Miksi koulutuksella on väliä parisuhteessa?
Tapasin upean naisen noin vuoden eroni jälkeen. Olemme tapailleet/seurustelleet noin 4kk ja kaikki on ollut hyvin, kunnes koitti viime viikonloppu, ja tuli puhetta koulutuksista. Kerroin käyneeni "vain" amiksen. Hän on käynyt yliopiston.
Viikonlopun jälkeen olemme soitelleet, mutta jotenkin hänelle koulutustasoni on kovapaikka, ja haluaa miettiä asiaa.
Kysynkin muilta, että onko koulutus jotenkin mekittävä asia parisuhteessa ja miksi?
Oletko itse dumbannut henkilöä koulutuksen vuoksi?
- Mies 41
Kommentit (112)
"mies- 41"
Hah hah, niinpä niin, mikä koulutus sulla perseämmällä oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin koulutuksella miehille on kummoista merkitystä. Sen sijaan maisterinaisille sillä tuntuu olevan merkitystä.
Se vaan että nuo maisterit ovat joko työttömiä vetelyksiä tai töissä pilipalipalkalla ja sitten miehen pitää elättää ne.
Kuule, ne työllisyys- ja palkkatilastot löytyvät googlaamalöa. Onnistuuko?
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kiehtoo kunnianhimo ja sisu, ei se, että menee mistä aita on matalin. Koulutus kehittää myös mm. keskustelu- ja argumentointitaitoja. Ihan ratkaisevia juttuja.
Eikö ammattikoulun käynyt voi olla kunnianhimoinen tai hyvä keskustelemaan? Tai onko akateeminenkaan sitä automaattisesti? Onko ihan mahdoton ajatus, että ehkä joku on vain yksinkertaisesti halunnut duunariksi tai yrittäjäksi eikä häntä ole kiinnostanut akateemiset ammatit?
Itse opiskelin amiksessa, kun tapasin nykyisen mieheni (korkeasti koulutettu). Sitä ennen seurustelin pelkällä omalla peruskoulupohjalla ammattikorkeassa ja yliopistossa opiskelevien kanssa. Miehille tällä ei ole väliä niinkään, jos on sivistynyt ja osaa keskustella ja kuunnella.
Naisille tuntuu merkitsevän paljon toisen ammatti. Itse en ole missään tinderissä tms. sen perusteella puolisoa valinnut.
eipä ole koulutuksella väliä.vaimo käynyt yliopiston ja minä peruskoulupohjalla vain.
vaimolla palkka 6 kertaa pienempi.onnellisia ollaan ja hyvin menee.
Täytyyhän sun maksaa puolet kaikista menoista. Ei amisäijät tienaa kunnolla.
Nytkö vasta selvisi koulutustasonne?
ymmärrän. Kaikille se ei merkkaa- minulle kyllä.
Me ollaan molemmat käyty amiksen. Eikä sillä koulutukselka ois edes ollu väliä, rakastuin mieheeni, en rahaan.
Pitkä kokemus aiheesta. Kommunikointi ei toimi kun koulutuksissa on eroa on liiaksi. Toiselle tietokoneen käyttäminen vastaa taidollisena haasteena auton ajamista, toinen ei opi tietokoneen ajokortti-tasoa edes 20 vuodessa. Toinen seuraa yhteiskunnallisia tapahtumia useammalla kielellä, toinen vain kotimaista somea ja hömppää. Keskustelu menee vaikeaksi kun arjessa ei ole yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Toinen ajattelee nokkaansa pidemmälle ja varautuu mm eläkepäiviin. Toinen elää hetkessä ja on valmis maksamaan tolkuttomia summia mm. koristepakatuista tuotteista. Toinen vertaa hintalapun hintoja, toinen kilohintoja. Toinen osaa laskea päässä, toinen ei.
Minulle ei ainakaan naisen koulutustasolla ole merkitystä, se on tärkeää että nainen käy töissä eli elättää itsensä koska minun palkkani ei riitä elättämään kahta ihmistä. Olen huomannut että naisille miehen koulutustasolla on merkitystä mutta miehille ei niinkään.
Naisille vaikuttaa miehen koulutus ja varallisuus.
Miehille vaikuttaa naisen ulkonäkö.
Siinä lyhyesti, vaikka poikkeuksiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän sun maksaa puolet kaikista menoista. Ei amisäijät tienaa kunnolla.
Itse asiassa jotkut amistason ihmiset tienaa paremmin kuin korkeakoulutason ihmiset.
Joku rekkakuski joka ajaa pitkiä matkoja voi tienata hyvin sen 4000-5000 euroa kuukaudessa. Myös jotkut firmat maksaa hyvin myös duunareille metallialalla tai putkialalla, siellä saattaa myös päästä niihin 4000e/kk ansioihin.
Ei kaikki korkeakoulutason ihmiset tienaa hyvin vaan osa heistä jää 3000e/kk palkkoihin.
Erittäin merkittävä. Ylipäänsä älyllinen ulottuvuus suhteessa ja siinä samalla viivalla oleminen on yksi keskeisimmistä kriteereistä. Mikä muu olisi tärkeää pitkässä juoksussa?
Mitä on dumbbaaminen? - Saman tason koulutuksen omaavat puolisot pysyvät liitossa kauemmin.
Ei koulutuksella ole välttämättä mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Myös amiksen käynyt voi olla erittäin fiksu, ja korkeakoulutettu vähemmän fiksu. Esim. Alexander Stubbia, Hjallis Harkimoa tai Björn Wahlroosia tuskin kukaan voi väittää penaalin terävimmiksi kyniksi, vaikka he ovat akateemisia.
En oo dumpannut koulutuken vuoksi. Jos ei kiinnosta uralla edetä niissä hommissa missä on tai ei halua ees vähän tähdätä pidemmälle, se on turn off..
Enpä ole huomannut että olisi väliä ollut ikinä. Oon DI ja ihan hyvin on mennyt duunarinaistenkin kanssa.
Nykyisin ajatellaan että amiksen käy tyhmät ihmiset ja korkeakoulun suorittaa älykkäät ihmiset. Hienosti porukka arvostaa siis duunareita suomessa :D
Nykyisin myös ajatellaan että korkeakoulutettujen työ on haastavaa verrattuna duunarin työhön.
On kyllä lähes uskomatonta, että olette voineet tutustua ja tapailla neljä kuukautta ilman, että koulutuksesi olisi tullut esiin. Ehkä olet vain kertonut olevasi firman toimitusjohtaja, eikä nainen ole viitsinyt kysellä enempää.
Itse sanoisin, että jos esimerkiksi baarissa tapaa uuden ihmisen, jonka kanssa keskustelu sujuu mukavasti, koulutukset ja ammatit on kerrottu ensimmäisen puolen tunnin aikana.