Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Kai tämä ratkeaa siihen, kuka yleisöäänirohmu saa myös raadin lämpenemään eniten, ja kuinka paljon Hollanti syö Kroatialta pisteitä, jos syö. Tällaisena hajontavuotena on suuri uhka sille, että Italia voittaa taas olemalla kärjen tuntumassa molemmissa äänestyksissä.
Tykkään kyllä La Noiasta mutta ois kivempi saada joku voittaja joka ei ole voittanut pitkään aikaan. Näistä tasaisen hyvistä ennemmin vaikka Belgia. Tai sitten Sveitsi, joka on viime vuosina päässyt menestyksen makuun oltuaan ihan nobody vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin muunsukupuolisuus ei tuo lisäpisteitä tai miinusta sinänsä, onhan viisut jo ajat sitten voittaneet sekä transnainen että mies dragissa, asiassa ei ole uutta, mutta toi sen vaatetyyli on kyllä erikoisen maksimalistinen. Ehkä se häiritsee porukkaa koska noi tutut on jotenkin lapsekkaita? Conchita Wurstit sun muut oli aikuisia ja tyylikkäitäkin, niin ehkä tää nuorekkuus pistää silmään. Nemo on toki nuori mutta nuo tutu-härpäkkeet on kuin lasten juhlista :D Joten toivon etteivät vedä ihan yli koska laulutaito on ilmiömäistä. Toki jos tuo on sen ominta tyyliä niin kunnioitan sitä jos menee tolla överilookilla viisuihin senkin uhalla, että pisteet vähenisi.
Kyllä se tuo lisäpisteitä tietyissä piireissä. Ja luulen että ne joita eniten nuo asiat häiritsee, eivät katso tätä ohjelmaa. Joten hirvittävästi miinusta siitä ei todennäköisesti tule. Mun mielestä tyyli
Lisäpisteitä ehkä muutamia mutta ei sillä suoraan voiteta, övereitä vähemmistöbiisejä on jääny semeihin ennenkin jos ne ei muuten oo tasokkaita. Onneksi sentään kukaan ei voi sanoa että Sveitsi voitti vain ulkomusiikillisten syiden vuoksi, koska on kuitenkin hirveen hyvä laulamaan ja biisikin moniulotteinen.
Toivon että Annalisa saa täysosuman vielä joku vuosi. Sinceramente on loistava, mutta se tarttee sen pitkän nousun joka ois pitäny silputa viisuihin. Ja San Remossa esitti biisin samalla tavalla kaikki ne kerrat. Viisuissa ois varmasti silti pärjännyt lyhennetylläkin versiolla.
Mun mielestä kuulosti aivan ihanalta jokainen esitys, ja Sweet Dreamskin oli tosi taidokas. Kaikki esitykset eivät kyllä olleet tismalleen samanlaisia. En kyllä tiedä miksi olisi pitänyt olla tosi erilaisia versioita? Harmittaa ihan älyttömästi että kanava poisti kaikki esitykset netistä. Olisin ottanut ne talteen, jos olisin tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin muunsukupuolisuus ei tuo lisäpisteitä tai miinusta sinänsä, onhan viisut jo ajat sitten voittaneet sekä transnainen että mies dragissa, asiassa ei ole uutta, mutta toi sen vaatetyyli on kyllä erikoisen maksimalistinen. Ehkä se häiritsee porukkaa koska noi tutut on jotenkin lapsekkaita? Conchita Wurstit sun muut oli aikuisia ja tyylikkäitäkin, niin ehkä tää nuorekkuus pistää silmään. Nemo on toki nuori mutta nuo tutu-härpäkkeet on kuin lasten juhlista :D Joten toivon etteivät vedä ihan yli koska laulutaito on ilmiömäistä. Toki jos tuo on sen ominta tyyliä niin kunnioitan sitä jos menee tolla överilookilla viisuihin senkin uhalla, että pisteet vähenisi.
Kyllä se tuo lisäpisteitä tietyissä piireissä. Ja luulen että ne joita eniten nuo asiat häiritsee, eivät katso tätä ohjelmaa. Joten hirvittävästi miinusta si
Joo mutta tämä biisi ei ratsastakaan mikään ideologia päällimmäisenä. Taitoa on selvästi, ja moni ihminen voi saada sanoista paljon irti.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että Annalisa saa täysosuman vielä joku vuosi. Sinceramente on loistava, mutta se tarttee sen pitkän nousun joka ois pitäny silputa viisuihin. Ja San Remossa esitti biisin samalla tavalla kaikki ne kerrat. Viisuissa ois varmasti silti pärjännyt lyhennetylläkin versiolla.
Mun mielestä kuulosti aivan ihanalta jokainen esitys, ja Sweet Dreamskin oli tosi taidokas. Kaikki esitykset eivät kyllä olleet tismalleen samanlaisia. En kyllä tiedä miksi olisi pitänyt olla tosi erilaisia versioita? Harmittaa ihan älyttömästi että kanava poisti kaikki esitykset netistä. Olisin ottanut ne talteen, jos olisin tiennyt.
Joo siis ei kovin erilaista tartte vetää joka ilta, mutta vähän enemmän variaatiota ois ollu hyvä. Siitä puuttu vähän semmonen syvyys tai esiintymisen ilo, vaikka Annalisaa fanitankin. Teknisesti täydellisiä suorituksia mutta muilla oli energiaa esityksissä enemmän.
The Code ei biisinä ole mitenkään yliampuvan saarnaava, se on enemmän sellanen "ne jotka samaistuu, samaistuu ja löytää sanoman" jotenka se varmaan iskee muihinkin koska siinä on tehty monta asiaa hyvin.
Ihanan virkistävää, että viisuissa on mukana ainakin yksi ihan tavallinen heteromies, joka kaiken lisäksi tykkää kissoista.
Vierailija kirjoitti:
San Remo poistaa ne esitykset aina. En ymmärrä miksi. Mahmoodin viimeisen illan esityksen tallensin omaan puhelimeeni juuri tästä syystä.
San Remo poistaa ne levy-yhtiösyistä, haluavat katsojaluvut musiikkivideoihin, jotka julkaistaan samaan aikaan. San Remo on läpileikkaus vuoden italialaisesta musiikista.
Saksan Isaakin eilinen liveveto taitaa sen sijaan olla ainoa, jota wiwibloggs ei saanu ladata näkyviin, mikä on aika hupaisaa. Saksalla ei ois varaa diivailla tekijänoikeuksien kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
San Remo poistaa ne levy-yhtiösyistä, haluavat katsojaluvut musiikkivideoihin, jotka julkaistaan samaan aikaan. San Remo on läpileikkaus vuoden italialaisesta musiikista.
Saksan Isaakin eilinen liveveto taitaa sen sijaan olla ainoa, jota wiwibloggs ei saanu ladata näkyviin, mikä on aika hupaisaa. Saksalla ei ois varaa diivailla tekijänoikeuksien kanssa :D
Oikeasti? voi jestas miten typärää. Tosin vaikka saksaa on haukuttu tylsäksi ym niin musta voi olla yksi yllättäjistä. Ihan mahdollinen top 10 jos kaikki menee putkeen.
Mitä virolle on tapahtunut? miksi eivät olleet pre partyissa ja oddsitkin näyttää aika heikkoa. Vasta 21.
NoRulesin biisi ei ole ääneltään heikkoa kuten tuolla mainitaan. Ääni on hyvä, mutta tulee liian hiljaa ulos. Eikö ääntä saa voimakkaammalle teknisesti? Iloinen se biisi on minusta yhä olkoot muut biisit sitten vaikka mitä.
Nyt on tutkittu 1980-luvulta saakka biisejä ja todettu, että (en tarkoita NoRulesia) biisien sanat ovat yhä yksinkertaisempia. Kertosäettä on moneen kertaan ja muu sisältö on yksinkertaista. Samoin biisin melodiat on muuttuneet ovat yksinkertaisempia kuin vuosien takaiset.
Vierailija kirjoitti:
NoRulesin biisi ei ole ääneltään heikkoa kuten tuolla mainitaan. Ääni on hyvä, mutta tulee liian hiljaa ulos. Eikö ääntä saa voimakkaammalle teknisesti? Iloinen se biisi on minusta yhä olkoot muut biisit sitten vaikka mitä.
Nyt on tutkittu 1980-luvulta saakka biisejä ja todettu, että (en tarkoita NoRulesia) biisien sanat ovat yhä yksinkertaisempia. Kertosäettä on moneen kertaan ja muu sisältö on yksinkertaista. Samoin biisin melodiat on muuttuneet ovat yksinkertaisempia kuin vuosien takaiset.
Niin on. Jos mietitään vaikka Leevi and the Leavings tai juicea niin eihän näissä nykyajan sanotuksissa edes yritetä. Noissa vanhoissa on jotain neuroutta, mutta ei varmaan ole kunninanhimoa tehdä mitään erikoisempia sanoituksia kun ykköseksi pääsee rinkutuksella jossa lauletaan kipuun kuole ei, paine tekee timanttEI.
Minäkin olen moittinut Isaakin biisiä. Mutta kuten jo aiemmin kerroin radiosta kuultuna se on automatkalla sopivaa musiikkia, ei kilju missään korkeuksissa vaan laulaa sopivalta korkeudelta. Autoradiossa on niin kaikki biisit sellaista korkealta kiljuntaa, että kyllästyttää.
Moitin Isaakin biisiä sen yksinkertaisuuden takia, mutta olen muuttanut mieltäni kun olen moneen kertaan katsonut muut ESC osallistujat.
Miten se NoRules olikin niin mahdottoman sympaattinen siellä suomen loppukisassa. tosi symppis ja nyt tuntuu ääni katoavan. Mitä tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? voi jestas miten typärää. Tosin vaikka saksaa on haukuttu tylsäksi ym niin musta voi olla yksi yllättäjistä. Ihan mahdollinen top 10 jos kaikki menee putkeen.
Mitä virolle on tapahtunut? miksi eivät olleet pre partyissa ja oddsitkin näyttää aika heikkoa. Vasta 21.
Viro on sellainen finaali-iltabiisi Moldovan tyypilliseen tyyliin. Ei hae voittoa mutta tehoaa normikatsojiin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen moittinut Isaakin biisiä. Mutta kuten jo aiemmin kerroin radiosta kuultuna se on automatkalla sopivaa musiikkia, ei kilju missään korkeuksissa vaan laulaa sopivalta korkeudelta. Autoradiossa on niin kaikki biisit sellaista korkealta kiljuntaa, että kyllästyttää.
Moitin Isaakin biisiä sen yksinkertaisuuden takia, mutta olen muuttanut mieltäni kun olen moneen kertaan katsonut muut ESC osallistujat.
Miten se NoRules olikin niin mahdottoman sympaattinen siellä suomen loppukisassa. tosi symppis ja nyt tuntuu ääni katoavan. Mitä tehdä?
Kiljuntaa tai suomessa honotusta varsinkin naisaritisteilta. Just ja just saa osan sanoista selvää. Nyt on niin paljon erikoisia lauluja, että just joku Saksa erottuu olemalla kivan normaali.
Minusta suomi kuulosti ok, mutta no rules huuto ei ja luin täältä etteivät ole treenanneet yhtään? :D et kiva, ehkä ois aika vähän alkaa harjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, että mihin pre partyihin Viro osallistuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Jos mietitään vaikka Leevi and the Leavings tai juicea niin eihän näissä nykyajan sanotuksissa edes yritetä. Noissa vanhoissa on jotain neuroutta, mutta ei varmaan ole kunninanhimoa tehdä mitään erikoisempia sanoituksia kun ykköseksi pääsee rinkutuksella jossa lauletaan kipuun kuole ei, paine tekee timanttEI.
Minun iki suosikkini Irwin kuuntelen hänen sanojaan vaikka aamusta iltaan. On tosiaan useita, joita jaksaa jatkuvasti kuunnella.
Kyllä viisuissa näkee joka vuosi hyviä lyriikoita, niiden ei tarvitse olla monimutkaisia ollakseen monitahoisia. Esim. Belgia on saanu aika vähillä sanoilla aikaan tietyn maailmanloppu-tunnelman olematta ilmeisen poliittinen mutta kuitenkin salaperäinen.
Isaakin biisi on yksinkertainen ja Saksa on itse veikannut zero points. Biisi on yksinkertainen eikä korkeita tai matalia ääniä. Täällä veikattiin Max Mutzkea voittajaksi, toisin kävi, kuten Suomessakin oli kinaa siitä, kuka toiselle sijalle pääsi.
Isaak on kahden lapsen isä ja asuu täällä lähellä. Kirjoitti kaupunkinsa kultaiseen kirjaan jo heti alussa puumerkkinsä ja pormestari otti hänet vastaan.
miten olisi ollut Espoon maisemissa, kultaiseen kirjaan taltioiminen Teemulta ja Henriltä pormestarin vastaanotolla. Molemmathan ovat Espoosta mielissään.
Kyllä se tuo lisäpisteitä tietyissä piireissä. Ja luulen että ne joita eniten nuo asiat häiritsee, eivät katso tätä ohjelmaa. Joten hirvittävästi miinusta siitä ei todennäköisesti tule. Mun mielestä tyyli ei ole lapsellista, mutta vähän sekavaa kyllä, ja mielestäni tarvitsee selkeän ilmeen kisoihin, jotta puvustus ei häiritse. Vaatteet on jotenkin ihan eri tasolla laulun kanssa.