Työssä käyvää kaveria ärsytti kun sanoin että pärjään hyvin työttömänä.
Se sanoi että hän kitkuttelee juuri ja juuri eikä ole varaa mihinkään kunnon elekrtoniikkaan edes. Minulla on työttömänä kaikki kuten pleikkari 5 ja uusi läppäri ja 50 tuuman taulu tv ja uusi tablettikin on ja aika uusi kännykkä. Sitten se kaivoi jostain työpaikkoja 274 kpl ja sanoi että töitä on jos vaan viitsii hakea. Minä sanoin että 96% niistä työpaikoista on lääkäri ja hoitoalalle ja 3.99% on insinööreille ja korkeasti koulutetuille. Minun tasoiselle ei ole raksatöitä tai juuri muutakaan tarjolla. Kyllä kaveria ärsytti tosissaan kun pärjään paremmin.
Kommentit (77)
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä mt-syistä ja kateellisia riittää. Elämäni on näennäisen leppoisaa, mutta harva perheenjäseniä lukuun ottamatta näkee sitä taistelua, jota käyn joka päivä jaksaakseni. Perheen ulkopuoliset näkevät minut vain silloin, kun olen toimintakuntoinen, pystyn lähtemään ulos ovesta, matkustamaan bussilla tai menemään kauppaan, he eivät näe sitä, kun itken ja/tai tärisen peiton alla, soittelen lääkärille, jotta saisin jotain helpotusta olooni ja niin edelleen. Itse asiassa perheenjäseniäkään en rasita "oloillani", yritän käyttäytyä normaalisti niin pitkään kuin suinkin pystyn, välillä en vain pysty mihinkään.
Saan takuueläkkeen suuruista eläkettä. Saa kadehtia!
Kyllä sitä pärjää pienilläkin tuloilla jos osaa sopeuttaa menonsa tuloihin sopivalle tasolle. Ei se välttämättä mukavaa ole. Eikä se tee hyvää maan taloudelle jos kovin moni alkaa pärjäämään vähällä.
Olin korona-aikana lähes 2 vuotta lomautettuna. Pääsin tekemään satunnaisesti ruokakauppaan pakkaustyötä ja sain liitolta korvausta.
Ei ollut hääviä elämä. Ei ollut varaa tehdä yhtään mitään. Sain tutulta kymmeniä vuosia vanhan fillarin, jotta pääsin töihin.
Ainoa hyvä oli, jos jotain oli tarjouksessa, kerkesin ostaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen puolestasi, että elämässäsi on sisältöä nimeltä pleikka 5.
Työtön tippuu kaikesta, taantuu. Itkisin silmät päästäni jos lapseni loiseläisi työttömänä ja vielä kehuisi loisimistaan. Työ pitää ihmisen ryhdikkäänä😊
Pyysin töitä en saanut. Mikä ongelma työläisillä on palkata työttömiä?
Olen ollut jotain 25 eri työpaikassa töissä. Aina jotain lyhyitä työpätkiä 3-12 kk korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna on työpäivä
No ei ole. "Ei ole tarvetta, ilmoitetaan sitten kun taas on töitä", sanoivat.
Vaan mikäs tässä työttömänä ollessa. On ainakin mahdollisuus levätä raskaan työputken jäljiltä. Nollatuntityöläisenä en uskalla lomiakaan pitää kun koko ajan on pelko siitä että ensi kuussa ei olekaan töitä.
Olisin nyt töissä mutta kela ei maksa mun ajokorttia jota tarviin töihin menemiseen. On siis kelan vika etten pääse töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä mt-syistä ja kateellisia riittää. Elämäni on näennäisen leppoisaa, mutta harva perheenjäseniä lukuun ottamatta näkee sitä taistelua, jota käyn joka päivä jaksaakseni. Perheen ulkopuoliset näkevät minut vain silloin, kun olen toimintakuntoinen, pystyn lähtemään ulos ovesta, matkustamaan bussilla tai menemään kauppaan, he eivät näe sitä, kun itken ja/tai tärisen peiton alla, soittelen lääkärille, jotta saisin jotain helpotusta olooni ja niin edelleen. Itse asiassa perheenjäseniäkään en rasita "oloillani", yritän käyttäytyä normaalisti niin pitkään kuin suinkin pystyn, välillä en vain pysty mihinkään.
No mikäs sulla on? Älä nyt sano, että joku masennuksen kaltainen meemisairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen puolestasi, että elämässäsi on sisältöä nimeltä pleikka 5.
Työtön tippuu kaikesta, taantuu. Itkisin silmät päästäni jos lapseni loiseläisi työttömänä ja vielä kehuisi loisimistaan. Työ pitää ihmisen ryhdikkäänä😊
Sellaset lampaan copet sieltä. Aika mielikuvitukseton saa olla jos työ on ainoa mikä pitää ryhdikkäänä. Tuo vaan kertoo, kuinka ette osaa tehdä mitään ilman, että joku käskee.
Työttömyydessä on pahinta se ettei naiset halua seurustella työttömän kanssa. Muuten työttömyys on mukavaa.
Ajattelin jättäytyä työttömäksi ennen kesää ja pitää 3-4kk kesäloman liiton rahoilla. Voisi sitten syksyllä katsoa onko rahaa vielä lähteä talveksi lämpimään vai pitäisikö alkaa hakemaan töitä. Sanomattakin selvää etten ole kovin tyytyväinen työpaikkaani.
Kyllähän minkä tahansa noista säästää vuodessa jopa minimitoimeentulotuesta jos niin valitsee käyttää rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Talouselämää lehdessä oli juttu, että pienipalkkaisen työllisen pitää tehdä 20 vuotta töitä saadakseen saman eläkkeen kuin työtön saa takuelääkkeenä ja tukina, sen jälkeen tienatut rahat vasta alkavat kasvattaa eläkettä. Eli kannattaako työnteko Suomessa oikeasti, kun jokapaikassa huudellaan että menkää töihin...
Ei pienipalkkaisen, vaan keskituloisen.
Pienipalkkainen ei saa koskaan eläkettä enempää kuin aina työttömänä ollut. Eläkekertymä ei pienipalkkaisella yllä edes takuueläkkeen tasolle. He saavat työeläkkeen lisäksi kansaneläkettä tai takuueläkettä, ettei eläke sentään jäisi alle takuueläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin määrittelemätön psykoosisairaus ja posttraumaattinen stressihäiriö, sekä vaikea-asteinen masennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hienoa jos olet tyytyväinen, ap. Etenkin siitä pleikkarista. Minkä ikäinen oikein olet? 15?
Itkettääkö lammasta kun huomenna joutuu taas mennä töihin? 😂 bääbää vtun lammas 😂😂🤣
Ei todellakaan. Toimin laitoshuoltajana sairaalassa 3 vuorotyössä. Juuri jäi käteen 1900e ja risat. Laskin et kuun lopussa tulee lisiä vielä yli 1000e bruttona,on ollu sen verran rahakkaat työvuorot. Maksan tässä omakotitalolainaa pois ja tämä lammas myhäilee lisäten puita uuteen leivinuunitakkaan. Hmm trallalei. Juu ja on pleikat, 3tvtä,2 tietokonetta, yks tv on ullakolla ja hyvä auto alla.. Trallalei. Mittarissa oli 8km kun sen alleni sain. Katsos vaikka lainaa on, mutta kun on työtä ja raha-asiat kunnossa niin ei huolta häivää.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyydessä on pahinta se ettei naiset halua seurustella työttömän kanssa. Muuten työttömyys on mukavaa.
Hippitytyjä ei haittaa. Oikeastaan he halveksivat niitä jotka käyvät töissä ja täten mahdollistavat kapitalistisen yhteiskunnan.
Minun sairaseläkkeellä olevaa ex-ystävätärtä otti myös päähän se, kun minä en ollut jatkuvasti töissä. Hänen mielestään minun olisi pitänyt tehdä palkkatöitä, vaikka sain tonneittain perintökinn yhdessä välissä, jolla elin ihan hyvin ja josta annoin jopa hänelle.
Itse hän jaksaa sairaseläkkeellä tehdä osa-aikatöitä ja paljon muitakin asioita, eli minun nähdäkseni hän nostaa eläkettä ihan turhan takia, koska jaksaminen ei näy hänellä loppuvan yhtään sen enempää kuin normaaali-ihmiselläkään. On jopa minua virkuisampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkem
Okei. Jos juot kahvia niin kannattaa lopettaa se.
Olen ollut työkokeluissa. Ei ollut mitään hääviä kun työkaveri sai samasta työstä 3000 euroa kk kun minä sain 9 euroa päivässä. Sitten kun tarjoatte työttömälle sen 3000 euron palkan niin voitte valittaa siitä että työtön saa tonnin kelasta tekemättä mitään.