Voiko pettäminen olla vain kerran virhe?
Mieheni petti. Harrasti seksiä toisen naisen kanssa. Ei kuulemma tee enää niin, pyyteli anteeksi, toi kukkia. Vaikuttaa olevansa pahoillaan. Voiko virheestä oppia ja suhteen vielä korjata?
Kommentit (74)
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
Omalla kohdalla ainakin mahdollista. Mulla oli avioliiton ulkopuolinen suhde toiseen mieheen viisi vuotta sitten, ja se jäi kertaluontoiseksi. Tuli todettua että ruoho ei ollut vihreämpää aidan toisella puolella.
Voi olla. Kaikki ihmiset tekevät virheitä joista osa oppii ja osa ei.
Mies petti ja vieläpä yhteisen tuttavamme kanssa. Palasi takaisin ja vannotin, ettei enää koskaan pettäisi. Uskoin taas mieheen ja luulin, että meillä on kaikki hyvin ja rakastamme toisiamme. Kolmen vuoden kuluttua hän aloitti pettämisen uudelleen, nyt työkaverinsa kanssa. Että näin meillä :(
Seuraavan kerran se pettää ihan tarkoituksella.
Voi olla ja varsinkin pitkissä suhteissa tulee kriisejä, hyvin yleistä että kun on ongelmia vaikka seksin suhteen voi tulla pettämistä.
Parisuhdeterapia ois hyvä näissä tapauksissa jos aikoo vielä jatkaa yhdessä.
Ap, nyt valoja päälle.
Kenestä sinä olet vastuussa? Kenen tulevaisuuteen voit vaikuttaa? Kenen tunteita tunnet?
Miehen lupailut ja hänen tulevien tekojensa arvuuttelut ovat sinulle ihan yhtä tyhjän kanssa.
Tai niiden pitäisi sitä olla.
Ap, sinä mietit nyt mitä sinä itse haluat, toivot ja kestät. Parisuhteessa. Tänään.
Kerran pettäjä ei ole rehellinen muutenkaan.
Jos ei ole rehellinen ei kuulu nauttivan kansalaisluottamusta.
Leuka rintaan ja kohti uusia selkkauksia.
Pettäminen on aina harkittu teko. Siksi sitä ei voi laittaa maton alle manipuloivalla kielenkäytöllä että se on vain pikkuvirhe. Ja nyt ennenkuin joku ääliö reunalta pillastuu sanon että ihan turha väännellä asiaa ylösalaisin. Piste.
Ihmiset tekevät virheitä. Toisaalta ihmiset tekevät myös tarkoituksellisia asioita, sen yleensä tunnistaa siitä että tietty käytösmalli toistuu. Pariterapiaan pohtimaan, kummasta on kyse tällä kertaa?
Pettäminen on aina valinta. Petetyn valinnaksi jää jatkaako suhdetta vai eroaako.
Voi, mutta kynnys tehdä uudestaan on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tekevät virheitä. Toisaalta ihmiset tekevät myös tarkoituksellisia asioita, sen yleensä tunnistaa siitä että tietty käytösmalli toistuu. Pariterapiaan pohtimaan, kummasta on kyse tällä kertaa?
Käytösmallin toistuminen on merkki pettäjän suurista oman mielenterveyden ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se pettää ensimmäiselläkin kerralla ihan tarkoituksella.
Pettäjän kieltäytyminen kiinnijäätyään tuomitsemasta pettämistä kertoo sairaasta mielenlaadusta.
Pettäminen ei ole virhe. Se on tahallinen teko, joka on tehty harkiten. Häntä ei harmita se, että petti vaan se, että sinä alat vaikeaksi. Usko nyt jo kun minä ihan ihmisenä jota on petetty ja joka on pettänyt, että se ei ole ikinä virhe. Se on aina harkittu teko eikä tippaakaan kaduta, ei ole ikinä kaduttanut sekuntiakaan, tosin en ole edes lähtenyt sellaista teeskentelemäänkään kun en ole ihan totaalinen psykopaatti ja manipuloitsija.
Vierailija kirjoitti:
Ei pettäminen koskaan ole vahinko. Aina se on tarkoituksellinen teko, se vain vaihtelee tekeekö päätöksen pitkän harkinnan vai nopean impulssin päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla ainakin mahdollista. Mulla oli avioliiton ulkopuolinen suhde toiseen mieheen viisi vuotta sitten, ja se jäi kertaluontoiseksi. Tuli todettua että ruoho ei ollut vihreämpää aidan toisella puolella.
Kunnes taas tulee henkilö joka saa sut uudelleen pohtimaan olisiko se ruoho vihreämpää tällä kertaa.
Ei mennyt seksiin saakka, mutta kyllä mä suutelun ihastuksen kanssa laskin pettämiseksi. Rehellisesti kyllä kertoi mitä lli tapahtunut. Olisikin ollut joku merkityksetön baaripano. En jatkanut suhdetta.