Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
981/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se Viro uppoaa muihin? 

En inhoa mutta en oikeastaan tykkääkään. Ei ole silmänruokaakaan. Tällä hetkellä mun listalla sijalla 12. Toivon silti heidän pääsevän finaaliin, koska omalla kielellä laulavat ja omanlaistansa musiikkia tekevät.

Toi huumeista laulaminen on jotenkin niin viime vuosituhannelta. Niin on tosin nää esiintyjätkin.

5miinust on räppiporukka, Puuluup soittaa kansanmusiikkia, ja toinen heistä asuu Suomessa. Voin äänestää heitä.

Vierailija
982/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekki on hyvä esimerkki siitä että joskus armon antaminen karsintakatastrofille kannattaa :D studiobiisinsä on ihan hyvä ja vähän erillään tosta slay girl-osastosta, joten toivoa sopii että petraavat viisuihin kuten viime vuonna. 

Tsekissä kansa ei kuulemma välitä viisuista ollenkaan, joten siihen nähden niiltä on tullut ihan hyvää materiaalia viime vuosina.

Kyllä täällä välitetään, ei vain ole rahaa laittaa järjettömän isoihin karsintoihin. Mutta viisut on iso juttu ja tietty Prahan kansainvälisissä ympyröissä myös. Viime vuonna Cha Cha Chata luukutettiin koko kevät kaikkialla ja kaikki kyllä tiesivät mikä biisi se oli. Omia myös kannustettiin, paitsi viimevuotinen lytättiin tamponimainoksen näköisenä 😁.

ai, sehän on hyvä! olin ollut siinä käsityksessä että katsojaluvut on alhaiset? ehkä pienemmän nuorehkon piirin juttu sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeista ironisesti laulaminen kanteleen säestämänä ei nyt ole ihan se stereotyyppisin räppivuodatus :D

pidän virosta koska vaikka se on kieliposkella tehty, niin se myös kestää kuuntelua

Vierailija
984/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hyvä laulaja riitä, pitää olla myös hyvä biisi. 

Suomella oli v. 2017 Norma Johnin Blackbird, jonka lauloi todella hyvä laulaja, ja esitys oli kaunis ja pelkistetty. Niin vain semiin jäi, mitä tosin ei kanssakilpailijatkaan pystyneet käsittämään. Mitään muuta syytä semiin jäämiseen en keksi kuin, että biisi oli liian yksitoikkoinen.

Se oli tosi tylsä biisi. En ihmettele yhtään että jäi semiin.

Kaikkea muuta kuin tylsä! Edelleen kuuntelussa mulla.

No, suurin osa äänestäjistä näytti olevan sitä mieltä, että tylsä ja mitäänsanomaton.

Vierailija
985/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huumeista ironisesti laulaminen kanteleen säestämänä ei nyt ole ihan se stereotyyppisin räppivuodatus :D

pidän virosta koska vaikka se on kieliposkella tehty, niin se myös kestää kuuntelua

Juice teki saman jo kasarilla.

Vierailija
986/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hyvä laulaja riitä, pitää olla myös hyvä biisi. 

Suomella oli v. 2017 Norma Johnin Blackbird, jonka lauloi todella hyvä laulaja, ja esitys oli kaunis ja pelkistetty. Niin vain semiin jäi, mitä tosin ei kanssakilpailijatkaan pystyneet käsittämään. Mitään muuta syytä semiin jäämiseen en keksi kuin, että biisi oli liian yksitoikkoinen.

Se oli tosi tylsä biisi. En ihmettele yhtään että jäi semiin.

Kaikkea muuta kuin tylsä! Edelleen kuuntelussa mulla.

No, suurin osa äänestäjistä näytti olevan sitä mieltä, että tylsä ja mitäänsanomaton.

Jos silloin olisi ollut pelkät teleäänet semissä, niin  Norma John olisi mennyt finaaliin.

Vierailija
987/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on paljon erikoisia esityksiä tulossa ja se on Viron kannalta huono juttu. Äänet jakautuvat poikkeuksellisen paljon.

Vierailija
988/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vedonlyöntitilastossa vasta 16. ja Viro sijalla 22. Kääk.

Vierailija
989/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna on paljon erikoisia esityksiä tulossa ja se on Viron kannalta huono juttu. Äänet jakautuvat poikkeuksellisen paljon.

Viron esitys on jotenkin sympaattinen.

Vierailija
990/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viron esitys on jotenkin sympaattinen.

Sitä se toki on, mutta melko varmasti jää ainakin minulta äänestämättä (jos siis finaaliin menee), koska on vaan niin monta muuta joita haluan äänestää. Heikompana vuotena olisi ollut eri juttu.

Vierailija
991/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatialainen huumoribändi teki nopeasti oman version Baby Lasagnesta lohdutuksena Let 3:lle. Naurattaa kyllä niin maan perusteellisesti sekä sanat että esitys. rim tu tiki tiki 2x tu 😂

VATROGASCI - RIM TU TIKI TIKI 

Vierailija
992/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän häiritsee tuo Kroatian edustaja, se miten paljon on ottanut vaikutteita Käärijästä. Ihan hauska muuten on.

Vierailija
993/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle Kroatian esityksessä ei ole mitään hauskaa, mutta ihan hyvä. Oliko siinä jotain huumorielementtejä? 🤔

Vierailija
994/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän häiritsee tuo Kroatian edustaja, se miten paljon on ottanut vaikutteita Käärijästä. Ihan hauska muuten on.

Ainakin hänellä on paita päällä tukevasti.

Vierailija
995/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle Kroatian esityksessä ei ole mitään hauskaa, mutta ihan hyvä. Oliko siinä jotain huumorielementtejä? 🤔

Biisin nimi Rim Tim Tagi Dim on hauska. Muutenkin sanoituksessa on huumoria vakavasta sanomasta huolimatta, esim. Meow cat, please meow back. Esityksen vauhdikkaassa koreografiassa tanssijoineen on myös hauskuutta mukana, samoin ledeläinfiguureissa.

Vierailija
996/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Lasagnan rumpali on Markon veli, joka on oikeasti kitaristina jossakin saksalaisessa metallibändissä.

Vierailija
997/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisin nimi Rim Tim Tagi Dim on hauska. Muutenkin sanoituksessa on huumoria vakavasta sanomasta huolimatta, esim. Meow cat, please meow back. Esityksen vauhdikkaassa koreografiassa tanssijoineen on myös hauskuutta mukana, samoin ledeläinfiguureissa.

Okei. Itse olen muutaman kerran katsonut esityksen, ja en tiedä sanoituksesta oikeastaan mitään, menee korvien ohi. Nuo kaikki on itselle "ok", mutten koe hauskoiksi. Taustaledit oli hieman outoja. Eniten huomio kiinnittyy kivan kuuloiseen kertsiin, lavahöyryihin, vihreä-violetti valaistukseen, rumpupitseihin, laulajan karismaattiseen olemukseen ja ääneen, käsipuuhkiin, ja tanssijan hyvinkehittyneisiin vatsalihaksiin.

Vierailija
998/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Itse olen muutaman kerran katsonut esityksen, ja en tiedä sanoituksesta oikeastaan mitään, menee korvien ohi. Nuo kaikki on itselle "ok", mutten koe hauskoiksi. Taustaledit oli hieman outoja. Eniten huomio kiinnittyy kivan kuuloiseen kertsiin, lavahöyryihin, vihreä-violetti valaistukseen, rumpupitseihin, laulajan karismaattiseen olemukseen ja ääneen, käsipuuhkiin, ja tanssijan hyvinkehittyneisiin vatsalihaksiin.

Taustaledit liittyvät biisin sanomaan eli kroatialaisnuorten maalta- ja maastamuuttoon paremman elintason toivossa. Ledeläimet symboloivat sitä kun hyvästellään kotitilan lehmät, hevoset, kissat jne.

Vierailija
999/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Itse olen muutaman kerran katsonut esityksen, ja en tiedä sanoituksesta oikeastaan mitään, menee korvien ohi. Nuo kaikki on itselle "ok", mutten koe hauskoiksi. Taustaledit oli hieman outoja. Eniten huomio kiinnittyy kivan kuuloiseen kertsiin, lavahöyryihin, vihreä-violetti valaistukseen, rumpupitseihin, laulajan karismaattiseen olemukseen ja ääneen, käsipuuhkiin, ja tanssijan hyvinkehittyneisiin v

Joku on laittanut youtubeen videon, jossa näkyvät pelkät ledit. Rauhattomuus näyttää tulevan pyroista ja värillisistä lattasavuista, ei ledeistä. Harmi, että tv-kuvissa ei näytetä kunnolla led-eläimiä.

Vierailija
1000/17813 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vedonlyöntitilastossa vasta 16. ja Viro sijalla 22. Kääk.

suomi laski 12> 16 koska edelle meni ne joita ei ole vielä valittu ja karsinta/valinta lähestyy. Oon 95% varma että nousee kun biisit valittu. Ei ne parempia tule olemaan ;)

Ketju on lukittu.