Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mullakin nyt alkaa mennä vähän tunteisiiin. En ole missään vaiheessa pitänyt Baby Lasagnaa kopiona, mutta onko tämä vähän asioiden kieltämistä ulkkiksilta väittää, ettei mukana ole YHTÄÄN Käärijästä pienimpiäkään vaikutteita?
Kuuntelen just nyt rim tim tigiä eikä se kuulosta vähääkään cha cha chalta.
Ei kuulostakaan, vaan näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mullakin nyt alkaa mennä vähän tunteisiiin. En ole missään vaiheessa pitänyt Baby Lasagnaa kopiona, mutta onko tämä vähän asioiden kieltämistä ulkkiksilta väittää, ettei mukana ole YHTÄÄN Käärijästä pienimpiäkään vaikutteita?
Ei se edes näytä samalta. Käärijä kävelee ja Marko juoksee.
Kiva että kärtsä kommentoi Kroatiaa positiivisesti! Joku oli tiktokissa vertaillut niitä ja kärtsä kommentoi että "same vibes but its not the same! i love this crazy croatin song" (symppis kärtsä-englanti lyhyesti ja ytimekkäästi)
Kun molemmat fanittaa samaa yhtyettä jonka viba on viisuissa harvinainen, niin väistämättä samankaltaisuuksia näkyy. Jos viisuissa olisi kaksi Kiss-fania niin varmasti päätyisivät sellaisiin samankaltaisiin ratkaisuihin joista itsekin pitävät, ja harvinaisina biiseinä niitä verrattaisiin. Kun taas kaksi Celine Dion-fania saisivat enemmän armoa koska tyyli paljon yleisempi muutenkin.
Musiikkivideoissa ei ole samaa, ja baby lasagna varmaan hioo omia maneereitaan kunhan saa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee harmo noihin abboihin. En halua enää malmossa kuulla yhtään abbaa.. onneksi umk ei lähtenyt sille linjalle.
Mutta serbiaan. Sanoista en osaa sanoa,kun en ymmärrä
Tämä oli upea laulaja
Tykkäsin myös tästä,mutta en tiedä miksi sai chatissa osan jotenkin vihaiseksi.
Kun en tajua sanoja niin en tajua
Vai onko jotain muuta taustalla
Tuosta jälkimmäisestä, että se on kai karsintojen suosituin laulaja ainakin nuorisolle, mutta toi biisi on kuulemma vähän sellanen nationalistinen, puhutaan kiertoteitse Kosovosta ja Albanian kotkasta jne eli vähän kiusallinen. Tuolla laulajalla on kuulemma bängereitä niin en sit tiiä miks lähti tolla biisillä mukaan.
Baby Lasagna rohkaistui Käärijästä hakemaan viisuihin, kyllähän se innostaa kun näkee hengenheimolaisen pärjäävän. Tuskin se odotti että yksin makuuhuoneessaan kyhätyllä biisillä edes pääsisi näin pitkälle, joten ei ole aistittavissa minkäänlaista kilpailuhenkeä. Vaikka vaikutteissa on samaa, niin baby lasagnassa on myös oma uniikki viehätyksensä farmielukkataustojen ja perinnekuteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva että kärtsä kommentoi Kroatiaa positiivisesti! Joku oli tiktokissa vertaillut niitä ja kärtsä kommentoi että "same vibes but its not the same! i love this crazy croatin song" (symppis kärtsä-englanti lyhyesti ja ytimekkäästi)
Kun molemmat fanittaa samaa yhtyettä jonka viba on viisuissa harvinainen, niin väistämättä samankaltaisuuksia näkyy. Jos viisuissa olisi kaksi Kiss-fania niin varmasti päätyisivät sellaisiin samankaltaisiin ratkaisuihin joista itsekin pitävät, ja harvinaisina biiseinä niitä verrattaisiin. Kun taas kaksi Celine Dion-fania saisivat enemmän armoa koska tyyli paljon yleisempi muutenkin.
Musiikkivideoissa ei ole samaa, ja baby lasagna varmaan hioo omia maneereitaan kunhan saa kokemusta.
Baby lasagnakin jakoi tuon kommentin :) varmaan surrealistista sillekin että viime vuonna otti päähän ettei käärijä voittanut ja nyt on itse menossa viisuihin
Käärijän vinkkelistähän tämä on varmaan mieluisa tilanne, hänen ihailijoitaan menestyy Ruotsin viisuissa, ärsyttää musiikkisnobeja ja sama keskustelu raadeista tulee jatkumaan, kävi miten kävi. Käärijän perintö on hyvissä käsissä ja ennen kaikkea näkyvillä ilman että itse täytyy olla edes paikalla.
Ensin mietin että ottais ehkä kuitenkin vähän kupoliin jos samantyylisen genren edustaja voittais käärijän vuoden jälkeen, mutta nyt ajattelen niin, että Kroatian voitto olisi monesta vinkkelistä aika jees: pieni maa joka ei ole ennen voittanut (paitsi kerran mutta jugoslaviana), päästäisiin pois Italia-ruotsi-ukraina dominoinnista, genre joka pakottaa raateja miettimään asioita uusiks, ja symppis esiintyjä joka tulee kaiken keinotekoisen liukuhihnapopin ulkopuolelta.
Se vaan vahvistaisi Käärijän influenssia ja olisi kohteliaisuus. Ei sillä että baby lasagna on mitenkään vielä voittamassa, mutta jo se että sen uhka on viisujen yllä on aika mukavaa :D
Vierailija kirjoitti:
Onko umk-finaali niitä harvoja joissa ei ollut Abba esillä mitenkään, vai oliko se, en seurannut ohjelmaa kovinkaan tarkasti.
Win95manin koko esityksen draaman kaari perustui Waterloo-biisiin. Ihan käsikirjoitettu juttu ja uusinta ESC 2023 finaali kaksikosta - paitsi, että nyt yleisöäänillä voitettiin.
Olivat raatiäänien viimeisiä ja sitten tulikin "I feel like I win when I lose"
-winner-
Abban biisit onneksi kestävät coverointia, mutta usein ne on ne pari samaa biisiä väsyneellä sovituksella. Eilisen mummokuoro oli ainut virkistävä poikkeus, ehkä sen irkkuorkesterin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa ajatella, ettei päätään tarvitse vaivata kaiken maailman esikarsinnoilla, vaan voi rauhassa odottaa näitäkin kansallisaarteita tarjottavaksi vasta toukokuun semifinaaleissa Suomea lukuunottamatta ihan ensimmäistä (ja monen biisin kohdalla viimeistä) kertaa.
Sitten toiset hypettävät jokaista alkukarsintaa, niinkuin ei muuta elämää olisi ja sitten dissaavat minua, että eikö mulla ole muuta elämää ;DDDDD
-winner-
Meinaatko että muut tekee sitä jotenkin tuskissaan tai pakotettuina :D
Tietysti. En voi käsittää, kuinka joku vahtaa kaikki esikarsinnat läpi vapaaehtoisesti, kun voisi vaikka katsoa Pikku Kakkosta tai kutoa sukkaa tai juosta ostamassa -60% ruokaa senkin ajan.
-winner-
Kuinkahan bängeri se Hollannin miekkosen tekele tulee olemaan... jos nää kaikki huumoria sisältävät on oikeesti näin laadukkaita, niin sitten se pisteiden jakautuminen tulee jo ajankohtaiseksi. Balladit ja rockit ei kyllä aina syö toisiltaan pisteitä, mutta outojen ja hauskojen suhteen on vähemmän dataa. Viime vuonna Käärijä teilasi kaikki Itävallat ja Saksat tieltään kun ihmiset halusi varmistaa Suomen voiton. Tänä vuonna äänet voivat jakautua tasaisemmin jos koetaan ettei ole yhtä tiettyä jury-rohmua jota vastaan äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se edes näytä samalta. Käärijä kävelee ja Marko juoksee.
Ai no sitten jos se juoksee 🙄
Ei se Käärijäkään kyllä kävellyt laatikon ympäri, mutta parempi kun et jatka tästä aiheesta 😅
Vierailija kirjoitti:
Abban biisit onneksi kestävät coverointia, mutta usein ne on ne pari samaa biisiä väsyneellä sovituksella. Eilisen mummokuoro oli ainut virkistävä poikkeus, ehkä sen irkkuorkesterin lisäksi.
Mä olen katsonut ja tulen katsomaan vielä monta kertaa Mamma mia -elokuvan pelkästään sen musiikin takia. Abban tuotanto hakee vertaansa ja täytyy olla melkoinen puusilmä tai puukorva jos lähtee yhtyettä julkisesti väheksymään.
Vierailija kirjoitti:
Ensin mietin että ottais ehkä kuitenkin vähän kupoliin jos samantyylisen genren edustaja voittais käärijän vuoden jälkeen, mutta nyt ajattelen niin, että Kroatian voitto olisi monesta vinkkelistä aika jees: pieni maa joka ei ole ennen voittanut (paitsi kerran mutta jugoslaviana), päästäisiin pois Italia-ruotsi-ukraina dominoinnista, genre joka pakottaa raateja miettimään asioita uusiks, ja symppis esiintyjä joka tulee kaiken keinotekoisen liukuhihnapopin ulkopuolelta.
Se vaan vahvistaisi Käärijän influenssia ja olisi kohteliaisuus. Ei sillä että baby lasagna on mitenkään vielä voittamassa, mutta jo se että sen uhka on viisujen yllä on aika mukavaa :D
Ei Kroatia voita. Se ei tule saamaan niin paljon teleääniä kuin Suomi viime vuonna eikä puoliakaan Suomen viimevuotisista jurypisteista.
Ukraina on todennäköisin voittaja hyvien jury- ja telepisteiden yhdistelmällä. Eniten Ukrainaa mielestäni uhkaa Belgia. Veikkaan sille jurypistevoittoa ja teleääniäkin hyvin viimevuotisen Italian biisin tavoin. Toki on vielä julkaisematta biisejä, jotka voivat sekoittaa kärjen tilannetta.
Tykkääkö kukaan tuosta Megarasta? San Marinon espanjalaisedustajasta. Minä olen hevidiggari, mutta tästä biisistä en meinaa löytää edes melodiaa. Suomessa tehdään todella hyvää, raskasta musiikkia. Tätä ei jaksa kuunnella edes kokonaan. En pidä myöskään laulajan ainaisesta irvistysilmeestä. Pakko ei ole söpöillä, mutta hieman ilmeikkyyttä voisi esiintyjällä olla, jos kerran naamaansa haluaa väännellä.
Näettekö itsenne äänestämässä tätä? Toki ei olla samassa semissä, mutta jos menee jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen katsonut ja tulen katsomaan vielä monta kertaa Mamma mia -elokuvan pelkästään sen musiikin takia. Abban tuotanto hakee vertaansa ja täytyy olla melkoinen puusilmä tai puukorva jos lähtee yhtyettä julkisesti väheksymään.
Olen eri kommentoija. Mamma mia- elokuvan myötä tajusin, että tykkään Abban biiseistä mutta muiden laulamana ja tuottamana. En tykkää siitä abbamaisesta soundista, mutta sävellykset on hienoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee harmo noihin abboihin. En halua enää malmossa kuulla yhtään abbaa.. onneksi umk ei lähtenyt sille linjalle.
Mutta serbiaan. Sanoista en osaa sanoa,kun en ymmärrä
Tämä oli upea laulaja
Tykkäsin myös tästä,mutta en tiedä miksi sai chatissa osan jotenkin vihaiseksi.
Kun en tajua sanoja niin en tajua
Vai onko jotain muuta taustalla
Tuosta jälkimmäisestä, että se on kai karsintojen suosituin laulaja ainakin nuorisolle, mutta toi biisi on kuulemma vähän sellanen nationalistinen, puhutaan kiertoteitse Kosovosta ja Albanian kotkasta jne eli vähän kiusallinen. Tuolla laulajalla on kuulemma bängereitä niin en s
Eikös kaikki poliittinen pitänyt olla kiellettyä? Itse ajattelin, että olisiko jotain venäjämielistä. Serbiassahan on näitä ollut.. Ainakin uutisten mukaan,kun myyvät jopa z paitoja jossain toreilla tms. Ei sitten vissiin.
No niin hyvin en ole perillä Kosovon etc tilanteesta. Ja kaikki ihan hipihiljaa Azerbaidzhanin ja armenian tilanteestakin.
Mutta joo. Kun ei kieltä osaa niin jää vain sävelmä ja esitys arvioitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö kukaan tuosta Megarasta? San Marinon espanjalaisedustajasta. Minä olen hevidiggari, mutta tästä biisistä en meinaa löytää edes melodiaa. Suomessa tehdään todella hyvää, raskasta musiikkia. Tätä ei jaksa kuunnella edes kokonaan. En pidä myöskään laulajan ainaisesta irvistysilmeestä. Pakko ei ole söpöillä, mutta hieman ilmeikkyyttä voisi esiintyjällä olla, jos kerran naamaansa haluaa väännellä.
Näettekö itsenne äänestämässä tätä? Toki ei olla samassa semissä, mutta jos menee jatkoon.
En äänestäisi San Marinoa. Ei ole yhtään makuuni.
Belgian Mustii ei ole toistaiseksi herättänyt hypeä edes kotimaassaan, eikä muuallakaan. Vaikea kuvitella noin vaisusti liikkeelle lähtenyttä kappaletta euroviisujen kärkikahinoissa.
1. Liettua
2. Ukraina
3. Kroatia
4. Italia
5. Suomi
Listani tulee heilahtamaan kyllä. Olly Alexanderin biisistä tykkään varmasti ja samoin jos Ruotsista lähtisi M&M jollain huippubiisillä (tai ihme tapahtuisi ja Scarlet valittaisiin), niin top 5:een menee. Serbiakin on yleensä minun makuuni. En vaan ole ehtinyt perehtyä tarjontaan.