Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulutuksella on väliä parisuhteessa?

Vierailija
21.01.2024 |

Tapasin upean naisen noin vuoden eroni jälkeen. Olemme tapailleet/seurustelleet noin 4kk ja kaikki on ollut hyvin, kunnes koitti viime viikonloppu, ja tuli puhetta koulutuksista. Kerroin käyneeni "vain" amiksen. Hän on käynyt yliopiston.

Viikonlopun jälkeen olemme soitelleet, mutta jotenkin hänelle koulutustasoni on kovapaikka, ja haluaa miettiä asiaa.

Kysynkin muilta, että onko koulutus jotenkin mekittävä asia parisuhteessa ja miksi?

Oletko itse dumbannut henkilöä koulutuksen vuoksi?

- Mies 41

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy, ettei kehtaa kavereille kertoa tyytyneensä rahvaaseen. Kaverit saattavat ajatella, että valinnut tyhmän miehen - asiahan tosin ei suinkaan ole näin, koulutus kertoo enemmän vaivannäöstä kuin älykkyydestä.

Vierailija
2/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin koulutuksella miehille on kummoista merkitystä. Sen sijaan maisterinaisille sillä tuntuu olevan merkitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koulutus tai sen puute vaan lieveilmiöt. Kummallista, jos naisystävää nyt alkoi häiritä, kun juttusi ovat aiemmin kelvanneet.

Vierailija
4/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää fabulaa. Kyllä sen amitsun tunnistaa ensi tilassa. t: tuplamaisteri

Vierailija
5/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kokee että matalammin koulutettu on ikään kuin matalampaa yhteiskuntaluokkaa. Ja se saattaa sitten olla aikamoinen turn off deittimaailmassa.

Vierailija
6/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhde onnistu jos toisen emlämämkolulaisen yleistieto on nolla. Mistä asioista voi keskustella jos toinen ei seuraa edes päivän uutisvirtaa. Hankalaa jos toinen ei edes tiedä mikä on Brasilian pääkaupunki tain minä vuonna Suomi on itsenäistynyt.

Vierailija
7/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on alkuasetelma, dumbannut. Se on dumpannut. Jos dumbailet liikaa, on varma että nainen ghostaa.

Vierailija
8/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutushan on poikeastaan vain viite siitä, että minulla ja mahdollsiella kumppanillani saattaisi olla jotain yhteistä Ei koulutus yksistään tee kenestäkään yhtään parempaa muta toivottavasti ei kovin paljon huonompaakaan. - Ei koulutus ei myöskään suoraviivaisesti takaa parempaa palkkaakaan.

- Kun on seurannut presidentin vaaleja niin vaikuttaa, että ylppäreissä, koska jostain syystä julkisuuteen on haluttu kaivaa ehdokkaiden vuosikyyeniä vanhat ylioppilastodistukset ja paljon pienempi arvo on annettu sille. mitä  sen jälkeen on mahdollisesti opiskellut tai on ollut opiskelematta kun hei tärkeinä olsi että on niinku hyvä tyyppi! 

Tällaisen hyvän tyypin moni haluaisi kumppamikseenkin. Niin ainakin luulen.

Vierailija
9/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin koulutuksella miehille on kummoista merkitystä. Sen sijaan maisterinaisille sillä tuntuu olevan merkitystä. 

Se vaan että nuo maisterit ovat joko työttömiä vetelyksiä tai töissä pilipalipalkalla ja sitten miehen pitää elättää ne.

Vierailija
10/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole mitään merkitystä miehen koulutuksella. Itse asiassa en ole koskaan seurustellut itseäni paremmin koulutetun kanssa. 

Mutta sillä on suuri merkitys, että onko aivoja ja järkeviä ajatuksia sekä mielipiteitä, joita pystyy perustelemaankin. Ajatuksetonta miestä en kestä. 

asianajaja

Vierailija
11/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiehtoo kunnianhimo ja sisu, ei se, että menee mistä aita on matalin. Koulutus kehittää myös mm. keskustelu- ja argumentointitaitoja. Ihan ratkaisevia juttuja.

Vierailija
12/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri. Miesystäväni koulutuksesta en tiedä, ei taida olla lukiota tai amista edes käynyt. Hän on todella älykäs ja välillä ihan hävettää aukot omassa yleissivistyksessä.

Vierailija
13/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleensä koulutus vaikuttaa välillisesti. Tietyt ominaisuudet viehättävät ja usein ne samat ominaisuudet ovat johtaneet myös kouluttautumiseen. 

Ei toki aina. Itsekin rakastuin mieheen jolla on nuo ominaisuudet mutta joka ei ole aivan yhtä kouluttautunut kuin minä. On kuitenkin pärjännyt, edelleen noiden ominaisuuksien vuoksi, työelämässä erinomaisesti vähemmälläkin koulutuksella. 

Vierailija
14/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amis-miehille ei ole tai kouluttamattomille,koska heitä aiemmin koulutettuja ei ole. Meille akateemisille miehille naisen koulutuksella on väliä. Me lääkisläiset monesti löydämme sen kumppanin opiskeluaikana. Myös kaikilla akateemisilla tstävilläni on akateemisesti koulutetut puolisot.

Vierailija
15/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tietää vastauksen vai kyseessä oleva nainen. Ja taas on turhaa yleistää koskemaan kaikkia naisia,kuten palstan miehillä yleensä on.

Vierailija
16/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan että nuo maisterit ovat joko työttömiä vetelyksiä tai töissä pilipalipalkalla ja sitten miehen pitää elättää ne.

Tuota minäkin olen ihmetellyt. Pienipalkkainen pätkätyömaiserikin haluaa, että mies on maisteri. Minulle 6000€/kk ansaitsevana insinöörinä naisen koulutus on yhdentekevä asia. Toivottavasti kuitenkin pitää työstään.

Vierailija
17/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla jokin muukin juttu joka nyt on saanut hänet epäilemään. Ehkä se koulutus on vähän niin kuin piste iin päällä. Ehkä olet muutenkin vaikuttanut siltä ettet ole kovin laajasti kiinnostunut samoista asioista kuin hän ja nyt tuo koulutustieto sai hänet ymmärtämään sen. 

Vierailija
18/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suhde onnistu jos toisen emlämämkolulaisen yleistieto on nolla. Mistä asioista voi keskustella jos toinen ei seuraa edes päivän uutisvirtaa. Hankalaa jos toinen ei edes tiedä mikä on Brasilian pääkaupunki tain minä vuonna Suomi on itsenäistynyt.

Jos sulta menee 4 kk huomata tuo, niin et taida seurata itsekään. 

Vierailija
19/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se on vähän sellainen asia, että koulutuksetkin muuttuu. Mieheni oli ihan eri alalla kun tavattiin, sen jälkeen on opiskellut vielä kaksi muutakin tutkintoa.

Samoin minä olin eri alalla kuin nyt, ja tässä välissä olen tehnyt kolmannen ja neljännenkin alan työtä. 

Että ei tulisi pitkiä parisuhteita, jos koulutus ratkaisisi..

Vierailija
20/112 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota minäkin olen ihmetellyt. Pienipalkkainen pätkätyömaiserikin haluaa, että mies on maisteri. Minulle 6000€/kk ansaitsevana insinöörinä naisen koulutus on yhdentekevä asia. Toivottavasti kuitenkin pitää työstään.

Kun ei siinä ole välttämättä ollenkaan kyse siitä sinun palkkatasostasi, vaan yleisestä kiinnostuksesta ympäröivään maailmaan, yhteisistä puheenaiheista, mahdollisuuksista tehdä yhdessä asioita jotka molempia kiinnostaa. Taloudellisesti menestyneet duunarit kuvittelee aina että rahalla voi paikata kaiken. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi