Hammasimplantteja pitäisi istuttaaa suuhun mutten uskalla lähtä siihen julkisella kun tarvitsen nukutuksen - Kysymykseni kuuluukin
voiko kunnan maksusitoumuksen saada tällaisessa tilanteessa myös yksityiselle jossa implantteja laitetaan nukutuksessa. Pelkään hammaslääkäriä ja tuollaisten juttujen laittaminen hereillä ei onnistu. Viisi hammasta pitäisi tehdä. Rahaa ei ole itse maksaa hoitoa yksityisellä kun olen työtön
Kommentit (73)
käsittämätöntä, jos aikuiselle myönnetään nukutus julkisellä puolella tuollaiseen asiaan. Pitäisi enemmänkin laittaa potilas lynytterapiaan, jotta pääsisi ongelmastaan eroon, muuten se on yksi implantti kalliissa nukutuksessa nyt, sitten kohta toinen, kolmas ja niin edelleen. Jos sen haluaa, niin pitäisi maksaa nukutus itse, kun toimenpiteen voi tehdä aivan hyvin myös ilman sitä. Tai sitten odottaa, että muutkin hampaat lähtee pois ja sitten vain helppo ja kustannustehokas proteesi
Julkinen hammashoito ei kata implanttien laittoa, mene yksityiselle. Itsekin olen työtön mutta korjautin hampaani yksityisellä eikä implanttien laittoon nukutusta tarvitse.
Kerrot pelostasi, otat puudutukset ja laitat silmät kiinni ja musiikkia korviin. Et huomaa mitään.
Minä nukahdin juurihoidon aikana. Siis nukahdin. Ei mitään lääkityksiä, hyvät puudutukset kyllä sain ja kun siinä ei ollut mitään tekemistä ja edellisyönä olin nukkunut huonosi ja suu oli avattu levittimillä, joten ei tarvinnut itse pitää sitä auki, niin siinäpä sitten vetelin hirsiä. Herättivät sitten hekotellen, kun oli hommat tehty ja kehuivat, että nyt oli rento potilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle ap laitetaan viisi implanttia nukutuksessa ja yhteiskunta maksaa homman ( esim. n.5000e) ja sen jälkeen kruunutukset esilääkkeessä ( 3000e). Niin ihan mielenkiinnosta kysyn: mietitkö ollenkaan mistä se raha tulee ja kenen hoidosta se on pois?
Miksi syyllistät minua? Häpeä!
ap
Provoa sitten jossain muualla!
Periaate on että laitetaan ulkomailta tulleiden Legot ensin kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut saisi kyllä paikallispuudutuksessa operoida , jos saisin ilmaisen implantin.
Yksi takahammas puuttuu.
Ehkä kaivan joskus kuvetta tuon 2000 euron verran.
Ei kai se yksi hammas nyt noin paljon maksa
No hyvä jos et tarvitse
On alkaen 2000 eur yksi implantti
Niitä ei laiteta julkisella! Uskokaa nyt jo. Tekarit voit saada.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot pelostasi, otat puudutukset ja laitat silmät kiinni ja musiikkia korviin. Et huomaa mitään.
Minä nukahdin juurihoidon aikana. Siis nukahdin. Ei mitään lääkityksiä, hyvät puudutukset kyllä sain ja kun siinä ei ollut mitään tekemistä ja edellisyönä olin nukkunut huonosi ja suu oli avattu levittimillä, joten ei tarvinnut itse pitää sitä auki, niin siinäpä sitten vetelin hirsiä. Herättivät sitten hekotellen, kun oli hommat tehty ja kehuivat, että nyt oli rento potilas.
Et ehkä ymmärrä sitä, että jos on altis paniikille, tuossa kohtaa voi helposti alkaa panikoida ja silloin homma on jätettävä kesken. Ja pahahan siinä on olla, jos pelko koko ajan että alkaa tulla paniikkikohtaus ja tukehtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kunnassa ainakaan julkisella saa lainkaan implantteja tai kruunuja. Vetävät vaan hampaat pois.
Kruunun voi saada, mutta maksaa sekin 500-600.
Vastaus on ei.
Julkinen puoli ei maksa sinun puolestasi nukutuksessa laitettavia implantteja.
Irrotettava proteesi, jos puuttuu paljon hampaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä ymmärrä sitä, että jos on altis paniikille, tuossa kohtaa voi helposti alkaa panikoida ja silloin homma on jätettävä kesken. Ja pahahan siinä on olla, jos pelko koko ajan että alkaa tulla paniikkikohtaus ja tukehtuu.
psyykenlääkkeitä voi saada tuollaisen tilanteeseen ja nykypäivänä on valikoimaa, jota kokeilla. Mene lääkärille ja puhu pelostasi.
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei laiteta julkisella! Uskokaa nyt jo. Tekarit voit saada.
tietyissä tilanteissa laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa aika kiva saada omatkin hampaat kuntoon maksusitoumuksella! Noista joutuu oikeasti maksamaan maltaita yksityisellä.
Mutta asiaan: en usko että tuollaista yhteiskunta maksaa, vaan ap:n pitää kaivaa rahat omasta pussosta, tai sitten tyytyy julkiseen.
Jos olet töissä pystyt tietenkin maksamaan tällaiset asiat itse. Työttömänä se ei valitettavasti ole mahdollista. Luultavasti jos joutuisit elämään samoilla tuilla mitä itse saan olisit tuhlannut ne rahat parissa päivässä.
ap
Jos on työtön tai muuten rahaton, niin luulisi silloin ymmärtävän hoitaa hampaitaan niin hyvin ettei kalliita remontteja tule. Toki voi olla tilanteita, jolloin hampaat pitää vaihtaa muusta syystä, mutta suurin osa selviäisi ihan vain kunnollisella hampaiden kotihoidolla.
Tekee ne nukutuksessa julkisellakin hammashommia. Kelataksilla tietysti kotiin leikkauksesta
Onko tämä ammattivalittaja
Nuohoojan puoliso
Yksityinen ei kustanna implantteja missään muodossa. Se laitattaa kruunun tms.
Miten saa kunnalliselta hammasimplantin?? Minulla, keski-ikäisellä on suussa maitohampaita. Yhtä niistä hammaslääkäri operoi muutama vuosi sitten ja sanoi, että ala säästämään rahaa, koska sen maitohampaan seuraava hoito on poisto.
Vielä on hammas suussa mutta rahat on säästettynä.
Paniikkikohtausta et saa. Saat niin hyvät puudutukset, että et tunne yhtään mitään.