Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssä käyvää kaveria ärsytti kun sanoin että pärjään hyvin työttömänä.

Vierailija
21.01.2024 |

Se sanoi että hän kitkuttelee juuri ja juuri eikä ole varaa mihinkään kunnon elekrtoniikkaan edes. Minulla on työttömänä kaikki kuten pleikkari 5 ja uusi läppäri ja 50 tuuman taulu tv ja uusi tablettikin on ja aika uusi kännykkä. Sitten se kaivoi jostain työpaikkoja 274 kpl ja sanoi että töitä on  jos vaan viitsii hakea. Minä sanoin että 96% niistä työpaikoista on lääkäri ja hoitoalalle ja 3.99% on insinööreille ja korkeasti koulutetuille. Minun tasoiselle ei ole raksatöitä tai juuri muutakaan tarjolla. Kyllä kaveria ärsytti tosissaan kun pärjään paremmin.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että tällaiset työttömien ulostulot ärsyttävät ihmisiä, jotka tunnollisesti käyvät töissä ja hankkivat itse elantonsa. Arvostettavaa, että iso osa elättää itsensä jo ihan periaatteen vuoksi vaikka kannattavampaa olisi loisia. Työssäkäynnin tulisi olla aina kannattavampaa ja  hyvä ratkaisu siihen on loisten tukien leikkaaminen.

Tälläiset ulostulot vaikuttavat tulevaisuudessa sitten esim. äänestyspäätöksiin ja tukia tullaan leikkaamaan. Sahaat omaa oksaasi. 

Loisten ongelma on, etteivät he ymmärrä olla purematta ruokkivaa kättä. Kun puree tarpeeksi, niin on aika viedä piikille.

Vierailija
62/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri tehnyt  15 vuotta vakiduunia eikä sillä ole rahaa yhtään säätössä. Minä olen ollut työtön pitkään ja on 15000 euroa säästössä. Kaverilla on vaan velkaa ja asuu vuokralla. Joutuu maksaa elareitakin vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että tällaiset työttömien ulostulot ärsyttävät ihmisiä, jotka tunnollisesti käyvät töissä ja hankkivat itse elantonsa. Arvostettavaa, että iso osa elättää itsensä jo ihan periaatteen vuoksi vaikka kannattavampaa olisi loisia. Työssäkäynnin tulisi olla aina kannattavampaa ja  hyvä ratkaisu siihen on loisten tukien leikkaaminen.

Tälläiset ulostulot vaikuttavat tulevaisuudessa sitten esim. äänestyspäätöksiin ja tukia tullaan leikkaamaan. Sahaat omaa oksaasi. 

He, jotka käyvät töissä eivät näillä palstoilla notku. Joko he ovat töissä tai sitten nukkuvat

Vierailija
64/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Työssäkäynti on kovin työläs tapa pysyä köyhänä. 

Vierailija
65/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kaveri tehnyt  15 vuotta vakiduunia eikä sillä ole rahaa yhtään säätössä. Minä olen ollut työtön pitkään ja on 15000 euroa säästössä. Kaverilla on vaan velkaa ja asuu vuokralla. Joutuu maksaa elareitakin vielä

Niin minäkin olen tehnyt paskaduunia monen monen monen vuotta eikä euroakaan säästössä päinvastoin ulosotossa.

Vierailija
66/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin aikoinaan töissä ja työssä käyminen aiheutti minulle ulosoton. Jos olisin ollut vaan työttömänä toimeentulotuella niin olisin täysin velaton ja luottarit kunnossa.

Vierailija
67/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön 19 vuotta. Minkäs minä sille voi jos kukaan ei tarjoa töitä. Ihan hyvin olen silti pärjännyt. Paremmin minulla menee kuin työläisillä jotka kitkuttelee velkojen kanssa. Joutuvat pian myymään asuntonsa halvalla ja jää velkaa vielä.

Vierailija
68/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen Satu-setä tänään.

Vierailija
69/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden työttömänä ja ansiosidonnainen oli suurempi kuin nykyinen palkka.

Kerran otin vastaan osa-aika työn, luvattua soviteltua päivärahaa ei maksettukaan, siinä meni taas yli vuosi, että tulot olivat pienemmät, kuin työttömänä ollessa.

Terveisin Aika hullua menoa ja vaikea ymmärtää

Vierailija
70/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työtön 19 vuotta. Minkäs minä sille voi jos kukaan ei tarjoa töitä. Ihan hyvin olen silti pärjännyt. Paremmin minulla menee kuin työläisillä jotka kitkuttelee velkojen kanssa. Joutuvat pian myymään asuntonsa halvalla ja jää velkaa vielä.

Oletko aktiivisesti hakenut töitä vai olisiko jonkun pitänyt tulla kotoa hakemaan? Mikset ole kouluttanut itseäsi kun olet huomannut, ettei nykyisellä osaamisella löydy töitä?

Vierailija
71/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aktiivisesti hakenut töitä vai olisiko jonkun pitänyt tulla kotoa hakemaan? Mikset ole kouluttanut itseäsi kun olet huomannut, ettei nykyisellä osaamisella löydy töitä?

Ei tyhmä saa töitä vaikka olisi koulutuskin

Vierailija
72/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Vierailija
73/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä aloittajaa monessakin mielessä, kyllä varmasti elämälle voi löytää merkitystä työnkin ulkopuolella. Ei kaikilla todellakaan työelämä ole ainoaa elämää, tekemistä varmasti löytäisin itsekin täystyöttömänä, mutta jossain kohtaa sellainen ihmisyyteen kuuluva kalvava turhautuminen varmasti iskisi. 

En itsekään kaipaa kiireistä uraelämää, missä kaikki muu tulee työssäkäymisen jälkeen. Olen valinnut hiukan erilaisen ratkaisun ja käyn palkkatöissä 2 päivää viikosta. Lisäksi pyöritän omaa yritystä ja opiskelen korkeakoulututkintoa. Raha on välillä tiukassa, mutta menot mitoitettu sen mukaan. Nautin tästä todella paljon, koen tietynlaisen vapauden tärkeäksi ja se että on aikaa esim. urheilla päivällä on itselle tietynlaista elämän luksusta. En ole kyllä kokenut tarpeelliseksi kenellekään erityisemmin leuhkia tai selventää omaa tilannettani, itselleni riittää että olen tyytyväinen.

Ehkä aloittaja, joku asenteessasi ärsytti ystävääsi työttömyyteesi sijaan. 

Vierailija
74/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo 25 vuotiaana että tulen olemaan 45 vuotiaana työtön ja olenkin. Ihan sama vaikka opiskelin 3 ammattia niin en ole kelvannut mihinkään työhön. Ihmiset ei vaan pidä minusta, olen epäsosiaalinen ja hiljainen enkä osaa puhua itselleni työpaikkaa.

Vierailija
75/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen älykkyys jakautuu kellokäyrän muotoiseksi. Nykyinen työttömyysonglema johtuu siitä, että alle 90 ÄO:n ihmisille ei riitä työtä, jota automaatio ei ole vienyt tai sitten asiasta säästetään niin, että tehtävä jää osittain jonkun muun vastuulle muun työn ohessa tai se jää kokonaan tekemättä.

Toinen ongelma on se, ettei nykyisessä yhteiskunnassa hyväksytä pientä palkkaa. Ei valtio, kunta tai mikään yritys ala maksaa lähes kehitysvammaisen tasolla olevalle, jatkuvaa ohjausta ja vahtimista tarvitsevalle ihmiselle yli 15€/h palkkoja.

Vierailija
76/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömänä saa nykyään olla rauhassa, kokemusta on muutaman vuoden takaa kun nautin ansiosidonnaista pari vuotta ja se oli kyllä mahtavaa aikaa, eipä työkkäri häirinnyt kuin pari kertaa, enkä hakenut yhtään työpaikkaa kun vasta sitten kun olin lähellä pudota peruspäivärahalle. Nyt meno on toista, pakko hakea heti neljää paikkaa kuussa ja työkkäri soittelee parin kuukauden välein, rauha on mennyttä.

Vierailija
77/77 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettelen joka viikko työkkäriin viestejä että minne voin mennä töihin. Niitäkin se ärsyttää ja ovat käskeneet etten lähetä turhaan viestejä. Sitten olen lähetellyt työnantajille viestejä ja kysellyt työpaikasta mistä ne ilmoitti. Eivät siis vastaa mitään. Olen kysynyt esimerkiksi millainen työpaikka se on ja ja mitä osaamista vaaditaan sekä minkälaisia ihmisiä siellä on töissä. En saa mitään vastauksia.

Kyllä tuo oli tuskallista aikaa aina välillä, kun joutui tuot ja tal syiden takia työttömäksi. Ei se korvaus siinä ahdistuksessa lohduta, kun ihmisen pitäisi saada ihan itse määrätä elämästään saada liikkua missä tahtoo ja ennenkaikkea saada tuntea itsensä arvokkaaksi ja vieläpä kerryttää eläkettäkin.

Ei siinä tarvita kenenkään viisasteluja siitä omasta tilanteesta.

Työpaikkojen hakemuksiin eivät ennenkään viitsineet vastata js jos vastasivatlkin niin sen tavallisen ettei valintamme plaaplaa. Ei saisi, mutta kyllä se nöyryyttää ja torjuntaahan se on.

Uudelleenkoulutuksen aikanakin sitä huolehtii, että onnistuukohan saamaan uutta työtä.

Tsemppiä kaikille, jotka elävät tuota työpaikkojen välistä aikaa. On se siellä jossain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan