Hammasimplantteja pitäisi istuttaaa suuhun mutten uskalla lähtä siihen julkisella kun tarvitsen nukutuksen - Kysymykseni kuuluukin
voiko kunnan maksusitoumuksen saada tällaisessa tilanteessa myös yksityiselle jossa implantteja laitetaan nukutuksessa. Pelkään hammaslääkäriä ja tuollaisten juttujen laittaminen hereillä ei onnistu. Viisi hammasta pitäisi tehdä. Rahaa ei ole itse maksaa hoitoa yksityisellä kun olen työtön
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle ap laitetaan viisi implanttia nukutuksessa ja yhteiskunta maksaa homman ( esim. n.5000e) ja sen jälkeen kruunutukset esilääkkeessä ( 3000e). Niin ihan mielenkiinnosta kysyn: mietitkö ollenkaan mistä se raha tulee ja kenen hoidosta se on pois?
Miksi syyllistät minua? Häpeä!
ap
Häpeäpäs ihan itse ap tuota valehteluas ja hinkuas lypsää yhteiskunnalta ilmaista rahaa. Mene töihin!
Olet ilkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle ap laitetaan viisi implanttia nukutuksessa ja yhteiskunta maksaa homman ( esim. n.5000e) ja sen jälkeen kruunutukset esilääkkeessä ( 3000e). Niin ihan mielenkiinnosta kysyn: mietitkö ollenkaan mistä se raha tulee ja kenen hoidosta se on pois?
ap
Häpeäpäs ihan itse ap tuota valehteluas ja hinkuas lypsää yhteiskunnalta ilmaista rahaa. Mene töihin!
Olet ilkeä
Niin aina. Valkoisen roskan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olet ilkeä
Niin aina. Valkoisen roskan mielestä.
Olen ihminen enkä mikään roska! Häpeä!
ap
Julkisella vedetään vaan hampaita pois
Implantti yksityisellä maksaa 2000 eur.
Julkinen ei implantteja laita. Jos oot toimeentulotukiasiakas, voit saada proteesin. Ehkä.799
Olisipa aika kiva saada omatkin hampaat kuntoon maksusitoumuksella! Noista joutuu oikeasti maksamaan maltaita yksityisellä.
Mutta asiaan: en usko että tuollaista yhteiskunta maksaa, vaan ap:n pitää kaivaa rahat omasta pussosta, tai sitten tyytyy julkiseen.
Olen hammaslääkäri ja voin heti kertoa, että et saa hammasimplantteja julkiselta puolelta edes ilman nukutusta. Niitä erikoisharkinnalla asennetaan joillekin, esim nuorille/lapsille joilta puuttuu esim. etuhammas synnynnäisesti tai tapaturman seurauksena. Muuta proteettista hoitoa (irtoproteesit), voit kyllä saada julkiselta.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa aika kiva saada omatkin hampaat kuntoon maksusitoumuksella! Noista joutuu oikeasti maksamaan maltaita yksityisellä.
Mutta asiaan: en usko että tuollaista yhteiskunta maksaa, vaan ap:n pitää kaivaa rahat omasta pussosta, tai sitten tyytyy julkiseen.
Jos olet töissä pystyt tietenkin maksamaan tällaiset asiat itse. Työttömänä se ei valitettavasti ole mahdollista. Luultavasti jos joutuisit elämään samoilla tuilla mitä itse saan olisit tuhlannut ne rahat parissa päivässä.
ap
Tasan varmasti et mitään implantteja saa kuten ei kukaan muukaan. Tekareihin voit saada maksusitoumuksen.
Ruuvien laittaminen ei satu. Puudutus riittää.
"Olen ihminen enkä mikään roska! Häpeä!
ap"'
Oikein. Olet arvokas ja kysymyksesi asiallinen.
Onpa hyvä kun osaat olla omalla puolellasi.
Sattuu se. En rupeaisi hommaan vaikka maksusitoumuksen saisinkin.
Ei meidän kunnassa ainakaan julkisella saa lainkaan implantteja tai kruunuja. Vetävät vaan hampaat pois.
Hammaslääkäripelkoinen tässä. Sain implantin laitossa kunnon puudutuksen eikä sen laittaminen käynyt kipeää ja lisääkin olisi saanut tarvittaessa.
Sun pitäisi varmaan työstää tuota pelkoa ihan sen takia, että niistä implanteista pitää pitää kunnolla huolta eli käydä säännöllisesti siellä hammaslääkärillä.
En kyllä oikein usko koko tarinaan eli, että oisit saanut maksusitoumuksen. Mun kaupungissa julkisella saa implantin tiukoilla kriteereillä eikä hampaiden hoitamattomuus kuulu niihin.
Mikään taho, ei KELA eikä sossu anna edes harkinnanvaraisena maksusitoumusta hammasimplantteihin ellei ole TODELLA perusteltu syy eikä välttämättä silloinkaan. Että ap ihan itse alkaa miettimään kuinka hammasimplanttinsa maksaa. Vaikka sitten yksityisellä😉
Minut saisi kyllä paikallispuudutuksessa operoida , jos saisin ilmaisen implantin.
Yksi takahammas puuttuu.
Ehkä kaivan joskus kuvetta tuon 2000 euron verran.
Vierailija kirjoitti:
Minut saisi kyllä paikallispuudutuksessa operoida , jos saisin ilmaisen implantin.
Yksi takahammas puuttuu.
Ei kai se yksi hammas nyt noin paljon maksa
Vierailija kirjoitti:
Pelkään saavani paniikkikohtauksen jos en saa nukutusta
ap
Siihen ei kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi takahammas puuttuu.
Ei kai se yksi hammas nyt noin paljon maksa
Kyllä voi maksaa.
Opamox..tätä ainakin saa meidän hamnaslääkärissä jos tarvis, nukutus tehdään jos on paljon korjattavaa kerralla.