"Tähtimerkkiin tähtääminen" on vaiettu tabu lastenteossa- onko teistä väärin toivoa esim. skorpionilasta?
Jotkut ihmiset väittää, ettei tähtimerkeillä ole mitään merkitystä, mutta kyllä itse ainakin sanoisin, että jotkut asiat yhdistää aina tietynmerkkisiä ihmisiä.
Onko väärin toivoa tietynmerkkistä lasta, ja jopa suunnitella se niin, että lapsesta tulee oikeanmerkkinen?
Kommentit (244)
Kun mun naapuri odotti vauvaa niin hän kertoi minkälainen luonne lapsella tulee olemaan koska se aikoo olla jotain horoskooppimerkkiä mitä en enää muista. Vauva syntyikin kuukautta aikaisemmin ihan eri merkin alla. Kysyin naapurilta että aikooko lapsen luonne nyt olla ihan erilainen. Naapuri ei oikein osannut vastata.
Sama naapuri kertoi mulle pitkät pätkät siitä minkälaisia ominaisuuksia ja luonne mun miehelläni on koska hän on horoskoopissa sitä ja sitä. Meni myös aika sanattomaksi kun ilmoitin että mieheni ei muuten ole sitä horoskooppimerkkiä.
Tämä nainen muutenkin uskoi kaikkeen mahdolliseen hömppään. Oli vähän rasittava naapuri noine juttuineen. Oltiin niin vähän tekemisissä kuin mahdollista.
Mitä helvettiä nyt taas? Jätä ne lapset tekemättä jos tämmöisiä pohdit.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, etten itse tehnyt niin. Lasten isä oli hankala persoona. Lapsista se, jonka horoskooppi on sama kuin isällään on myös kuin kopio isästään. Kohta aikuinen ja ihan erilainen kuin muut lapseni. Minua käy jo valmiiksi sääliksi tuleva kumppaninsa. Kaikkeni yritin kasvatuksen kanssa, mutta se ei riittänyt. Rakastan tietysti lastani siinä missä muitakin.
Jaa, että kasvatuksella ei ole mitään vaikutusta siihen, millainen henkilöstä kasvaa? Ihan vaan syntymäkuukaudella? Mulla on skorpion-mies, poika on neitsyt, ovat kuin kaksi marjaa luonteeltaan. Ja sitten taas toinen lapsi on kaurin kuten minäkin, ei olla yhtään samanlaisia luonteeltamme. Kolmas, kalat, on sitten taas ihan kopion minusta. Että mitenhän tämän nyt sit selittäis?
Mää oon syntyny keskitalvella, kuten isäni ja kyllähän se mulle on neljästä sisaruksesta periytynyt eniten samantyyppinen luonne kuin isällämme. Eli aikas hankala! Mutta toki myös eräät lahjakkuudet. Äiti ja nuorin sisko on syntyneet syksyllä ja sisko on samaan tapaan pehmeä, joustava luonne kuin äiti. Äitillä ja siskolla ei ole sama horoskooppimerkki, eikä myöskään isällä ja mulla, mutta ottakaapa ihmiset huomioon, että tuo lehtien palstoilla esitetty jako tähtimerkkeihin on hiukan yksinkertaistettu. Oikeasti siinä on vuosittaista vaihtelua, milloin aurinko on missäkin kuviossa. Eli muistaakseni mäkin olin, kun tutkin, siinä rajalla, että ehkä olenkin jousimies kuten iskä enkä kauris, kuten vielä ala-asteella luulin.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, etten itse tehnyt niin. Lasten isä oli hankala persoona. Lapsista se, jonka horoskooppi on sama kuin isällään on myös kuin kopio isästään. Kohta aikuinen ja ihan erilainen kuin muut lapseni. Minua käy jo valmiiksi sääliksi tuleva kumppaninsa. Kaikkeni yritin kasvatuksen kanssa, mutta se ei riittänyt. Rakastan tietysti lastani siinä missä muitakin.
Perinyt luonteensa puolesta isänsä geenit , ihan yksinkertaista 😊
Mulle serkku joka on kiinnostunut horoskoopeista teki jonkun tähtikartta horoskooppijutun mulle. Sellaisen henkilökohtaisen mihin tarvitaan tarkka syntymäaika ja -paikka. Hän oli löytänyt tämän uuden harrastuksen. Annoin luvan harjoitella mun tiedoilla. Horoskooppi valmistui. Serkku oli ihan täpinöissään. Horoskooppi oli upein minkä hän oli koskaan nähnyt. Se lupasi elämäni jokaiselle osa-alueelle kaikkea parasta mitä vaan horoskooppi voi luvata. Tästä on nyt joitakin kymmeniä vuosia ja vieläkin odotan sitä upeaa elämää minkä horoskooppi lupasi. Ja sanottakoon että elämäni on melko tavallista. Ei mitään isoja positiivisia tai negatiivisia asioita.
Saahan sitä toivoa kunhan on kiitollinen lapsesta syntyi hän milloin tahansa.
Kyllä minäkin toivoin että lapselle periytyisi minun vihreät silmäni mutta ei periytynyt, eipä siinä mitään.
Mulla on kolme poikaa, nyt nuoria aikuisia. En tiedä heidän horoskooppimerkkejään, en ole ottanut selvää kun ei kiinnosta. Kaikki ovat syntyneet eri vuodenaikoina joten ovat eri horoskooppimerkkiä. He ovat kuitenkin luonteiltaan samanlaisia. Rauhallisia, rehellisiä ja luotettavia. Enemmän introverttejä kuin ekstroverttejä. Kaikilla on ollut tähän asti melko samantapainen elämänkulku. Joten en näe että tähtimerkki olisi muovannut heidän luonteitaan mitenkään.
Olen leijona. En kuitenkaan pyri olemaan joukon johtaja ja huomion keskipiste. Olen introvertti enkä viihdy isoissa ihmisjoukoissa. Ammatillisesti en ole kunnianhimoinen vaan ihan tavallinen rivityöläinen. Ainoa leijonan ominaisuus minkä tunnistan itsessäni on luovuus. Eli kohdallani horoskooppi on 95% väärässä kun vain yksi pieni ominaisuus osuu oikein.
Kannattaa juoda hopeavettä niin se lisää hedelMällisyyttä. Lyijyvesi on tietty vielä tehokkaampaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa niin typerää, että epäilyttää kyvyt toimia vanhempana.
No sitten typeriä ihmisiä on melkoisen paljon. Ks. vaikka tällä hetkellä liekitettyä ketjua Neityistä, vastaavia on täällä koko ajan. Ihmiset ihan tosissaan ottaa nämä jutut.
Kyllä, typeriä ihmisiä on paljon. Horoskooppijutut tosin ovat oikeastaan yksin naisten typeryyttä.
Ei kannata tähdätä tähtimerkkiin, se reikä josta pystyy siittämään on siinä tähtimerkin vieressä.
Liikaa rapuja perheessä tarkoittaa jatkuvaa rapulassa olemista, mihin auttaa kyllä vesimies. Kalat saattaa olla aika jäisiä puikkoja mutta ihan ok tavallisena tiistaina. Vaaka näyttää aina liikaa varsinkin jos kaksonen on päällä. Nämä nyt ihan lähipiirissä koettuja.
Jokainen sielu syntyy tänne ennalta suunniteltuun aikaan, ei sattumanvaraisesti. Siten sielu saa ne haasteet ja vahvuudet, jotka on tarkoitettu tämänkertaiseen elämään ja joita voidaan sitten lukea tähtikartalta.
Vierailija kirjoitti:
Äitini tähtäsi skorpioniin mutta synnyinkin puoliksi hevosena, puoliksi ihmisenä.
Siis jousimies.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sielu syntyy tänne ennalta suunniteltuun aikaan, ei sattumanvaraisesti. Siten sielu saa ne haasteet ja vahvuudet, jotka on tarkoitettu tämänkertaiseen elämään ja joita voidaan sitten lukea tähtikartalta.
Sielua ei ole olemassa.
Väärin on ylipäätään tehdä lapsi noin alentuneessa ymmärryksen tilassa.