Kaveri, joka ei ikinä vastaa puhelimeen, mutta viesteihin kyllä
Vahvasti aikuinen ihminen kyseessä, keski-ikäinen jo.
Vastaa ehkä yhteen kymmenestä puhelusta. Ei soita ikinä takaisin.
Viesteihin kyllä vastaa ja niitä laittaa oma-aloitteisestikin.
Ärsyttävää toimintaa!
Kommentit (68)
Mä en jaksa sun juttujas. Mä en jaksa istua puhelmessa tuntia kuuntelemassa sun jaarituksia mitä söit viime viikolla ja kuka teidän duunista on k-pää tai sitten olla kolmantena pyöränä, kun mietitte miehesi kanssa ristisanatehtävään ratkaisua.
Sitten kun mulla on ideaa olla puhelimessa tyhjän panttina niin vastaan silloin tai jopa soitan. Olen ottanut hyvän asennon ja pötkötän sohvalla kuunnellen sun juttujas. Ehkä joskus vähän nukahtanutkin, etkä ole huomannut mitään.
Jos seuraavalla kerralla kun soitat, niin kysyisit kerrankin mitä mulle kuuluu? Nyt oot soitellut kolmisen vuotta kerran kuussa sen tunnin omia juttujas. Eikä sulla ole harmainta hajua, että mä olen eronnut, asun toisella paikkakunnalla ja uudessa duunissa. Koskaan et jätä mulle tilaa tai kysy! :D
N51
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi ei vastaa kun ap:lla luultavasti tapana jaaritella puhelimessa tuntikausia omia turhanpäiväisiä asioitaan. Kuka sellaista jaksaisi kuunella, on ihmisillä muutakin tekemistä.
Näitä omiin oletuksiin perustuvia ilkeilyjä ja niiden suosiota palstalla en oikein ymmärrä.
Inhoan puhelimessa puhumista yli kaiken. Siksi mielummin viestittelen. Enkä vastaa puheluihin, ellei ole pakko.
Olen tosi kova lukemaan ihmisistä heidän eleitä ja mikroilmeitä yms. Ja ne ei välity puhelimessa ja en jotenkasn sitte osaa puhua luontevasti, jos en voi olla kavotusten. Olen itse tosi vaivautunut puhelimessa.
Ja olen kuitenkin tosi puhelias livenä. Ja paljon viestittelen kavereille. Ja siis olen sosiaalinen..
Itsellä on myös aina puhelin äänettömällä. Mutta sovin kyllä kavereitten kanssa puheluaikoja, ja siinä sivussa tehdään kuulokkeet päässä kaikkea ruoanlaitosta siivoukseen ja ulkoiluun. Hommat hoituvat kuin itsestään juorutessa, ja maailma paranee.
Umpiuupuneena työpäivän jälkeen sen sijaan on aika matala todennäköisyys, että jaksaisi ottaa vastaan randomipuheluita.
Esimerkiksi näistä syistä en vastaa puheluun:
- Viestissä asiat ilmaistaan ytimekkäämmin kun ei jakseta näpytellä, puheluissa jaaritellaan usein turhuuksia
- Katsotaan puolison kanssa elokuvaa tai sarjaa, puhelimessa puhuminen häiritsee keskittymistä, viestiin voi nopeasti vastata jos kiireellinen asia
-Jos puhelimessa pyydetään apua johonkin paskahommaan niin voi vahingossa suostua kun ei oo aikaa miettiä millä verukkeella voisi kieltäytyä
Ajat on muttuneet kuten tästäkin ketjusta voi päätellä niin ihmiset ovat vihaisempia muita ihmisiä kohtaan. Monia vituttaa muut ihmiset. Monet suorastaan vihaa muita ihmisiä jopa kavereitaan. Puhumattakaan sosiaalisessa mediassa ja tällä palstalla haukutaan kaikki muut ihmiset ja oletetaan heidän olevan todella kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos samoin ärsyttää kun soitellaan ja häiriköidään eikä edes tärkeilä asioilla. Jotain helkkarin videopuheluitakin muuten vaan tungetaan, ei minua kiinnosta naamanäkymisiäkään vaihdella.
Joo noi videopuhelut, kauheinta sorttia.
A) en halua puhua puhelimessa muutenkaan
B) saati ny hel***tai katsella ja esitellä omaa pärstää siinä
Joo ei kiitos. En tasan ymmärrä noita videopuheluita. Pitää kyylätä toista siinä sit, mikä pointti.
Mun mielestä puhelimessa puhuminen on epäkohteliasta jos on seuraa, viestiin voin vastata jos huomaan että on ollut jotain tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä puhelimessa puhuminen on epäkohteliasta jos on seuraa, viestiin voin vastata jos huomaan että on ollut jotain tärkeää.
On se aika epäkohteliasta ylipäätään selata sitä puhelinta silloin kun on muuta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Toimin samoin. Pidän aina puhelinta äänettömällä ja vastaan vain viesteihin.
Kaikki ei osaa kirjoittaa viestejä.
Koska en jaksa enää kuunnella loputonta yksinpuhelua, jossa tarinat kiertää kehää ja jopa kolmatta kertaa toistuu saman puhelun aikana. Puhetulva loppui siihen, kun sanoin nyt on pakko mennä tai soittajalle tuli vessahätä.
Mua raivostuttaa kaveri joka soittelee jatkuvasti vaikka tietää että vihaan puhelimessa puhumista ja puhelin aina äänettömällä. Tämä muija itse työttömänä elelee yhteiskunnan rahoilla ja ei ymmärrä että työviikon päälle väsyttää perjantaisin! 25 vuotta olen saanut samaa toistella. Ja aina hänellä sama virsi, kun ei löydy miestä. No en ihmettele kun kaveriakin pommittaa puhelimella kun joku mielipuoli.Kuka tällaista jaksaa..
Minä saan erään ihmisen kanssa puhelut loppumaan sillä, että yritän kertoa, mitä minulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tätä vekotinta, johon me nykyihmiset ollaan kiinnikasvaneita ja josta olemme täysin riippuvaisia, yhä ylipäätään kutsutaan puhelimeksi...
Jotenkin on surkuhupaisaa, että yleinen mielipide tuntuu olevan, että on häiritsevää, jos joku soittaa. Silti tämän härpäkkeen kanssa vietetään melkein koko valveillaoloaika.
Niin, Instagramia ja TikTokia kyllä voi selailla tuntikausia ja rämpyttää viestisovelluksia. Ymmärrän toki ettei aina jaksa vastata jos joku jaarittelua soittaa mutta aika itsekeskeiseltä kuulostaa monen vastaukset kun ystävän tai muun läheisen yhteydenottoyritys koetaan taakkana ja viestit on parempia koska niihin voi vastata sitten kun on itselle hyvä hetki. Puhelu on kuitenkin eri asia kuin viestittely, ei ne ole samanlaista kommunikointia. Ihan kuin viestittely tai puhelu ei pääse lähellekään naamakkain kohtaamista.
Ketä kiinnostaa lätistä puhelimessa pahimmillaan parikin tuntia. Pelkkää ajan hukkaa. Viesteihin voi vastata kun itsellä hyvä hetki eikä tarvi roikkua puhelimessa pääsemättä tilanteesta eroon. Käytän soittamista vain oman miehen kanssa ja virallisissa kiireellisissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa enää kuunnella loputonta yksinpuhelua, jossa tarinat kiertää kehää ja jopa kolmatta kertaa toistuu saman puhelun aikana. Puhetulva loppui siihen, kun sanoin nyt on pakko mennä tai soittajalle tuli vessahätä.
Joillekin se vessahätäkään ei ole syy lopettaa puhelua :D Vapaasti vaan lorotellaan menemään toisen kuunnellessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa sun juttujas. Mä en jaksa istua puhelmessa tuntia kuuntelemassa sun jaarituksia mitä söit viime viikolla ja kuka teidän duunista on k-pää tai sitten olla kolmantena pyöränä, kun mietitte miehesi kanssa ristisanatehtävään ratkaisua.
Sitten kun mulla on ideaa olla puhelimessa tyhjän panttina niin vastaan silloin tai jopa soitan. Olen ottanut hyvän asennon ja pötkötän sohvalla kuunnellen sun juttujas. Ehkä joskus vähän nukahtanutkin, etkä ole huomannut mitään.
Jos seuraavalla kerralla kun soitat, niin kysyisit kerrankin mitä mulle kuuluu? Nyt oot soitellut kolmisen vuotta kerran kuussa sen tunnin omia juttujas. Eikä sulla ole harmainta hajua, että mä olen eronnut, asun toisella paikkakunnalla ja uudessa duunissa. Koskaan et jätä mulle tilaa tai kysy! :D
N51
Ymmärrän jos tällaisen tyypin puheluun ei halua vastata. Mutta onko tuollaista ystävyyttä edes syytä pitää yllä? Sitä en ymmärrä että hyvän ystävän puheluun ei haluta vastata (jos siis on vastavuoroista keskustelua eikä yksipuolista tuntikausien jaarittelua).
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa lätistä puhelimessa pahimmillaan parikin tuntia. Pelkkää ajan hukkaa. Viesteihin voi vastata kun itsellä hyvä hetki eikä tarvi roikkua puhelimessa pääsemättä tilanteesta eroon. Käytän soittamista vain oman miehen kanssa ja virallisissa kiireellisissä asioissa.
Minua kiinnostaa. Tai no ei nyt ehkä paria tuntia mutta muutama kerta viikossa on kiva jutella ystävien kanssa. En käytä älypuhelinta joten en enää viestittele käytännössä ollenkaan. Ja olen kolmekymppinen, en vanhus. Enkä odota että minun puheluihin pitää aina vastata enkä vastaa aina itsekään. Sitten soitetaan takaisin kun on hyvä hetki.
Huh mulla on samanlainen kaveri, tosin hän aina soittaa valittaakseen omasta elämästään.