"Tähtimerkkiin tähtääminen" on vaiettu tabu lastenteossa- onko teistä väärin toivoa esim. skorpionilasta?
Jotkut ihmiset väittää, ettei tähtimerkeillä ole mitään merkitystä, mutta kyllä itse ainakin sanoisin, että jotkut asiat yhdistää aina tietynmerkkisiä ihmisiä.
Onko väärin toivoa tietynmerkkistä lasta, ja jopa suunnitella se niin, että lapsesta tulee oikeanmerkkinen?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Olen leijona. En kuitenkaan pyri olemaan joukon johtaja ja huomion keskipiste. Olen introvertti enkä viihdy isoissa ihmisjoukoissa. Ammatillisesti en ole kunnianhimoinen vaan ihan tavallinen rivityöläinen. Ainoa leijonan ominaisuus minkä tunnistan itsessäni on luovuus. Eli kohdallani horoskooppi on 95% väärässä kun vain yksi pieni ominaisuus osuu oikein.
Mikä on nouseva merkkisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen leijona. En kuitenkaan pyri olemaan joukon johtaja ja huomion keskipiste. Olen introvertti enkä viihdy isoissa ihmisjoukoissa. Ammatillisesti en ole kunnianhimoinen vaan ihan tavallinen rivityöläinen. Ainoa leijonan ominaisuus minkä tunnistan itsessäni on luovuus. Eli kohdallani horoskooppi on 95% väärässä kun vain yksi pieni ominaisuus osuu oikein.
Mikä on nouseva merkkisi?
Ei aavistustakaan. En ole ottanut selvää kun en edes usko horoskooppeihin.
Tärkeämpi kuin aurinkomerkki, on nouseva merkki.
Aurinkomerkki kuvaa ihmisen sisintä mutta nouseva merkki kuvaa ihmisen ulkoista puolta, minkä vaikutelman hän antaa ulos päin ja ulkonäköä.
Esim. "tähtäät skorpioniĺapseen", Hän syntyy skorpionin aurinkomerkeissä, mutta hänen nouseva merkkinsä on esim. kalat. Hänestä tulee kalpea, pyylevä blondi, jolla on hailakat, vetiset silmät. Hänestä puuttuu kuitenkin kalan eteerinen "aura" koska hänellä on skorpionin ristiriitainen sisin.
kalat nousevana merkkinä tekee hänestä ulkoisesti sopuisan, myötäilevän ja mukautuvan tyypin, jonka sisällä skorpioni kihisee vangittuna, puristaa nyrkkiä taskussaan ja piikittää itseään.
Toisiappäin: kalat aurinkomerkkinä ja nouseva skorpioni: Lapsi on tumma ja hänellä on terävä katse. Hän on temperamenttinen, dominoiva räjähtelijätyyppi mutta kaloina hän yrittää hillitä itseään ja tuntee usein huonoa omatuntoa ilkeästä käytöksestään. Ne jotka tuntevat hänet tietävät, että hän on pohjimmiltaan herkkä ja haavoittuva ja kiltti ihminen, joka katuu usein tempauksiaan.
Itsellä on aurinkomerkkinä konservatiivinen, turvallisuushakuinen kotihiiri rapu mutta nouseva vesimies. Vesimies on päinvastainen kuin rapu, seikkailunhaluinen uudistaja, alati uutta etsivä. Kumpikin merkki torppaa toisiaan. Rapu kaipaa omaa kotia, puolisoa ja perhettä, vesimies ei halua sitoutua ja kaipaa seikkailemaan, näkemään maailmaa. Tämä on ratkaisematon ristiriita elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pelkään miten kalat lapsen kasvatus sujuu meiltä. Ollaan oinas ja leijona.
Kalat on usein empaattisia ja herkkiä, joten älkää komentako ja huutako kurkkusuorana. Älkääkö jyrätkö pienen poloisen ylitse.
Olen täällä ihan ihmetyksestä mykkänä, että kuinka näin moni voi uskoa horoskooppeihin ja tietävät tarkkaan kaikkien perheenjäsenten ja kumminkaimojen nousevat ja laskevat merkit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mahdollistakaan. Kuukauden voi suunnitella mutta kellon aikaa ja tähtien asentoja silloin ei eikä aina paikkaakaan. Vai miten se tärkeä nousumerkki lasketaan.
Voi voi taas. Syntymäkarttaasi katsomalla näen minkämerkkisiä, mitä sukupuolta ja montako lasta saat vai saatko ollenkaan. -Astrologi
Ok.
Olen syntynyt 1.8. klo 9 aikaan aamulla. Kerropa montako lasta minulla on ja mitä horoskooppia ovat.
Itse en tähtäisi mihinkään merkkiin. Antaisin lapsen alun ja synnyn olla luonnollinen, jolloin hänestä tulisi mahdollisimman vahva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skorpionit on kamalia. Leijonissa ei ole mitään vikaa. Kestävät jopa hieman karjumista riitatilanteessa toisin kuin skorpionit, jotka kostavat, jos eivät heti niin haudottuaan asiaan omassa pienessä päässään tovin.
Olen leijona ja sovin yleensä riidat aina molemminpuolisella karjunnalla niin ei jää mitään kostettavaa. En ymmärrä miksi jotkut ottavat siitä niin nokkiinsa ja loukkaantuvat.
Leijonat ovat lapsellisia diivoja ettekä osaa rakentavasti keskustelemalla ratkaista riitoja. Ei karjuminen mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skorpionit on kamalia. Leijonissa ei ole mitään vikaa. Kestävät jopa hieman karjumista riitatilanteessa toisin kuin skorpionit, jotka kostavat, jos eivät heti niin haudottuaan asiaan omassa pienessä päässään tovin.
Oinaat, Leijonat ja Jousimiehet kestävät hyvinkin karjunnat ja riidat on kilpailua kuka on oikeassa ja kumpiko onnistuu enemmän loukkaamaan toista. Mutta riidat on nopeita ja ne myös sovitaan heti eikä niitä haudota eikä kyräillä saati kerätä katkeruutta ja kosteta sopivan hetken tullen.
Ei kuulosta yhtään minun vaimolta, joka on oinas eikä kestä karjuntaa, riitelyä eikä kilpailua. Olen rapumies ja kuten itsekin olen niin on myös vaimoni pitkävihainen ja osaamme kantaa katkeruutta sisällämme pitkään. Toisiamme kohtaan emme, mutta meitä loukanneita kohtaan kyllä. Joskus harvoin jos välillämme on eripuraa niin riidat eivät ole nopeita että ei pidä vaimooni yhtään paikkansa kirjoittamasi kuvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skorpioni - tähtimerkeistä kamalin
Sanoisin, että Neitsyt on kamalin.
Hieman boheemina luonnonlapsirapuna välttelen kyllä neitsyt-merkkejä. En siedä sitä nipottamista ja toisten käskyttämistä sekä toisten asioihin puuttumista. Jotenkin vaan tuon merkkisten seurassa minun rentous katoaa. Varmasti ollut poikkeuksia, eikä voi yleistää, mutta tunnen monta kyseisiä merkin päsmäreitä, jolloin tulee "kiitti mulle riitti" -reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpi kuin aurinkomerkki, on nouseva merkki.
Aurinkomerkki kuvaa ihmisen sisintä mutta nouseva merkki kuvaa ihmisen ulkoista puolta, minkä vaikutelman hän antaa ulos päin ja ulkonäköä.
Esim. "tähtäät skorpioniĺapseen", Hän syntyy skorpionin aurinkomerkeissä, mutta hänen nouseva merkkinsä on esim. kalat. Hänestä tulee kalpea, pyylevä blondi, jolla on hailakat, vetiset silmät. Hänestä puuttuu kuitenkin kalan eteerinen "aura" koska hänellä on skorpionin ristiriitainen sisin.
kalat nousevana merkkinä tekee hänestä ulkoisesti sopuisan, myötäilevän ja mukautuvan tyypin, jonka sisällä skorpioni kihisee vangittuna, puristaa nyrkkiä taskussaan ja piikittää itseään.
Toisiappäin: kalat aurinkomerkkinä ja nouseva skorpioni: Lapsi on tumma ja hänellä on terävä katse. Hän on temperamenttinen, dominoiva räjähtelijätyyppi mutta kaloina hän yrittää hillitä itseään ja tuntee usein huonoa omatuntoa
No millainen on Vaaka nousevana merkkinä? Aurinko on Kaksoset.
Tässä ei nyt käsitellä vielä olennaisempia ulottuvuuksia kuin henkinen taso tai korkeampi älykkyys. Alhainen taso ilmenee aika lailla toisin kuin korkeampi sielun kehitystaso, vaikka merkki olisi sama. Eikä siihen voi vaikuttaa.
Kumpi se vaikutti muka käytökseen ja kumpi ulkonäköön. Nousu- vai kuumerkki?
Voihan sitä ihminen yrittää tähdätä, mutta Luoja päättää milloin lapsi syntyy. Ja vaikka hän olisi skorppioni, hän voi olla luonteeltaan hyvin paljon muuta riippuen koko kartasta (kuumerkki jne).
Onneksi minulla ei ole skorpionilasta. Yksi inhottava aikuinen riittää.
Lapsen kehitykseen vaikuttaa myös mm. elinympäristö ja perhe missä elää, ei yksin horoskooppimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kouluja aloiteta kahdessa aallossa, syksyllä tammi-kesäkuussa syntyneet ja joulun jälkeen heinä-joulukuussa syntyneet? Näin jokainen lapsi aloittaisi koulun 7-vuotiaana.
Tätä samaa minäkin olin pohtinut viime kesänä ja tein siitä myös aloituksen. Arvata saattaa mikä oli vastaanotto
Vierailija kirjoitti:
Miksei kouluja aloiteta kahdessa aallossa, syksyllä tammi-kesäkuussa syntyneet ja joulun jälkeen heinä-joulukuussa syntyneet? Näin jokainen lapsi aloittaisi koulun 7-vuotiaana.
Sanoisin, että Neitsyt on kamalin.