitteisestikin.
Ärsyttävää toimintaa!
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimin samoin. Pidän aina puhelinta äänettömällä ja vastaan vain viesteihin.
Mikä teitä vaivaa.Minulla samanlainen tuttava. Aion nyt lopettaa sms t. Onko vaikea vastata puhelimeen?Joku sairaus se on.
Vähän sama, yleensä reissu valmistelut yms hoidetaan ryhmäpuheluilla ja sitten on pari kaveri mitkä eivät ikinä vastaa, eivätkä myöskään soita takaisin, ja sitten ottavat nokkiinsa kun ei heitä ole huomioitu eikä heille varattu mitään reisssuun liittyvää.
No ei hoideta, vaan whatsapp ryhmässä tietenkin josta kaikki sovitut asiat on helposti tarkistettavissa jälkikäteenkin.
Kyllä hoidetaan
Hoida ihan keskenäsi vaan mutta älä ihmettele sitten kun muut ovat jo lähteneet kun et ole saanut viestejä muuttuneista lentoaikatauluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa.Minulla samanlainen tuttava. Aion nyt lopettaa sms t. Onko vaikea vastata puhelimeen?Joku sairaus se on.
Ei ole mitään sairautta, mutta EN JAKSA puhua puhelimessa. Mieluummin näpyttelen viestin, kun se käy nopeammin ja sen voi tehdä, kun on sopiva hetki.
en kyllä mitenkään usko että kirjoitat kännykällä nopeammin kuin puhut.
Tai sitten on tuossa puhepuolessa jotakin vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sairautta, mutta EN JAKSA puhua puhelimessa. Mieluummin näpyttelen viestin, kun se käy nopeammin ja sen voi tehdä, kun on sopiva hetki.
En lähetä viestiä siksi että kirjoitan nopeammin kuin MINÄ puhun. Lähetän viestin koska kirjoitan nopeammin kuin SINÄ puhut ja saat puhelun loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan olet niin raskas ihminen, että eivät jaksa kuunnella sinua.
inhoan puhelimessa puhumista. en oikeastaan tee sitä kuin sukulaislasten kanssa, asuvat kaukana. myöhemmin sekin yhteydenpito siirtyy viesteihin.
Todellakin ärsyttävää toimintaa. Sinulta nimittäin. Sulle on täysin selvää, että toinen osapuoli ei toivo puheluita, mutta sinä katsot asiaksesi "kouluttaa" häntä vastaamaan. Hyi.
Olen tavannut vastata puheluihin, mutta viime aikoina vastaaminen ja puheluiden puhuminen on alkanut kyllästyttää, kun homma saattaa viedä ison osan illasta. Vapaa-aikaa on kuitenkin rajallisesti, ja tekemistä älyttömästi.
Sillä on useampi liittymä. Vastaa kenelle vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin ärsyttävää toimintaa. Sinulta nimittäin. Sulle on täysin selvää, että toinen osapuoli ei toivo puheluita, mutta sinä katsot asiaksesi "kouluttaa" häntä vastaamaan. Hyi.
Mäkään en nykyään jaksa tekstailla, menee hermo jos olis oikeasti asiaa. Vielä lukihäiriön kanssa, tullut monesti jopa riitaa sen takia kun jompikumpi lukee ja käsittää jotain väärin.
Eipähän puhuta sit ollenkaan.
ei puhelin ole mikään velvollisuus olla tavoitettavissa. et vaan pidä ittees niin pirun tärkeenä niin pääset ongelmistas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän siitä ole kyse vaan asiasta, sen voi välittää 1min puheella tai 3sanan viestillä. sua harmittaa ettei kaikki tahdo pelata sun kommunikointi säännöillä
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä on outo ilmiö. Siis jotkuthan ei vastaa vaikka hyvin voisivat vastata ja kuulevat kyllä puhelun. Eivät siis olle töissä tms. Ja sitten saattavat heti laittaa viestin että Soitit, mitä asiaa?. Tätä on Suomessakin jo tutkittu ja ihmisiä ahdistaa puhelimeen vastaaminen koska viesteistä on tullut uusi normi. Soittamista pidetään outona.
Saattaa olla vaikka toisen kaverin tai lastensa seurassa jossain ja huomaavaisesti ei silloin vastaa toisten puheluihin. Haluaa kuitenkin tarkistaa asiasi, jos vaikka onkin joku tulenpalava tilanne, mihin tarvitsee lähteä avuksi.
Ei sekään, että on kotona, tarkoita, että pystyisi ottautumaan puhelinkeskusteluun. On vaikka kylppäriä jynssäämässä tai puolison kanssa leffa kesken. Kyllä siinä silti kysymyksen voi välissä naputella viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Introvertti haluaa ennemmin viestitellä kuin puhua puhelimessa. Älkää tuomitko ihmisiä tietämättä mistä käytös johtuu.
Huonon käytös ei selity millään puutteella.
Olen itsekin introvertti, en Minäkään ikinä vastaa enkä soita. Mutta se on tietoinen valinta käyttäytyä huonosti ja rikkoa etikettiä. I don't care.
Itse olen tälläinen mieluummine viesteilijä. Mutta on minulla sentään puhelimessa äänet päällä ja vastaan siihen kyllä vähän soittajasta riippuen. Mutta puolisoni on näitä äänettömällä pitäjiä. eli hän vastaa niihin viesteihinkin joskus tuntien viiveellä. Mutta kaiken huippu on että hän kuitenkin odottaa minulta aina välitöntä vastausta ja alkaa marmattamaan jos multa onkin jäänyt viesti huomaamatta ja vastaamatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimollani on myös tapana pitää äänettömällä. Äitinsä terveys alkaa ruveta jo reistailemaan ja on parikin kertaa käynyt niin että äiti soittaa hädissään kyytiä päivistykseen mutta eipä niitä puheluita sitten huomata kuin esim tunnin päästä
Äidille nyt turvaranneke
Silloin voi käyttää "älä häiritse"-toimintoa ja nimetä sallituksi läpipäästettäväksi yhteystiedoksi vain äitinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9/10 puheluista tulee sellaiseen aikaan kun minulle ei sovi puhua. Ei oIe minun asiani soittaa takaisin ja selvittää mitä asiaa toisella oli, koska toinen voi ihan hyvin laittaa viestillä sen asiansa.
Viestin kätevyys on siinä, että sen voi lukea ja vastata silloin kun itselle sopii. Siksi niitä kannattaa suosia soittamisen sijaan. Nykyään soittaminen tuntuu jo lähes tunkeilevalta, silloin toinen haluaa päättää minun puolestani minun ajankäytöstäni. En käyttäisi kuin ihan lähipiirin kesken. Niille, jotka eivät tätä ymmärrä, voi onneksi olla vastaamatta ja odottaa että toinen tulee myös nykyaikaan ja älyää laittaa sen viestin.
Tämä on juuri se juttu näissä työhakemuksissa, yrittää pyytää ihmistä haastatteluun niin eipä sieltä vaan vastata, kaksi kertaa koitan soittaa, jollei vastaa tai soita takaisin niin nimi pois listalta ja siirrytääns euraavaan nimeen, annan kyllä sen päivän aikaa soitella takaisin.
Näissä on tapana käyttää sähköpostia. Voi lähettää aikaehdotuksiakin, kalenterikutsuja valmiiksi vastattavaksi. Tavoittelemasi henkilö saattaa olla vaikka autossa tai vaikka missä eikä pysty vastaamaan.
Jos nyt välttämättä haluaa soittaa, eikä tavoiteltu henkilö vastaa, menee ehkä 10 s lähettää tekstari, että Hei, täältä Firmasta olen yrittänyt soitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9/10 puheluista tulee sellaiseen aikaan kun minulle ei sovi puhua. Ei oIe minun asiani soittaa takaisin ja selvittää mitä asiaa toisella oli, koska toinen voi ihan hyvin laittaa viestillä sen asiansa.
Viestin kätevyys on siinä, että sen voi lukea ja vastata silloin kun itselle sopii. Siksi niitä kannattaa suosia soittamisen sijaan. Nykyään soittaminen tuntuu jo lähes tunkeilevalta, silloin toinen haluaa päättää minun puolestani minun ajankäytöstäni. En käyttäisi kuin ihan lähipiirin kesken. Niille, jotka eivät tätä ymmärrä, voi onneksi olla vastaamatta ja odottaa että toinen tulee myös nykyaikaan ja älyää laittaa sen viestin.
Tämä on juuri se juttu näissä työhakemuksissa, yrittää pyytää ihmistä haastatteluun niin eipä sieltä vaan vastata, kaksi kertaa koitan soittaa, jollei vastaa tai soita takaisin niin nimi pois listalta ja siirrytääns euraavaan nimeen, annan kyllä sen päivän aikaa soitella takaisin.
Vaikka sähköpostin lukisi kaikki. Tai tekstarin, jossa kerrot etukäteen yrittäväsi tänään soittaa iltapäivällä hakemastasi työpaikasta. Mutta ei voi näin toimia, vaikka tiedät useimpien nuorempien ihmisten pitävän hälytykset äänettömällä.
Mukaville soittajille vastataan, mulkuille ei. Päättele siitä kumpi olet.
Kyllä nuoret käyttää myös WhatsAppia.