Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskat viisut kertakaikkiaan. On ikinä ennen esiintyjää hylätty näin lyhyellä varoitusajalla?
En usko. Ruotsin edustajahan sai joku vuosi sitten valtavan kritiikkivyöryn kun finaaliin päästyään esiintymispuoliskojen arvontatilaisuudessa hyppäsi miesjuontajan syliin ja käskytti tätä ottamaan puolestaan valintalipun. Hämmentynyt juontaja kieltäytyi, mutta ruotsalainen vaan jatkoi käskyttämistä elehtien kuin osoittaisi aseella miestä päähän tämän sylissä roikkuen. Vaati myös, että sen lipun pitää sitten olla toiselle puoliskolle.
Me too - hengessähän tuollainen menee jo ihan sellaisenaan seksuaalisen häirinnän ja koskemattomuuden puolelle, mutta erityisesti ele, jonka mukaan osoitti aseella suoraan päähän on jo sen kaltainen teko, että olisi ansainnut tulla diskatuksi. Ei toki ollut mikään yllätys, ettei Ruotsi tietenkään saanut mitään seurauksia.
Eikä vain ettei Cornelia/Ruotsi saanut tuosta mitään seuraamuksia vaan Cornelia pääsi seuraavankin vuoden viisuihin lavalle kierimään "seksikkäästi" vesilammikossa (joka näytti siltä kuin hiuksista vähän tukkeutuneen suihkun lattialle jää pikkuisen vettä lillumaan 🤢).
Vierailija kirjoitti:
Yhden maan esiintyjä voi olla aggressiivinen mulccu, ja uhkailla tv-tuotannon työntekijää.
Toisen maan edustajan läsnäoloa voidaan vastustaa poliittisin syin.
Näiden asioiden ei tarvitse liittyä toisiinsa.
Tässä tapauksessa ne aivan täysin liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden maan esiintyjä voi olla aggressiivinen mulccu, ja uhkailla tv-tuotannon työntekijää.
Toisen maan edustajan läsnäoloa voidaan vastustaa poliittisin syin.
Näiden asioiden ei tarvitse liittyä toisiinsa.
Tässä tapauksessa ne aivan täysin liittyy.
Todistustaakka on sinulla, kultsipuppeli. Mitä todisteita sinulla on? Aivan.
Irlanti on muuten jännä koska jos raateja ei olisi, kaikki voiton merkit ois ilmassa. Se teatteriesitys on täydellisesti toteutettu, oli biisistä sitten mitä vaan mieltä.
Jopa raatien kanssa jotkut mahikset on. Sehän pitäisi palkita onnistuneesta laulusta, baletista, omaperäisestä lavastuksesta, jne. Mutta raadit on raadit ja tämä on luultavasti yli hilseen.
Mutta jopa jotkut kokeneet viisureagoijat on silleen että tämähän saattaa voittaa jos hullusti käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä, windows95man ja Umk onneksi postaavat iloista materiaalia instaan. Minä aion nyt keskittyä iloiseen iltaan enkä miettiä mitään israeleja tai joosteja. 😎🥂
Mulla nousi Nemo niin suureksi suosikiksi että kauhusta kankeana kohti iltaa 🙈
Jep, mä olen nyt niin emotionaalisesti kiintynyt häneen että tuntuu että jännitän yhtä paljon kuin Käärijää viime vuonna. Voi olla että kyyneleet tulee silmiin kävi tässä miten vain. Voi ihana Nemo minkä olet mulle tehnyt 🥰.
Joo! Vaikken täsmällisesti samanlaista taustaa omaa, on itselläkin ollut vaikea kasvupolku hyväksymisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten jos Joost on sanonu vaikka että "i'll kill you" valokuvaajalle, eikä itse ajatellut asiaa vakavana tai uhkauksena ollenkaan,
Jos Joost oppi Käärijältä suomea ja sanoikin "älä kilju!" :O.
Minusta on todella vastenmielistä, että täällä yritetään valkopestä tuota Joostin toimintaa vedoten Israeliin, huumoriin tai mihinkään muuhunkaan. Aikuiset ihmiset kykenevät kyllä erottamaan nämä kaksi toisiinsa liittymätöntä asiaa, en halua Israelin voittavan mutta en myöskään halua että lavalle nousee joku joka on väitetysti uhannut tv-tuotannon työntekijää. Heillekin pitää suoda turvallinen työpaikka, ja sinne ei tappouhkaukset kuulu.
Hei haloo, tuo oli vitsi. Yleisesti kerrottu kasku siitä kuinka suomalainen menee sanomaan noin jossain tilanteessa ja se kuulostaa englanniksi joltain muulta. Tietenkään ei ketään mennä uhkailemaan missään enkä "valkopese" yhtään mitään. Mun puolesta Joostille buuttia pehvaan ja menox.
Tää on kyllä täydellisen surkeasti hoidettu homma. Löyhä hirsi ei ole oikein kenellekään osapuolelle. Tällaiseen pitäisi olla käytäntö suunniteltuna, että jos osallistuja joudutaan diskaamaan tällaisessa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten jos Joost on sanonu vaikka että "i'll kill you" valokuvaajalle, eikä itse ajatellut asiaa vakavana tai uhkauksena ollenkaan,
Minusta on todella vastenmielistä, että täällä yritetään valkopestä tuota Joostin toimintaa vedoten Israeliin, huumoriin tai mihinkään muuhunkaan. Aikuiset ihmiset kykenevät kyllä erottamaan nämä kaksi toisiinsa liittymätöntä asiaa, en halua Israelin voittavan mutta en myöskään halua että lavalle nousee joku joka on väitetysti uhannut tv-tuotannon työntekijää. Heillekin pitää suoda turvallinen työpaikka, ja sinne ei tappouhkaukset kuulu.
Onko tämä tappouhkaus joku varma tieto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo, tuo oli vitsi. Yleisesti kerrottu kasku siitä kuinka suomala
Valkopesua tapahtuu paraikaa jokaisella alustalla, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsiä kannattaa äänestää jos haluatte Irlantia todennäköisemmän voittajan, tosin Irlannillakin on mahikset.
Sveitsin raatishow meni eilen täydellisesti, mutta biisissä on räppiä ja oopperaa mille raati on allerginen, mutta koska laulu on niin loistavaa niin uskon että voittaa raadit. Ranskan Slimane ei ollut niin täydellinen kuin yleensä, mutta silti tosi hyvä. Irlanti veti myös aivan nappiin.
Sveitsi se näistä todennäköisin kipuaja on ja myös helpottavin voittaja kaiken draaman keskellä. Ja kukaan ei voi sanoa että lahjaton voitti.
Juuri näin. En kyllä tiedä onko jury allerginen, nuo on niin hyvin sovitettu yhteen, ja tämän vuoden äänet on panostettava tyyliin yhdelle. Koska kriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en sitä valkopesuksikaan kutsuisi, että mietitään eri skenaarioita. Eilenhän moni sanoi että tuskin se siellä on vetänyt ketään turpaan, koska se on epätodennäköistä. Ei siksi että tietäisimme että Joost on ihana kullannuppu eikä tekisi tuollaista vaan siksi, että se olisi ollut viisukontekstissa aivan poikkeuksellista ja olisi ollut selvempi tapaus tiedottaa. Joten merkit viittasivat johonkin lievempään.
Käytös on ollut varmaan tökeröä ja hän joko katuu tai ei kadu, mutta osallistumisen kannalta näillä yksityiskohdilla on väliä, että mikä asiaan johti.
Kuuntelin kaikki esitykset,Ranska paras niinkuin aina ennenkin,biisiä voi kuunnella aina uudelleen,ei mikään renkutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä, windows95man ja Umk onneksi postaavat iloista materiaalia instaan. Minä aion nyt keskittyä iloiseen iltaan enkä miettiä mitään israeleja tai joosteja. 😎🥂
Mulla nousi Nemo niin suureksi suosikiksi että kauhusta kankeana kohti iltaa 🙈
Jep, mä olen nyt niin emotionaalisesti kiintynyt häneen että tuntuu että jännitän yhtä paljon kuin Käärijää viime vuonna. Voi olla että kyyneleet tulee silmiin kävi tässä miten vain. Voi ihana Nemo minkä olet mulle tehnyt 🥰.
Joo! Vaikken täsmällisesti samanlaista taustaa omaa, on itselläkin ollut vaikea kasvupolku hyväksymisineen.
Joo munkaan tie ei ole ihan sama, mutta samoja elementtejä siinä on. Olen vasta näin keski-ikäisenä tajunnut olevani aseksuaali ja että siinä ei ole mitään väärää (kuten minulle koko ikäni toitotettiin että minussa on jotain vikaa) ja että meitä on muitakin (eikä niin kuin minulle sanottiin kumppanien toimesta että olen ainoa "vammainen" laatuani).
Yritin mennä muiden mukana "normaalia" polkua ja siitä paljon jäi haavoja, myös tahattomia, mutta myös ilkeiden ihmisten tahallaan aiheuttamina. Mikä vapaus onkaan koittanut kun löysin yhteisöni ja tajusin että hei mä olen aivan ok!
Siksi Nemon biisi varmaan koskettaa näin syvästi, vaikka sukupuoli-identiteetin kanssa en olekaan koskaan kipuillut. Mutta omalla tavallani mäkin olen nollan ja ykkösen välissä <3. Mutta myös ilman sanoja biisi on suosikkini ja Nemo on tämän vuoden upein laulaja.
Lentävä hollantilainen. Mitähän hollannin lehdistö ja ihmiset kirjoittaa? Oikeastaan vähä säälittääkin esiintyjä, mutta en tiedä mitä on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskat viisut kertakaikkiaan. On ikinä ennen esiintyjää hylätty näin lyhyellä varoitusajalla?
En usko. Ruotsin edustajahan sai joku vuosi sitten valtavan kritiikkivyöryn kun finaaliin päästyään esiintymispuoliskojen arvontatilaisuudessa hyppäsi miesjuontajan syliin ja käskytti tätä ottamaan puolestaan valintalipun. Hämmentynyt juontaja kieltäytyi, mutta ruotsalainen vaan jatkoi käskyttämistä elehtien kuin osoittaisi aseella miestä päähän tämän sylissä roikkuen. Vaati myös, että sen lipun pitää sitten olla toiselle puoliskolle.
Me too - hengessähän tuollainen menee jo ihan sellaisenaan seksuaalisen häirinnän ja koskemattomuuden puolelle, mutta erityisesti ele, jonka mukaan osoitti aseella suoraan päähän on jo sen kaltainen teko, että olisi ansainnut tulla diskatuksi. Ei toki ollut mikään yllätys, ettei Ru
Kuka tuo on? En muista yhtään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en sitä valkopesuksikaan kutsuisi, että mietitään eri skenaarioit
Pelkästä tökeröstä käytöksestä ei tule poliisiasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä täydellisen surkeasti hoidettu homma. Löyhä hirsi ei ole oikein kenellekään osapuolelle. Tällaiseen pitäisi olla käytäntö suunniteltuna, että jos osallistuja joudutaan diskaamaan tällaisessa vaiheessa.
Kuulostaa ihan tapaus Vornaselta ja sen tiedottamiselta ESC-mittakaavassa. Päättäjät kun vielä menisivät risteilylle tai Leville tässä välillä ;D
-winner-
No niinpä. Onneksi nyt on tämän illan aikaraja, jotta voidaan vaatia päitä vadille mikäli päätöksiä ei saada säälliseen aikaan.
Uskon että Joostin semifinaaliesitys näytetään illalla, eikä esiinny livenä. Ja pisteet sitten otetaan pois jos aihetta on. Koska jos se diskataan ilman perusteita, niin siinähän vasta skandaali olis jos viisut haluaa haastaa.
Asia on jo selvitetty niin pitkälle, että kaikkia on kuultu ja mietitään että nostetaanko tästä mitään kannetta. Luulis että ellei Joost ole sanonut jotain aivan hirveää, niin edes työntekijä ei haluaisi, että tämä etenee pidemmälle. Toisaalta tietenkin viisuissa on täysi nollatoleranssi tämmöisille, mutta nyansseja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me too - hengessähän tuollainen menee jo ihan sellaisenaan seksuaalisen häirinnän ja koskemattomuuden puolelle, mutta erityisesti ele, jonka mukaan osoitti aseella suoraan päähän on jo sen kaltainen teko, että olisi ansainnut tulla d
Kuka tuo on? En muista yhtään
Cornelia. Käyttäytyi tosi oudosti. Itse muistan sen hyvin. Mutta mitään ei seurannut naikkosen sekoiluista.