Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
1. Suomi 2. Belgia 3. Kroatia
1. Kroatia
2. Kroatia
3. Kroatia
Koska en voi äänestää suomea, jätän sen omasta listasta pois (muutenhan se olisi toki 1;) )
top3
1.Ukraina
2.Kroatia
3.Norja/Ranska/Liettua (en osaa päättää!)
Mitä mieltä olette Albanian, Moldovan, Maltan ja San Marinon biiseistä? Omasta mielestäni ovat ihan surkeita kaikki ja eivät kuulu finaaliin.
Jätän kanssa Suomen pois.
1 espanja
2
3
En osaa sanoa. Ja jos äänestän Suomen semissä niin se päätös tulee tehtyä siinä lähetystä katsoessa.
Viime vuonna äänestin. Muistaakseni Moldovaa ja Latviaa. Jos nyt en väärin muista
Äänestin Siis Latviaa,jos se oli Suomen semissä. Kahta äänestin joka tapauksessa.
Albanian nainen kuulemma muokkasi biisinsä uusiksi ja se on nyt englanninkielinen, saas nähdä onko katastrofi, mutta ainakin teki sanat uusiksi eikä vain kääntänyt niitä
Kai ne ajatteli että jos ollaan noin hännillä niin pakko muutella rankemmalla kädellä. Ei ainakaan ole hävittävää, vaikka mun mielestä tuolla on huonompiakin.
Vierailija kirjoitti:
Koska en voi äänestää suomea, jätän sen omasta listasta pois (muutenhan se olisi toki 1;) )
top3
1.Ukraina
2.Kroatia
3.Norja/Ranska/Liettua (en osaa päättää!)
Mitä mieltä olette Albanian, Moldovan, Maltan ja San Marinon biiseistä? Omasta mielestäni ovat ihan surkeita kaikki ja eivät kuulu finaaliin.
Albania on ainakin nähty jo niin monta kertaa kun albania on osallistunut. :D tylsiä ovat. Malta voi mennä jatkoon, riippuu esityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Albanian nainen kuulemma muokkasi biisinsä uusiksi ja se on nyt englanninkielinen, saas nähdä onko katastrofi, mutta ainakin teki sanat uusiksi eikä vain kääntänyt niitä
Kai ne ajatteli että jos ollaan noin hännillä niin pakko muutella rankemmalla kädellä. Ei ainakaan ole hävittävää, vaikka mun mielestä tuolla on huonompiakin.
Pakko arvostaa. Yleensä tätä (moukkausta) ei tehdä.
Moldovaa ei oikein osaa arvioida koska se karsintaesitys oli huono ja kopio-konsepti outo mutta ainakin osaa laulaa? Moldova aina parantaa kisoihin ja lavastaa hyvin niin saattaahan toi parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko arvostaa. Yleensä tätä (moukkausta) ei tehdä.
Muokkaus on sinänsä yleistä, varsinkin aikaisin julkaistuille jos ovat saaneet nihkeän vastaanoton (tsekilläkin on tämä tekeillä), sekä liian pitkille biiseille, kuulostaa vaan siltä että albania on tehny aika suuria muutoksia
Vierailija kirjoitti:
Moldovaa ei oikein osaa arvioida koska se karsintaesitys oli huono ja kopio-konsepti outo mutta ainakin osaa laulaa? Moldova aina parantaa kisoihin ja lavastaa hyvin niin saattaahan toi parantua.
sitä ei voi vielä ihan tyrmätä koska esitys toivottavasti muuttuu kokonaan, mutta lupaavaa on ainakin se että laulaja on tosi hyvä ja siinä on kivoja elementtejä. ei välttämättä saa äänestäjiä jos kaikki odottaa moldovalta party bängeriä.
Minun tämänhetkinen top3:
1. Ukraina
2. Belgia
3. Kroatia
Tanskan kappale itsellä ollut tämän päivän tehosoitossa, pidän 🎶😍🎙
Norjasta ei päässyt suosikkibändini jatkoon, joten liputan siis windows95manin puolesta vaan. Yöllä katselin noita reaktiovideoita ja kyllä se näyttää ns. jalan alle menevän ulkkiksillakin, ja naurattavan, minkä näen kyllä hyvänä asiana. Henrikin sai mainintoja hyvästä lauluäänestä, vaikka menikin vähän pieleen livessä jota arvostelivat. Mutta eihän se täydellisyys aina ole kaikkein kauneinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä ei voi vielä ihan tyrmätä koska esitys toivottavasti muuttuu kokonaan, mutta lupaavaa on ainakin se että laulaja on tosi hyvä ja siinä on kivoja elementtejä. ei välttämättä saa äänestäjiä jos kaikki odottaa moldovalta party bängeriä.
Toisaalta. Semissä niin paljon meneviä biisejä,joten voi erottua edukseen. Vaikka ei omiin suosikkeihini lukeudukaan.
Viime vuonna arvasin kaikki jatkoon pääsevät oikein. Paitsi portugali yllätti, luulin sen tippuvan. (Tai ehkä toivoin aijan pääsevän sen tilalla ennemminkin).
Jotkut olivat "järkyttyneet" että busker tippui.. itse taas en ollut. en voinut sietää sitä saksofonia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta. Semissä niin paljon meneviä biisejä,joten voi erottua edukseen. Vaikka ei omiin suosikkeihini lukeudukaan.
Viime vuonna arvasin kaikki jatkoon pääsevät oikein. Paitsi portugali yllätti, luulin sen tippuvan. (Tai ehkä toivoin aijan pääsevän sen tilalla ennemminkin).
Jotkut olivat "järkyttyneet" että busker tippu
Samoilla linjoilla olin itsekin viime vuonna Suomen semistä. Veikkaukseni meni muuten oikein, mutta minäkin olisin päästänyt Latvian Portugalin sijasta finaaliin.
Tämän vuoden ykkössemistä on vielä vaikea arvioida finaalista tippuvia, kun viisi biisiä on vielä valitsematta. Australian ja Azerbaidzanin edustajista ei ole vielä mitään tietoa. Kyproksenkin biisistä on kuultu vasta pieni pätkä, mutta se kyllä kuulostaa bängeriltä.
Islannin ja Portugalin semien suosikit eivät ole minusta finaalitasoa. Tosin Portugalin olen aliarvioinut ennenkin. Serbiasta tulee todennäköisesti varmempi finaaliin menijä. Itse asiassa kaikki kolme Balkanin maata ovat vahvoilla finaaliin jo senkin takia, että ne äänestävät toisiaan ja saavat melkoisesti myös diasporaääniä. Toki Kroatia on vahvoilla muutenkin.
Australia ja Azerbaidzan ovat vain harvoin tippuneet finaalista. Mielenkiintoista, mitä sieltä tulee ja yrittääkö Azerit viime vuotiseen malliin omatekoisella biisillä vai turvautuvatko jälleen ruotsalaiseen tuotantoon.
Tykkään Kroatian biisistä, virallisessa musiikkivideossa ei ole noita Käärijä-maneereita oikeastaan ollenkaan. Ennemmin syyttäisin Psy:n Gentleman-biisin plagioinnista. Silti oma suosikki tähänastisista.
Ihanaa ajatella, ettei päätään tarvitse vaivata kaiken maailman esikarsinnoilla, vaan voi rauhassa odottaa näitäkin kansallisaarteita tarjottavaksi vasta toukokuun semifinaaleissa Suomea lukuunottamatta ihan ensimmäistä (ja monen biisin kohdalla viimeistä) kertaa.
Sitten toiset hypettävät jokaista alkukarsintaa, niinkuin ei muuta elämää olisi ja sitten dissaavat minua, että eikö mulla ole muuta elämää ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa ajatella, ettei päätään tarvitse vaivata kaiken maailman esikarsinnoilla, vaan voi rauhassa odottaa näitäkin kansallisaarteita tarjottavaksi vasta toukokuun semifinaaleissa Suomea lukuunottamatta ihan ensimmäistä (ja monen biisin kohdalla viimeistä) kertaa.
Sitten toiset hypettävät jokaista alkukarsintaa, niinkuin ei muuta elämää olisi ja sitten dissaavat minua, että eikö mulla ole muuta elämää ;DDDDD
-winner-
Meinaatko että muut tekee sitä jotenkin tuskissaan tai pakotettuina :D
1.ESPANJA <3
2. Kroatia
3. Ukraina
Pistäkää tiedän top kolme tai viisi tällä hetkellä. Kiinnostaa kuinka paljon on hajontaa.
Oma
1. Suomi
2. Italia
3. liettua
4. Tšekki
5. Norja