Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tehnyt älykkyystestiä netissä?

Vierailija
16.10.2017 |

Voiko niiden tuloksiin luottaa edes suuntaa-antavasti? Itse sain 122 test-my-iq.com- testistä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se mensan sivuilla oleva testi. Ainut luotettava suuntaa-antava.

Vierailija
2/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa nettitesteistä antaa toki jotain suuntaa siitä, onko keskiverron ylä- vai alapuolella. Mutta kokemuksesta voin kertoa, että se virallinen mensan testi on ainut, josta selviää totuus.

Nimimerkillä: En ollutkaan huippuälykäs, vaikka netti niin väitti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan liki 99% noista nettitesteistä antaa kaikille keskivertoa älykkäämmän tuloksen, jotta ihmiset haluaisivat sitten jakaa muille tuloksiaan ja näin linkata sivustolle lisää kävijöitä.

Vierailija
4/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää testi, jonka tein mittaa synnynnäistä älykkyyttä siis. pitänee tehdä Mensan testi jossakin vaiheessa. Minkä hintainen se on? Tuskin ilmainen? ap.

Vierailija
5/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitesti ja sitten myös tieteen kuvalehdellä on aika pitkä ja laaja testi. Niistä varmaan saa kyllä jotain osviittaa.

Vierailija
6/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko itse tehneet näitä eri testejä ja jos niin millaisin tuloksin? ap.

Vierailija
7/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on ihan höpö höpö testejä. Saan kaikista 140

Vierailija
8/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskiarvo on noin 100 niin se tarkoittaa että todella moni saa alle ja yli 100. Tosin itse en ole ikinä kuullut että kukaan olisi näistä netin horoskooppitesteistä saanut alle 90 vaikka niitä pitäisi tuloksia pitäisi olla paljon enemmän kuin näitä yli 120 pisteen superneroja. 

Itse naputtelin joskus semmosen testin ja sain 115 vaikka en edes ajatuksella niitä kaikkia miettinyt. En jaksa uskoa hetkeäkään että olisin mediaania älykkäämpi 

Vierailija
9/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tää testi, jonka tein mittaa synnynnäistä älykkyyttä siis. pitänee tehdä Mensan testi jossakin vaiheessa. Minkä hintainen se on? Tuskin ilmainen? ap.

Nettitesti on ilmainen, mutta sillä ei saa virallista tulosta, vaan suuntaa-antavan. Se kunnon testi maksaa 40 euroa tai 38 e maksettuna ennakkoon ja sen voi uusia kerran, jos haluaa, eli kaksi testikertaa on maksimi.

Vierailija
10/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on ihan höpö höpö testejä. Saan kaikista 140

Niin minäkin. Enkä todellakaan ole kyllä mikään erityisen älykäs yksilö ;)

Vierailija
11/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin nettitesteistä muistan saaneeni ÄO:ksi jotakin 160-170 vuosia sitten, mutta olen myös varma siitä että ei nuo älykkyystestit ihan koko totuutta kerro, kas kun itse olen jossain asioissa tyhmä kuin tallukka ja pitää tehdä sama virhe monta kertaa ennenkuin tajuaa.

Noh, sentään sen verran älykäs sentään olen että tajuan olevani typeryskin, hahhah :-)

Vierailija
12/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitestin olen tehnyt ja himpun verran yli sata oli tulos. Uskon sen, sillä olen aina ollut hyvin keskiverto. 

Vierailija
13/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnut on testattu monesti työhönoton yhteydessä. Huvikseni testasin netissä ja antoi paremman tuloksen. Hieman, ei paljon. Olen aina ollut ylimmässä desiilissä, joten nettitestit vaikuttavat naurettavan helpoilta.

Vierailija
14/21 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitesti näytti juuri 135.

Hiukan meinasi aika loppua kesken.

Vierailija
15/21 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nettitestit (mensankin), osoittavat ainoastaan yhden osa-alueen (avaruudellista/ teknistä) älykkyyttä.

Todelliseen älykkyyteen kuuluu muitakin osa-alueita, kuten empatia ja tunneäly, tärkeimmät koko älykkyydessä. Kuka tahansa pystyy oppimaan "tekniikkaa", mutta tunneäly ja empatia ovat synnyisiä, eikä niitä pysty opettelemaan.

Itse olen saanut nettitesteistä ja mensan testeistä aivan samat pisteet molemmista, ja niiden mukaan kuulun hyvin älykkäisiin ihmisiin.

Älykkyys kuitenkin mitataan aivan muilla keinoin kuin näidenkaltaisin testein.

Ja näitä oikeasti älykkäitä ihmisiä on todella harvassa.

Vierailija
16/21 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan liki 99% noista nettitesteistä antaa kaikille keskivertoa älykkäämmän tuloksen, jotta ihmiset haluaisivat sitten jakaa muille tuloksiaan ja näin linkata sivustolle lisää kävijöitä.

Ei ainakaan tuo mensan testi. Tuttu sai siitä 132 ja virallisesta sitten 135. Itse sain nettitestistä 116.

Vierailija
17/21 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiltzu kirjoitti:

Nämä nettitestit (mensankin), osoittavat ainoastaan yhden osa-alueen (avaruudellista/ teknistä) älykkyyttä.

Todelliseen älykkyyteen kuuluu muitakin osa-alueita, kuten empatia ja tunneäly, tärkeimmät koko älykkyydessä. Kuka tahansa pystyy oppimaan "tekniikkaa", mutta tunneäly ja empatia ovat synnyisiä, eikä niitä pysty opettelemaan.

Itse olen saanut nettitesteistä ja mensan testeistä aivan samat pisteet molemmista, ja niiden mukaan kuulun hyvin älykkäisiin ihmisiin.

Älykkyys kuitenkin mitataan aivan muilla keinoin kuin näidenkaltaisin testein.

Ja näitä oikeasti älykkäitä ihmisiä on todella harvassa.

Ei empatia ole synnynnäistä. Empatian puute voi kyllä olla, koska psykopatia saattaa olla synnynnäistä? Itse olen ainakin lisännyt omaa empatiaani huomattavasti tutustumalla psykologiaan ja kirjaamalla omia ajatuksia ylös päiväkirjaan, eli tutustumalla ihmiseen. Itseen tutustuminen saa ymmärtämään myös muita, koska ihmiset ovat hyvin syvällisellä tasolla kaikki samanlaisia.

Vierailija
18/21 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee se mensan sivuilla oleva testi. Ainut luotettava suuntaa-antava.

Miksi uskot näin?

Vierailija
19/21 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan sivulla tein, myöhemmin virallisen. Piste-eroa 0 pistettä. Riitti Mensaan.

Vierailija
20/21 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitestistä sain 117. Näistä muista nettitesteistä saan yleensä 130-150..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän