Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Kuinka monta "muun sukupuolista" esiintyjää siellä tänä vuonna on? Ilmeisesti Nemo ja Bambie ainakin? Nemo on oma voittaja suosikki siksi toivonkin että ei pukeutuisi mekkoon finaalissa. Saattaa viedä pisteitä sillä...oonko kauhee kun ajattelen näin? 😬
Suomen esitys on nolo. Pääsi finaaliin siksi kun erottuu joukosta, muttei välttämättä edukseen. Tuollaista äänestetään lähinnä kännissä ja läpällä. Kusenhajuista kakkoslaatua koko tekele.
Vierailija kirjoitti:
Raikas ja raitis esitys ja kirkkaat vaatteet ja kauniit kasvokuvat möys siellä lehterillä. Kundit oli oikein hyviä.
Se housun nappi saattaa olla hankala. Ei ollut mizään paheksittavaa Teemulla housuset jalassa, ei mitään paheksuttavaa. Se vaan ilmensi viattomuutta.
Vertaan niihin kauheisiin liikehtimisiin ja seksuaalisiin ällöihin kohtiin muiden biisien kohdalla.
Ihan yökötti demoneja ja paholaisen oloa.
Liian iso, tai liian pienet shortsit.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Käärijä esiinny VAIN pisteiden ilmoittamisen ajan. Hän kun siten päihittää raadin.
Esiintyy myös eurovillage ja vihjeiden perusteella ehkä kakkossemissä, kohta nähdään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tykkäsitte Eric Saaden esityksestä
Jotenkin sedältä näytti Eric, tietysti vanhentunut kun muistaa sen orkkiksen Pop-esityksen. Vai tarkoitatko lippuhommelia?
Piti ihan Wikistä kattoo kun tätä hemmoa edes muistanut. On mulla kyllä jäänyt monet euroviisut katsomatta, enkä niistä mitä oon katsonut kaikkea muista. Mulle euroviisut on ns. kertakäyttö musiikkiohjelmia. Mieleen tietysti jää artistit/bändit jotka on itseen kolahtanut. Moni suomalainenkin on pyyhkiytynyt mielestä, kovalla kaivamisella saattaa aivojen syövereistä jotain tulla esille.
Sen lippuhomman takia menin Wikiin, selvisi että Eric Saade on libanonilais-palestiinalais-ruotsalainen laulaja. Moni varmaan tuokin tiesi, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä nyt sitten 2 semifinaalia? Oliko Israel jo nyt vai vasta toisessa, oli niin samanlaisia kappaleita, etten jaksanut pysyä hereillä kaikkien aikana. Onko 2 semifinaali samassa pikkuhallissa? Kai edes Finaali on jossain muualla? :(
2. Semifinaali on huomenna. Tänään vievät koko lähetyksen läpi kaksissa harjoituksissa.
Selviää siis sekin, onko Käärijä esiintymässä.
Se on hyvä. Olin jo huolissani että pitäisi koko lähetys valvoa läpi siltä varalta että näkee Kärden.
Mulle taas hyvä siltä kannalta, että tietää katsooko tokan semin vai ei. Jos nimittäin Käärijä siellä esiintyy niin en katso. En halua nähdä vahingossakaan missään. Myöskin finaalin pisteiden anto jää katsomatta.
Oli kiva kun jatkoon pääsi Serbia, Slovenia, Suomi ja Ukraina, puolalaisen laulaminen oli nyt yllättävän heikkoa, Kroatiakaan ei ollut niin hyvä kuin luulin en usko voittoon
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdin antaa Saksassa NoRulesille 64 ääntä. Sitten ei enää puheluja otettu vastaan.
Kuinka pitkä aika oli lopussa antaa ääniä?
Onko finaali myös sama, että yömyöhällä kaikkien biisien jälkeen annetaan äänet?
Olisi hyvä saada selville.
Kiitos Sinulle hurjasti, ei mennyt hukkaan ja saadaan iloita ja nauttia Suomen energisestä ja hauskasta esityksestä finaalissakin!
🙏🌸💕🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen esitys oli showna kekseliäs ja sopivan kotikutoisen oloinen joten jäi symppis fiilis. Esiintyjätkin osasivat ottaa rennosti, joka ei ole Suomen kohdalla ollut mikään itsestäänselvyys. Siinä Suomi on mennyt valtavasti eteenpäin.
Biisi pysyi sopivasti taustalla. Jos tämä kappale olisi esitetty perinteisenä lauluesityksenä, se olisi ollut aika mitäänsanomaton. Suomen menestystyyli näyttääkin olevan tehdä tällaisia monipuolisia showesityksiä. Hyvä, että se on löydetty koska täällä hittiviisujen säveltäjät ja kansainvälisen tason karisman omaavat laulajat on kortilla.Tällä reseptillä Suomen voi odottaa olevan aina vähintään keskikastissa. Nolot "zero poäng" tilanteet vältetään.
Tällä hupailukonseptilla Suomesta ei tule ikinä kevyen musiikin vientimaata.
Onhan Suomi jo kevyen musiikin vientimaa. Erityisesti metallipuolelta löytyy paljon hyviä esimerkkejä. Tästä hupailukonseptista Suomi voisi muokata juurikin sellaisen vientituotteen, joka tavoittaisi myös maailman taviksia. Se on aitoa hullua suomalaisuutta ja ulkomaillakin se ymmärretään.
Suomessa oli rajoitus, että saa antaa max 20 ääntä, eikö Saksassa ollut?
Bongasin eilen yleisöstä vihreään boleroon pukeutuneen fanin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen esitys on nolo. Pääsi finaaliin siksi kun erottuu joukosta, muttei välttämättä edukseen. Tuollaista äänestetään lähinnä kännissä ja läpällä. Kusenhajuista kakkoslaatua koko tekele.
Mun mielestä ei ollut nolo, oli hauska. Paljon parempi kuin moni muu viisu jossa keskinkertainen naislaulaja nytkyttelee lähes alastomana ja joita keski-ikäiset miesoletetut kännissä äänestää kun saavat telkun välityksellä katsella kaunista naisvartaloa. En kehannut suoraan sanoa näistä miesoletetuista mitään😂😂 ei ois menny läpi 😂😂
Täällä ruotsalaisten äänestys, kuka veti parhaiten. Suomi. 😃
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/B0J1rQ/markus…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikas ja raitis esitys ja kirkkaat vaatteet ja kauniit kasvokuvat möys siellä lehterillä. Kundit oli oikein hyviä.
Se housun nappi saattaa olla hankala. Ei ollut mizään paheksittavaa Teemulla housuset jalassa, ei mitään paheksuttavaa. Se vaan ilmensi viattomuutta.
Vertaan niihin kauheisiin liikehtimisiin ja seksuaalisiin ällöihin kohtiin muiden biisien kohdalla.
Ihan yökötti demoneja ja paholaisen oloa.
Liian iso, tai liian pienet shortsit.
Teemun olisi kannattanut käyttää sellaisia urheilijoiden suojia, ehkä se olisi ollut enemmän hyväksyttävää. Tanssijoillekin on käsittääkseni olemassa jotain pehmustettuja alushousuja tmv, joissa etumus näyttää normaalia muhkeammalta. Sekin olisi varmaan aikaansaanut paremmin täällä mainitun Williamin kaltaisten vihaajien hyväksynnän.
"Tästä hupailukonseptista Suomi voisi muokata juurikin sellaisen vientituotteen, joka tavoittaisi myös maailman taviksia. Se on aitoa hullua suomalaisuutta ja ulkomaillakin se ymmärretään."
Tämä. Suomalaisuudessa parasta on juuri se, että meillä on kansalaisidentiteetillä kaksi puolta: sellainen vakava, harmaa "Jees mai neim is Matti" ilman hymynhäiventäkään - ja sitten tällainen No Rules.
Vierailija kirjoitti:
Oli kiva kun jatkoon pääsi Serbia, Slovenia, Suomi ja Ukraina, puolalaisen laulaminen oli nyt yllättävän heikkoa, Kroatiakaan ei ollut niin hyvä kuin luulin en usko voittoon
Redditissä kaikki puhuu Irlannista ja Suomestakin oma kuuma keskustelu. Piti skrollaa joku tovi että tuli kroatian esitys. Eikä ne kommentit kun otetaan kroatialaisen pois ennusta mitään jytkyä.
THIS IS FINLAND GET OVER HERE😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Suomessa oli rajoitus, että saa antaa max 20 ääntä, eikö Saksassa ollut?
En ole varma mutta mun mielestä juontajat sanoivat että vain 20 ääntä sallitaan ja käsittääkseni koskee kaikkia maita.
Voihan jollakin olla useita puhelimia ja jokaisessa eri numero, liittymän omistajaa tuskin pengotaan. 😂
Niin iloinen kuin T ja H puolesta olenkin, alan jo jännäämään omaa voittosuosikkia Nemoa. Mitä hän pukee ylle, ja onnistuuko akrobatia, onko mahtava teos lässähtänyt lavastuksen vuoksi. Yhtälailla saa jänskätä liikkeiden ajoitusta kiekon päällä, kuin Suomella piilottelupaikoilla.
Mitä väliä? Me ollaankin raskaan musiikin vientimaa ja nykyään myös Euroviisujen suurmaa.