"Tähtimerkkiin tähtääminen" on vaiettu tabu lastenteossa- onko teistä väärin toivoa esim. skorpionilasta?
Jotkut ihmiset väittää, ettei tähtimerkeillä ole mitään merkitystä, mutta kyllä itse ainakin sanoisin, että jotkut asiat yhdistää aina tietynmerkkisiä ihmisiä.
Onko väärin toivoa tietynmerkkistä lasta, ja jopa suunnitella se niin, että lapsesta tulee oikeanmerkkinen?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vai että horoskooppimerkkiä täällä pohditaan no kertoisitteko millainen lapseni on? Äitinä olen vesimies ja lapseni on aurinko oinas, kuukalat ja noususkorpioni. Lapseni ei ole mikään virtuoosimainen johtaja, päällepäsmäri, kovaääninen eikä eläväinen saati nopea.
Noususkorpparit ovat usein tarkkailijoita ja saattavat ensitapaamisella vaikuttaa hieman vaikeasti lähestyttäviltä. Nousumerkki kuvastaa käyttäytymistä ja ulkoista olemusta. Aurinko-oinas on persoonaltaan mutkaton, rohkea, avoin, aikaansaava, aloitteellinen, intohimoinen ja kunnianhimoinen. Kuukalat on tunteellinen, luova, välittävä ja herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksoslapseni on älykäs, sosiaalinen, kunnianhimoinen johtajatyyppi, äärettömän sydämellinen ja kaikkien rakastama. Kalat-lapseni herkkä, älykäs, ongelmanratkaisija ja sosiaalinen, ns helppo lapsi. Mutta skorpionin kanssa on kyllä eniten väännetty, on hyvin omapäinen oman tien kulkija ja tekee vain mitä itse haluaa, mutta silti hyvin sydämellinen, sosiaalinen ja perusluonne iloinen, vaikka syttyy nopeasti itsepäisyydessään.
Olet onnekas, kun sinulla on skorpionilapsi, jonka tehtävänä on opettaa sinulle sinnikkyyttä ja periksiantamattomuutta. Skorpioni ei koskaan päästä ihmisiä helpolla, koska ovat sisältä herkkiä.
Skorpparit saa painua opetuksineen hiiteen.
Skorpionit on kamalia. Leijonissa ei ole mitään vikaa. Kestävät jopa hieman karjumista riitatilanteessa toisin kuin skorpionit, jotka kostavat, jos eivät heti niin haudottuaan asiaan omassa pienessä päässään tovin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minäkin diagnoosin lapsestani? Aurinko ravussa, kuu härässä, mars ravussa ja nousumerkki neitsyt.
tykkää varmaan että on rutiineja ja asiat on järjestyksessä?
Voi kuulehan kyllä, kyllä ja vielä kerran kyllä. Itkee jos rutiineihin tulee suuria muutoksia ja haluaa tietää miksi asiat tehdään eri tavalla.
Rapuna haluan taas rikkoa rutiineja ja ylipäätään keksiä uusia tapoja useinkin, enkä ole pedantti tai vaadi sitä muilta. Elämä ei saa olla mitään nipottamista. Härkä mieheni pitää meillä järjestystä😅 Kunnianhimoinen ja herkkä loukkaantumaan olen kylläkin, mutta hyvin rakastava ja omistaan täydellisesti huolta pitävä. Vihamiehenä aivan järkyttävä, helvetin tulikin on lauha tuuli minuun verrattuna tuolloin. Onneksi suutun hyvin harvoin.
Itse taas pelkään miten kalat lapsen kasvatus sujuu meiltä. Ollaan oinas ja leijona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt ainakaan kaloja haluaa?? Introvertteja nörttejä niistä kasvaa.
Kalat on ihana merkki. Empaattinen, taiteellinen, avulias ja ystävällinen.
On joo, silloin kun sillä tuulella. Silloin kun ei ole niin on kiukuttelee, on täysin kommunikointikyvytön ja syy käytökseen on joko joku vuosia sitten tapahtunut asia tai sanominen tai sitten "en tiedä, vituttaa vaan."
Kuulostaa ravulta, paitsi ettei yksikään tuntemani rapu kiroile.
Samat piirteet molemmilla. Rapu taas kun sanoo kyllä niin se oikeasti tarkoittaa ei mutta sekin riippuu päivästä onko se nyt oikeasti kyllä vai ei ja se pitäisi osata jotenkin luke
En ole. Olen leijona ja kokemusta parisuhteista kalojen ja rapujen kanssa.
Minulla aurinkomerkki oinas, kuumerkki kalat ja nouseva merkki skorpioni.
Mies on härkä ja lapset on leijona ja oinas.
Vierailija kirjoitti:
Skorpionit on kamalia. Leijonissa ei ole mitään vikaa. Kestävät jopa hieman karjumista riitatilanteessa toisin kuin skorpionit, jotka kostavat, jos eivät heti niin haudottuaan asiaan omassa pienessä päässään tovin.
Olen leijona ja sovin yleensä riidat aina molemminpuolisella karjunnalla niin ei jää mitään kostettavaa. En ymmärrä miksi jotkut ottavat siitä niin nokkiinsa ja loukkaantuvat.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pelkään miten kalat lapsen kasvatus sujuu meiltä. Ollaan oinas ja leijona.
Omat lapseni on ilma- ja tulimerkkisiä, kuten minä ja miesystäväkin, miesystävän lapset maata ja vettä.
On käynyt mielessä että kuinka heidän kanssaan onnistun jos uusperheeseen mennään.
Vierailija kirjoitti:
Saanko minäkin diagnoosin lapsestani? Aurinko ravussa, kuu härässä, mars ravussa ja nousumerkki neitsyt.
Lempeä, auttavainen ja muiden tunteita herkästi aistiva lapsi. Hyvä ystävä. Kuumerkki on härässä eli hyvin luontevalla sijainnilla, joten tunne-elämä on kuuhärillä usein kauniisti tasapainossa. Kuuhärät pitävät huolta läheisistään ja osaavat nauttia elämän pienistä iloista. Rakastaa kauniita esineitä ja saattaa kiintyä tavaroihin. Luonteessa on myös johtavaa ja kiinteää merkkiä, joten luultavasti myös hyvin päättäväinen ihminen. Kompromissien teko saattaa olla vaikeaa.😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksoslapseni on älykäs, sosiaalinen, kunnianhimoinen johtajatyyppi, äärettömän sydämellinen ja kaikkien rakastama. Kalat-lapseni herkkä, älykäs, ongelmanratkaisija ja sosiaalinen, ns helppo lapsi. Mutta skorpionin kanssa on kyllä eniten väännetty, on hyvin omapäinen oman tien kulkija ja tekee vain mitä itse haluaa, mutta silti hyvin sydämellinen, sosiaalinen ja perusluonne iloinen, vaikka syttyy nopeasti itsepäisyydessään.
Olet onnekas, kun sinulla on skorpionilapsi, jonka tehtävänä on opettaa sinulle sinnikkyyttä ja periksiantamattomuutta. Skorpioni ei koskaan päästä ihmisiä helpolla, koska ovat sisältä herkkiä.
Miten herkkä ihminen voi oikeesti simputtaa toisia kun ei päästä helpolla. Tuntemani skorpioni ei ole herkkä vaan karski poikamainen.
Vierailija kirjoitti:
Oinaat, Leijonat ja Jousimiehet kestävät hyvinkin karjunnat ja riidat on kilpailua kuka on oikeassa ja kumpiko onnistuu enemmän loukkaamaan toista. Mutta riidat on nopeita ja ne myös sovitaan heti eikä niitä haudota eikä kyräillä saati kerätä katkeruutta ja kosteta sopivan hetken tullen.
Onhan se vähän typerää kun horoskoopit eivät mitenkään määrittele tuleeko lapsesta fiksu, menestynyt, helppo tai vaikea ja ikävä. Jokaisesta merkistä löytyy kaikenlaisia ihmisiä. Vaikka saisitkin lapsen toivomaasi merkkiin, siitä voi silti tulla hankala ja heikkolahjainen idiootti jonka kanssa on vaikea tulla toimeen. Luonteen määrittelee kasvatus ja geenit. Jos olet humpuukiin uskova typerys niin aika huonot lähtökohdat lapsella on kasvatuksen että geenien kannalta, eikä siihen auta syntymän ajankohta.
Auttaako merkki mihinkään, jos lapsi syntyy kehitysvammaisena autistina? Niitäkin kun on kaikissa merkeissä
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemiasi ihmisiä löytyy jokaisesta merkistä. Olisi helppoa, jos tietynlaisia ihmisiä voisi vältellä merkin mukaan, mutta ei voi
Yök, ketju täyttyi perättömästä humpuukista. Eilen täällä oli yksimielisiä järkeviä ihmisiä kirjoittamassa.
Vaimo antaa niin harvoin pillua, että pakko rykiä silloin, kun saa. Ei siinä tule horoskoopit mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, etten itse tehnyt niin. Lasten isä oli hankala persoona. Lapsista se, jonka horoskooppi on sama kuin isällään on myös kuin kopio isästään. Kohta aikuinen ja ihan erilainen kuin muut lapseni. Minua käy jo valmiiksi sääliksi tuleva kumppaninsa. Kaikkeni yritin kasvatuksen kanssa, mutta se ei riittänyt. Rakastan tietysti lastani siinä missä muitakin.
No nyt! Paljon on näitä joilla meni lastenkasvatus persiilleen ja uskottelevat itselleen että johtuu vaan siitä kun lapsi on "erityinen" Mutta että joku syyttää horoskooppia on jo liikaa
Leijona on tyytyväinen kun on saanut sinusta laumaansa seuraajan ja ihailijan.