Kuinka usein työpaikkasi "saikuttaja" on poissa?
Mulla on parin kuukauden välein ollut nyt flunssaa, olen joutunut aika pari päivää olemaan pois ja pelkään, että joudun silmätikuksi.
Kertokaa jotain kokemuksia.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä maanantaisin tai juhlapyhien aikoihin...Varsinkin ,jos on työvuoro merkattu juhlapyhille voi varmuudella varautua tuuraamaan..Sitä on turha töihin toivoa. En ymmärrä miksi pomo kattelee tuota touhua. Jos mie saisin päättää niin mono ois viuhunu jo moneen kertaan..Viimeksi uutena vuotena sai kaveria tuurata...Prkl..
Koska #painavasyy. Saikuttaminen ja sitä kautta työtehtäviensä teettäminen muilla ei ole irtisanomisperuste.
Onneksi tähän yhden päivän saikuttamiseen tulee muutos.
Jeps, miksipä sitä ei olisi päivän sijaan samalla vaivalla poissa viikkoa, kun kerran joka tapauksessa osa päivistä on palkattomia. Soittoa vain töihin päivästä toiseen, että yhä on aika huono olo, varmaan parasta vielä levätä.
Nämä kommentit paljastavat lusmusaikuttajat armotta. Loiset vaahtoavat silmät loistaen miten sitten ovat pois ainakin sen viisi päivää kerrallaan jos kerran eka päivä on palkaton!!11!! He kostavat palkattomuuden työnantajalle saikuttamalla turhaan.
Ei minun sairausloman tarpeeni pitene sekuntiakaan sillä jos ensimmäinen päivä on palkaton. Se johtuu siitä, että saikutan kun en voi tehdä töitä. En siksi että kostan työnantajalle tai olen kännissä kotona. Tai mökillä marjatalkoissa, kuten työkaverini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että nimenomaan naisvaltaisilla aloilla kytätään toisten sairaslomia. Moni juttu tässä ketjussa kuulostaa hoitajien kirjoittamilta.
Johtuu siitä että esim hoitoalalla se poissaolo kaatuu toisen niskaan ja tuo lisäongelmia jo ennestään raskaaseen työhön. Tätä ei ehkä tajuta sellaisessa työssä, jossa vastaavaa syy-seuraussuhdetta ei ole.
Juu. Ei voi todellakaan jättää sairauspäivänä tekemättä jääneitä töitä kollegan pöydälle, niin kuin täällä joku ehdotti :D Koskee myös monia muita aloja, joissa on tehtävä päivän aikana tietyt työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä maanantaisin tai juhlapyhien aikoihin...Varsinkin ,jos on työvuoro merkattu juhlapyhille voi varmuudella varautua tuuraamaan..Sitä on turha töihin toivoa. En ymmärrä miksi pomo kattelee tuota touhua. Jos mie saisin päättää niin mono ois viuhunu jo moneen kertaan..Viimeksi uutena vuotena sai kaveria tuurata...Prkl..
Koska #painavasyy. Saikuttaminen ja sitä kautta työtehtäviensä teettäminen muilla ei ole irtisanomisperuste.
Onneksi tähän yhden päivän saikuttamiseen tulee muutos.
Jeps, miksipä sitä ei olisi päivän sijaan samalla vaivalla poissa viikkoa, kun kerran joka tapauksessa osa päivistä on palkattomia. Soittoa vain töihin päivästä toiseen, että yhä on aika
Yleensä menen töihin siinä vaiheessa, kun kuume on ohi. Olo on yleensä silloin vielä aika heikko ja on usein heikko vielä useita päiviä myöhemmin. Voimien palauttamiseen sairastamisen jäljiltä menee aikaa. Jatkossa en yritä puoliteholla saada rästissä olevia hommia hoidettua, vaan keskityn toipumaan rauhassa.
Joka kuussa 2-5 sairaspäivää. Joka kuu!
Yhdessä ex-työpaikassa oli supersaikuttaja. Sitä meininkiä oli melkein huvittava katsoa. Hän oli ihan tosissaan, että rakko jalassa on syy sairauslomalle.
No, kun hän oli paikalla, hän ei tehnyt mitään. Ei voinut, koska ei ollut mitään käryä mitä siellä tehtiin. Jos alkoi johonkin hommaan, joko kyseli koko ajan neuvoa tai delegoi toiselle. Minä ainakin pidin helpompana sitä, että oli pois jaloista kuin paikalla räpeltämässä.
Hän ei myöskään ymmärtänyt, miten YT kolahti vain pienen joukon kohdalle, hän niistä yksi. Oli raukka tosissaan sitä mieltä, että on huono-onninen terveytensä kanssa. Baarissa istumiseen ei tuottanut vaikeuksia terveyshaasteet.
Onneksi valitsin ammattini siten, että työni on omaani eikä tarvitse tuuraajia. Olisin kyllä saanut mielenterveysongelmia tästä muiden kyttäämisestä ja pahanpuhumisesta. T: kroonisesti sairas
Vierailija kirjoitti:
Onneksi valitsin ammattini siten, että työni on omaani eikä tarvitse tuuraajia. Olisin kyllä saanut mielenterveysongelmia tästä muiden kyttäämisestä ja pahanpuhumisesta. T: kroonisesti sairas
Ja muut sinun jatkuvasta saikuttelustasi. Olet todellakin tehnyt oikean valinnan ammatin suhteen, kiitos siitä.
Vierailija kirjoitti:
Näin pitää toimiakin, jos on paljon haasteita terveyden kanssa. Ei ketään kiinnosta poissaolot muuten kuin silloin, kun ne vaikeuttaa muiden työtä. Tsemppiä.
Ei meillä ole tälläisiä, tai itse en ainakaan kyttää ja arvostele toisten poissaoloja.
Oiskohan viime marraskuussa viimeksi nähty tuo työn ääressä.
SISÄLTÖVAROITUS kirjoitti:
VAROITUS
Pikku-Petri, onko tylsää? Menisit töihin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä ex-työpaikassa oli supersaikuttaja. Sitä meininkiä oli melkein huvittava katsoa. Hän oli ihan tosissaan, että rakko jalassa on syy sairauslomalle.
No, kun hän oli paikalla, hän ei tehnyt mitään. Ei voinut, koska ei ollut mitään käryä mitä siellä tehtiin. Jos alkoi johonkin hommaan, joko kyseli koko ajan neuvoa tai delegoi toiselle. Minä ainakin pidin helpompana sitä, että oli pois jaloista kuin paikalla räpeltämässä.
Hän ei myöskään ymmärtänyt, miten YT kolahti vain pienen joukon kohdalle, hän niistä yksi. Oli raukka tosissaan sitä mieltä, että on huono-onninen terveytensä kanssa. Baarissa istumiseen ei tuottanut vaikeuksia terveyshaasteet.
Ex-työpaikassa oli nuori minun, joka heti työvuoron alussa tunsi, kuinka kopipaperin reuna viilsi ilkeästi sormeen, ei verta, ei näkyvää jälkeä, mutta se tunne. Työvuorossa hänelle oli suunniteltu tehtäviä, jotka eivät olleet lainkaan mieluisia, joten tämän vammautumisen takia ei sitten tietenkään voinut niitä tehtäviä suorittaa. Vastaavaa sattui aina, kun ei ollut kivoja töitä. Niitä kivoja töitä oli aika vähän. Melko sairaalloinen ja onnettomuusaltis kakskutonen oli meillä siinä. Eräs julkisen terveydenhuollon toimiala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-työpaikassa oli nuori minun, joka heti työvuoron alussa tunsi, kuinka kopipaperin reuna viilsi ilkeästi sormeen, ei verta, ei näkyvää jälkeä, mutta se tunne. Työvuorossa hänelle oli s
mInun = misu
Arvioisin, että joka kuukausi 3-5 päivää. Erikoista on se, että saikkupäivä osuu aina esim. torstai perjantai tai ehkä kaikkein useimmin maanantaille. Hirveän harvoin on flunssa / jalka kipeä / selkeä kipeä esimerkiksi keskiviikkona. Jännä.
Saikuttaja voi olla myös oikeasti sairas ja jotkut on kateellisia hänelle sairauslomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin pitää toimiakin, jos on paljon haasteita terveyden kanssa. Ei ketään kiinnosta poissaolot muuten kuin silloin, kun ne vaikeuttaa muiden työtä. Tsemppiä.
Voisitte silti tekin koittaa osata käyttäytyä. Koskaan ei tiedä, kuka työyhteisössä milloinkin sairastuu ja mihin. Ei ole mukavaa, jos sairastaville kuittaillaan tai selän takana puhutaan. Sittenpähän viimeistään koette kun osuu omalle kohdalle.
Pysyisittekin sairastamassa kotona ettekä menisi esim. flunssassa tai norossa vanhusten luo kotihoitoon. Omaisena en tajua sitä, miksi hoitajat ovat kipeinä töissä.
Olin joskus kova saikuttaja. Noin 2-5 päivää kuukaudessa pois milloin milläkin syyllä. Oikeasti kärsin vaikeasta ahdistuksesta.
Yhdessä entisessä työpaikassani oli saikuttaja, joka myös keräsi "ylityötunteja" työaikapankkiin ja lomaili paljon.
Hänelle sopivasti iski milloin mikäkin pieni flunssa, nuha, yskä, kurkkukipu juuri sopivasti kuukauden vaihteen aikoihin, jolloin hänen olisi pitänyt tehdä iso ennustepäivitys. No, minä tein sen hänen puolestaan ylipitkinä työpäivinä - ja siis hyvin usein!
Työkaverini myös keräsi "ylityötunteja". Hän tuli töihin, leimasi itsensä työajanseurantaan - ja lähti läheiselle uimahallille aamu-uinnille ja tuli takaisin reilun tunnin kuluttua - ja taas tuli "ylityötunteja" työaikapankkiin, jotka voi sitten näppärästi pitää pois, kun itselle sopi. Ja taas muut tuurasivat häntä.
En tunne yhtään "saikuttajaa", joten ei koskaan.