Jos ostat kaupasta vaikkapa kaksi pakettia jauhelihaa ja kassahenkilö veloittaa vain yhdestä, mitä teet?
Jos siis itse huomaat samantien, että kassahenkilö ei laskuta kaikista tuotteista, huomautatko asiasta vai laitatko jauhelihapaketit kassiin ja häivyt vähin äänin?
Kommentit (18)
Jos huomaan kassalla niin korjaan. Todennäköisesti en kuitenkaan huomaa.
Varmaan en huomaa vaikka laskuttaisi neljästä. Mutta jos huomaan, sanon.
Luultavasti en huomaa koska menen pakkaamaan ja vasta sitten kassalle kun sanoo summan.
Pikemminkin menee aina niin päin, että laskuttavat ylimäärästä. Joko hinta kalliimpi kassalla kuin hyllyn reunassa tai sitten vahingossa vetävät tuotteen pariin kertaan.
Jos huomaan, niin sanon, mutta on erittäin epätodennäköistä että huomasin.
En sanoisi, koska toisinaan on veloitettu ylimääräistä. Enemmän sitä tapahtuu.
Todennäköisesti en edes huomaisi kun pakkaan niitä ostoksia siinä samalla enkä tutki kuittia jäkikäteen. Mutta jos huomaisin niin sanoisin asiasta.
Laitan kassiin ja lähen pois. Sen tehtävähän se on lakuttaa kaikki tuotteet.
Mulle on käynyt monta kertaa että kun laitan yhden maitopurkin hihnalle ja sanon kuinka monta maitoa on niin huomaan ettei ole laskuttanut kuin yhdestä.
Ei ole mun vika että sillä on niin huono muisti.
Eli en sano.
Maksaminen on täysin vapaaehtoista...
Kerran kaupassa oli kova ryysis, mun edellä oli mies ostoskärryt täynnä ruokaa ja kärryjen alatasolla oli laatikko olutta.
Kassa ei huomannut olutlaatikkoa eikä asiakas siitä mitään maininnut. Joko unohti tai halusi varastaa. Itse en viitsinyt puuttua asiaan. Mutta asiakas paineli ostoskärryjen kanssa parkkipaikalle asti.
Totta kai huomautan heti jos sellaisen huomaan. Mulla on kuitenkin kuititon asiointi, joten tuskin hoksaisin sitä edes jälkikäteen, kun ei tule tsekattua niitä kuitteja useinkaan.
En todellakaan huomauta. Ainoastaan siinä tapauksessa olisi pakko varmaan sanoa jotakin, jos en ole ostanut mitään muuta kuin ne kaksi pakettia jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt monta kertaa että kun laitan yhden maitopurkin hihnalle ja sanon kuinka monta maitoa on niin huomaan ettei ole laskuttanut kuin yhdestä.
Ei ole mun vika että sillä on niin huono muisti.
Eli en sano.
Varsinainen nuija olet. Ei tuollaisia huudella etukäteen vaan jos on voimat niin lopussa ettei kaikkia jaksa nostaa niin huolehdit, että kerrot asiasta sen kyseisen tuotteen kohdalla.
Palauttaisin molemmat. En osta kaupasta lihaa kun on pakkaset sitä täynnä.
Olenko sitten vähän törkeä, mutta en sano. En ikinä huomauta myöskään, jos saan esim. liikaa rahasta takaisin tai muuten saan jonkun pienen edun sen takia, että joku toinen tekee virheen. Mun mielestä se on virheen tekijän vastuulla, ei asiakkaan.
En huomauta, kassan jälkeen tarkistan kyllä kuitin ettei ole laskutettu liikaa ja menen itkemään respaan.
Jos huomaan heti, niin sanon kyllä. Mutta jos ehdin kotiin asti, en enää lähde takaisin kauppaan korjaamaan asiaa.