Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Jännä että Kroatia on vedonlyönnissä ykkönen. En jotenkin osaa kuvitella, että se saisi juryiltakin niin paljon pisteitä.
Kroatia saa luultavasti eniten yleisöääniä. Sveitsi eniten tuomariääniä.
Vierailija kirjoitti:
Azerbaijanin mieslaulaja oli tavallaan kiihottava jostain syystä.
Minä tykkäsin siitä ujeltajasta. Oli kuin La Promesa-sarjan Manuel.
Kun se Silvennoinen kertoi siitä että oli jutellut näiden Marcus & Martinuksen kanssa, ja toinen oli sanonut "No niin", ja jotain kaikista merkityksistä, niin viitattiinko siinä sen yhden koomikon juttuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanti ymmärtänyt viisujen voittotavan, vähäpukeisia miehiä suihkussa. Varma ääni homoilta.
Tämä kyllä loukkaa osaa homoja siksi, etteivät halua tulla leimatuiksi seksuaalisen suuntauksensa vuoksi suihkuseurapiirin pojiksi. Osaa huumori macholajia harrastavista miehistä kutkuttaa. Homoja on ihan kaikissa ammateissa ja omine mielenkiinnonkohteineen ympäri maailmaa.
Juu ja tänään sitten menee kakkossemistä Albania heteromiesten äänillä finaaliin, kun laulajalla on uhkeimmat tissit iskeä pöytään. Niin varmaan.
Oikeasti ei ihmiset ole noin yksinkertaisia, ei edes miehet, olivat homoja tai heteroita. Mitä muutaman viisuja seuraavan tutun homomiehen kanssa ehdin jutella niin brittien esitys on mielestään liikaa, Olly laulaa heikosti eikä biisikään riitä.
Ja ei ole britit lähelläkään voittoa tänä vuonna. Eivät ihan viimeisiä, mutta eivät myöskään kiinni voitossa.
Ei vaan Käärijän aiheuttama ikistondis tunnu laskeutuvan millään.
Onko teistä mahdollista että Itävalta jopa karsiutuis? Kuulemma laulu saa pelkäämään sitä.
Ois aika yllätys
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilassa oli juttua ett Teemu olisi vähän kipeä :/ Oli peruneet jonkun tilaisuuden tänään missä heidän piti olla mukana
Se oli Wiwibloggsin haastattelu joka oli peruttu ja peruja oli varmaan William itse. Ei pysty kohtaamaan Suomen edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Käärijän aiheuttama ikistondis tunnu laskeutuvan millään.
Tää oli jotenkin hämmentävä viesti noiden kivikovien hiusgeeliviestien jälkeen 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson taas areenasta ykkös semiä.
Lempikohta on kun Petra sanoo: dont blame me. Even I voted Finland!
Mun lempikohta on Baby Lasagnan pussittavat valkoiset housut ja takapuolen päällä menevä punainen remmi 😍
Pitää sit kelata takas. Just esiintyi ja nyt on Islanti menossa.
Marko on mieskarkki!
Onko Baby Lasagnan kuumistelijat siis ihan tosissaan vai onko se huumoria? Mä en jotenkin tajua yhtään, kun se on ihan tavallisen naapurinpojan näköinen, ei oikein minkäänlaista karismaa. Eikä ainakaan komea. Esim. Win95manin tanssijatkin on paljon karismaattisempia ja hotimpia.
Hyvin Markon kielitaito riitti bodysheimaamaan Käärijää englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä mahdollista että Itävalta jopa karsiutuis? Kuulemma laulu saa pelkäämään sitä.
Ois aika yllätys
Voi käydä Itävallalle samoin kuin vuonna 2022, kun Pia Marialla ei laulu oikein sujunut vaikka biisi oli tykki (Halo).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilassa oli juttua ett Teemu olisi vähän kipeä :/ Oli peruneet jonkun tilaisuuden tänään missä heidän piti olla mukana
Se oli Wiwibloggsin haastattelu joka oli peruttu ja peruja oli varmaan William itse. Ei pysty kohtaamaan Suomen edustajia.
Onkohan W suutahtanut kun Suomi on finaalissa? :D
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Irlannin biisistä, mutta esittäjä vaikuttaa jotenkin ärsyttävältä ja huomionhakuiselta. Lehdistötilaisuudessa pyllisteli bikineissään pöydällä. Ja sitten lehdet ihmettelevät Suomen pientä nakuilua?
What :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan alkaa henkisesti valmistautumaan Kroatiaan voittoon. Tuntuu että biisi uppoo äänestäjiin kaikista vaihtoehdoista eniten, ja uskon että jury palkitsee myös yleisösuosikkia niin että se riittää voittoon. En usko että Ukrainan pisteet riittää haastamaan Kroatian, eikä Sveitsin, valitettavasti. Irlanti on myös korkealla upean shown ansiosta, mutta voittoon en usko.
En usko siihen, että juryt mitenkään erityisesti palkitsevat yleisön suosikkia. Ei se ole ennenkään mennyt niin. Arviointikriteerit on se perusta, jonka pohjalta raadit pisteyttävät eli artisti(e) äänialan kapasiteetti, kappaleen rakenne ja omaperäisyys, lavaesityksen laatu ja esityksen kokonaisvaikutelma. Ukraina on vahvoilla raatipisteissä ja myös telepisteissä, ja näin ollen vahvoilla myös voiton suhteen.
Paitsi että ei ole vahvistettu, että juuri tuo olisivat tänä vuonna raatien kriteerejä. On huhuttu, että mm. vuonna 2011 kehotettiin etsimään radiohittimäistä biisiä.
Ja osa raatilaisista painottaa yhtä kriteeriä enemmän kuin muita. Kun Käärijän jumboksi sijoittaneelta Albanian raatilaiselta kysyttiin perusteita, hän sanoi, että on ollut mukana ennen muuta arvioimassa laulutaitoa. Ja olihan se biisin itse lauluosuus heikkoa.
Mutta vielä tärkeämpää kuin epämääräiset kriteerit on se, että osa raatilaisista ei piittaa niistä tuon taivaallista vaan äänestää ihan vain omien mieltymyksiensä mukaan, tai taktikoi, tai antaa pisteitä kaverimaalle eikä tietenkään vihollismaalle mitään. Osa on jopa lahjottavissa. Hutiloinnin huippuna muutama on lukenut saamansa ohjeet niin huolimattomasti, että on sijoittanut arvioitavat biisit tasan päinvastaiseen järjestykseen kuin tarkoitti (tapahtui jollekin tanskalaiselle tuomarille vuonna 2016).
Karkeasti ottaen voisi sanoa, että raadit arvostavat radiopoppimaisuutta (vaikka biisi olisi lattea) ja laulutaitoa ja vierastavat huumoria ja etnoa. Lisäksi on ne tietyt ennalta arvattavat kaverien suosimiset.
Mitä Ukrainaan tulee niin kyllä se on vahvoilla taas kerran. Yksi niitä esityksiä, jotka voivat pärjätä hyvin sekä raadeissa että puhelinäänestyksessä. Tänä vuonna ei ole mitään itsestäänselvää ennakkosuosikkia voittajaksi, tai edes vain muutamaa. Yksi mikä voi ratkaista pelin on esiintymisjärjestys, ja minua harmittaakin, kun shown ruotsalainen tuottaja pääsee sen tänä vuonna laatimaan jokseenkin mielensä mukaan. Aikaisemmasta poiketen tänä vuonna järjestäjä voi osasta kappaleita päättää itse, mihin ne sijoittaa. Pistetään Ukraina esiintymään paikalta kaksi, joka on tilastollisesti se huonoin, niin ei mene voitto sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että Kroatia on vedonlyönnissä ykkönen. En jotenkin osaa kuvitella, että se saisi juryiltakin niin paljon pisteitä.
Kroatia saa luultavasti eniten yleisöääniä. Sveitsi eniten tuomariääniä.
Ja sitten voittaja on joku kompromissi, joka saa kohtalaisen paljon kumpaakin mutta ei voita kumpaakaan äänestystä. Niitähän on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi niin kutkuttavaa jos Teemu ja Henri itse olisivat peruneet noiden hapannaamaisten kampittajien haistattelun. Mutta tuskin kun ovat ammattilaisia, toisin kuin wiwiblöts.
Jos Israelille buuataan niin meidän perheen jokaisesta puhelimesta äänestetään Israelia.
Esiintyjät pitäisi jättää rauhaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taatusti pidä paikkaansa. Olihan W95man eilen Williamin Wiwijameissa mukana. Teemullahan oli kurkku hieman kipeä jo alkuviikolla. Varmaan on ollut vain pakko peruuttaa, että saa yhden päivän levättyä täysin ilman mitään menoja. Huomennahan on jo finaalin juryshow.
Tiedän että viisukupla on oma kuplansa, eikä sitä pidä tulkita yleisenä mielipiteenä, mutta kyllä mua korpee Suomen ja Irlannin saama paska, koska eivät edusta jotain konservatiivista käsitystä finaalipaikan ansainneista kappaleista. Katsoo sitten esim. Moldovan ja Puolan karsiutumiseen liittyviä face, ig tai yt-videoiden kommentteja niin syytetään Suomea ja Irlantia kisan pilaamisesta. Samoin kommentit siitä että viisujen mediakeskuksessa ei ilakoitu Suomen finaalipaikasta toisin kuin muiden. Vaikka tällä kaikella ei ole mitään väliä niin tulee olo että ihan paskapuhetta kaikki united by music jne., toksista menoo.
Miten muuten Viron biisiä ei oikein hehkuteta missään? Aivan LOISTAVA bängeri!!
Miksi Suomi tukee ruotsalaisten piilolle menneitä euroviisuja? Miksi Suomi nostetaan esille?