Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä abbamuistelolla 3min täytetään.?
Hollantihan vaan jätetään välistä ja jatketaan suoraan Israeliin.
Onko lähetys 3 min lyhyempi?
Ongelma on yleensä se, että aikataulusta myöhästytään ja pisteidenantajat lörpöttelevät yli ajan. Italian viisut taisivat venyä yli tunnin liian pitkiksi. Lähetys jo on jo ennakkoon ilmoitettu pidemmäksi kuin ennen, yli nelituntiseksi.
Kuulostaa siltä, että Alankomaat on haluttu pelata vilungilla pois, koska ovat kritisoineet Israelia. Israel on selvästi kaiken tämän hetkisen euroviisudraaman aiheuttaja.
Käärijä parka, teet niin tai näin, niin joku hyökkää kimppuun. Nyt syytetään jo antisemitismistä. Hulluimmat viisut ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tunne, että israel voittaa
Tältä minustakin tuntuu, oli siitä mitä mieltä tahansa. Yleisöäänivyöry (poliittisia tai musiikillisia) on niin valtaisa, että Kroatian tai muiden esiintyjien pitäisi saada ihan tajuton määrä pisteitä jotta voisivat kilpailla Edenin kanssa. Sitä paitsi Kroatia tuskin saa raadeilta kovasti ääniä, jotka taas Israel voi kuitata.
Eilisen 2. harkan yleisöäänijakauma.
https://escxtra.com/2024/05/11/eurovision-2024-audience-poll-results-gr…
1. Sveitsi 21.73%
2. Kroatia 19.33%
3. Hollanti 8.4%
Israel vasta 10. 2.49% Suomi 13.
Tässä myös 1. finaaliharkan toimittajaäänijakauma pisteinä. Nämä ei tietääkseni yleensä anna niin suorasti osviittaa katsojasuosikeille.
https://escxtra.com/2024/05/10/eurovision-2024-press-poll-results-grand…
1) Kroatia 432 pts
2) Sveitsi 386 pts
3) Irlanti 304 pts
Israel sija 9 (92 pts), Suomi 25 (8 pts).
Vierailija kirjoitti:
Käärijä, windows95man ja Umk onneksi postaavat iloista materiaalia instaan. Minä aion nyt keskittyä iloiseen iltaan enkä miettiä mitään israeleja tai joosteja. 😎🥂
Mulla nousi Nemo niin suureksi suosikiksi että kauhusta kankeana kohti iltaa 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskat viisut kertakaikkiaan. On ikinä ennen esiintyjää hylätty näin lyhyellä varoitusajalla?
Ei.
Onko edes hylätty?
Ei. Tässä ollaan uusilla vesillä kaikin puolin.
Yhden maan esiintyjä voi olla aggressiivinen mulccu, ja uhkailla tv-tuotannon työntekijää.
Toisen maan edustajan läsnäoloa voidaan vastustaa poliittisin syin.
Näiden asioiden ei tarvitse liittyä toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että Alankomaat on haluttu pelata vilungilla pois, koska ovat kritisoineet Israelia. Israel on selvästi kaiken tämän hetkisen euroviisudraaman aiheuttaja.
On kyllä niin antoisaa spekuloida salaliittoteorioilla sen sijaan, että myönnettäisiin että Joost saattaa olla henkisesti epävakaa tapaus.
Saattaa olla, kuten moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Sun henkilökohtainen mielipide ei ainakaan paista läpi. Kyllä Joost on ihan itse sotkunsa aiheuttanut, Israel ei liity tähän tapaukseen millään tavalla.
Se lässähtänyt UMK oli tavallaan enne näistä itse viisuista. Mulle on oikeastaan aivan sama, kuka tai mikä sen voittaa. En usko, että äänestämällä jotain Burjostania saadaan aikaan maailmanrauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin soi Nemon biisi päässä koko ajan:)
Mä kuuntelen monesti Spotifysta silmät kiinni, jotenkin haluaa oikein keskittyä ja ottaa sen täysillä vastaan. 😋
Mulla on kaksi kuuntelutapaa: joko noin silmät kiinni kuulokkeilla täysin Nemon maailman uppoutuen tai sitten mukana laulaen - anteeksi naapurit! 😂 Sopraanona kyllä osun nuotteihin mutta niitä joutuu aika voimalla hoilaamaan että saa kunnolla soimaan niin varmasti kuuluu naapuriin asti 👍. Mutta ihan sama, kuuluisipa koko maailmaan tänään illalla!!
Mä voisin hoilata suihkussa, muuten ainoa seinänaapuri nauraa.
Joost se e i suostunut kuvaan sen Israelin pọrton kanssa ja nyt se kostaa? On kyllä kivat ABBA 50V-viisut. Totta mooses. (No pun intended)
Finaali voisi alkaa jo kello 18.00 paikallista aikaa niin loppuisi jo reilusti ennen puolta yötä, eikä kaikki olisi jo ihan väsymyksestä sekaisin. Taitaa illan finaali tänäänkin loppua vasta joskus kello 2.30 aikoihin.
Nautin kyllä sitten tämän ketjun lukemisesta huomisaamuna, kun ketju on täyttynyt ulinasta. Israel voittaa, se on vääjäämätön fakta.
Vierailija kirjoitti:
Finaali voisi alkaa jo kello 18.00 paikallista aikaa niin loppuisi jo reilusti ennen puolta yötä, eikä kaikki olisi jo ihan väsymyksestä sekaisin. Taitaa illan finaali tänäänkin loppua vasta joskus kello 2.30 aikoihin.
Joo, aikaisin nukkumaan, ettei vain satu mitään. Ja olisi ohi tämä paska.
Finaaligaalaankin tarvittaisiin hetkeksi hytkyviä Muumeja lavalle!
Vierailija kirjoitti:
Finaaligaalaankin tarvittaisiin hetkeksi hytkyviä Muumeja lavalle!
Eli Tarja Halonen lavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä abbamuistelolla 3min täytetään.?
Hollantihan vaan jätetään välistä ja jatketaan suoraan Israeliin.
1) Måns tekee uuden todella mielenkiintoisen ja jännittävän Viisuvisailun
2) Army of Lovers esittää hittinsä Israelism
3) ABBA esiintyy videolla, jossa pahoittelevat, etteivät esiinny
-winner-
Onko edes hylätty?