Kysely: SUURLAKKO hiljentää Suomen 1.-2.2.2024. 🏻Aiotko jäädä lakkoon vai olla lakkorikkuri? Tiedättekö mitkä ovat seuraukset, jos...
...ammattiliiton jäsen kieltäytyy lakosta?
Säännöistä riippuen ammattiliitto erottaa lakkorikkuriksi paljastuneet jäsenensä. Toki työn tekeminen lakon aikana voi olla mahdotonta, koska mm. joukkoliikennettä ei silloin ole.
Osallistutko Suomen suurlakkoon 1.-2.2.2024?
Kommentit (290)
Ja toisaalta jos joutuu jäämään kotiin niin kannattaa yrittää venyttää saikku viidenpäivän mittaseks, näin ne lyhyet poissaolot vähenee.
En kuulu liittoon. Eikä mulla ole töissä huonot oltavat.
Vierailija kirjoitti:
En lakkoile eikä työpaikallani kukaan muukaan. Meidän alan liitto ei lakkoile. Joskus olen lakossa ollut. En ymmärrä tätä lakkoa tai sitä miksi siihen ryhdytään/mitä sillä yritetään saavuttaa. Joistain asioista olen samaa mieltä ja joistain asioista eri mieltä kuin hallitus. Mielestäni tämän yhteydessä ei ole kommunikoitu tarpeeksi tarkkaan, mitkä ovat ne asiat joita halutaan muuttaa/halutaan pysyvän ennallaan.
Se on ihan älytöntä, jos ensimmäinen sairaslomapäivä tulee palkattomaksi. Voin vain kuvitella sen määrän pöpöjä joka palvelu ammateissa työskentelevistä leviää sen jälkeen.
Juuri palvelu ammateissa on monella työpaikalla niin vähän tekijöitä että ei ole voinut sairastaa tähänkään asti.Työkaverilta menee vapaapäivä jos toinen sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksi päiväksi jään kotiin pleikkaa pelaamaan ja liitto maksaa lakkoavustusta 100€/päivä. Oppii Orpo olemaan!
Ei kyllä opi kahdessa päivässä. Ihan turhia tällaiset pelleilyt. Kunnon lakko pitää olla jos jotain halutaan saavuttaa. Tämä on pelkkää kiukuttelua, eikä varmasti johda mihinkään.
Lakko ei hiljennä Suomea.
Osa palveluista on pois käytöstä, vaivaiset 2 päivää.
Pitöökin muistaa käydä ruokaostoksilla ja ostaa paljon kerralla.
Kaupoissa on puutteita parin päivän lakon jälkeen, hyllyissä.
Lisäksi niissä on hirveä ryysis lakon jälleen.
Just ovat kiinni to ja pe, vkinlopun alla.
Poliittisiin lakkoihin ei taida olla velvollisuutta osallistumiseen kellään
Vierailija kirjoitti:
Poliittisiin lakkoihin ei taida olla velvollisuutta osallistumiseen kellään
Niin että suostu kaikkeen mitä riistäjät haluaa. Palkanalennukset ja työehtojen heikennykset.
Eipä osallistu liitto lakkoon eli hommat jatkuu...
En osallistu lakkoihin, erosin liitosta nyt Ytk. Olen töissä tienaamassa enkä ottamassa rokulipäiviä.
Oma liitto ei lakkoile ja tämäkään lakko ei tuu toimii,se pitäis olla niin että kaikki ihmiset lakkoilee tai ei kukaan.. se että kaupat pidetään niillä auki jotka ei kuulu liittoon niin ei toimi hallitusta vastaa, uskokaa pois että hallitus ei tuu tässä vastaan..aina löytyy ihmisiä jotka menee töihin.. ja kohta ollaan kaikki työttömiä ku valitetaan ja hallitus ottaa ulkomailta halpaa työvoimaa jotka ei valita
En, koska päivä päättyy klo 12 ja ulosmarssi alkaa klo 14.
Vierailija kirjoitti:
Oma liitto ei lakkoile ja tämäkään lakko ei tuu toimii,se pitäis olla niin että kaikki ihmiset lakkoilee tai ei kukaan.. se että kaupat pidetään niillä auki jotka ei kuulu liittoon niin ei toimi hallitusta vastaa, uskokaa pois että hallitus ei tuu tässä vastaan..aina löytyy ihmisiä jotka menee töihin.. ja kohta ollaan kaikki työttömiä ku valitetaan ja hallitus ottaa ulkomailta halpaa työvoimaa jotka ei valita
Da da
Vierailija kirjoitti:
En, koska päivä päättyy klo 12 ja ulosmarssi alkaa klo 14.
Lol, marssikoot keskenään, minä en ainakaan lähde
Miten ketään voidaan pakottaa/painostaa osallistumaan poliittiseen lakkoon? Entäs jos kannatan hallituksen toimia?
En osallistu koska olen työtön, jos olisin työelämässä niin tottakai osallistuisin. Lahtarit kuriin !!!
Vierailija kirjoitti:
Oma liittoni tai työpaikkani ei osallistu lakkoon.
Lakkoon voi mennä vaikkei työpaikka menisikään lakkoon.
Sovittyy työporukan kanssa, että mennä lakkoon muttei paljasteta sitä pomolle. Pomo yllättyy kun kukaan ei saavu töihin 😂
Eikös se ekä päivä muutu pakalliseks vasta vidennestä saikkupäivästä? Todellakin matalapalkka-aloilla kannattaa mennä vähän kipeenäkin töihin.