Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein työpaikkasi "saikuttaja" on poissa?

Vierailija
23.01.2024 |

Mulla on parin kuukauden välein ollut nyt flunssaa, olen joutunut aika pari päivää olemaan pois ja pelkään, että joudun silmätikuksi.

Kertokaa jotain kokemuksia.

Kommentit (243)

Vierailija
201/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista päätellen alkoi muutaman saikuttajan omatunto kolkuttaa..

Pelkäävät etujensa menettämistä, eli täyttä palkkaa vajaalla työajalla.

Vierailija
202/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua kokeilemasta, jos toisten sairaspoissaolot käyvät noin rankasti kateeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhutaan sarjasaikuttajista ei oikeasti sairaana olevia vaan niitä jotka saikuttaa muuten vain kokoajan.

Ja mistä sinä osaat erotella nämä tapaukset toisistaan? Asia ei edes kuulu sinulle.

Aika usein ne osaa. Joskus olen saikuttajan myös kuullut suoraan sanovan, että "taidan olla huomenna kipeä", kun vuorolistaan on muutettu epämieluisa työtehtävä.

Ja kun jo viikkoja etukäteen tietää saikuttajien tulevat sairaspäivät vain työvuorolistaa katsomalla niin kyllä silloin ollaan lusmuilun ytimessä.

Vierailija
204/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin ja loput sitten marras-joulukuussa, että tulee varmasti kaikki, palkkaa vähentämättömät saikut pidettyä. Parin viikon vatsatauti ei ole poikkeuksellista.

Vierailija
205/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua kokeilemasta, jos toisten sairaspoissaolot käyvät noin rankasti kateeksi?

Moraali.

Vierailija
206/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moraali.

Pahan puhuminen vastoin parempaa tietoa selän takana on sinusta korkean moraalin omaavan ihmisen toimintaa?

Vierailija
207/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moraali.

Pahan puhuminen vastoin parempaa tietoa selän takana on sinusta korkean moraalin omaavan ihmisen toimintaa?

Puhun edelleen Pirjosta, joka on jo vuosia "sairastunut" silloin, kun ohjelmassa on tylsiä töitä. Ja niin kuin tuossa joku mainitsi, niin nämä pystyy todellakin ennakoimaan.

Vierailija
208/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika usein flunssan jälkeen pahimman olon helpottuessa pyrkinyt menemään nopeasti töihin, kun tuntuu että täyteen kuntoon pääsemiseen menee pitkään. Töissä ihmiset sitten valittavat, jos päivän aikana niiskuttaa tai aivastelee yms. Mutta jos kävisin töissä ainoastaan hyvävointisena, olisin yhden flunssan takia varmaan yleensä ainakin kaksi viikkoa poissa. Onko muilla tätä samaa?

Jos sinä olet 2 viikkoa poissa, se on parempi kuin se, että menet työpaikalle ja tartutat siellä useamman ihmisen samaan flunssaan ja aiheutat lisää poissaoloja näille muille.

Harvassa työpaikassa voit olla kaksi viikkoa pois. 

Vierailija
209/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteista nyt kaveri ollut piiiiiitkään

Vierailija
210/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin saikulla ei voi olla kahta viikkoa? Mä olin kolme viikkoa saikulla keuhkokuumeen takia, toki mulla oli siitä lääkärintodistukset, kun työterveyslääkäri tilannetta seurasi säännöllisesti.

Vierailija
211/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kiva näin "ex-saikuttajana" lukea näitä viestejä. Monikaan ei ihan vapaaehtoisesti haluaisi olla töistä pois pitkiä aikoja. Toisilla vain nyt sattuu olemaan sairauksia, alttiutta tartuntataudeille ja onnettomuuksille enemmän kuin toisilla. Lapsiperheissä vielä taudit tuppaavat moninkertaistumaan kun koko perhe käy kaiken läpi. Hyvähän se on terveiden sieltä huudella että tulepa sieltä töihin. Sairaslomalaisten sairaudet eivät sitten myöskään muuten kuulu teille arvostelijoille pätkääkään, ellette ole esimiehiä. Eli ihan turha arvuutella, mitä siellä taustalla on. Antakaa ihmisten sairastaa rauhassa ja kohdistakaa ärsytyksenne vaikka sinne työpaikalle, jos sairaslomalaisen työt lankeavat teille.

Itselläni esim. parikymppisestä asti vino pino terveysongelmia, joihin on onneksi ratkaisuja löytynyt vuosien varrella työterveyden auttamana. Nuorempana ajattelin, että olen varmasti pohjasakkaa ja pitäisikö minun jäädä eläkkeelle

Laiskapaska.

Vierailija
212/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa helposti 6-10 kertaa. Ja ei, en tiedä, miksi tähän ei kukaan puutu.

Vierailija
213/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks syy miks irtisanouduin oli etten kestänyt enää ahdistusta siitä että toiset kyttää ja epäilee kun sairastelen. Nyt sitten paheksutaan kun olen työtön. Ikinä ei ole hyvä. 🤷

Vierailija
214/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantaisin ja ennen juhlapyhiä ilmenee ainakin yhdellä ihmisellä poikkeuksellisen usein migreeniä.

Tämä on paha juttu näin migreenistä kärsivänä. Se todella iskee usein perjantaisin ja ennen/jälkeen juhlapyhien. En koskaan ole syyttä poissa töistä. Omat migreenikohtaukset ovat vaikeita, niitä on hankalaa edes kuvailla. Paljon helpompaa olisi töissä terveenä kuin migreenissä kotona.

Minulle tulee myös maanantaisin ja perjantaisin ja se hävettää kun kaikki varmasti luulevat että huijaan.

Vierailija
215/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin saikulla ei voi olla kahta viikkoa? Mä olin kolme viikkoa saikulla keuhkokuumeen takia, toki mulla oli siitä lääkärintodistukset, kun työterveyslääkäri tilannetta seurasi säännöllisesti.

Mä oon ollut yli vuoden 1 vko-2 kk pätkissä.

Vierailija
216/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on poissa noin kaksi vuoroa viidestä, aivan uskomattomia määriä. Pomo on alkanut antaa varoituksia kaikenlaisesta pienestä ongelmasta, mitä hänen työssä on, josko sen sillä tavoin saisi pois ennen pitkää.

Vierailija
217/243 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää joka viikko. Määräaikainen, työt ei jatkuneet. 

Vierailija
218/243 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet vuodesta pidemmillä saikuilla työssäuupumisen vuoksi. Välillä tekee puolikasta työaikaa. On raskas tilanne pienelle työyhteisölle, kun muut paikkaavat eikä ketään palkata tilalle, koska hänellä on virka. 

Vierailija
219/243 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollega ei ole ollut vuosiin 2 viikkoa putkeen töissä. 5 lasta, mies ei voi olla kotona. Tai rnää ei ole kollega. Tais olla 4 lasta silloin ja tuli yt.t, sai ekana lähteä. Koko irtisanomisajan ihmetteli miksi hän joutui lähtemään. Työvelvollisuus oli vain hetken ja tuli raskaaksi irtosanomisaikana.

Ei kuulunut liittoon, yleisesti puhui asiasta, ei kannata. Ei kannattanutkaan, kun oli jo irtisanottu.

Vierailija
220/243 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että nimenomaan naisvaltaisilla aloilla kytätään toisten sairaslomia. Moni juttu tässä ketjussa kuulostaa hoitajien kirjoittamilta.

Johtuu siitä että esim hoitoalalla se poissaolo kaatuu toisen niskaan ja tuo lisäongelmia jo ennestään raskaaseen työhön. Tätä ei ehkä tajuta sellaisessa työssä, jossa vastaavaa syy-seuraussuhdetta ei ole.